Αδριανός Νόνης: Είμαι κατά της “ταμπέλας” εν γένει και αγαπώ τις ζυμώσεις στη μουσική

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Είναι παγκόσμια γλώσσα η μουσική και υπό αυτή την έννοια ναι. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε ότι Πανομοιότυπους ρυθμούς και μουσικές κλίμακες συναντά κανείς εύκολα στην μουσική παράδοση πολλών χωρών και πολιτισμών ανεξαρτήτως της γεωγραφικής τους θέσης.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Θαυμάζω πολλούς και για διαφορετικούς λόγους! Κάποιους για την δεξιοτεχνία τους, άλλους για την εκφραστικότητα του παιξίματός τους και άλλους για την ευρηματικότητα των συνθέσεων τους.

Στη φάση που βρίσκομαι τον τελευταίο καιρό θαυμάζω και απολαμβάνω τον Eriκ Satie για την δύναμη κ την αμεσότητα που έχουν οι μελωδίες του μέσα από μια (καθόλου εύκολη) απλότητα.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.”
Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Νομίζω μέρος της απάντησης σ’ αυτή την ερώτηση υπονοείται στην προηγούμενη απάντηση μου.

Οι μουσικοί είναι πολλοί: ο δεξιοτέχνης, ο δημιουργός, ο διασκεδαστής, ο δάσκαλος κλπ.

Ολοι τους την μουσική έχουν ως κοινό παρονομαστή ανεξαρτήτως ποια είναι η σχέση τους μαζί της.

Η μουσική όμως είναι πράγματι μία και οι διαχωρισμοί της σε είδη είναι αυτό που ίσως κάνει κάποιους να χρησιμοποιούν πληθυντικό αριθμό π.χ πήγαμε εκεί κ ακούσαμε ωραίες μουσικές.

Προσωπικά δέχομαι τις κατηγοριοποιήσεις μόνο ως τρόπο διευκόλυνσης της επικοινωνίας κ μέχρι εκεί. Είμαι κατά της “ταμπέλας” εν γένει και αγαπώ τις ζυμώσεις στην μουσική.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Πολυτέλεια δεν είναι σε καμία περίπτωση αν κ μέσα στην κρίση (και όχι μόνο) έχει αντιμετωπιστεί ως τέτοια.

Πέραν του τετριμμένου περί της καλλιέργειας της ψυχής που είναι όμως αληθές, η μουσική έχει και ευεργετικές συνέπιες στην λειτουργεία του εγκεφάλου γιατί είναι ταυτόχρονα και άσκηση.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Συνήθως το ταλέντο του παιδιού βρίσκει το γονιό και σπανιότερα το αντίθετο.

Το ταλέντο δύσκολα κρύβεται γι’ αυτό οι γονείς το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να είναι κοντά στα παιδία τους και να αφουγκράζονται τις ανησυχίες τους παρά να προσπαθούν να εκβιάσουν το όποιο ταλέντο.

Αυτό ισχύει και πέρα απ’ τη μουσική βέβαια.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Με εξαίρεση τα μουσικά σχολεία όχι.

Αλλα η παράδοση δεν έχει ανάγκη από τα σχολεία και για να γίνω πιο σαφής ας μας απαντήσει κάποιος μέσω ποιού εκπαιδευτικού προγράμματος διατηρήθηκε η ‘’παραδοσιακή’’ μουσική ανά τους αιώνες;

Ας αναβαθμίσουμε πρώτα τον τρόπο διδασκαλίας της μουσικής στα σχολεία, θέλω να πω, που είναι για τους μαθητές παντελώς αδιάφορος αν θέλουμε να μπορούν να ‘’παραλάβουν’’ οι επόμενοι αυτό που θα ‘’παραδώσουν’’ οι προηγούμενοι ευκολότερα εντέλει.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Ασφαλώς παρά τις αντιξοότητές, υπάρχουν. Ας μην ξεχνάμε ότι ζούμε σε μία χωρα χωρίς μουσική Ακαδημία και η κατάρτιση ενός μουσικού εξαρτάται εξολοκλήρου απ’ τον ίδιο και τις οικονομικές του δυνάμεις.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Στα άμεσα σχέδιά μου είναι η κυκλοφορία του τραγουδιού ‘’Μία στιγμή’’,σε στίχους του Γιώργου Καλογερόπουλου, μουσική δική μου και ερμηνεία της Εύης Τσακλάνου , από τις μουσικές εκδόσεις Μικρός Ήρως.

Πρόκειται για ένα απ’ τα τραγούδια που έγραψα για την θεατρική παράσταση ‘’Ραγισμένες’’ που ανέβηκε στο θέατρο Εμπρός σε σκηνοθεσία του Γιώργου Καλογερόπουλου και είναι αφιερωμένο όπως ήταν και όλη η παράσταση στον Ζακ Κωστόπουλο.

Στην συνέχεια θα επικεντρωθώ στην παραγωγή και άλλων τραγουδιών μου που νιώθω ότι έχω αφήσει λίγο πίσω, θα κλείσουμε των κύκλο των παραστάσεων ‘’Χρόνια σαν τριαντάφυλλα’’ μια μουσικοθεατρική παράσταση-αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Σαρηγιάννη (την καλλιτεχνική επιμέλεια εχει η Λίνα Νικολακοπούλου) με μια τελευταία παράσταση κ θα δρομολογήσω κάποιες χειμερινές μου εμφανίσεις.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους φωτογράφους:

Στέφανος Κυριακόπουλος, Κώστας Χαντζόπουλος, Βασίλης Μπόμπος, Παύλος Λάμπρου, Κατερίνα Ντάφλου, Ελένη Νόνη.

Βιογραφικό.

Ο Αδριανός Νόνης γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγαλωσε στο Ναύπλιο. Πήρε τα πρώτα του μουσικά μαθήματα απ’ τον Μιχάλη Παγίδα. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και κιθάρα στο Ορφείο Ωδείο Αθηνών.

Ταυτόχρονα εμφανιζόταν ως κιθαρίστας-τραγουδιστής σε μουσικές σκηνές της Αθήνας. Το 1998 δημιουργούνται οι ΑΝΙΜΑ όπου παίζει κιθάρα και γράφει μουσική και το 2000 κυκλοφορούν οι «Παράξενες μέρες» από την Ano Kato Records .

Το 2005 το τραγουδι του «σ’αγαπω» κυκλοφορει με τους 4play απ’την virusmusic. Το 2007 συμμετέχει στο φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης ως συνθέτης και στιχουργός με το τραγούδι «κοίτα με».

Το 2008 παρουσιάζει στο booze coperativa το τραγούδι «να σε ζητάω» μεσα απ΄την συνεργασία του με τα σεμινάρια στιχουργικής του Θράσου Καμινάκη και της Δήμητρας Γαλάνη στο Μικρό Πολυτεχνείο, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του Θοδωρή Κοτονιά.

Την ίδια χρονιά συμμετέχει στο φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το τραγουδι «ο τοίχος».Το Δεκεμβρη του 2010 κυκλοφορει το άλμπουμ με τιτλο «χαμογελάω» και επιμελείται την μουσική στο εργο blitz,το παιχνιδι των δυο φυλ(λ)ων.του Θράσου Καμινάκη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κανέλλου.

Το 2013 κυκλοφορούν τα τραγούδια του «χαρταετός» και «το γεράνι» που ερμηνεύει η Λιζέτα Καλημέρη και συμμετεχει ως μουσικός και ερμηνευτης στο άλμπουμ «Ονειρα σφραγίζω» της Εύας Λουκατου.Το 2014 τραγουδαει για την παράσταση «καυγαδιζοντας με τον Γκολντόνι» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κανέλλου και μουσική επιμέλεια του Γιώργου Ανδρέου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο.

Την ιδια χρονιά κυκλοφορεί το τραγούδι του «Σαν το φτερο» που ερμηνεύει η Ελενη Νόνη και συμμετέχει στο άλμπουμ «Μικρόγειος» του Απόστολου Καλτσά ως ενας από τους βασικούς ερμηνευτές του δίσκου ενώ το 2015 συμμετέχει ερμηνευτικά στον δίσκο «Κρυμμένα θαύματα» του Βασίλη Σαλταγιαννη.

To 2017 κυκλοφόρησε το Single «Έλα» , το 2018 το Single ‘’Σπίθες’’ και το 2019 το Single ‘’ το φίλτρο’’ απ’τις μουσικές παραγωγές Μικρός Ήρως.

Το 2019 συμμετείχε ως μουσικός και βασικός ερμηνευτής στην μουσικοθεατρική παρασταση-αφιερωμα στον Μάνο Ελευθερίου ‘’Χρόνια σαν τριαντάφυλλα’’ σε σκηνοθεσια Γιάννη Σαρηγιάννη και καλλιτεχνική επιμέλεια της Λίνας Νικολακοπούλου στο Αρχαίο Θέατρο Άργους κ το εργοστάσιο Πελαργος Νέας Κίου.