Κωσταντής Μιζάρας: “Ο άνθρωπος είναι καλλιτέχνης πριν από ό,τιδήποτε άλλο… πρώτα μοιάζει να ήρθε η ανάγκη για έκφραση και μετά όλες οι υπόλοιπες”

“…Επί της παρούσης συμμετέχω στην παράσταση: Confess/Εξομολογηθείτε κάθε ΣΚ στο 1927 Art space… Το καλοκαίρι, πιθανά θα ξαναβρεθώ με τους αγαπημένους μου Fly Theater. Και σίγουρα με την Α. Βάλβη και τον Γ. Λεοντάρη για τη παράσταση Ψυχολογία Συριανού Συζύγου – Χριστίνα”

Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Α…εκεί στα 17 νομίζω. Είχα δυο κολλητούς που είχαν κάπως αποφασίσει να γίνουν καλλιτέχνες και ζήλεψα.

Ποιόν ηθοποιό – καλλιτέχνη θαυμάζετε; Πολλούς και πολλές αλήθεια… Τώρα ποιον / ποια να ανέφερα… Χμμ! Τον Peter Schumann (Bread and Puppet Theater).

Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε; Να πω την αλήθεια -και ίσως και παράπονο- θέατρο και κουκλοθέατρο έχω κάνει σε ικανοποιητικό βαθμό για την εσώτερη ηρεμία και γαλήνη… Κινηματογράφο θα ήθελα πιο πολύ! Είναι και αρκετά διαφορετικό στο κεφάλι μου: Κάπως θα ήθελα να αφοσιωθώ σε ένα χαρακτήρα, να γυρίσω τις σκηνές μου και μετά να ξέρω ότι μια απεικόνιση είναι «κάπου» και απλά είναι.

Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Επιτυχία είναι η μια εργασία που σου αρέσει να κάνεις, σε βιοπορίζει και οδηγεί στην επόμενη εργασία που -θα- σου αρέσει να κάνεις… Καριέρα, είναι μια περιγραφή του παραπάνω σε συντόμευση.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Σκέφτηκα να πω: και τα δύο, αλλά όχι! Γεννιέσαι! Ο άνθρωπος είναι καλλιτέχνης πριν από ό,τιδήποτε άλλο. Ακόμα και τα ευρήματα της προϊστορίας μας το αποδεικνύουν περίτρανα: πρώτα μοιάζει να ήρθε η ανάγκη για έκφραση και μετά όλες οι υπόλοιπες.

Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Η λέξη «δικαιολόγηση»: μου αρέσει όταν όλα έχουν την εξήγησή τους… Γίνομαι και υπερβολικός καμιά φορά.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Όχι. Νοιώθω ότι αν κάτσω θα χαθώ. Η κίνηση, μου δημιουργεί τη διάθεση, την έμπνευση… και τελικά την ίδια τη δημιουργία.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη; Θα αυτοχαρακτηριζόμουν, διαρκώς αυτοχαρακτηριζόμενος… αλλά με πολλά αμέτρητα επίθετα. Κοινώς: αλλάζω άποψη για τη αφεντομουτσουνάρα μου διαρκώς.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Επί της παρούσης: Confess/Εξομολογηθείτε κάθε ΣΚ στο 1927 Art space. Σήμερα, τελειώνει το Φεστιβάλ Λυκαβηττού και θα πρέπει να γίνουν απολογισμοί και σχεδιασμοί για το μέλλον. Το καλοκαίρι, πιθανά θα ξαναβρεθώ με τους αγαπημένους μου Fly Theater. Και σίγουρα με την Α.Βάλβη και τον Γ.Λεοντάρη για τη παράσταση Ψυχολογία Συριανού Συζύγου – Χριστίνα.

Bio: Κωσταντής Μιζάρας

Απόφοιτος της Ανωτέρας Ιδιωτικής Σχολής Δραματικής Τέχνης Διομήδη Φωτιάδη και του Deree College (Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού), πιθανά ακόμα γραμμένος στη θεατρολογία αθηνών, γνωρίζει πολύ καλά Αγγλικά και Γαλλικά.

Ιδρυτικό μέλος του φωτογραφικού χώρου M55 projects από το 2004.

Ιδρυτικό μέλος της ομάδας κουκλοθεάτρου και αφήγησης παραμυθιού «φτουξελευτερία» από το 2006, μέχρι το τέλος της λειτουργίας της, με την οποία έχει ανεβάσει τις εξής παραγωγές: «Όταν η Κόκκινη Κλωστή Χάθηκε στο Μεγάλο Δάσος», «Γιατί φυσάει ο άνεμος; ή αστράμαξα», «Το μυστικό της Ονειρόπετρας», «Η κυρά της λίμνης», «Το παραβάν», «πετούν πετούν τα γράμματα, μια χριστουγεννιάτικη ιστορία»

Μέλος της Θεατρικής Εταιρείας ΠΟΛΙΣ από το 2008, με την οποία έχει συμμετάσχει στις εξής παραγωγές: «Κοραή 4 – Προσβάσιμος Χώρος», «Βασιλιάς Υμπύ και η Επιτροπή Αλήθειας», «Σώμα», «Τσέχωφ – Κνίπερ. Η Αλληλογραφία», όλες σε σκηνοθεσία Ε. Γεωργοπούλου.

Στο θέατρο συνεργάστηκε ως ηθοποιός επίσης με τους: Ν. Καυτεράνη, Μ. Τόμπλερ, Δ. Παντελιά, Ν. Καμτσή, Δ. Αδάμη, Γ.Θεοδωσιάδη, Δ. Φωτιάδη, Χ. Χριστοφή, Δ. Τάρλοου, Clemance Weill, Γ. Μπουγιούκα, Ε. Τζιρτζιλάκη, Ο. Ποζέλη, Α. Μιστριώτη, Κ. Νταμβόγλου (Fly Theater).

Στην τηλεόραση συνεργάστηκε ως ηθοποιός με τους: Γ. Καραντινάκη, Ε. Χρονοπούλου, Ε. Αναγνωστόπουλο, Κ. Λυχναρά,

Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε ως ηθοποιός με τους Λ. Ρικάκη, Γ. Μπουγιούκα, Χ. Μάτζαρη, Χ. Δήμα.

Σεμινάρια: Αυτοσχεδιασμός – Ε. Σκότη, Σώμα και Λόγος – Esther Gonzalez Adres, Comedia del Arte alla Improvisata – Camilo Betancor, Εργαστήριο Θεατρικής Μαριονέτας (ετήσιο) – Κουκλοθέατρο Αγιούσαγια (Σ. Μαρκόπουλος)

Συμμετοχή: Μηνιαία Πρακτική – Κουκλοθέατρο Bread and Puppet – Βερμόντ. Αμερική, Συνάντηση Νέων Ευρωπαίων Δραματουργών – Αβινιόν. Γαλλία (Studio Européen des Écritures pour le Théâtre)

Εισηγητής και μέλος της επιτροπής διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου «Συνάντηση δικτύωσης και ανταλλαγής για τις σύγχρονες τάσεις του κουκλοθεάτρου»

Εισηγητής στη Διημερίδα: «Οι Τέχνες στο Κατώφλι ενός Σχολείου Ανοιχτού στο Φως», για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Στον έντυπο τύπο συνεργάστηκε ως κειμενογράφος με τα ένθετα των εφημερίδων: Το Βήμα, Ελευθεροτυπία, Καθημερινή και τα περιοδικά ΜΕΤΡΟ, Close Up, Elle, Ως 3, Soundpark, Κοσμοδρόμιο, The Press Project κ.α.

Έχει συγγράψει ένα ταξιδιωτικό ιστορικό οδηγό με τίτλο «Βουλγαρία – Ανατολική Ρωμυλία», Εκδόσεις Ινφογνώμον

Έχει υπάρξει εμψυχωτής εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας.

Επίσης, έχει υπάρξει σερβιτόρος σε καφέ και σε ταβέρνα, και έχει και ένα φορτηγό Ford Transit.