Αλέξανδρος Ιακώβου: “Ο Έλληνας μουσικός -όποιο είδος και να υπηρετεί- είναι αξιόλογος, σπουδαγμένος πια σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια και αξίζει νομίζω της προσοχής όλων!”

“…Ετοιμάζω έναν καινούριο δίσκο με μελοποιημένα ποιήματα μιας εξαιρετικής ποιήτριας που λέγεται Νίκη Ρουσοπούλου-Παππά και έχω αφιερωθεί πολύ σε αυτό!”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσω την πρώτη φορά που με το μικρό μου βιολί, σε ηλικία μόλις 6 χρόνων, αντίκρυσα τον δάσκαλό μου στο βιολί κύριο Σπύρο Στεργίου. Επιβλητική παρουσία που έμεινε αναλλοίωτη μέσα μου!

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Μιας και η τζαζ μουσική είναι η αδυναμία μου θα ήθελα πολύ να βρισκόμουν επί σκηνής με τον μεγάλο βιολονίστα Jean-Luc Ponty. Πάντα τον παρακολουθώ και τον θαυμάζω απεριόριστα!

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Είμαι πολύ τυχερός θεωρώ μιας και όλα κύλησαν έτσι όπως επιθυμούσα. Σπουδές γύρω από το όργανο, συνεργασίες με καλλιτέχνες που επιθυμούσα, επαγγελματική αποκατάσταση. Δεν έχω πραγματικά κανένα παράπονο. Γενικά μπορώ να πω πως η οικογένειά μου με στήριξε καθοριστικά σε αυτό που είχα επιλέξει να κάνω και η οικογένεια που δημιούργησα εγώ ο ίδιος με στηρίζει με πολύ χαρά στο καθημερινό μου απαιτητικό πρόγραμμα. Τους είμαι ευγνώμων!

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία; Δεν με τρομάζει τίποτα από τα δύο. Και τα δύο είναι μέρος της καλλιτεχνικής μας δημιουργίας. Φυσικά και δεν μπορείς να έχεις πάντα επιτυχίες στο ενεργητικό σου αλλά και οι αποτυχίες πρέπει να σου δίνουν δύναμη και να σου ‘’βάζουν μυαλό’’.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Είναι τόσο κακό το επίπεδο της ελληνικής τηλεόρασης που ένα μουσικό talent show πραγματικά δεν με ενοχλεί. Αυτό που όμως με ενοχλεί σε αυτά είναι πως δημιουργούν μια εντελώς πλασματική εντύπωση στους διαγωνιζομένους πως θα διακριθούν, θα επιτύχουν και θα αναδείξουν το ταλέντο ενώ τους εκμεταλλεύονται για λίγο χρόνο και αργότερα τους ξεχνούν χωρίς τελικά να τους έχουν προσφέρει τίποτα.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Θα μου άρεσε να συνεργαστώ δισκογραφικά με τον Manfred Eicher, παραγωγό της ECM. Έχει μια εξαιρετική μουσική αισθητική που με γοητεύει και λειτουργεί ως μουσικό μου πρότυπο!

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού; Και να υπάρχουν δεν δείχνουν να κάνουν κάτι για τους μουσικούς. Περισσότερο τους ενδιαφέρει η βιομηχανία των τραγουδιστών και της γρήγορης μουσικής επιτυχίας, αυτό που λέγεται hit. Ο Έλληνας μουσικός -όποιο είδος και να υπηρετεί- είναι αξιόλογος, σπουδαγμένος πια σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια και αξίζει νομίζω της προσοχής όλων!

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Ετοιμάζω έναν καινούριο δίσκο με μελοποιημένα ποιήματα μιας εξαιρετικής ποιήτριας που λέγεται Νίκη Ρουσοπούλου-Παππά και έχω αφιερωθεί πολύ σε αυτό!
Περιμένουμε όλοι επίσης να ξεπεράσουμε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση για να μπορέσουμε να ανέβουμε ξανά στην σκηνή και να κάνουμε αυτό που αγαπάμε!

Bio. Ο Αλέξανδρος Ιακώβου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Σπούδασε βιολί στο Εθνικό Ωδείο με τον Γ.Ζευγώλη και στη συνέχεια με τον Σ.Στεργίου με τον οποίο πήρε το πτυχίο του (Άριστα Παμψηφεί) και το δίπλωμά του (Άριστα Παμψηφεί και Β΄ βραβείο εξαιρετικής επιδόσεως). Σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά με την Σ.Μακρυγιάννη και τον Σ.Κλάψη και πιάνο (έφτασε έως την μέση σχολή) με την Χ.Καραλή. Την πρώτη του προσωπική συναυλία έδωσε σε ηλικία 6 χρονών στην ‘ΕΣΤΙΑ’ Ν.Σμύρνης όπου απέσπασε θερμότατες κριτικές. Μόλις στα δώδεκα του χρόνια κατέκτησε το Α’ Βραβείο βιολιού στο νομό Αττικής και το Β’ Πανελλήνιο σε διαγωνισμό που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας και βραβεύτηκε από τον Γ.Παπανδρέου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Την ίδια διάκριση κατέλαβε και τις δύο επόμενες χρονιές (1995-1996) στον ίδιο διαγωνισμό.
Έχει συνεργαστεί με αρκετές συμφωνικές ορχήστρες όπως με την Αθηναϊκή Ορχήστρα Νέων, Ορχήστρα Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ορχήστρα Ωδείων (Εθνικού-Αθηνών), Σ.Ο.Ν.Τ., ΕΜΕΛΛΕΙΑ, καθώς και με πολλά άλλα μουσικά σύνολα εγχόρδων. Από το 2001 έως το 2003 ήταν πρώτο βιολί (concertino) στο Εργαστήρι Μουσικής Δωματίου του Εθνικού Ωδείου. Επίσης ήταν βασικό μέλος του συνόλου εγχόρδων του Σ.Στεργίου. Συμμετείχε σε αρκετά σεμινάρια βιολιού και έχει παρακολουθήσει μαθήματα παραδοσιακού και Jazz βιολιού.
Έχει εμφανιστεί σε πολλές συναυλίες στην Αθήνα, σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει συνεργαστεί με διάφορους Έλληνες καλλιτέχνες όπως με τον, Δ. Σαββόπουλο, Χ. Νικολόπουλο, Μ. Ρασούλη, Ε. Βιτάλη, Δ. Τσακνή, Λ. Μαχαιρίτσα, Α. Ιωαννίδη, Ο. Περίδη, Χ. & Π. Κατσιμίχα, Μ. Στόκα, Φ. Πλιάτσικα, Β. Καζούλη, Ν. Ζιώγαλα, Α. Ρέμο, Μ. Χατζηγιάννη, Μ. Κανά, καθώς και με πολλούς άλλους δεξιοτέχνες μουσικούς της ελληνικής μουσικής. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες δισκογραφικές παραγωγές.
Παραδίδει σεμινάρια παραδοσιακού και Jazz βιολιού και εργάζεται, τα τελευταία χρόνια, ως καθηγητής, σε διάφορα ωδεία. Τέλος, εργάζεται ως ‘session’ μουσικός σε συναυλίες καθώς και σε διάφορες σύγχρονες δισκογραφικές παραγωγές.
Το φθινόπωρο του 2019 έγραψε την μουσική για μια σειρά παραμυθιών της δράσης “Παραμύθι χωρίς όρια” η οποία απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με προβλήματα όρασης.
Έχει εκδώσει τρεις προσωπικούς δίσκους με τίτλο ‘Κάτι καινούριο απ’τα παλιά…’ (2011) ‘’Mirrors’’ (2019) και ‘’Θα σ’αγαπώ-το τραγούδι της Αμυμώνης’’ καθώς και ένα βιβλίο με τίτλο ‘’Με την αύρα της Κέρκυρας’’ (2018).
Το cd-single ‘’Θα σ’αγαπώ-το τραγούδι της Αμυμώνης’’ σημείωσε χρυσές πωλήσεις ενώ το ομότιτλο τραγούδι ψηφίστηκε ως το καλύτερο τραγούδι του 2019 από το ‘’musiccorner.gr’’.