Αργεντίνικο Τάγκο – ο πιο ερωτικός χορός και Σάλσα – ένα «μείγμα μπαχαρικών για σάλτσα»
Οι λάτρεις του tango και της salsa μπορούν να απολαύσουν τα ωραιότερα μαθήματα με τον μοναδικό και ταλαντούχο χορευτή Κωνσταντίνο!
Το πάθος και το μπρίο βρήκαν την έκφραση τους στην αίθουσα χορού της ΤΕΧΝΗΣ!!
Άλλωστε όσοι αγαπούν το χορό είναι σχεδόν αδύνατο να μη γοητεύονται έστω και λίγο από την εικόνα ενός ζευγαριού που χορεύει αργεντίνικο τάνγκο, το χορό του ερωτισμού, του αισθησιασμού, αλλά και της απλότητας. Του χορού που γεννήθηκε στις λαϊκές γειτονιές του Μπουένος Άιρες και του Μοντεβιδέο κατά τα τέλη του 19ου αιώνα, ως αποτέλεσμα συγκερασμού αφρικανικών και ευρωπαϊκών στοιχείων που προέρχονταν απο την έντονη μεταναστευτικότητα εκείνης της περιόδου. Παράλληλα με την πολιτιστική ανάμιξη, οι διάφορες πολιτικές αναταραχές που συνέβαιναν στην Αργεντινή, σταδιακά ζύμωσαν και εξέλιξαν το μουσικοχορευτικό είδος του τάνγκο, μέσα από το οποίο, οι χορευτές δεν εκτελούν μόνο βήματα, αλλά εκφράζουν τα έντονα βιώματά τους. Το τάγκο λοιπόν είναι ένα αυτοσχέδιο ‘περπάτημα’ μεταξύ καβαλιέρου- tanguero και ντάμας-tanguera υπό τη μουσική υπόκρουση οργάνων όπως το φλάουτο, το βιολί, η κιθάρα και το μπατονεόν.
Tο βέβαιο είναι ότι η διαδραστική διαδικασία στην οποία εμπλέκονται οι χορευτές τάγκο αναπτύσσει ένα συναίσθημα που δύσκολα περιγράφεται με λόγια.
Το τάγκο ξετρελαίνει, είναι ένα παιχνίδι που δοκιμάζει τις αντοχές μας, ένα παιχνίδι με διαφορετικές δυνάμεις. Είναι εκλεπτυσμένο και μας διδάσκει τη λεπτότητα στη συμπεριφορά μας.
Η Salsa, από την άλλη, είναι από τους πλέον δημοφιλής χορούς και έχει κατακτήσει τις καρδιές των χορευτών παγκοσμίως.
Η προέλευση της είναι από την Κούβα όπου αφρικανοί σκλάβοι χρησιμοποιούσαν το χορό και τη μουσική ως τρόπο έκφρασης των πολιτισμικών τους εθίμων.
Με την μεταφορά των αφρικανών σκλάβων στην Αμερική από Ευρωπαίους, μεγάλο μέρος του εγχώριου πληθυσμού ήρθε σε επαφή με την μουσική των σκλάβων, η οποία έγινε πολύ δημοφιλής.
Η διαμόρφωση της Salsa, αλλά και η ονομασία της προέρχονται από τη Νέα Υόρκη.
Ως χορός, αλλά και ως μουσική προέκυψε το 1960 από τον συνδυασμό πολλών latin και freestyle χορών και πήρε το όνομά της από την ισπανική λέξη Salsa που σημαίνει «μείγμα μπαχαρικών για σάλτσα».
Για πολλούς δεν είναι χορός είναι τρόπος ζωής, μια μουσική …απερίγραπτη… που σε αιχμαλωτίζει, σε κάνει να θέλεις να χορεύεις, να εκφράζεσαι, να δημιουργείς, να αυτοσχεδιάζεις.
Στα δύο αυτά εξαιρετικά είδη χορού λοιπόν θα μας μυήσει ένας εκ των πλέον χαρισματικών χορευτών, ο Κωνσταντίνος, καθηγητής χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε στο Βρότσλαφ της Πολωνίας.
Σε ηλικία 10 ετών εισήχθη στην Κρατική Σχολή Χορού του Πόζναν, απ’ όπου και αποφοίτησε ως διπλωματούχος χορευτής και δάσκαλος χορού, μετά από σπουδές εννέα ετών. Προσελήφθη στην όπερα του Βρότσλαφ ως σολίστ, όπου και εργάστηκε δύο χρόνια, χορεύοντας κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο.
Στη συνέχεια εργάστηκε ως σολίστ για οκτώ χρόνια στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Αρχικά στο χοροθέατρο “Αέναο” και αργότερα στο Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης, όπου συνεργάστηκε με χορογράφους από την Ελλάδα και την Ευρώπη, κυρίως σε νεοκλασικές και σύγχρονες παραστάσεις.
Επίσης, εργάστηκε για ένα διάστημα στην όπερα του Γκέλσεν Κίρχεν στη Γερμανία.
Από το 1994 διδάσκει ως καθηγητής χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης και είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού “Εμμέλεια”, με την οποία έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις εντός και εκτός Ελλάδας: στην Ιταλία, “Biennale νέων καλλιτεχνών – Τορίνο, 1997”, στην Κύπρο για το δήμο Λεμεσού, στη Ρωσία για τον απόδημο ελληνισμό του Καυκάσου, καθώς και σε παραστάσεις που διοργάνωσαν το Υπουργείο Εξωτερικών και τα “Δημήτρια”. Ακόμη, έχει διδάξει σε Ανώτερες Δραματικές Σχολές.
Έχει χορογραφήσει για το Κ.Θ.Β.Ε., για μιούζικαλ και άλλες θεατρικές παραστάσεις όπως “Μποστ-Φαύστα”, “Γενικός γραμματέας” του Καπετανάκη, “Όπερα της πεντάρας”.
Το 1997 παίρνει χορογραφική διάκριση στο διαγωνισμό της Ραλλού Μάνου Δήμου Αθηναίων.
Συνεργάστηκε με τον G. Bregovic στην πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης στη Θεσσαλονίκη το 1997, και χόρεψε γι’ αυτόν στο Άρχους της Δανίας το 1999 και στο Παλέρμο της Ιταλίας το 2000.
Τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2001 συμμετείχε σε μία σειρά παραστάσεων που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, χορεύοντας το ρόλο του “άνδρα” στην όπερα Κάρμεν του Μπιζέ, στα πλαίσια των “Δημητρίων”.
Έχει χορέψει σε πολλά μπαλέτα, όπως: “Ιεροτελεστία της Άνοιξης” του Ι. Στραβίνσκι, “Εικαστικά παιχνίδια” του Ρ. Σούμαν, “Μάγκριτ” του Σ. Προκόφιεφ, “Ρωμιοσύνη” σε μουσική του Μ. Θεοδωράκη και πολλά άλλα.
Συνεργασίες με το ΚΘΒΕ
. Ο γενικός γραμματεύς / Καπετανάκης Ηλίας (Συγγραφέας) / Βασιλικιώτη Έρση (Σκηνοθεσία) – Θέατρο Δάσους (02/07/1999)
[Χορογραφία]
. Έξι λαϊκές ζωγραφιές/ Πιθοπρακτά/ Το καταραμένο φίδι / Μάνου Ραλλού (Χορογραφία) – Βασιλικό Θέατρο (17/04/1994)
[Χορευτής]
. Ο διθύραμβος του ρόδου / Σικελιανός Άγγελος (Συγγραφέας) / Τριανταφυλλάκη Ελένη (Σκηνοθεσία) – Δίον, Αρχαίο Θέατρο (10/07/1993)
[Χορευτής]
. Τα τραγούδια της αυγής/ Χρόνια ασθένεια/ Μακρινός Καθρέφτης / Βενκλέρ Ζαν, Ροσσέλ Ντάνυ (Χορογραφία) – Βασιλικό Θέατρο (06/03/1993)
[Χορευτής]
. Φαύστα / Μποστ (Μποσταντζόγλου Μέντης) (Συγγραφέας) / Μαργαρίτης Γιάννης (Σκηνοθεσία) – Βασιλικό Θέατρο (23/01/1993)
[Χορογραφία]
. Χρονικό μιας απλής ιστορίας/ Ψαλμοί / Βενκλέρ Ζαν (Χορογραφία) – Θεσσαλονίκη, Θέατρο Κήπου (28/06/1992)
[Χορευτής]
. Ο αρχοντοχωριάτης / Μολιέρος (Συγγραφέας) / Βαφέας Βασίλης (Σκηνοθεσία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (22/02/1992 )
[Χορευτής]
. Το γαλάζιο πουλί / Μαίτερλινκ Μωρίς (Συγγραφέας) / Στόουν Τομ (Σκηνοθεσία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (22/12/1991)
[Χορευτής]
. Χορός και θέατρο / Γκαίτε Βόλφγκανγκ Γιόχαν, Κοκτώ Ζαν (Συγγραφέας) / Τριανταφυλλάκη Ελένη (Σκηνοθεσία) – Βασιλικό Θέατρο (14/06/1991)
[Χορευτής]
. Γαλιλαίος / Μπρεχτ Μπέρτολτ (Συγγραφέας) / Βεάκης Γιάννης (Σκηνοθεσία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (23/12/1990)
[Χορευτής]
. Βραδιά μπαλέτου: Κοπέλια/ Κουρσάρος/ Άνθρωπος πουλί/ Αφιερωμένο στην Κλοτίλδη/ Επιστροφή στο Νότο / Κάμμερ Ρενέ, Γκαμπριέλ Νικολά, Φανάρας Ντίνος (Χορογραφία) – Βασιλικό Θέατρο (12/05/1990)
[Χορευτής]
. Βραδιά μπαλέτου: Συναντήσεις/ Ένστικτα-κατάστικτα/ Το μεθυσμένο καράβι/ Ραϋμόνδα / Γκαμπριέλ Νικολά, Πετιπά Μάριους (Σκηνοθεσία) – Βασιλικό Θέατρο (11/01/1990)
[Χορευτής]
. Κλυταιμνήστρα/ Δον Κιχώτης/ Μάγος έρως / Μελετοπούλου Λία, Χατζής Άγγελος (Χορογραφία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (05/05/1989)
[Χορευτής]
. Το μεθυσμένο καράβι ή Αρθούρος Ρεμπώ / Λομμέλ Ντανιέλ (Χορογραφία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (20/02/1988)
[Χορευτής]
. Οι τρεις σωματοφύλακες / Λομμέλ Ντανιέλ (Χορογραφία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (25/12/1987)
[Χορευτής]
. Βραδυά μπαλλέτου 1987: Οι καιροί της άνοιξης/ Η ιεροτελεστία της άνοιξης/ Ρωμιοσύνη/ Τα τέσσερα τελευταία τραγούδια/ Ρυθμοί/ Καπρίτσιο σε δυο εικόνες / Λομμέλ Ντανιέλ (Χορογραφία) – Χαλκίδα (20/06/1987)
[Χορευτής]
. Αφιέρωμα στο Γιάννη Ρίτσο: Οι γερόντισσες κ’ η θάλασσα/ Ρωμιοσύνη / Λομμέλ Ντανιέλ (Χορογραφία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (09/04/1987)
[Χορευτής]
. Εικαστικά παιχνίδια: Τέρνερ/ Μαγκρίτ, η ανθρώπινη κατάσταση/ Χοκουσάι / Λομμέλ Ντανιέλ (Χορογραφία) – Βασιλικό Θέατρο (01/01/1987)
[Χορευτής]
. Το πλοίο των τρελών / Λομμέλ Ντανιέλ (Χορογραφία) – Εταιρεία Μακεδονικών
[Χορευτής]
Εγγραφές: Δευτέρα έως Παρασκευή, 5 με 9 μ.μ. στα γραφεία της ΤΕΧΝΗΣ (25ης Μαρτίου 20), τηλεφωνικά ίδιες ημέρες και ώρες στο 23410 – 24217 ενώ μπορείτε να λαμβάνετε πληροφορίες στέλνοντας e-mail στη διεύθυνση [email protected]
Θα έρθεις μαζί μας???
Θα λάβουμε όλα τα απαραίτητα και προβλεπόμενα μέτρα για την ασφάλεια των μελών και φίλων της Τέχνης.