Βιολέτα Γαζέα: “Το κυρίαρχο μέσο για εμένα είναι η ακουαρέλα σε λευκή ζωγραφική επιφάνεια”

“Στηρίζω τη Χρύσα Μπαρτζόκα και το υπέροχο εγχείρημά της ΕΠΙΜΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ σε κάθε επόμενο σταθμό που δημιουργεί εικαστικό πολιτισμικό περιεχόμενο, στα πλαίσια της εξωστρεφούς εικαστικής της δράσης”

ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΕΝΤΟΣ ΕΚΤΟΣ Covid-19 Σύλληψη διοργάνωση & επιμέλεια από την εικαστικό Χρύσα Μπαρζόκα η οποία έχει επιλέξει εξαιρετικούς καλλιτέχνες στην ομάδα που θα παρουσιάσουν έργα που δημιούργησαν αφενός καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας, αφετέρου έργα που εκφράζουν την πρωτόγνωρη εποχή που διανύσαμε. Συμμετέχετε δυναμικά και εσείς στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και θα θέλαμε δύο λόγια για την δική σας εικαστική παρουσία.

Τετάρτη 17 Ιουνίου στο Αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης, θα έχουμε την ευκαιρία να συναντήσουμε την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ με την πρώτη live έκθεση αφιέρωμα Covid-19. Θεωρείτε ότι διαθέσατε αρκετό χρόνο στη δημιουργία αυτές τις μέρες του εγκλεισμού; Η πανδημία του κορονοϊού και ο εγκλεισμός αποτέλεσαν σημαντικούς ψυχοπιεστικους παράγοντες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το διάστημα του εγκλεισμού επικράτησε φόβος και κυρίως ανησυχία αναφορικά με τις αιτίες προέλευσης αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης. Επηρεάστηκα και προβληματίστηκα, όμως θέλοντας να διατηρήσω την ψυχραιμία και την αισιοδοξία μου, αξιοποίησα την έγκλειστη συνθήκη, με εικαστικές δημιουργίες, ως διέξοδο από το αδιέξοδο.
Ζωτικής σημασίας για εμένα, η θετική ψυχολογία για επάνοδο μετά την καραντίνα, με βασικό στοιχείο την αισιοδοξία.

Βοήθησε η περίοδος ώστε να εκφραστείτε μέσω της τέχνης σας ή βιώσατε δημιουργικό αδιέξοδο; Η περίοδος του εγκλεισμού εμπεριείχε πολλά και διαφορετικά στάδια προβληματισμού, όμως δεν στάθηκε εμπόδιο για καλλιτεχνική δημιουργία.

Ποια υλικά χρησιμοποιήσατε ως μέσο έκφρασης; Το κυρίαρχο μέσο για μένα είναι η ακουαρέλα σε λευκή ζωγραφική επιφάνεια.

Ενημερωθήκαμε ότι σε αυτή την έκθεση, ο θεατής θα γίνεται μέρος του πρότζεκτ… Ποιο είναι το μήνυμα που εσείς θα θέλατε να μεταδώσετε στον θεατή; Ζωτικής σημασίας, η θετική ψυχολογία για επάνοδο μετά την καραντίνα, με κυρίαρχα στοιχεία, Τέχνη και Αισιοδοξία.
Η συμμετοχή μου με το έργο : Cathode Covid-19 αναπαριστά, την κάθοδό του covid στην φυσική χρωματική ατμόσφαιρα του πλανήτη μας, σε συνδυασμό με την ανθρώπινη, αισιόδοξη πεποίθηση πως καθως έχει καθοδική πορεία, σύντομα θα εξαλειφθεί. Οι αέρινες μπάλες του έργου, έχουν καθοδική τάση και σκούρα περιγράμματα, καθώς αναπαριστούν την αόρατη και δύστροπη μορφή του ιού, που οδηγείται σε πτώση, ενώ τα απαλά χρώματα της ατμόσφαιρας, εκπροσωπούν τα ελπιδοφόρα ανθρώπινα συναισθήματα.

Στα χέρια των καλλιτεχνών της Ε.Τ. μορφές κ ιδανικά ξαναζωντανεύουν μέσα από τη καλλιτεχνική τους μεταμόρφωση.
Ιδέες επίμονων καλλιτεχνών που είναι έτοιμες να ζήσουν αξιοποιημένες ως έργα τέχνης. Ποιος είναι ο επόμενος σταθμός σας; Στηρίζω τη Χρύσα Μπαρτζόκα και το υπέροχο εγχείρημά της ΕΠΙΜΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ σε κάθε επόμενο σταθμό που δημιουργεί εικαστικό πολιτισμικό περιεχόμενο, στα πλαίσια της εξωστρεφούς εικαστικής της δράσης.

Πολιτισμός και κορωνοϊός. Άλλο ένα «χτύπημα» για τον πολιτισμό ή μια «ευκαιρία» για πολιτιστική επικοινωνία; Για πολλούς λόγoυς οι δύο έννοιες συνυπήρξαν και εμφανίστηκαν παράλληλα, συμπερασματικά όμως, θα μπορούν να αναλυθούν και να εκφραστούν εκτενέστερα, σε βάθος χρόνου.

Βιολέτα Γαζέα

Eίναι απόφοιτη σχολής τουριστικών επαγγελμάτων με σπουδές στην Θεσσαλονίκη, ενώ συνεχίζει επιπλέον εκπαίδευση από το 2017, στην Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην πόλη της Φλώρινας.
Εργάζεται ως επιμορφώτρια στον ιδιωτικό τομέα, με διδακτικό αντικείμενο “Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού. Προσωπική της επιδίωξη, η προώθηση και ανάδειξη του εναλλακτικού, Εικαστικού Τουρισμού. Συμμετέχει από το 2016 στην εικαστική δράση του Πανεπιστημίου ΤΕΕΤ Φλώρινας, “Εικαστική πορεία προς τις Πρέσπες”.
Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα κ.α), ενώ απέσπασε το δεύτερο βραβείο εικαστικού διαγωνισμού, Φεστιβάλ – Interartia, 2017. Έχει πραγματοποιήσει μια ατομική έκθεση και από τον Σεπτέμβριο του 2018 είναι μέλος του ΣΖΘΒΕ.