Φυσική Αγωγή και αξίες ζωής στην εκπαίδευση

Ένα άρθρο ιδιαίτερης αξίας για κάθε γονέα και διδάσκαλο, από την Κυριακή Δράκου, εκλεκτό μέλος του Συνδέσμου Πολιτισμού Ελλάδας Κύπρου, εκπαιδευτικό, γυμνάστρια, συγγραφέα, και διακεκριμένη εμψυχώτρια – εκπαιδεύτρια αξιών.

Ζούμε σε μια εποχή της ταχύτητας, την πολυπλοκότητας και της πολλαπλότητας. Ο τρόπος ζωής των ανθρώπων γέμισε με αποπροσανολισμό. Όσο ποτέ άλλοτε η προαγωγή των αξιών είναι ένας βασικός παράγοντας για την εκπαίδευση του καλού χαρακτήρα και τη μείωση της αυθόρμητης ή συνειδητής βίας.
Η ευγενική άμιλλα, η αλληλογνωριμία, η κατανόηση, η αξιοπρέπεια, η αποδοχή, η καταξίωση, το αίσθημα της χαράς και της δημιουργίας είναι ιδανικά που δημιουργούν μια ισορροπία μεταξύ σκέψης και δράσης.
Η αθλητική φιλοσοφία μέσα από την αθλητική συμπεριφορά (Fair Pay) βοηθά στην ανάπτυξη των 5 μας εαυτών (νοητικός, συναισθηματικός, ηθικός, κοινωνικός, σωματικός).
Η βία και ο θορυβώδης χαρακτήρας εκδηλώνεται μέσα στα γήπεδα και όχι μόνο δείχνοντας την κρίση αξιών στους καιρούς μας.
Η ένταξη των μαθητών σε ομάδες κινητικής δράσης, τους βοηθά στην καταπολέμηση της ανελεύθερης έκφρασης τους.
Ο ηθικός κώδικας το Fair Pay καθορίζει τον τρόπο συμπεριφοράς προς τον εαυτό τους, τον αντίπαλο, την ομάδα τους ή το άτομο που υποστηρίζουν, προς τον διαιτητή και τους κανονισμούς.
Η συμπεριφορά ενός ατόμου εξαρτάται από την αγωγή που πήρε. Η εκπαίδευση χαρακτήρα είναι απαραίτητη στα σχολεία μας, για να κτίσουμε ανθρώπους που να σέβονται και να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και το δίκαιο, που να δουλεύουν με ειρηνικό τρόπο χτίζοντας το παρόν και το μέλλον τους.
Δόθηκαν πολλές επιλογές στον άνθρωπο και αποπροσανατολίζεται ποιο δρόμο θα ακολουθήσει.
Χρειάζεται συνειδητοποίηση των προτεραιοτήτων του. Είναι απαραίτητο να αφήνει χρόνο για την αυτό -ανακάλυψη και αυτό-βελτίωση του σαν άτομο.
Ο περιορισμός του στο σπίτι λόγο του ιού ήταν μια δύσκολη υπόθεση γιατί έμαθε να τρέχει, να συναθροίζεται, να κυνηγά συνεχώς το χρήμα και να μην μένει με τον εαυτό του σκεπτόμενος και δρώντας δημιουργικά.
Η ένταξη του μαθητή ή του ατόμου γενικά σε ομάδες άσκησης ή χορού, θα τον βοηθήσει να βγει για λίγο από τα συρματοπλέγματα των καιρών και να δράση με προσδοκίες που να του χαρίζουν θετικά συναισθήματα και αξίες ζωής.
Απαραίτητο είναι οι καθηγητές της Φυσικής Αγωγής να προάγουν την δια βίου άθληση, για να βοηθούν τους μαθητές να προσανατολίζονται μέσα από τα πλήγματα και τις δύσκολες καταστάσεις.
Να διδάσκουν την φιλοσοφία του Ολυμπισμού για την αρμονική καλλιέργεια του ατόμου σωματικά και του καλού χαρακτήρα.
Ο Ολυμπισμός είναι ένα μεγάλο κοινωνικό φαινόμενο της σύγχρονης εποχής. Περιλαμβάνει την Παγκόσμια κοινωνία χωρίς διακρίσεις. Καλλιεργεί το αίσθημα αλληλοαναγνώρισης, της κατανόησης και της αποδοχή της διαφορετικότητας. Καλλιεργεί την αξία του σεβασμού, της συνεργασίας, της φιλίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, της ειρήνης, της ηγεσίας και της αγάπης.
Η κοινωνικοποίηση του ατόμου επιτυγχάνεται με τη βίωση των αρχών του Ολυμπισμού μέσα από την ενεργή συμμετοχή σε ομάδες κίνησης, αθλητισμού ή χορού.
Η φύση του μαθήματος της φυσικής Αγωγής είναι τέτοια που προάγει τους άγραφους κανόνες του καλού χαρακτήρα.

Κυριακή Δράκου
Γυμνάστρια, συγγραφέας, εμψυχώτρια, εκπαιδεύτρια αξιών

Βιογραφικό Σημείωμα
Η Κυριακή Δράκου γεννήθηκε στην Κύπρο στο κατεχόμενο σήμερα χωριό Βαθύλακας της επαρχίας Αμμοχώστου. Μετά την τουρκική εισβολή και την προσφυγιά η οικογένεια Δράκου εγκαταστάθηκε στην Πάφο. Σπούδασε Φυσική Αγωγή, με ειδίκευση στο χορό, στη Θεσσαλονίκη. Αγάπησε τον χορό, την ποίηση και τη ζωγραφική πάρα πολύ. Για χρόνια είχε Σχολή Χορού. Κάθε εκδήλωση που οργάνωνε είχε πάντα φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Ως ανήσυχο πνεύμα παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Δημιουργικές τέχνες και εμψύχωση» του Global Collage, όπου αρίστευσε και πρώτευσε στον κλάδο της. Φυσικά η πρακτική της ήταν η διδασκαλία χορού, με σύζευξη όλων των τεχνών, όπου διακρίθηκε για την πρωτοπορία και τον εμψυχωτικό τρόπο διεξαγωγής της. Σήμερα είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στη Μέση Εκπαίδευση και εκπαιδεύτρια του προγράμματος «Αρετή», ενός προγράμματος με εκπαιδευτικό, εμψυχωτικό χαρακτήρα, με σκοπό την βίωση των αξιών μέσω των τεχνών. Το πρόγραμμα στηρίζει το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Παρατηρητήριο για τα παιδιά. Είναι παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών.

Ο Σύνδεσμος Πολιτισμού Ελλάδας Κύπρου (ΣΠΕΚ), σκοπό έχει να καταγράψει, να διαφυλάξει και να προβάλει τον κοινό Πολιτισμό Ελλάδας και Κύπρου και να φέρει σε συνεργασία τους απανταχού Ελλαδίτες, Κύπριους και Απόδημους λογοτέχνες, καλλιτέχνες και ακόμη τους επιστήμονες επιστημών που συνδέονται με τον Πολιτισμό (Αρχαιολογία, Ιστορία, Φιλολογία, Φιλοσοφία, Λαογραφία, Κοινωνιολογία, Ανθρωπολογία, Ψυχολογία, Αρχιτεκτονική κ.ά.). Θέτει ευγενή στόχο να προασπίζεται και να προάγει στην Ελλάδα, στην Κύπρο και διεθνώς τα οικουμενικά ιδεώδη, κυρίως του Ελληνισμού, τα Ελληνικά Γράμματα, αρχαία και σύγχρονα, τις Τέχνες, την Παράδοση. Ενεργεί μέσα από μια σειρά έργων και δράσεων με λογοτεχνικό, επιμορφωτικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό χαρακτήρα, ενίοτε συνδυάζοντας τις με αγαθοεργία. Ο ΣΠΕΚ εδραιώνει την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό, εντός Συνδέσμου ή στις σχέσεις του με συνεργούς φορείς, εντός και εκτός Ελλάδος. Εκτός από τα κλασικά μέσα – Εκδόσεις, Ανθολογίες και Βιβλιοπαρουσιάσεις, καλλιτεχνικές και εικαστικές Παραστάσεις και Εκθέσεις, Διαγωνισμούς Νέων, Βραβεύσεις Λογοτεχνών και Επιστημόνων, προωθεί νέες ευφάνταστες ιδέες όπως η Ψηφιακή Εγκυκλοπαίδεια ΣΠΕΚ ΠΑΙΔΕΙΑ, η Λέσχη Ανάγνωσης ΔΑΔΑ, η Πολιτιστική Διπλωματία, σε συνεργασία με φορείς Πολιτισμού σε ξένες χώρες ή/και με ξένες πρεσβείες στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Επιπλέον, δημιουργεί σύγχρονα εργαλεία/μέσα, ψηφιακά, τηλεματικά, οπτικοακουστικά, ραδιοτηλεοπτικά, όπως τον διαδικτυακό κόμβο του Συνδέσμου – μια διεθνή, ελληνική, ψηφιακή πλατφόρμα πολιτισμού, ανοιχτή, διαθέσιμη προς όλους και εύχρηστη σε άτομα με αναπηρία.

Website: www.cultural-association.org
Email: info@cultural-association.org

Χορηγός Επικοινωνίας