Σδόγκου Έλενα: “Ένας μαέστρος χρειάζεται να είναι ικανός να επικοινωνεί με σεβασμό και καλή διάθεση με την ορχήστρα ώστε να δημιουργεί ένα όμορφο κλίμα συνεργασίας και να επιφέρει το αίσθημα ικανοποίησης στους μουσικούς”

“Αυτή την περίοδο μου δίνεται η ευκαιρία να ολοκληρώσω παλαιότερες ιδέες μου και ετοιμάζω δικά μου χορωδιακά τραγούδια, κυρίως εκπαιδευτικά για τις παιδικές χορωδίες.”

Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Οι πρώτες μου αναμνήσεις έρχονται από την τάξη μουσικής προπαιδείας που μάθαινα φλογέρα και άλλα μουσικά όργανα Orff. Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα όμως είναι ο ενθουσιασμός που είχα καθώς ξεκίνησα να πηγαίνω στην παιδική χορωδία.

Με ποιον μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Κάθε συνεργασία έχει τον δικό της χαρακτήρα για να ξεχωρίσω κάποια. Σίγουρα άνθρωποι με όραμα, όρεξη και πάθος είναι αυτοί που με εμπνέουν για να συνεργαστώ μαζί τους.

Περιγράψτε την μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Μου άρεσε να γράφω μουσική από μικρή τις οποίες έπαιζα στο πιάνο. Οι σπουδές μου σχετικά με τη συνθετική γραφή συνέχισαν στο ωδείο αποφοιτώντας με το πτυχίο της αρμονίας και της αντίστιξης και αργότερα του πιάνου. Με την εισαγωγή μου στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου συνέχισα τις σπουδές μου.
Στη διαδρομή αυτή καθοριστική επιρροή και έμπνευση στάθηκε ο δάσκαλός μου Μίλτος Λογιάδης, όπου μετά την προτροπή του έδωσα εξετάσεις και αποφοίτησα με την ειδικότητα της διεύθυνσης ορχήστρας.
Το 2013 μου δόθηκε η πρώτη ευκαιρία να συνεργαστώ και να διευθύνω με την επαγγελματική ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων μέσα από το Πανελλήνιο Masterclass Διεύθυνσης Ορχήστρας του ΟΠΑΝΔΑ και τον Μιχάλη Οικονόμου.
Σταθμός στην πορεία μου υπήρξε η μετακόμισή μου στην Αθήνα, η οποία άνοιξε άλλους ορίζοντες, εμπειρίες και ανεξερεύνητα μονοπάτια καλλιτεχνικά αλλά και εργασιακά.
Είμαι πολύ ευγνώμων που εργάζομαι στο δημόσιο αλλά και ιδιωτικό τομέα και κατάφερα πλέον να έχω ορχήστρα και παιδικές χορωδίες.

Ποια είναι η άποψή σας για τα μουσικά talent show; Παρόλο που δεν με πείθει η ιδέα των talent show, καθώς ο κύριος σκοπός τους είναι η διασκέδαση του κοινού, πιστεύω πως πάντα υπάρχει η πιθανότητα να αναδειχθεί ένας καλλιτέχνης και να ξεχωρίσουν τα χαρίσματά του. Βέβαια, αυτή την εποχή υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να μπορούν οι καλλιτέχνες να μοιράζονται τις σκέψεις τους, το ταλέντο τους και οτιδήποτε άλλο έχοντας άφθονο χρόνο δημοσιότητας, χωρίς να χρειάζεται να μπουν στη διαδικασία της άμεσης και άχαρης σύγκρισης. Ένας από αυτούς τους τρόπους είναι το youtube.

Τι χρειάζεται να έχει ένας μαέστρος εκτός από μουσικές γνώσεις; Η διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα αποτελεί σημαντικό προσόν. Ένας μαέστρος χρειάζεται να είναι ικανός να επικοινωνεί με σεβασμό και καλή διάθεση με την ορχήστρα ώστε να δημιουργεί ένα όμορφο κλίμα συνεργασίας και να επιφέρει το αίσθημα ικανοποίησης στους μουσικούς. Να εμπνεύσει, να εναρμονίσει και να συντονίσει τους μουσικούς πρώτα εγκεφαλικά έτσι ώστε να συμμεριστούν την ερμηνεία του μαέστρου. Με αυτόν τον τρόπο η μουσική αντίληψη και ερμηνεία που θέλει να προσεγγίσει ο μαέστρος ένα έργο γίνεται ευκολότερα αντιληπτή και από το κοινό.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Αυτή την περίοδο μου δίνεται η ευκαιρία να ολοκληρώσω παλαιότερες ιδέες μου και ετοιμάζω δικά μου χορωδιακά τραγούδια, κυρίως εκπαιδευτικά για τις παιδικές χορωδίες.

Βιογραφικό

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καρδίτσα, όπου από την ηλικία των 4 ετών έκανε τα πρώτα της βήματα στη μουσική. Πτυχιούχος Ανώτερων θεωρητικών (Αρμονία – Αντίστιξη) και Πιάνου.
Απόφοιτη του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με ειδίκευση στη Διεύθυνση Ορχήστρας και δάσκαλο τον κ. Μίλτο Λογιάδη με βαθμό πτυχίου Άριστα.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διεύθυνσης παιδικής/νεανικής χορωδίας αλλά και ορχήστρας με μαέστρους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έχει διευθύνει την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων στα πλαίσια των σεμιναρίων διεύθυνσης ορχήστρας με τον Μιχάλη Οικονόμου.
Έχει εργαστεί στην πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόσο στον δημόσιο τομέα, όσο και στον ιδιωτικό στα Εκπαιδευτήρια «ΔΟΥΚΑ».
Συνεργάζεται και διευθύνει την Αθηναϊκή Μαντολινάτα ‘’Νικόλας Λάβδας’’ από το 2017 καθώς επίσης είναι μαέστρος στην παιδική χορωδία και στην ορχήστρα εγχόρδων στο ωδείο «Αναγέννηση» στο Αιγάλεω καθώς επίσης και στις παιδικές χορωδίες του Εθνικού Ωδείου Χαλανδρίου και Νέας Σμύρνης.