Αγαπητοί Συμπολίτες μας,
Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές βασικές οδηγίες συναισθηματικής διαχείρισης για το πώς να διαχειριστείτε επιτυχώς την Τηλεμάθηση ή την Τηλεργασία με σκοπό να βοηθήσουμε στην καλύτερη προσαρμογή στην νέα εποχή (και ίσως να προστατεύσουμε μερικούς υπολογιστές από σπάσιμο).
Το Ελληνικό Κέντρο Συναισθημάτων ειδικεύεται και μελετά την συναισθηματική διαχείριση, εκπαίδευση (SEL) και νοημοσύνη των Ελλήνων. Με τον νέο εγκλεισμό παρατηρήσαμε ότι το 81% των ελλήνων χρειάζονται βελτίωση στην Συναισθηματική Διαχείρισή τους.
Ο οδηγός αυτός είναι αφιερωμένος σε όλους τους εργαζόμενους, γονείς ή μαθητές που ασχολούνται με την Τηλεμάθηση ή την Τηλεργασία μια που οι δείκτες τους αυτή την εποχή χρειάζονται περισσότερη βοήθεια από ποτέ (μετρήθηκε μείωση 10%).
Πώς να μετατρέψετε την Τηλεργασία ή την Τηλεμάθηση σε μια διασκεδαστική εμπειρία.
Παρακάτω θα βρείτε τρεις +1 απλές οδηγίες για να βελτιώσετε την Τηλεργασία σας ή την Τηλεμάθηση, είτε είστε εκπαιδευτικός, είτε γονέας, είτε εργαζόμενος. Στον οδηγό παρουσιάζεται ένα ειδικά διαμορφωμένο εργαλείο Κοινωνικής Συναισθηματικής Μάθησης SEL.
Πώς Ξεκινάμε;
Ξεκινάμε πάντα με την Ερώτηση: Πώς νιώθετε σήμερα;
Γονείς: Ξεκινήστε την ημέρα σας ρωτώντας τα παιδιά σας: Πώς νιώθεις σήμερα; Μοιραστείτε πρώτα εσείς τα δικά σας ειλικρινή συναισθήματα και μετά βοηθήστε στα παιδιά σας να εκφράσουν τα δικά τους.
Εκπαιδευτικοί – Εργαζόμενοι: Ξεκινήστε το μάθημά σας ή την εργασία σας ρωτώντας τους μαθητές-συναδέλφους σας: Πώς νιώθετε σήμερα και εμψυχώστε τους να μοιραστούν τα συναισθήματά τους.
Τι κάνουμε στο Διάλειμμα
Προτείνουμε να κάνετε διαλείμματα συχνά όταν κάνετε Τηλεργασία ή Τηλεμάθηση. Στα διαλείμματα:
● σηκωθείτε από τη θέση σας,
● βγείτε λίγο στο μπαλκόνι ή στον κήπο,
● πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές
● και κάντε διατατικές ασκήσεις (δείτε εδώ ασκήσεις).
Κλείνουμε με θετικότητα
Γονείς: Στο τέλος κάθε μέρας βάλτε τα παιδιά σας για ύπνο και ρωτήστε τους: Τι κρατάνε από την ημέρα που πέρασε και παρακινήστε τα να μοιραστούν τι τους έκανε εντύπωση από την ημέρα που φευγει.
Εκπαιδευτικοί – Εργαζόμενοι: Κλείνουμε πάντα με μια θετική νότα. Παρακινήστε τους να μοιραστούν τι τους έκανε εντύπωση από την ώρα που περάσατε μαζί. Σε κάθε μια απάντησή τους εμψυχώστε τους λέγοντας: Μπράβο, Ευχαριστούμε όλοι, Συγχαρητήρια.
+1 Κρατήστε το απλό.
Αποφασίστε πριν ξεκινήσει η τηλεμάθηση τις εργασίες που θα έπρεπε να βάλετε στους μαθητές. Από αυτές, διαλέξτε την πιο ευκολη και πετάξτε όλες τις άλλες. Η εποχή αυτή είναι δύσκολη για τα παιδιά και η παραπάνω εργασία δεν θα αναπληρώσει το κενό που έχει αφήσει η απόσταση. Κρατήστε το απλό και προσφέρετε όσο μπορείτε περισσότερη αγάπη, κατανόηση και φροντίδα.
Ό,τι προσφέρεις, επιστρέφεται.
Αυτές οι πολύ απλές οδηγίες μπορούν να σας βοηθήσουν να περάσετε πολύ πιο ανώδυνα αυτην την δύσκολη εποχή που διανύουμε. Θυμηθείτε ότι όσο περισσότεροι γνωρίζουν αυτές τις πληροφορίες, τόσο πιο όμορφα θα ζήσουμε όλοι. Μοιραστείτε το με όσο το δυνατόν περισσότερους αγαπημένους σας ανθρώπους. Μοιράστε τη γνώση και την αγάπη, θα σας επιστραφεί.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Τα συναισθήματα είναι έντονα και μπορούν, αν δεν αντιμετωπιστούν σωστά, να προκαλέσουν συναισθηματικά προβλήματα στο μέλλον. Η έκφραση των συναισθημάτων είναι η πιο ευκολη και ορθή οδός. Αν χρειαστείτε την βοήθεια κάποιου ειδικού μη διστάσετε να την αναζητήσετε.
Διαβάστε τους προηγούμενους οδηγούς Συναισθηματικής Διαχείρισης του Κέντρου: Οδηγός LOCKdown I, Οδηγός Ψυχικής Υγείας, Οδηγός Σχολικού Έτους, Οδηγός Κοινωνικής Αποστασιοποίησης, Οδηγός Μείωσης Άγχους, Οδηγός για γονείς, Οδηγός Καλοκαιρι 2020
Συγγραφείς:
Αργυρης Σ. Μάρδας: συγγραφέας, ιδρυτής Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων, δημιουργός της Expansion Method.
Θεοδώρα Γκέλη: Εκπαιδευτικός, Ιδρυτικό μέλος Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων.
Link, Αναφορές, Βιβλιογραφία
- Κοινωνική Συναισθηματική Μάθηση SEL (2020). www.emoducation.com/sel
- www.casel.org
- Μελέτη: Ο Ρόλος της Συναισθηματικής Κοινωνικής Μάθησης στο σχολείο του μέλλοντος