CATERINA VENTURELLI: “Είναι πρωταρχικής σημασίας για εμένα, να εκφράσω τον εαυτό μου με άμεσο και αυθεντικό τρόπο, χωρίς αυτολογοκρισία ή αναστολές”

Ποια είναι η πρώτη σας μουσική μνήμη;

Είναι ένα μουσικό κρεμαστό παιχνίδι πάνω από την κούνια μου όσο ήμουν μικρή που αποτελούνταν από έναν ασημένιο κύκλο που ήταν κρεμασμένα μικρά πουλιά και κουδούνια, τα οποία χτυπούσαν όταν ακουμπούσαν το ένα στο άλλο. Έτσι ζούσα τους πρώτους μήνες της ζωής μου, ακούγοντας αυτούς τους ήχους που με έκαναν να νιώθω προστατευμένη. Αυτή ήταν και η πρώτη μου επαφή με τον κόσμο των ήχων που είχε κάτι μαγικό, ωφέλιμο και αρχαϊκό, λίγο τελετουργικό. Θυμάμαι επίσης με συγκίνηση ένα καλοκαίρι που ο θείος μου έπαιζε το “Marcia alla turca” του Μότσαρτ σε ένα παλιό πιάνο. Ήμουν στην πρώιμη εφηβεία μου και εκείνη ήταν η στιγμή που αποφάσισα να σπουδάσω μουσική.

Περιγράψτε την καριέρα σας στη μουσική μέχρι σήμερα. Υπήρχαν θετικές ή αρνητικές επιρροές;

Κατά τα τελευταία χρόνια των σπουδών μου στο Ωδείο, και μετά τη λήψη του διπλώματός μου είχα την τύχη να μελετήσω με τον Giancarlo Cardini, έναν πιανίστα και συνθέτη σπάνιας αυθεντικότητας, που η περιέργειά του κινείται από τους πιο αυστηρούς πρωτοποριακούς συνθέτες μέχρι τη ντίσκο μουσική. Ευτυχώς ανακάλυψε τις πρώτες μου συνθέσεις, τις έπαιξε συναυλία και τις κατέγραψε. Επίσης μου αφιέρωσε μια σουίτα πιάνου σε τέσσερα χέρια, την οποία ερμηνεύσαμε πολλές φορές.. Επιπλέον, πρόσφατα έγιναν και άλλες ευχάριστες συναντήσεις: από τον Alfonso Alberti, με τον οποίο είχα μια ευχάριστη παρουσίαση-συναυλία στη Galleria d’Arte Moderna του Μιλάνου, στην Agnese Toniutti, μια πιανίστα από το Φρίουλι, που ερμήνευσε έργα μου πολλές φορές καθώς παρουσίασε σε ένα κοντσέρτο όλα μου τα έργα. Είχα στη συνέχεια τη χαρά να συνεργαστώ με ταλαντούχους ξένους καλλιτέχνες όπως ο Dante Boon, ο Melaine Dalibert, ο R. Andrew Lee … και φυσικά με την Ερατώ Αλακιοζίδου!

Η επιτυχία ή η αποτυχία σας τρομάζει;

Δεν τους σκέφτομαι αυτούς τους παράγοντες πολύ, αλλά όταν συμβαίνει να τρομάζω ή να φοβάμαι, κυρίως προκύπτει από τους παράγοντες που είναι ανεξάρτητοι με εμένα και με τρομάζει το κατά πόσο αυτοί μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή μου. Ωστόσο, προσπαθώ να διασφαλίσω ότι αυτές οι σκέψεις δεν με επηρεάζουν, ενώ συνθέτω, γιατί για μένα είναι πρωταρχικής σημασίας να εκφράσω τον εαυτό μου με άμεσο και αυθεντικό τρόπο, χωρίς αυτολογοκρισία ή αναστολές.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας μουσικά σχέδια;

Αυτό τον καιρό ολοκληρώνω ένα έργο για πιάνο και είμαι στη διαδικασία να και προσπαθώ να γράψω ένα κομμάτι για σόλο φλάουτο. Θα ήθελα επίσης να αναφέρω ότι ολοκληρώνω μια σουίτα thriller-noir, η οποία έχει διαφορετικό χαρακτήρα από την πλειοψηφία των έργων μου, είναι λιγότερο στοχαστική. Τέλος, έχω κάποιες μελλοντικές συνεργασίες με άλλους μουσικούς και ερμηνευτές, αλλά επειδή δεν είναι ακόμα κάτι επίσημο, προτιμώ να μην αναφερθώ παραπάνω σε αυτό.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;

Θα ήθελα να συνεργαστώ με τον Roberto Prosseda. Είναι ένας πιανίστας που θαυμάζω για τη νοημοσύνη και τη μουσική ευαισθησία και έχει όλες τις ιδιότητες που θέλω σε έναν ερμηνευτή.

Πείτε μας μερικά λόγια για την ένταξη στο πρόγραμμα MMS Mediterranean Minature Sketches.

Η ιδέα της Ερατούς, αμέσως με γοήτευσε και είμαι ενθουσιασμένη που το έργο μου θα ερμηνευθεί από μία τόσο άξια πιανίστα σε συνδυασμό με τα έργα τόσων πολλών καλών συνθετών. Είμαι χαρούμενη που ένα από τα κομμάτια μου που επέλεξε η Ερατώ, το “Scia” θα συμμετέχει στο πρόγραμμα του πρότζεκτ. Το έργο αυτό είναι μια σελίδα αναφοράς για τον Γαλαξία, του οποίου η ατμόσφαιρα φαίνεται να είναι κατάλληλη για το πλαίσιο αυτού του προγράμματος όπως το συνέλαβε η πιανίστα. Πρέπει επίσης να αναφέρω, ότι είναι η πρώτη φορά που ένα από τα έργα μου θα ερμηνευθεί στην Ελλάδα, μια χώρα που επισκέφθηκα ως παιδί και τη θυμάμαι ακόμα από το έντονο φως, τα φωτεινά χρώματα, την μαγική αύρα που περιβάλλει τα αρχαία μνημεία … και όλοι εσείς που ζείτε εκεί, έχετε μάθει να κολυμπάτε και να απολαμβάνετε τη Μεσόγειο από τα παιδικά σας χρόνια!

Βιογραφικό

Η Caterina Venturelli είναι πιανίστα και συνθέτρια.
Τα έργα της έχουν ερμηνευθεί σε διάφορα φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ Internazionale Angelica, GAMO, το Φεστιβάλ Πιάνου Eterotopie, το Camino De Genere, FAL του Salotto και το Festival Itinér’Air di Redon.
Έχει εμφανισθεί παγκοσμίως σε διάφορους συναυλιακούς χώρους και φεστιβάλ, όπως GAM and Teatro Out Off (Milan), Cafe OTO (London), Palazzo Te (Mantua), Regis University (Denver, USA), Teatro San Leonardo (Bologna), Daniel Goode’s Loft (New York), Sala Vanni and Villa Favard (Florence), Auditorium Liani (Camino al Tagliamento), Villa Durazzo (Santa Margherita Ligure), Casa della Musica e delle Arti (Serri).
Έχει συνεργαστεί με μουσικούς που έχουν ερμηνεύσει τα έργα της όπως η Ερατώ Αλακιοζίδου, Alfonso Alberti, Dante Boon, Giancarlo Cardini, Melaine Dalibert, Muriel Grifò, R. Andrew Lee, Agnese Toniutti και Donatella Debolini.
Το 2018 το έργο της παρουσιάστηκε και μελετήθηκε στη συναυλία “Giancarlo e C.V.” υπό το πρίσμα της σχέσης της αμοιβαίας εκτίμησης και της επαγγελματικής συνεργασίας με τον Giancarlo Cardini. Το πρόγραμμα ερμήνευσε η Agnese Toniutti στη Villa Aurora (Fagagna), κατά τη διάρκεια της 5ης σεζόν της μουσικής Fat Salvto FVG.
Τα αποτελέσματά της δημοσιεύθηκαν (Ars publica) και καταγράφηκαν (Materiali Sonori).

Ιστολόγιο: https://caterinaventurelli.myblog.it/welcome-about