Σταύρος Κανελλίδης: “Η ενασχόληση με την υποκριτική είναι ένας μεγάλος έρωτας. Στο θέατρο δίνομαι άνευ όρων σαν να μην υπάρχει χρόνος πάρα μόνο η στιγμή εκείνη επάνω στη σκηνή”

“Το θέατρο έχει τη γοητεία του ζωντανού που ξέρει από την αρχή της παράστασης και ο ηθοποιός αλλά και ο θεατής ότι γίνεται τώρα και πεθαίνει σήμερα. Σίγουρα προτιμώ το θέατρο αλλά μπορώ να πω και τη δεδομένη στιγμή που δεν μπορεί να υπάρξει θέατρο η έλλειψή του και μόνο μας δείχνει τη δύναμη του”

Σε ποιά ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Από πολύ μικρός σε ηλικία τεσσάρων χρόνων. Το περίεργο δεν είναι ότι το ήθελα άλλα ότι το είχα αποφασίσει. Ακούγεται αρκετά περίεργο και γενικά έχουμε πολλά παραδείγματα ηθοποιών που το ήθελαν από την παιδική τους ηλικία, αλλά πιστεύω ότι έχει να κάνει με βαθύτερες ανάγκες και με μία θέση απέναντι στα πράγματα. Αλλιώς αντιλαμβάνονται την ίδια τη ζωή οι άνθρωποι που στην ουσία θέλουν από μικρή ηλικία να παίζουν με το νευρικό τους σύστημα.

Ποιον ηθοποιό-καλλιτέχνη θαυμάζετε; Είναι πολλοί οι ηθοποιοί που θαυμάζω. Θαυμάζω κάθε ηθοποιό με ταλέντο για τη μοναδικότητα του. Αν έπρεπε να διαλέξω έναν θα επέλεγα έναν ηθοποιό τον οποίο θεωρώ “αυθεντία” και τον έχει κρίνει η ιστορία. Πιστεύω ότι είναι το πρώτο δείγμα αξεπέραστου ηθοποιού καλλιτέχνη μιας και ήταν μουσικός, σκηνοθέτης, χορογράφος. Τα έκανε όλα μόνος του. Ήταν ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης και επειδή εκεί θα πάει με την τεχνολογία η τέχνη στο μέλλον κάποτε θεωρώ ότι θα διδάσκεται. Αυτός είναι Ο Τσάρλι Τσάπλιν.

Θέατρο ή κινηματογράφος τι προτιμάτε; Είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα. Μια ταινία είναι η καταγραφή στο χρόνο μιας ερμηνείας και η ίδια η ταινία παραμένει πάντα ζωντανή. Το θέατρο όμως έχει τη γοητεία του ζωντανού που ξέρει απ την αρχή της παράστασης και ο ηθοποιός αλλά και ο θεατής ότι γίνεται τώρα και πεθαίνει σήμερα. Σίγουρα προτιμώ το θέατρο αλλά μπορώ να πω και τη δεδομένη στιγμή που δεν μπορεί να υπάρξει θέατρο η έλλειψή του και μόνο μας δείχνει τη δύναμή του.

Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα – επιτυχία για εσάς; Η καριέρα πιστεύω είναι κάτι που φαίνεται καθώς περνάει ο χρόνος. Πιστεύω ότι η πρώτη δεκαετία ενός ηθοποιού είναι διερευνητική μετά αποκτά την εμπειρία να χτίζει μια καριέρα. Να επιλέγει να απορρίπτει να διεκδικεί και να αναμετράτε με ρόλους συγγραφείς και συνεργασίες. Η επιτυχία για τον καλλιτέχνη είναι να ξέρει που βαδίζει και να έχει στόχους προπαντός, να μη σταματάει να εξελίσσεται. Τα εισιτήρια, οι θερμές κριτικές και όλα τα υπόλοιπα έπονται γιατί αν δεν έχεις κατακτήσει το πρώτο κινδυνεύεις να μη μπορείς να διαχειριστείς την επιτυχία και αν δε μπορείς να τη διαχειριστής σου είναι παντελώς άχρηστη.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Γεννιέται! Ο καλλιτέχνης έχει μια άλλη ματιά στη ζωή. Αυτό ούτε διδάσκεται ούτε μαθαίνεται. Είναι δώρο ή κατάρα πάντως είναι μια άλλη νοοτροπία. Γι αυτό και αν πάρουμε μεγάλους καλλιτέχνες ως παράδειγμα βλέπουμε ανεξαρτήτως του προφίλ που διαμόρφωσαν εξωτερικά, πολλά κοινά γνωρίσματα στο εσωτερικό τους.

Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Το πάθος! Νομίζω πως είναι σαν ένας μεγάλος ερωτάς η ενασχόληση με την υποκριτική. Στο θέατρο δίνομαι άνευ όρων σα να μην υπάρχει χρόνος μέλλον ή παρελθόν πάρα μόνο η στιγμή εκείνη που είσαι πάνω στη σκηνή.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Πάντα! Αυτή είναι και η γοητεία της δημιουργίας. Να φλέγεσαι από έμπνευση και πάθος όταν δημιουργείς.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη; Τελειομανή. Πιστεύω ότι αυτό με χαρακτηρίζει. Ψάχνω τη λεπτομέρεια στη κίνηση, στην έκφραση και στις δράσεις ενός χαρακτήρα που υποδύομαι. Αυτό είναι κάτι βέβαια που δεν τελειώνει ποτέ όταν πλάθεις ένα ρόλο. Είναι όμως και η μαγεία της υποκριτικής τέχνης. Να παίζεις με τις αισθήσεις.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Πριν λίγο καιρό τελείωσα τα γύρισμα μιας ταινίας μεγάλου μήκους όπου πρωταγωνιστώ. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγαρουφάλη η οποία βρίσκεται στη διαδικασία του μοντάζ. Κινηματογράφησα τη θεατρική παράσταση “Πλάι στο Νιαγάρα” που σκηνοθέτησα και ανέβηκε για δύο σεζόν στο θέατρο φέτος και πέρυσι και στα άμεσα σχέδια μου είναι να τελειώσω όταν αυτό καταστεί δυνατό το μοντάζ μιας και απαιτεί πολύ χρόνο αφού το γύρισμα έγινε μονοκάμερο με κινηματογραφικούς όρους. Στη παρούσα φάση συζητάω για τη θεατρική χειμερινή σεζόν αλλά αυτή τη στιγμή δε ξέρει σίγουρα κανείς πως θα κινηθούν τα πράγματα, μιας και ο δικός μας χώρος χτυπήθηκε πρώτος και είναι και ο πιο ευάλωτος. Το μόνο που μπορώ να κάνω στη παρούσα φάση και έχω ξεκινήσει ήδη, είναι η συγγραφή του επόμενου θεατρικού μου έργου.

Τέλος θα θέλατε να πείτε κάτι για τη πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε παγκόσμια αυτές τις μέρες με την πανδημία; Θα ήθελα να ευχηθώ να τελειώσει όσο πιο σύντομα γίνεται. Είναι σοκαριστικό το πως έχει ξεφύγει η κατάσταση σε άλλες χώρες. Ας κάνουμε υπομονή και ας μείνουμε σπίτι και ασφαλής. Τα πράγματα θα αλλάξουν σίγουρα μετά από αυτό σε παγκόσμιο επίπεδο. Να ευχηθώ ψυχραιμία και υγεία σε όλους.

Βιογραφικό. O Σταύρος Κανελλίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «ΙΑΣΜΟΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ»όπου σπούδασε με υποτροφία αφού πέρασε επιτυχώς τις εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού. Έχει κάνει σεμινάρια θεάτρου και κινηματογράφου με τους Δημήτρη Λιγνάδη, Ελπίδα Μπραουδάκη, Γεννάδιο Πάτση, Γιώργο Κόρρα. Από το πρώτο κιόλας έτος τής δραματικής σχολής συμμετείχε σε παραστάσεις και ταινίες. Εκτός από την υποκριτική που είναι η κύρια επαγγελματική του δραστηριότητα έχει ασχοληθεί με την σκηνοθεσία κινηματογράφου και τη συγγραφή θεατρικών έργων.Το τελευταίο του μάλιστα θεατρικό έργο με τίτλο “Πλάι στο Niagara” που ανέβηκε για δυο σεζόν στο θέατρο Altera Pars κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ Έχει βραβευτεί για την ερμηνεία του και τη σκηνοθεσία του, στο θεατρικό του έργο “Πλάι στο Niagara” από την UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ όπως επίσης για την ερμηνεία του στον “Ερωτόκριτο” του Β.Κορνάρου. Στο θέατρο έχει πρωταγωνιστήσει στις παραστάσεις“Πλάι στο Niagara”,“Απίθανο ζευγάρι”, “Ερωτόκριτος”, “Kill Deal” ,“Showreel” , ¨Free Rider¨, Τρεις φόνοι κι ένα θαύμα ,”Οι άθλιοι, Secret room, Η φάρμα των ζώων. Στον κινηματογράφο έχει παίξει στις ταινίες «ΛΥΣΣΑ ΚΑΚΙΑ» ,«CELLULOID», «Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ» , «ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ», «ΖΩΑ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ» «Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ»,«RILEA» κ.α. Στην τηλεόραση έχει εμφανιστεί στις σειρές «ΤΡΙΧΕΣ», «ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ», «ΛΟΛΑ» , «ΟΙ ΑΤΡΟΜΗΤΟΙ» ,: «ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ» ,: «ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ» Έχει σκηνοθετήσει τα θεατρικά έργα “Πλάι στο Niagara” και ”ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΤΗΣ ΜΗΔΕΙΑΣ”, το ντοκιμαντέρ“Βάσος Γεώργας ποίηση ανάγνωσης και εικόνας” για το κανάλι της Βουλής, καθώς και πλήθος πολιτιστικών εκπομπών για το διαδίκτυο.