ΜΥΛΩΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ: “Επιδιώκω πάντα να αντιμετωπίζω την πρόβα ως μια ζωντανή διαδικασία του εδώ και τώρα…”

“…Για το χώρο του πολιτισμού η ζημιά είναι ήδη τεράστια και όλοι κατά βάθος γνωρίζουμε ότι τα θέατρα θα είναι ίσως και τα τελευταία που θα λειτουργήσουν πάλι κανονικά όταν θα αρχίσει η άρση των περιοριστικών μέτρων”

Σε ποια ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνετε ηθοποιός; Μετά το λύκειο, βρέθηκα σε μια παρέα στην οποία κάποια παιδιά συμμετείχαν στην ερασιτεχνική θεατρική ομάδα Αγίας Παρασκευής, μου πρότειναν λοιπόν να πάω κι εγώ. Η ιδέα ακούστηκε ωραία κι ακολούθησα. Ήμουν ιδιαίτερα τυχερός γιατί στην ομάδα αυτή δάσκαλοι ήταν οι Γιάννης Δεγαΐτης, Παντελής Παπαδόπουλος και Περικλής Καρακωνσταντόγλου, όλοι τους ηθοποιοί του Θεάτρου Τέχνης. Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα εκεί, κατάλαβα ότι μπροστά μου βρίσκεται ένας άγνωστος ως τότε για εμένα συναρπαστικός κόσμος έτοιμος προς εξερεύνηση!

Ποιον ηθοποιό-καλλιτέχνη θαυμάζετε; Ο καλλιτέχνης που με στιγμάτισε στα πρώτα χρόνια των σπουδών μου στη δραματική σχολή αλλά και μετέπειτα στην επαγγελματική μου διαδρομή, είναι ο Στάθης Λιβαθινός. Αυτός είναι για έμενα ο δάσκαλός μου χάριν στον οποίο μυήθηκα όχι μόνο στις βασικές αρχές της ρωσικής μεθόδου υποκριτικής αλλά προπαντός στην πειθαρχία και τη σκληρή δουλειά που απαιτεί αυτή η δουλειά.

Θέατρο ή κινηματογράφο προτιμάτε; Θέατρο και κινηματογράφος στηρίζονται στην ίδια βάση η οποία όμως αποδίδεται με διαφορετικά εκφραστικά μέσα. Δεν δηλώνω προτίμηση αρκεί και στις δύο περιπτώσεις να συναντηθώ με αξιόλογους συνεργάτες και ενδιαφέροντα έργα ή σενάρια.

Τι σημαίνουν οι λέξεις καριέρα-επιτυχία για εσάς; Η διάρκεια στο χρόνο και η αέναη προσωπική ανανέωση.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Ακόμα κι αν έρχεσαι στον κόσμο με κάποια έμφυτα ταλέντα, αυτό δεν αρκεί. Τελικά εκείνο που μετράει είναι οι συγκυρίες της ζωής, θετικές αλλά κι αρνητικές που θα σε οδηγήσουν να συναντηθείς πρώτα ο ίδιος με αυτά τα ταλέντα και στη συνέχεια, οι ευκαιρίες που θα έχεις ούτως ώστε να εκπαιδευτείς, να τα καλλιεργήσεις και να τα εκφράσεις.

Ποια λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη; Δουλειά, δουλειά, δουλειά.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε; Ασφαλώς όταν έρχομαι αντιμέτωπος με ένα έργο που πρόκειται να σκηνοθετήσω, μου γεννιέται μια ιδέα από το ίδιο το θέμα του έργου. Επιδιώκω όμως πάντα να αντιμετωπίζω την πρόβα ως μια ζωντανή διαδικασία του εδώ και τώρα, δεν θέλω να προσέρχομαι σε αυτήν με προκατασκευασμένες ιδέες από το σπίτι, ως εκ τούτου επιτρέπω, επιθυμώ η αρχική μου έμπνευση να εμποτιστεί από όσα γεννιούνται μέσα στην πρόβα. Αυτή η σύνθεση, θα οδηγήσει και στο τελικό αποτέλεσμα.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως καλλιτέχνη; Επίμονο εργάτη.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;Βρισκόμαστε εν μέσω μια πανδημίας της οποίας οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στο επίπεδο του υγειονομικού χαρακτήρα. Ασφαλώς νιώθουμε ιδιαίτερα ανακουφισμένοι που η χώρα μας μετράει λίγες απώλειες όμως δεν μπορούμε να μην αναλογιζόμαστε με αγωνία τί έρχεται την επόμενη ημέρα. Για το χώρο του πολιτισμού η ζημιά είναι ήδη τεράστια και όλοι κατά βάθος γνωρίζουμε ότι τα θέατρα θα είναι ίσως και τα τελευταία που θα λειτουργήσουν πάλι κανονικά όταν θα αρχίσει η άρση των περιοριστικών μέτρων. Ή εαρινή και η θερινή σεζόν είναι ήδη παρελθόν και ουδείς γνωρίζει, όσο το εμβόλιο για τον κορωνοϊό δεν κυκλοφορεί, αν θα μπορούμε να μιλάμε για σεζόν το ερχόμενο φθινόπωρο.

Τα μελλοντικά μου λοιπόν σχέδια επικεντρώνονται στην επιβίωση του Από Μηχανής Θεάτρου και την παρουσίαση ενός εξαιρετικού ρεπερτορίου που ήδη έχουμε ετοιμάσει για τη θεατρική χρονιά 2020-2021, έως ότου επανέλθουμε σε μία κανονικότητα. Ασφαλώς αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ευχολόγια αλλά με ένα συντονισμό πολιτείας και καλλιτεχνών-θεατρικών επιχειρηματιών προκειμένου να διασφαλιστεί η όσο το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση από τη σημερινή εργασιακή αβεβαιότητα, στην μελλοντική καλλιτεχνική δημιουργία και παραγωγή.

ΜΥΛΩΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αριστούχος απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Θεάτρου «Τζένη Καρέζη» (1999) και του Finance and Accounting του Deree College (1995). Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες όπως οι: Σπύρος Ευαγγελάτος, Δημήτρης Λιγνάδης, Σωτήρης Χατζάκης, Λίλλυ Μελεμέ, Κώστας Τσιάνος, Στάθης Λιβαθινός, Ρούλα Πατεράκη κ.α. ενώ για 7 χρόνια συμμετείχε στο δυναμικό της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Ανατόλι Βασίλιεφ, Ιρίνα Πρόμπτοβα, Αντρέι Στσούκιν, Νικολάι Κάρποφ, Λυδία Κονιόρδου κ.α. Έχει πάρει μέρος σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες κι έχει δώσει τη φωνή του σε πολλές μεταγλωτίσεις. Από το 2013 αρχίζει η ενασχόληση του και με τη σκηνοθεσία. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Γράμματα αγάπης στον Στάλιν, Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί, Δεν έχω τίποτα, Καγκουρώ, Τσέχωφ, Διασκεδάζοντας με τον κύριο Σλόουν, Το ψωμί της Νινευί, Τρεις αδελφές, Proof, Ράφτης κυριών, Ο κήπος, Προσωπική συμφωνία, Η διαθήκη της Μαρίας. Είναι ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Θεάτρου «Εν Δράσει» ενώ από τον Οκτώβριο 2017 έχει αναλάβει με την Άννα Ελεφάντη, την καλλιτεχνική διεύθυνση και διαχείριση του «Από Μηχανής» Θεάτρου.