Μοτσενίγου Ναυσικά: “Η μουσική αντικατοπτρίζει την κουλτούρα κάθε τόπου ξεχωριστά σε ολόκληρο τον κόσμο και δίνει τα φώτα της, ανταλλάσοντας την γνώση των πολιτισμών μέσα από αυτή”

“…Θα ήθελα να μεταδώσουμε στα παιδιά και γενικά στον κόσμο περισσότερες γνώσεις για το γαλλικό κόρνο μέσω του συνόλου Keras Horn Ensemble που φτιάχτηκε από τον Κώστα Σίσκο και την Μαρία Φωτιά”

Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Ο θαυμασμός μου για την μουσική ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία, καθώς γενέτειρά μου είναι η Κέρκυρα. Θυμάμαι τον εαυτό μου περίπου 8 χρονών να ζητάω πολύ επίμονα από τους γονείς μου να με γράψουν στην φιλαρμονική. Έτσι, η πρώτη μου μουσική ανάμνηση θα μπορούσα να πω πως είναι η πρώτη φορά που βγήκα με την φιλαρμονική μου, Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας.

Ποιόν μουσικό θαυμάζετε και με ποιόν μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Οι μουσικοί που θαυμάζω φυσικά και είναι πολλοί. Όμως, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στον άνθρωπο-δάσκαλο-μουσικό που θαυμάζω περισσότερο, τον Σίσκο Κώστα που ανέλαβε την μουσική μου εκπαίδευση από την ηλικία των 11 ετών. Φυσικά θα ήθελα όμως στα επόμενα χρόνια να συνεργαστώ με διεθνούς φήμης κορνίστες και μαέστρους γιατί τέτοιες συνεργασίες μένουν ανεξίτηλες και βοηθούν στην προσωπική εξέλιξη του καθένα από εμάς.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Επιστρέφοντας στα σχολικά μου χρόνια θυμάμαι πως η μουσική σαν μάθημα μας απασχόλησε δυστυχώς ελάχιστα, καθώς δεν πήγα σε μουσικό σχολείο. Θεωρώ πως η μουσική παιδεία κρίνεται αναγκαία και σε καμία περίπτωση δεν είναι πολυτέλεια γιατί το σχολείο χρειάζεται να είναι πραγματικά ελκυστικό για τα παιδιά. Να τα αγκαλιάσει, να τα κάνει να το αγαπήσουν και όχι να θέλουν να φύγουν μακριά από αυτό. Και η μουσική πιστέψτε με, είναι το καλύτερο φάρμακο για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Με ποιους τρόπους συμβάλει η μουσική στην κοινωνία; Η μουσική είναι ένας από τους τρόπους επικοινωνίας που μάλιστα μπορεί και αναγάγει την τέχνη αυτή μέσα από τους στίχους, αλλά και μέσα από την σύνθεση. Η μουσική αντικατοπτρίζει την κουλτούρα κάθε τόπου ξεχωριστά σε ολόκληρο τον κόσμο και δίνει τα φώτα της, ανταλλάσοντας την γνώση των πολιτισμών μέσα από αυτή.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Τα πρώτα μου βήματα στην μουσική τα έκανα σε ηλικία περίπου 9 ετών στην Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας. Εκεί ήρθα και για πρώτη φορά σε επαφή με τα θεωρητικά μαθήματα της μουσικής εκτός από το όργανο. Συνέχισα παρακολουθώντας ανώτερα θεωρητικά στο Ωδείο Κερκύρας με καθηγητή τον Αναστάσιο Καζιάνη και παράλληλα παρακολουθούσα και μαθήματα κόρνου στο Ιόνιο Ωδείο με καθηγητή τον Σίσκο Κώστα όπου και πήρα το δίπλωμά μου τον Ιανουάριο του 2017 στο Διεθνές Ωδείο Αθήνας. Αναφερόμενοι τώρα στις επιρροές μου πιστεύω πως και οι αρνητικές και οι θετικές αποτέλεσαν κίνητρο για την προσωπική μου εξέλιξη ως μουσικός.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Σχέδια για την προσωπική μου πορεία στην μουσική κάνω πολλά. Συγκεκριμένα θα ήθελα να διευρύνω τις γνώσεις μου παρακολουθώντας σεμινάρια από διακεκριμένους καθηγητές. Όμως παράλληλα θα ήθελα να μεταδώσουμε στα παιδιά και γενικά στον κόσμο περισσότερες γνώσεις για το γαλλικό κόρνο μέσω του συνόλου Keras Horn Ensemble που φτιάχτηκε από τον Κώστα Σίσκο και την Μαρία Φωτιά.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1995. Ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το γαλλικό κόρνο σε ηλικία 9 ετών στην Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας. Σε ηλικία 11 ετών της απονεμήθηκε το βραβείο του Ροταριανού Ομίλου μετά την συμμετοχή της στον διαγωνισμό εις μνήμη του μουσικού Σπύρου Μοτσενίγου. Συνέχισε τις σπουδές της στο Ιόνιο Ωδείο Κέρκυρας με καθηγητή τον Κωστα Σίσκο. Σε ηλικία 16 ετών πήρε το πτυχίο αρμονίας με καθηγητή τον Αναστάσιο Καζιάνη στο Ωδείο Κερκύρας. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κόρνο στο Διεθνές Ωδείο Αθήνας με βαθμό “Άριστα” και καθηγητή τον Κωστα Σίσκο τον Ιανουάριο του 2017. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Σπύρο Καίσαρη, Hector Mcdonald, Eric Rusk, Marcel Sobol, Simone Baroncini, Canadian Brass καθώς και τα σεμινάρια χάλκινων πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, την ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την ορχήστρα νέων Ψυχικού, την Συμφωνική Ορχήστρα Λάρισας, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Τέλος από τον Σεπτέμβριο του 2017 αποτέλεσε μέλος της Ακαδημίας Νέων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών από την οποία και αποφοίτησε τον Ιούνιο του 2019.