Κατσαριδάκι αγάπη μου

Γράφει ο Νίκος Μουρατίδης

Κι’ όμως αυτό το αγαπημένο αυτοκίνητο το παρήγγειλε ο Αδόλφος Χίτλερ. «Θέλω ένα αυτοκίνητο που να μεταφέρει άνετα μια πενταμε­λή οικογένεια, να καταναλώ­νει λιγότερα από 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, να είναι απλό στη συντήρηση και να μην κοστί­ζει πάνω από 30 βδομαδιάτικα ενός εργάτη του Τρίτου Ράιχ. Και το θέλω χθες!» Είπε… κι’ έγινε.

Την εποχή που ο Αδόλφος Χίτλερ κατέθετε το όραμά του για ένα λαϊκό αυτοκίνητο στον Αυστριακό κατασκευα­στή Ferdinand Porsche, ορα­ματιζόταν μια Ευρώπη γεμάτη Volkswagen κάτω από τη σι­δηρά πυγμή του. Στο δεύτερο σκέλος απέτυχε οικτρά.

Με μια διάρκεια παραγωγής 65 ετών – από το 1938 έως το 2003 – και περισσότερα από 21 εκατομμύρια «σκαθάρια» όμως, θα πρέπει να αναγνωρί­σουμε ότι στο πρώτο σκέλος πέτυχε απόλυτα.

Κανένα αυτοκίνητο δεν τι­μήθηκε με τόσες πρωτιές όσο το «Vollkwagen Type 1» (γνωστό και σαν: «Kafer», «Beetle», «Σκαρα­βαίος», «Χελώνα», «Κατσαριδάκι»).

Το εμβληματικό αυ­τοκίνητο της μεταπολεμικής γενιάς των Baby Boomers ήταν τόσο καινοτόμο (αερό­ψυκτο, οπισθοκίνητο, με τετρακύλινδρο μοτέρ τύπου boxer τοποθετημένο πίσω), που έζησε μέχρι την πρώτη δεκαετία του millennium – και όχι μόνο για νοσταλγικούς λόγους.

Όσο για το design τι να πει κανείς; Η ιδιοφυΐα του Ferdinand Porsche το έκαναν ένα από τα ελάχιστα οχήματα που ξέφυγαν από τις γραμμές που επέβαλλε η τρέχουσα βιομηχανική τεχνογνωσία της εποχής.

Η πλάκα είναι πως, όταν η Γερμανία συνθηκολόγησε, οι…

H συνέχεια εδώ