Ελένη Κεσίσογλου : “Η μεγαλύτερη πρόκλησή μου είναι στο να καταφέρνω με σεμνότητα, ταπεινότητα, να υπηρετώ την Τέχνη, συνειδητά ενταγμένη κατά της εμπορευματοποίησής της”

Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την Τέχνη; Η πρώτη μου ουσιαστική επαφή με την τέχνη ξεκίνησε το 1979. Το 1981 έδωσα εξετάσεις στην ecole des beaux-arts των Παρισίων και κατάφερα να εισαχθώ. Διέκοψα τις σπουδές μου εκεί για οικογενειακούς λόγους. Επανήλθα ο 1999 παρακολουθώντας μαθήματα στη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο εργαστήρι θεατρικής μάσκας καθώς και στο εργαστήρι γλυπτικής. Το 2007 εισήχθην στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας από όπου αποφοίτησα το 2013. Ουσιαστικά θεωρώ ότι η συστηματική ενασχόλησή μου με την τέχνη ξεκίνησε το 2007.

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Θεωρώ την τέχνη ένα εργαλείο που μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε σκέψεις, συναισθήματα προβληματισμούς. Ήταν και θα παραμείνει πλήρως συνδεδεμένη με την ανθρώπινη φύση, απλά χρησιμοποιείται και εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο από τον καθένα μας.

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Δεν μπήκα ποτέ στη διαδικασία να εντάξω την τέχνη μου σε κάποιο καλλιτεχνικό ρεύμα. Ας το κάνουν όσοι επιθυμούν να αναγνώσουν την προσπάθειά μου και να τη συγκεκριμενοποιήσουν. Προτιμώ να πορεύομαι στα μονοπάτια της εξερευνώντας τα μυστήρια της και ανακαλύπτοντας μέσω αυτής τα δικά μου ανεξερεύνητα εσωτερικά μονοπάτια.

Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Οι καλλιτέχνες που αποτελούν την πηγή έμπνευσής μου είναι τα πρόσωπα από τα οποία εμπνεύστηκα τα έργα μου, σε συνάρτηση με τον τόπο στον οποίο βρέθηκα.

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Η μεγαλύτερη πρόκλησή μου είναι στο να καταφέρνω με σεμνότητα, ταπεινότητα, να υπηρετώ την Τέχνη, συνειδητά ενταγμένη κατά της εμπορευματοποίησης της.

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στον δημόσιο χώρο; Η τέχνη στην Ελλάδα διάγει βίον σκληρό και πένητα. Τελευταία καταργείται και από τα σχολεία. Προσωπικά παρουσιάζω τα έργα μου σε δημόσιους χώρους ενεργοποιώντας σημεία του χώρου με εγκαταστάσεις και ”παρασύροντας” τους θεατές σε βιωματικές διαδρομές. Τις αποκαλώ βιωματικές διαδρομές γιατί πέρα από τον εικαστικό τους χαρακτήρα περιλαμβάνουν πληροφορίες για το τόπο, που υπήρξε η πηγή έμπνευσής μου.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι το project που δουλεύω τώρα και αφορά στους ανταλλάξιμους του 1924.

Bio. My name is Helen Kessisoglou and I am a graduate of D.F.A.A. (Department of Fine and Applied Arts), University of Western Macedonia. I have presented individual exhibitions and have participated in group and collaborative exhibitions, as well. Since 2013, I make projects about different places of Greece with interesting historical background and geographical importance, which then I present to each place.  Here, I chose to present to you some projects of my entire work, which featuring my art course in the recent years.

The projects I chose to present to you, are the following:

1)  «WOMAN   HONEYCOMB» (refers to a prostitute from Florina) (2013)
2)  «MECHANISM of ANTIKYTHERA» (refers to the mechanism of Antikythera and to the sponge divers from Greek island Symi) (2014)
3) « VEGORITIDA – THE OLD ONE»  (refers to the lake of Vegoritida, the fisherman Vangelis, and the history about ‘’St Panteleimon’’) (2015)
4) «THE MOST INTEGRATED WORK OF ART»  (refers to an exploratory project) (2015 In progress is the project refers to Smyrna of Asia minor, the place where I came from.  In progress are also the projects “Trekking in Lechovo of nature, traditions and stone”, “Mother earth feeder of spirit, soul and matter” and the project “Pigeonholes inside blockhouses”
In my work I also included two films (performance) entitled as “DEFEATS in the nth power”, a film inspired by a play written by Walter Benjamin, and “Amorphophallus”, a work inspired by the tragic life ending of the composer and lyricist Akis Panou.