ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΝΑΚΑΚΗ: “Ένας φίλος και συνεργάτης κάποτε με αποκάλεσε μαφιόζα των τεχνών και των γραμμάτων… Χαχαχα”

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;

Από περίπτωση σε περίπτωση διαφέρει. Νομίζω ότι στις πιο ενδιαφέρουσες είναι όταν αυτοεπινοείται, αυτοεφευρίσκεται.

Ποιά λέξη σας εκφράζει ως καλλιτέχνη;

Στις εποχές που ζούμε; Η αντοχή και ίσως γιατί όχι, η γενναιότητα.

Νοιώθετε την «έμπνευση» πριν δημιουργήσετε;

Είμαι σε απόλυτη επαφή με την πραγματικότητα γύρω μου. Αυτή μου δίνει τον λόγο να προτείνω σε απόκριση αυτού που συμβαίνει.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως Καλλιτέχνη;

Χμου… Ένας φίλος και συνεργάτης κάποτε με αποκάλεσε μαφιόζα των τεχνών και των γραμμάτων… Χαχαχα.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Εύχομαι και ελπίζω να μπορέσω μέσα από τον κύκλο – οικογένεια συνεργατών που οικοδομώ χρόνια να ξανά ανοίξω τον πολυχώρο τεχνών και γραμμάτων που είχα και να στεγάσω τις προτάσεις μας εκεί. Δηλαδή τα σεμινάριά μου και βεβαίως και άλλων αξιόλογων δασκάλων. Τις παραστάσεις που τρέχουν ήδη σε διάφορους χώρους, Μπαμ Τρελελέ De Deux Femmes, Πω-Πω! Νεύρα!, Αριστερά καθ’ υπόθεσιν και αυτές που ετοιμάζονται: τα: 2.500 χρόνια San ta Mutra Mas. (Ancient Bar Theater), το Εγένετο Ρεμπέτικο (μουσικοθεατρική αναβίωση), Λαϊκή μυθωδία (Μουσικό αφιέρωμα στο παλιό λαϊκό τραγούδι και τις ιστορίες του) και οι παραστασιακές εκδοχές των Με λένε Σαλώμη και είμαι ένα κωλόπαιδο και Greca Mama Mafiosa. Τέλος θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε να στρέψετε το βλέμμα σας επάνω μου και να ευχηθώ για όλους μας το 20 να μας φέρει την τύχη λίγο πιο χαμογελαστή….

ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΝΑΚΑΚΗ email:[email protected])

Η Ειρήνη Κανακάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, της Δραματικής Σχολής Αθηνών, (Γ. Θεοδοσιάδη) και του Atelier Υποκριτικής και Θεατρικών Σπουδών, (Κέντρο Λαϊκού Θεάτρου) και Υποψήφια Διδάκτωρ στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Έχει διδάξει υποκριτική, ιστορία θεάτρου, δημιουργική γραφή σε σεμινάρια που φιλοξενήθηκαν σε χώρους τέχνης και σχολές και Αγωγή του Προφορικού Λόγου στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου.
Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στο θέατρο και την τηλεόραση.
Ασχολείται με την πρωτότυπη γραφή, τη διόρθωση, την επιμέλεια και τη μετάφραση κειμένων. Επίσης με την επικοινωνία, οργάνωση, καλλιτεχνική επιμέλεια και σκηνοθεσία πολιτιστικών εκδηλώσεων και παραστάσεων.
Από τα έργα της έχουν εκδοθεί δύο επιστημονικά συγγράμματα: «Ανθολόγιο Θεατρικών Μονολόγων Ξένοι Συγγραφείς» (Δωδώνη, 2005. Θαλασσί, 2010. Φίλντισι, 2016) και «Ανθολόγιο Θεατρικών Μονολόγων Αρχαίοι Έλληνες Συγγραφείς» (Φίλντισι, 2012) τα οποία αφορούν συνθέσεις ιστορίας, βιογραφιών δραματουργών, συνόψεις μύθων των έργων τους και ανθολογίας μονολόγων, τα οποία έχουν επιλεχθεί ως διδακτέα ύλη σε αντίστοιχες σχολές ΑΕΙ (Θεσσαλονίκης, Ναυπλίου) και στις περισσότερες δραματικές σχολές.
Επίσης έχουν εκδοθεί η δραματική κομεντί διασκευασμένη σε νουβέλα, «Άσε με να καπνίσω το δάκρυ σου» (Πλέθρον, 1996), η πολιτική παρωδία «7 Συγγραφείς κάνουν βαρελάκια στους τάφους τους» (Πορφύρα, 2008), η νουβέλα επικής φαντασίας «Οι γυναίκες που δεν υπήρξαν ποτέ» (ΕΝΤΥΠΟΙΣ, 2013, Μωραΐτης Εκδόσεις, 2016) και «μία συνενοχή κειμένων», το «Με λένε Σαλώμη και είμαι ένα κωλόπαιδο» της οποίας υπήρξε Ηθική αυτουργός και συνεργός (Μωραΐτης Εκδόσεις, 2018.) και μία συλλογή κειμένων με τίτλο Greca Mama Mafiosa (Φίλντισι, 2019). Υπό έκδοση δε βρίσκονται η μετάφραση 16 ποιημάτων του John Wilmot (Earl of Rochester)
Από τα προαναφερόμενα τα δύο πρώτα έχουν παρασταθεί αντιστοίχως στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κομοτηνής το 1996 και στο θέατρο Εντροπία το 2008-9. Επίσης συμμετείχε και στη δραματική σύνθεσή δύο μονόπρακτων, «Το τελευταίο Επουράνιον άρωμα» στο Χυτήριο το 2007 και στο φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών στο Τρένο στο Ρουφ το 2012 με τη φουτουριστική μηχανή «Yesmanity 2042», η οποία στην πλήρη μορφή της παρουσιάστηκε στον Πολυχώρο Αλεξάνδρεια τον Ιούνιο του 2013. Το 2017, παρουσίασε τη σκηνική σύνθεση «Του Έρωτα και της Απώλειας» με την ερασιτεχνική ομάδα της στον πολιτιστικό σύλλογο Εύπολις στον Ν. Κόσμο.
Εμπνευστής και δημιουργός του χώρου Γραμμάτων και Τεχνών DUENDE που στηρίχτηκε στην αρχή της ανταποδοτικότητας φιλοξενώντας και διοργανώνοντας πολλαπλής φύσεως καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες και σεμινάρια κατά τη σεζόν 2014-15.
Από το 2016, παρουσιάζει την interactive surreal dramedy της, Μπαμ Τρελελέ De Deux Femmes, Barb Tyrolese De Deux Femmes, Το Υπογένειο Δύο Γυναικών ή Να Με Πάτε Στον Μπαρμπέρη Να Μου Ξουρίσει Το Μούσι! (Μωραΐτης Εκδόσεις, 2016) σε σκηνοθεσία της στο θέατρο Παραμυθίας, στον Πολυχώρο Τέχνης Αλεξάνδρεια, στο LA Theatre, στη Σβούρα, στο Λουκούμι, στο Cabaret Voltaire στους πολιτιστικούς συλλόγους Καλλιτεχνόραμα και Εύπολις, στη μουσική σχολή Εστουδιαντίνα… η οποία κυκλοφορεί από τις Μωραΐτης Εκδόσεις και συνεχίζει… παρέα με το Πω-Πω! Νεύρα!, τη δεύτερη διαδραστική μουσικοθεατρική παράστασή της που έκανε πρεμιέρα το Φεβρουάριο του 2018 και πάει… Επίσης το Αριστερά καθ’ υπόθεσιν μία μουσικοποιητική σύνθεση που ξεκίνησε τον Απρίλη του 2019. Αναμένεται να ανέβουν τα: 2.500 χρόνια San ta Mutra Mas. (Ancient Bar Theater), το Εγένετο Ρεμπέτικο (μουσικοθεατρική αναβίωση), Λαϊκή μυθωδία (Μουσικό αφιέρωμα στο παλιό λαϊκό τραγούδι και τις ιστορίες του) και οι παραστασιακές εκδοχές των «Σαλωμών» και των «Μαμάδων».

https://www.youtube.com/watch?v=OVgDxPOMAWo

https://www.youtube.com/watch?v=DW4E7y5FsM0&t=4s

https://www.youtube.com/watch?v=xmKSsM0Olz4