Δαμιανίδης Γιάννης: Η επιτυχία που για εμένα έχει και την μεγαλύτερη σημασία, είναι η συναισθηματική ! Είναι εκείνη που βιώνω κάθε φορά που ξέρω ότι έχω συμβάλλει στην περίπτωση των «ειλικρινών ματιών»…

“…Διακαής μου πόθος είναι η συνεργασία μου με κινηματογραφικά στούντιο. Η σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής είναι κάτι που με συναρπάζει και έχω τα κρυφά μου project τα οποία περιμένουν υπομονετικά στα συρτάρια…”

Ποια είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Οι ήχοι από τις νότες ενός πιάνου στο επάνω διαμέρισμα είναι η πιο μακρινή, παιδική, μουσική μου ανάμνηση. Περίπου στα τέσσερα μου χρόνια και με παιδική αφέλεια, ανέβηκα τα σκαλιά, χτύπησα την πόρτα και ρώτησα αν μπορώ να καθίσω και να παίξω… Παιδικές εξερευνήσεις που με ορίσανε.

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Η επιθυμία μου λέει πως πάντοτε θέλω να συνεργάζομαι και να συμπράττω με ανθρώπους γεμάτους συναίσθημα, πάθος και όρεξη για την τέχνη τους. Θαυμάζω πάρα πολλούς νέους και παλαιότερους μουσικούς που έχουν αυτές τις αρετές και χαίρομαι που έχω παίξει με μερικούς απ’ αυτούς. Η απάντηση όμως στην ερώτηση είναι δύσκολη γιατί κάθε ένας μουσικός που πληρεί τις παραπάνω προδιαγραφές, όσο έμπειρος ή άπειρος είναι πάντα κάτι έχει να σου προσφέρει… Με όσους περισσότερους καταφέρω να βρεθώ επί σκηνής τόσο πιο ολοκληρωμένος καλλιτεχνικα θα νιώθω.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Από πολύ μικρή ηλικία και έχοντας ξεκινήσει μουσικές σπουδές σε ωδείο, είχε καθοριστεί αυτομάτως για μένα ποιο θα ήταν το αντικείμενο ενασχόλησής μου. Από την ηλικία των 18 εργάστηκα και εργάζομαι επαγγελματικά ως live performer μουσικός καθηγητής σε ωδεία και ιδιωτικές σχολές, ως μουσικός παραγωγός συνθέτης και ενορχηστρωτής, έχοντας παράλληλα το δικό μου προσωπικό στούντιο ηχογραφήσεων. Σε κάθε περίπτωση των παραπάνω ενασχολήσεών μου σε επαγγελματικό και μη επίπεδο ,έχω συναντήσει αρκετές περιπτώσεις ανθρώπων και συμπεριφορών,που είτε με έχουν επηρεάσει είτε μου έχουν μάθει …και ακόμα μου μαθαίνουν. Όλες αυτές οι εμπειρίες ακόμα και όταν δείχνουν αρνητικές, τελικά όλες είναι για καλό, εφόσον αποφασίσεις ο ίδιος να το μεταφράσεις αντίστοιχα. Ωστόσο υπάρχουν και μικρές στιγμές που ενισχύουν κατακόρυφα την ενέργειά σου και σε ωθούν στον καλύτερο σου εαυτό. Αυτές οι στιγμές είναι σημαντικές και αν μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια, αυτή θα ήταν τα “ειλικρινά μάτια” όπως αποκαλώ. Βλέμματα του κοινού, την
ώρα μιας παράστασης, που σε παρακολουθούν βαθιά… σαν μία προέκταση της ακοής σε συνδυασμό με την ψυχική τους ανάταση…. Συγγνώμη δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς…κάπως έτσι το αισθάνομαι…Αυτές τις στιγμές δεν τις κυνηγάς…απλά συμβαίνουν!

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία; Εξαρτάται βέβαια στον ορισμό που δίνεις σ’αυτές τις δύο λέξεις όσον αφορά τη
μουσική, αλλά σε γενικά πλάισια, και τα δύο μπορώ να πω πως με αγχώνουν παρά με τρομάζουν! Ειδικά όταν προσπαθείς να αγγίξεις τις βαθύτερες συναισθηματικές πτυχές του ακροατηρίου σου! Από τη μία η αποτυχία γιατί για κάποιο λόγο αυτό που προσπαθείς να εκφράσεις δεν μεταφράζεται σωστά και από την άλλη η επιτυχία γιατί αν την αγγίξεις, αυτό μπορεί να συμβεί για τελείως διαφορετικούς λόγους από αυτούς που είχες σκοπό. Δυστυχώς αν δεν θες να εθελοτυφλείς, πρέπει να μάθεις να ζεις μ’αυτή την ανασφάλεια και να μάθεις να τη διαχειρίζεσαι…Όλα αυτά φυσικά, όσον αφορά την εμπορική επιτυχία…
Η επιτυχία όμως, που για μένα έχει και την μεγαλύτερη σημασία, είναι η συναισθηματική ! Είναι εκείνη που βιώνω κάθε φορά που ξέρω ότι έχω συμβάλλει στην περίπτωση των «ειλικρινών ματιών»…

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Είναι προγράμματα που ανήκουν στη βιομηχανία της τηλεόρασης. Δεν μπορώ να πω ότι τα παρακολουθώ ιδιαίτερα, αλλά κατανοώ γιατί σε κάποιον τηλεθεατή μπορεί να αρέσει.
Επαγγελματικά τώρα αν με ρωτάς βλέπω πολλές θέσεις εργασίας τόσο για μουσικούς όσο και για τεχνικούς ήχου, κλάδοι που πονάνε στη χώρα μας….
Καλλιτεχνικά δεν με καλύπτουν και δεν μπορώ να πω πως συμφωνώ. Άλλους μπορεί να τους εξυπηρετεί αν και νομίζω πως οι περισσότεροι πλανώνται πλάνην οικτράν. Καθένας έχει τους στόχους του και επιλέγει πως θα τους υλοποιήσει. Είναι και αυτή μία διαδικασία που μπορεί να σε διδάξει αρνητικά ή θετικά, αναλόγως πως θα το δεις.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Διακαής μου πόθος είναι η συνεργασία μου με κινηματογραφικά στούντιο. Η σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής είναι κάτι που με συναρπάζει και έχω τα κρυφά μου project τα οποία περιμένουν υπομονετικά στα συρτάρια… Κατά τα άλλα τον τελευταίο καιρό υλοποιήθηκαν εν μέρει αρκετά όνειρα συνεργασίας με καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Νταλάρας, η Γλυκερία, ο Κώστας Μακεδόνας, η Μελίνα Κανά, ο Χρήστος Νικολόπουλος, αφού συνεργαστήκαμε στον χώρο μου, αλλά και σε στούντιο της πρωτεύουσας σε ένα project που αφορά μελοποίηση στίχων του Σταύρου Κουγιουμτζή καθώς και μία επανεκτέλεση ενός τραγουδιού του, του οποίου επιμελήθηκα τις ηχογραφήσεις καθώς και συμμετείχα ως πιανίστας. Συνθέτης νέας γενιάς του project είναι ο Κ. Βελλιάδης.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Υπάρχουν παραγωγές στο στούντιο στις οποίες επιμελούμαι την ενορχήστρωση, τις ηχογραφήσεις και την μίξη και που εύχομαι με υγεία να ολοκληρωθούν μετά το τέλος της καραντίνας. Παράλληλα φτιάχνω δικές μου συνθέσεις και τραγούδια.
Όμορφες συνεργασίες ζωντανών εμφανίσεων που χτίστηκαν φέτος τον χειμώνα με την Βιολέτα Ίκαρη και την Ζωή Παπαδοπούλου βρίσκονται σε καταστολή οπότε οι συναυλίες του καλοκαιρινού προγράμματος είναι και αυτές στο έλεος του “αόρατου εχθρού” Covid-19.
Προς το παρόν συνεργάζομαι διαδικτυακά με μουσικούς για την ολοκλήρωση των ηχογραφήσεων, βαδίζοντας παράλληλα προς την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών σπουδών μου στη «Μουσική Τεχνολογία με Σύγχρονες Πρακτικές» του ΕΚΠΑ μέσω τηλεκπαίδευσης. Ελπίζω σε ένα καλύτερο αύριο κι αν η μουσική μου θα μπορούσε να βοηθήσει σ’αυτό τότε θα συνεχίσω να το προσπαθώ.

Καλλιτεχνικό Βιογραφικό Δαμιανίδη Γιάννη

Ο Γιάννης Δαμιανίδης σε ηλικία 6 ετών άρχισε μαθήματα πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με την Μαργαρίτα Βαμβακάρη και εν συνεχεία με την Σεσίλ Κασαπιάν από την τάξη της οποίας πήρε το πτυχίο του το 2007. Το 2008 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ιονίων Νήσων στην Κεφαλονιά. Επί του παρόντος είναι μεταπτυχιακός φοιτητής στο Μ.Π.Σ.
«Μουσική Τεχνολογία και Σύγχρονες Πρακτικές» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον χώρο της διδασκαλίας πιάνου και της μουσικής τεχνολογίας ,σε Ωδεία και Ιδιωτικές σχολές από το 2004.
Συμμετέχει ως πιανίστας και μουσικός επιμελητής σε ζωντανές μουσικές παραστάσεις καθώς επίσης συνθέτει και ενορχηστρώνει μουσική για θέατρο , τηλεόραση και media.
Από το 2010 παράγει ηχογραφήματα στον ιδιωτικό του χώρο, λειτουργώντας ως τεχνικός ήχου, μουσικός, ενορχηστρωτής τόσο σε παραγωγές άλλων καλλιτεχνών όσο και σε δικές του.
Στις σημαντικές συνεργασίες του στο στούντιο ξεχωρίζουν αυτές με τον Γ. Νταλάρα, Κ. Μακεδόνα, Γλυκερία, Μ.Κανά, Χ. Νικολόπουλο, Γ. Ανδρεάτο.
Απ’ τις πρόσφατες ζωντανές εμφανίσεις του ξεχωρίζουν αυτές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε ένα αφιέρωμα για τα τραγούδια της Ευτυχίας Παπαγιανοπούλου, με ερμηνεύτρια την Ζωή Παπαδοπούλου, καθώς και η συμμετοχή του στην μουσική παράσταση της Βιολέτας Ίκαρη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.