Γαλανοπούλου Αγαθή : “Η ζωγραφική είναι μέσο επικοινωνίας και έκφρασης. Τρόπος ζωής και λόγος ύπαρξης”

“Μέσα απο τη ζωγραφική γίνομαι καλύτερος άνθρωπος, εξελλίσομαι, απογυμνώνομαι και αποδεσμεύομαι απο την περιτή τοξίνη. Η ζωγραφική και γενικότερα η τέχνη ανανεώνει τον καλλιτέχνη τον κοινωνικοποιεί, τον χαλαρώνει, του δημιουργει ψυχική γαλήνη. Τον ντύνει εσωτερικά και τον στολίζει αισθητικά. Τον επαναπροσδιορίζει”

Πώς και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την ζωγραφική; Η αγάπη μου για τη ζωγραφική υπήρχε πάντα μέσα μου απο τα παιδικά χρόνια. Οι πρώτες μου αναμνήσεις με οδηγούν στον πατέρα μου, στα μαγικά του χέρια, στη μαγική του δύναμη, στην ηχηρή του προτροπή να παιδευτώ και να εκπαιδευτώ στην τέχνη της ζωγραφικής. Τα πρώτα σκίτσα γίνονταν κάτω απο τη δική του επιτήρηση και έπαιρναν μορφή και αξία. Στα φοιτητικά μου χρόνια το όνειρο με πλησίαζε απειλητικά. Ομως οι σπουδές μου στην Ιατρική σχολή η εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου ως αγροτικός Ιατρός και η ειδίκευσή μου στο Κυτταρολογικό τμήμα του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Αθηνών ‘Άγιος Σάββας για 5 έτη, δεν μου επέτρεψαν να υλοποιήσω αυτό το όνειρό μου. Πριν 15 χρόνια άναψε το πράσινο φώς. Μέσα μου άστραψε το φως της μεγάλης στιγμής. Επιτέλους μου δόθηκε η ευκαιρία, ο χρόνος και ο χώρος να αρχίσω τα πρώτα μαθήματα στη Ζωγραφική. To 2010-2011 παρακολούθησα το εικαστικό πρόγραμμα “Ζωγραφική και Σχέδιο”, στο Εργαστήριο Ζωγραφικής και σχεδίου ART PALACE στη Ρόδο.
• Το 2013 παρακολούθησα ένα κύκλο μαθημάτων σε Ζωγράφο και Αγιογράφο στη Ρόδο.
• Το 2014 παρακολούθησα ένα κύκλο μαθημάτων στο Εικαστικό Καφενείο, με την ζωγράφο Κωνσταντινίδου Μαριέλα.
• Το 2016 παρακολούθησα μαθήματα εικαστικών στο Ιδρυμα Σταματίου στην Ρόδο.
Το 2019 αποφοίτησα απο το τμήμα εικαστικών, της σχολής ΑΚΤΟ.
Στη συνέχεια αποφάσισα να συμμετέχω σε ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής αλλά να πραγματοποιήσω και ατομικές εκθέσεις. Οι ατομικές μου εκθέσεις είναι 7 σε αριθμό οι οποίες διεξήχθησαν σε χώρο του ΦΟΠ (Παραμυθιά –Θεσπρωτίας), στο Κάστρο της Πάργας στις πηγές Καλλιθέας στην Ρόδο, στην Αίθουσα Τέχνης του Δήμου Νεάπολης –Συκεών Θεσσαλονίκη, στο ξενοδοχείο Τιτάνια στην Αθήνα, στο Κατάλυμα της Γαλλίας στην Ρόδο, στην Gallery στην Νίκαια και οι συμμετοχές μου σε ομαδικές εκθέσεις είναι 26 σε αριθμό οι οποίες διεξήχθησαν σε Ρόδο, Λαμία, Αθήνα (Διαδρομές Τέχνης), Gallery Poseidon of Paros and Art Way, πολυχώρο ΑΛΙΚΟ, ART OF TIME GALLERY στην Κηφισιά, Έκθεση Ενωση Εικαστικών Καλλιτεχνών Διώνη, Αίθουσα τέχνης στο Renezzo (Θεσσαλονίκη), στον πολυχώρο “MOSART HOUSE”, Παλαιό Δημαρχείο Γλυφάδας Εκθεσιακό Κέντρο Δήμου Ηλιούπολης -Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας- Σοφία Λασκαρίδου, στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών στην Αθήνα, στο Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης στην Αθήνα στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στην Ηλιούπολη, στην Gallery Δημιουργών στην Κηφισιά, ΑίΘΟΥΣΑ ΤΈΧΝΗΣ Ο ΑΠΕΛΛΗΣ. Συμμετείχα επίσης στον Πανελλήνιο διαγωνισμό “ΦΟΙΝΙΞ” Ζωγραφικής–Αγιογραφίας, με θέμα την ΑΓΑΠΗ).

Σε ποιό ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Δεν θα ενέττασα τα έργα μου σε κάποιο συγκεκριμένο ρεύμα γιατί δεν έχουν πάντα το ίδιο ύφος ή την ίδια τεχνοτροπία. Θεωρώ οτι είναι κυρίως νατουραλιστικά και ρεαλιστικά, με προσέγγιση προς τον εξπρεσιονισμό μέσα απο ιδιαίτερες φόρμες που μου δίνουν την δυνατότητα να δημιουργώ ελεύθερα. Η δε θεματολογία μου ποικίλει. Τοπία (θάλασσα βουνό, χιονισμένα τοπία), νεκρή φύση αφηρημένη τέχνη, γυμνό, παιδιά ειρήνης και παιδιά πολέμου γυναικείες φιγούρες, προσωπογραφία διάφορες τεχνικές μικτές τεχνικές σπάτουλα, πινέλα ζωγραφική με τα δάχτυλα ακρυλικά λάδια, μολύβια, ξηρά παστέλ κάρβουνο και ψυχή….. πολλή ψυχή είναι οι λέξεις που συνθέτουν το πάζλ της καλλιτεχνικής μου δραστηριότητας, η οποία μετράει πάνω από 15 χρόνια.

Απο που αντλείτε την έμπνευσή σας; Αντλώ έμπνευση απο τα πάντα γύρω μου, ό,τι με περιβάλλει. Τη φύση τα λουλούδια τους ανθρώπους με τις συμπεριφορές τους, που άλλοτε μου δείχνουν αγάπη, εκτίμηση, μου προκαλούν το χαμόγελο, τη χαρά πόνο, απογοήτευση λύπη. Η θεματολογία ποικίλει. Λατρεύω, το να αποτυπώνω στον καμβά, αυτό που βγαίνει μέσα απο την ψυχή μου, να υπάρχει αυτή η καλλιτεχνική απεικόνιση της έκφρασης των συναισθημάτων, ειτε χαράς ειτε λύπης τα οποία γίνονται όμορφα οταν ανακατευτούν με τα χρώματα της παλέτας μου.

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Σαφώς υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Υπήρξαν εξαιρετικοί καλλιτέχνες ανά περιόδους αξιόλογοι. Καλλιτέχνες της Αναγέννησης, εκπρόσωποι του ιμπρεσιονισμού του ρεαλισμού του εξπρεσιονισμού.
Ο Κλωντ Μονέ, Βίνσεντ βαν Γκογκ με την ξεχωριστη θεματογραφία και τεχνική, ο Πωλ Σεζάν με τη μετάβαση από τον ιμπρεσιονισμό στο κίνημα του κυβισμού, Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Μιχαήλ Άγγελος, Leonardo da Vinci (αγαπημένοι), Renoir, Matisse, καθώς επίσης και πολλοί ζωγράφοι της Νεοελληνικής Τέχνης Τσαρούχης, Παρθένης Μόραλης, Τέτσης, Φασιανός. Πώς θα γινόταν αλλωστε να μην επηρεάσουν το έργο μου ολοι αυτοι οι αξιόλογοι καλλιτέχνες!! Το έργο μου επίσης εχουν επηρεάσει και απλοί καθημερινοί άνθρωποι με τις διαφορετικές κάθε φορά συμπεριφορές.

Ποια ειναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτο σας ως καλλιτέχνης; Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα είναι να καταφέρω να παντρέψω άριστα την Ιατρική (το επάγγελμα μου είναι ιατρός κυτταρολόγος) με τη ζωγραφική. Να δημιουργώ και να συνθέτω εκ του μηδενός πάνω σε λευκό καμβά ή σε ένα επεξεργασμένο ξύλο, μια μορφή μιά σύνθεση, ένα τοπίο. Οι εικόνες που βλέπω μέσα απο το μικροσκόπιο να μπορούν να αποτυπωθούν με επιτυχία στον καμβά. Εικόνες οι οποίες βρίσκονται, πάνω σε ένα προς εξέταση πλακίδιο και σε συνδυασμό με ένα δεύτερο πλακίδιο, που τοποθετείται στο μικροσκόπιο για να γίνει η μικροσκόπηση, προερχόμενες κάποιες φορές απο την “κόλα” που χρησιμοποιείται για την κάλυψη των πλακιδίων, είτε από “σκουπιδάκια” που μπορεί να παρεισφρήσουν μεταξύ τους μή ορατές δια γυμνού οφθαλμού αλλά με “καλλιτεχνικά” αποτελέσματα. Εικόνες όμορφες, που ενώ προκύπτουν απο “άσχημα” κύτταρα, δηλαδή κύτταρα με ατυπία, μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο καλλιτεχνικών εκθέσεων.

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Η τέχνη σήμερα δεν εχει την θέση που της αρμόζει, έχουμε μείνει αρκετά πίσω. Πιστεύω πως μόνο μια μερίδα της κοινωνίας βλέπει την τέχνη ως παράγοντα καλλιέργειας.
Χρειάζεται συστηματική και έμπρακτη στήριξη απο ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς. Θα πρέπει μέσα στα σχολεία να υπάρξει μια καλλιτεχνική παιδεία καθώς και από ιδιωτικούς φορείς, με διοργάνωση διαφόρων εκθέσεων ζωγραφικής οι οποίες να εναλλάσονται. Έτσι ο καθένας θα γίνεται πιο κοινωνικός, θα έχει μια ψυχική γαλήνη, θα γίνεται καλύτερος άνθρωπος, θα εξελλίσεται, και θα αποδεσμεύεται απο την περιττή τοξίνη.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ζωγραφίζω σχεδόν καθημερινά. Ο,τι με έχει αγγίξει προσπαθώ να το αποτυπώσω στον καμβά. Επιθυμώ πρώτα να εχω υγεία και να μπορώ να δημιουργώ με την ιδια δύναμη και πάθος. Θα ήθελα να συνεχίσω να συμμετέχω σε εκθέσεις ζωγραφικής και να πραγματοποιήσω και άλλες ατομικές εκθέσεις.
Ευλπιστώ μέσα απο τα έργα μου να αφυπνίσω να μεταδώσω μηνύματα που θα προβληματίσουν αλλά και να αγγίξω μέσα απο τα έργα μου την ψυχή του θεατή.
Πολλή ζωγραφική λοιπόν και εκθέσεις. Κάθε ζωγράφος εχει ανάγκη να εκθέτει τα έργα του, να επιβραβευτεί η δουλειά του, να έχει τις ανάλογες κριτικές και να παίρνει δύναμη να συνεχίσει να δημιουργεί.

Βιογραφικό

Γαλανοπούλου Αγαθής

Ιατρός Κυτταρολόγος – Απόφοιτη Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Απόφοιτη τμήματος εικαστικών σχολής ΑΚΤΟ.

Η Αγαθή Γαλανοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Καμίνι Παραμυθιάς- Θεσπρωτίας. Έζησε εκεί μέχρι τα 18 της.
Σπούδασε στην Ιατρική Σχολή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Μετά το πέρας των σπουδών της, εργάστηκε ως αγροτικός ιατρός, στη Ρόδο και στη συνέχεια ως ειδικευόμενη ιατρός, στο Κυτταρολογικό τμήμα του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Αθηνών Άγιος Σάββας, για 5 έτη.
Εργάζεται στην Ρόδο ως ιατρός Κυτταρολόγος από το 1997.
Όσον αφορά την Ζωγραφική ήταν ανέκαθεν το όνειρό της.
Από μικρή ακολουθούσε τον πατέρα της στην δουλειά του, η οποία ήταν η λαϊκή τέχνη.
Η μητέρα της βέβαια λέει ότι πήρε το γονίδιο από τον παππού της, που ήταν ζωγράφος.
Άρχισε να ασχολείται με την Ζωγραφική εδώ και δέκα πεντε χρόνια, συγχρόνως με την μουσική (συγκεκριμένα κιθάρα η οποία διήρκησε 5 χρόνια ). Την κέρδισε βέβαια η Ζωγραφική.

Έτσι λοιπόν:
To 2010-2011 παρακολούθησε το εικαστικό πρόγραμμα “Ζωγραφική και Σχέδιο”, στο Εργαστήριο Ζωγραφικής και σχεδίου ART PALACE στη Ρόδο.
• Το 2013 παρακολούθησε ένα κύκλο μαθημάτων σε Ζωγράφο και Αγιογράφο στη Ρόδο.
• Το 2014 παρακολούθησε ένα κύκλο μαθημάτων στο Εικαστικό Καφενείο, με την ζωγράφο Κωνσταντινίδου Μαριέλα.
• Το 2016 παρακολούθησε μαθήματα εικαστικών στο Ιδρυμα Σταματίου στην Ρόδο.
• Το 2019 αποφοίτησε απο το τμήμα εικαστικών, της σχολής ΑΚΤΟ.

Η συμμετοχή της σε εκθέσεις Ζωγραφικής άρχισε το 2013 και έχει ως εξής:

1.Έκθεση ζωγραφικής του συλλόγου εικαστικών Δωδεκαννήσου, στο Νεστορίδιο Μέλαθρον 15/12/13 – 31/1/14, συμμετείχε με 3 έργα.
2.Έκθεση ζωγραφικής του συλλόγου εικαστικών Δωδεκαννήσου, στις Πηγές Καλλιθέας Ρόδου 20/7/14 – 20/8/14, συμμετείχε με 2 έργα.
3.Έκθεση ζωγραφικής του συλλόγου εικαστικών Δωδεκαννήσου, στο Νεστορίδειο Μέλαθρον από 19/12/14 – 14/2/15, συμμετείχε με 3 έργα.
4.Έκθεση ζωγραφικής του συλλόγου εικαστικών Δωδεκαννήσου, στο Νεστορίδειο Μέλαθρον από 12/15 – 2/16, συμμετείχε με 3 έργα.
5.Έκθεση ζωγραφικής στο Κατάλυμα της Γαλλίας, στη Ρόδο το 2015, συμμετείχε με 3 έργα.
6.50η Πανελλήνια έκθεση Ζωγραφικής, στην Λαμία 11-19/6/16, συμμετείχε με 3 έργα.
7.Έκθεση Ζωγραφικής, στην Αθήνα (Διαδρομές Τέχνης) 2/7/16, συμμετείχε με 3 έργα.
8.Έκθεση Gallery Poseidon of Paros and Art Way, συμμετείχε με 6 έργα.
9.Έκθεση ζωγραφικής στον πολύχωρο ΑΛΙΚΟ 3-9/10/16 συμμετειχε με 4 εργα.
10.Ατομική έκθεση ζωγραφικής -χαλκογραφίας στον χώρο του ΦΟΠ (Παραμυθιά -Θεσπρωτία), με τίτλο “Παραμυθένιες πινελιές”, 8-22/4/2017 με 35 εργα.
11. Εκθεση ζωγραφικής του συλλόγου εικαστικών Δωδεκανήσου στο Νεστορίδειον Μέλαθρον 5-4-17, συμμετοχή με τρια έργα.
12. Ατομική έκθεση ζωγραφικής-χαλκογραφίας , στο Κάστρο της Πάργας, με τίτλο “Πανδαισία χρωμάτων στο Κάστρο” 22-29/8/17 με 36 έργα.

13. Ατομική έκθεση ζωγραφικής -χαλκογραφίας, με τίτλο “η μελωδία της ψυχής στον καμβά”  4-25/8/2017, στις πηγές Καλλιθέας στην Ρόδο.     
14. Εκθεση Ζωγραφικής <<ART OF TIME GALLERY>> στην Κηφισιά, 18,19,20 /10/2017, συμμετοχή με 2 έργα.                                                                     
15.Ατομική έκθεση ζωγραφικής-χαλκογραφίας ,με τίτλο , <<Κατάθεση ψυχής ,το παιχνίδι με τα χρώματα>> ,στην Αίθουσα Τέχνης του Δήμου Νεάπολης -Συκεών ,3-11/11/2017.                                         
16. Eκθεση Ζωγραφικής –αγιογραφίας της Ενωσης Εικαστικών Καλλιτεχνών “Διώνη” 21-28/2/18 συμμετοχή με 2 έργα                               
17. Εκθεση ζωγραφικής ,του συλλόγου εικαστικών Δωδεκανήσου στο Νεστορίδειον Μέλαθρον 11/3-2/5/18, συμμετοχή με τρία έργα.              
18. Ατομική έκθεση ζωγραφικής στο ξενοδοχείο Τιτάνια στην Αθήνα       11-3-18 (20 έργα)

19. Ατομική έκθεση ζωγραφικής με τίτλο “Ο,τι  αξίζει ….θα σωθεί”, στο Κατάλυμα της Γαλλίας στην Ρόδο,8-18/6/18 με 78 εργα.

20. Εκθεση ζωγραφικής, της Ενωσης Εικαστικών υπερ φορέων καρκινοπαθών (Λάνασσα), στην αίθουσα τέχνης στο Renezzo (Θεσσαλονίκη), 16-22/9/18, στην οποία συμμετείχε με 9 έργα.

21. Συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό “ΦΟΙΝΙΞ” Ζωγραφικής–Αγιογραφίας, με θέμα την ΑΓΑΠΗ 22-27/10/18  (ένα εργο). 22. Συμμετοχή με ενα έργο ,στην ομαδική έκθεση Ζωγραφικής –Αγιογραφίας Εικαστικών κατασκευών, στον πολυχώρο “MOSART HOUSE” 16-11-18.       
23. Συμμετοχή με 5 έργα στην έκθεση ζωγραφικής της Ενωσης εικαστικών Λάνασσα, στην Γκαλερί τεχνης  Remezzo στην Θεσσαλονίκη, 8-14/12/18.       
24. Συμμετοχη με 5 εργα, στην εκδήλωση της Ενωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπερ καρκινοπαθών ,στο Παλαιό Δημαρχείο Γλυφάδας,21/12/18.                    
25. Συμμετοχη με 5 έργα στην εκδήλωση της Ενωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπερ καρκινοπαθών,στο Εκθεσιακό Κέντρο Δήμου Ηλιούπολης -Μουσείο Εθνικής Αντίστασης 22- 23 /12/2018.                   
26. Συμμετοχη με 4 εργα στην Εκθεση Ζωγραφικής του Συλλόγου Εικαστικώνν Δωδεκανήσου, στο Νεστορίδειον Μέλαθρον  19/12/18-4/3/19.
27. Aτομική έκθεση ζωγραφικής  στην Gallery Διώνη  στην Νίκαια, 10-20 /5/2019 (46 εργα).
28. Συμμετοχή με 5 έργα στην έκθεση ζωγραφικής της Ένωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπέρ καρκινοπαθών,στην Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας Σοφία Λασκαρίδου 5-8/11/2019.
29. Συμμετοχή με 4 έργα στην έκθεση ζωγραφικής της Ένωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπέρ καρκινοπαθών,στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών στην Αθήνα 26/11/2019-1/12/2019.
30. Συμμετοχή με 4 έργα σε εκδήλωση της Ένωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπέρ καρκινοπαθών, στο Δημοτικό θέατρο Ηλιούπολης στην Αθήνα,7/12/2019.
31. Συμμετοχή με 4 έργα σε εκδήλωση της Ένωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπέρ καρκινοπαθών,στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης  στην Ηλιούπολη 21/12/2019.
32. Συμμετοχή με 4 έργα στην έκθεση ζωγραφικής  στην Gallery Δημιουργών στην Κηφισιά 18-27/12/19.
33. Συμμετοχή με 4 έργα στην έκθεση ζωγραφικής  στην Gallery Δημιουργών στην Κηφισιά 15-23/1/2020.
34. Συμμετοχή με 2 εργα στην ομαδική έκθεση Ζωγραφικής -Αγιογραφίας- Ξυλογλυπτικής του Συλλόγου Εικαστικων Καλλιτεχνών Ελλάδος, Ο ΑΠΕΛΛΗΣ η οποία διεξήχθη στην ΑΊΘΟΥΣΑ ΤΈΧΝΗΣ Ο ΑΠΕΛΛΗΣ,  5-9/10/2020.

Κριτική του Λεόντιου Πετμεζά * για την εικαστική δημιουργία της Αγαθής Γαλανοπούλου

Η αισθαντική διάχυση στην τέχνη της Αγαθής Γαλανοπούλου.
Σε ένα περιβάλλον ευρηματικών διαρθρώσεων μας εισάγει μέσα από την εκλεπτυσμένη δημιουργία της η ζωγράφος Αγαθή Γαλανοπούλου . Ο συνειδητός, ενθουσιώδης και μοναδικός τρόπος της προχωρημένης γραφής που παρεπιδημεί και αναπτύσσετε στα εκθέματα της, μεταλαμπαδεύει με θετική συγκριτική καινοτομία εμπνεύσεις με συγκίνηση και περισυλλογή για τον θεατή που καίρια ανασυνθέτουν θέσεις και θεάσεις από ένα κατά κόρον αδιάσπαστο πυκνό σύνολο άμεσων ιδιωματικών και έμμεσων βιωματικών περασμάτων. Με αφετηρία και αφορμή την επεμβατική εμβάθυνση καθοδηγεί τις χρωματικές μάζες και θέτει τα ανάλογα επιδέξια και αυτόνομα υλικά σε μια υπολογισμένη αποδεκτή πορεία που ξεπερνά ευπρόσδεκτα το εμπειρικό στάδιο της επιστέγασης και προχωρά στην εμπεριστατωμένη απόδοση. Παράλληλα με την χρήση των οικείων και άρρηκτων μέσων μελετά τις ενδεικτικές παραμέτρους που συνευρίσκονται νοητικά και αποκτούν ομοιογένειες με παρεμφερή μορφικά και πλαστικά στοιχεία ενώ διαιωνίζουν αναφορές από την απογραφή ενός σημαντικού έρματος άνετων μεταλλάξεων. Η εκφραστική ιδιαιτερότητα της συνυπάρχει με ενδελεχή σκέψη και συνταγή ,με αποδοχή και σεβασμό στην κατεύθυνση για την αναπτέρωση της ψυχικής κατάστασης. Η θεματική ποικιλία των συλλήψεων της ενέχει έναν ενιαίο εικαστικό αρχιτεκτονικό στόχο με ανανεωτικό πνεύμα, πολυδιάστατες εγχύσεις και χρονικούς προσδιορισμούς που επισυνάπτουν την δυνατότητα της συσπείρωσης και πυροδοτούν την συναυτουργία της εμβόλιμης συναισθηματικής έντασης των εκλάμψεων. Παρατηρούμε χυμώδεις ιστορίες στον χρωστήρα με υφή ατμοσφαιρικής χροιάς, περιστατικά και στιγμιότυπα με ειρμό μυθοπλασίας, προσανατολισμούς ουτοπίας κειμήλια μνήμης και αναβιώσεις επεξεργασμένων δομήσεων που συγκροτούν περισπούδαστα μία δίνη πραγματικότητας και φαντασίας ενός κόσμου απρόβλεπτου αλλά με πλήρη ολοκληρωμένη διάταξη ενόρασης.

Παρακολουθούμε ευέλικτα ανθρώπινα συμπλέγματα ιδεογράμματα λύτρωσης εκλάμψεις μέθεξης, αναδιατάξεις της φυσικής νομοτέλειας, προτάσεις για έναν αέναο παράδεισο, με παρέμβαση δυνάμεων που γίνονται κατανοητές μέσα από τις πανανθρώπινες κοσμογονικές έννοιες. Τόποι ρεαλιστικοί, περιοχές ηρεμίας, ζωντάνιας και εξερεύνησης με παιγνιδίσματα φωτός-σκιάς και μέρη συλλογισμών που αφήνουν υπαινιγμούς για διαλεκτικές επιτηρούσες φόρμες αντίληψης , που μας γεμίζουν όμορφα ευγενικά, συναισθήματα και μεταφέρουν την αύρα μιας αισιόδοξης ποιητικής απόκλισης, που προσημαίνουν αντανακλάσεις. Η έμφυτη δυναμικότητα της τεχνικής τους καθώς αναπροσαρμόζεται με συμβολισμούς γραμμικής αντίθεσης φανερώνει τις λεπτομέρειες και γίνεται αντιληπτή μέσα από τις εντάσεις των εικονικών προδιαγραφών. Η υπάγουσα εκλεκτική χειρονομία διαμορφώνεται με καταλυτική απαράμιλλη επιθυμία απέναντι στην καθημερινότητα και γίνεται περισσότερο ισχυρή, πολύπλευρη και κάπως μεταφυσική. Το πηγαίο και αυθεντικό ταλέντο της δημιουργού αναδύεται από την σύνθεση των αποκαλύψεων .Ο επιλεκτικός συνδυασμός των χρωμάτων που συνωθούνται με τις θερμές παραθέσεις και τις σχηματικές παλμικές ενατενήσεις του υποσυνείδητου οργανώνει αντικατοπτρισμούς με διάταξη παλινδρομήσεων. Η ευταξία της ενδοσκόπησης ταιριάζει ιδιότυπα με το πνεύμα της ιδιάζουσας μεγαλοπρέπειας, την υλικότητα των ρευστών ορίων και των ενδότερων προεκτάσεων. Ο ανεξάντλητος επαναπροσδιορισμός για την τελεολογία ενδύεται το ανθισμένο δοτικό ύφος μιας ρομαντικής πολυκύμαντης ταυτότητας με αβρότητα και ευφρόσυνη διάθεση που αποδίδεται με μνημειώδη χαρακτήρα, περιγράφεται με συσκεπτόμενους ιριδισμούς και τονίζεται με δύναμη ανάδυσης και ακατάβλητου ευδαιμονισμού. Εκφράζεται εναργέστατα, κοινωνείτε συλλογικά και αποδίδεται με αμφίδρομη ισορροπία επιλογών . Εντάσσεται διαπιστωμένα και γόνιμα με θετική επίδραση σε ανυπότακτα μοτίβα διευκρινήσεων που δρουν ευεργετικά προς τους ζωτικούς τόνους των διελεύσεων. Με ορατή και αισθητή ανίχνευση αναρριχάται σταδιακά και μεθοδικά ωθώντας στην ηθογραφική ενεργοποίηση της φόρτισης που χαρίζει διαύγεια στην έκσταση της ανεξίτηλης ένταξης του διακόσμου.

* Ο Λεόντιος Πετμεζάς είναι Ιστορικός αναλυτής κριτικός  τέχνης.