Έργα της Mαριλένας Μπιτζάνη από την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ στον ΟΛΘ με θέμα: “Γυναικείες Υπο-θέσεις με αφετηρία το 1821”

Έναρξη / Ξενάγηση / Ημερίδα: Τετάρτη 15 Δεκέμβρη στις 18.00.

Στο Παλιό νηπιαγωγείο στο Λιμάνι με την στήριξη του ΣΕΓΕ & του Δήμου Θεσσαλονίκης.

https://www.facebook.com/chris.alevra

ΓΥΝΑΚΕΙΕΣ ΥΠΟ-ΘΕΣΕΙΣ
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΕΣ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ 1821

Ένα ιδιαίτερα ξεχωριστό πρότζεκτ το οποίο θα θαυμάσουμε 15 – 31 Δεκεμβρίου να εξελίσσεται με συμμετέχουσες γυναίκες εικαστικούς από το πρότζεκτ της Επίμονης Τέχνης και την καλλιτεχνική επιμέλεια της Χρύσας Μπαρζόκα σε συμβολικό σημείο της πόλης ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με “άρωμα γυναίκας” απο το ΣΕΓΕ και με πρωτοβουλία της διευθύντριας Κέντρου Ανάπτυξης Ελληνικού Εμπορίου της ΕΣΕΕ Θεσσαλονίκης Χαράς Παπαδοπούλου όπως και της Αντιδημαρχείας Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αντιδημάρχου της Μαρίας Καραγιάννη.

Με την παρουσία σας σε αυτή την έκθεση εικαστικών παράλληλα δηλώνετε την συμπαράστασή σας στη γυναίκα επαναστάτρια, στη γυναίκα που κατάφερε να αναδυθεί μέσα από τα συντρίμμια της…

Τι θεωρείτε Επαναστατικό σήμερα; Το δικαιωμα της γυναικας να υπερασπιζεται τη θεση της στην κοινωνια, στην σχεση της, στην οικογενεια, στον εργασιακο χωρο και να αντιστεκεται στην αδικια.

Ποια είναι η δική σας ηρωίδα στις μέρες μας; Ηρωιδα σημερα ειναι η γυναικα που παλευει να αλλαξει τους κοινωνικους κανονες. Οπως η Μαλαλα Γιουσαφτζαι και η Ναdia Murad. Η πρωτη παλευει για το δικαιωμα των κοριτσιων στην εκπαιδευση και η δευτερη αρνηθηκε τους κοινωνικους κανονες που αναγκαζουν τη γυναικα να παραμεινει σιωπηλη και ντροπιασμενη απο την κακομεταχειρηση.

Η γυναικεία κακοποίηση αποκαλύπτεται ραγδαία, φανερώνει έλλειψη παιδείας… Τι θα λέγατε στην κόρη σας και τι στον γιό σας όσον αφορά το θέμα; Καθε παιδι συναισθηματικα ωριμο μαθαινει να σεβεται τον εαυτο του και κατ’ επεκταση το ταιρι του. Με την κοινωνικη παιδεια και την οικονομικη ανεξαρτησια αποκτα αυτοπεποιθηση και αυτονομια. Ετσι ειναι ετοιμο να υπερασπιστει τον εαυτο του σε καθε ειδους προκληση.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιο είναι “το κλειδί” για την εξάλειψή της; Παιδεια και αγαπη.

Σας αγγίζει ως καλλιτέχνη αυτό το φαινόμενο και σε τι αναφέρεται το έργο σας σε αυτό το πρότζεκτ; Η συμμετοχη μου ξεκιναει απο την περιοδο του 1821 με δυο σημαντικες γυναικες που συνεισεφεραν σημαντικα στον αγωνα, την Μαντω Μαυρογενους και την Ροζα  Μποτσαρη για την απαραμιλλη ομορφια της. Καταληγει στην γυναικα του σημερα με αλλα 3 εργα που δινουν το μηνυμα της καταπιεσης στον θεατη μεσα απο την εκφραση και την κινηση.

Τι θα λέγατε στη γνωστή ή άγνωστη φίλη που κινδυνεύει η ψυχική και σωματική της ακεραιότητα; Να φυγει τρεχοντας…. (μερικοι ομως παιζουν με την λεξη θυμα…θυτης….)

Αν υπήρχε μηχανή του χρόνου ποια επαναστάτρια από το χρονικό διάστημα 1821 και μετά, θα θέλατε να συναντήσετε και τι θα της λέγατε; Την Σιμον ντε Μποβουαρ την μητερα του φεμινισμου που τολμησε μεσα απο την ζωη της να προκαλεσει την κοινωνια και να αλλαξει την ανθρωπινη σκεψη. Αν την συναντουσα σημερα θα της ελεγα πως το «γυναικα δεν γεννιεσαι γινεσαι» πρεπει να το θυμομαστε και να το θυμιζουμε καθε λεπτο.

Χορηγός Επικοινωνίας
polismagazino.gr