Συνέντευξη του Managing Director της εταιρείας Interplast, Τάσου Ριζόπουλου

Εάν το 2018 επιβεβαιωθούν οι προϋπολογιζόμενοι δείκτες που ανακοινώνονται από Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς θεσμούς τότε η χώρα και κατ’ επέκταση όλη η κοινωνία θα έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το καλύτερο

 

Κύριε Ριζόπουλε, η Interplast, είναι ένα δυνατό brand στην Ελληνική αγορά. Ποια είναι ακριβώς τα αντικείμενα της δραστηριότητάς σας και σε ποιους τομείς απευθύνεστε;

Τα αντικείμενα της εταιρείας μας είναι η παραγωγή πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων που έχουν εφαρμογή σε εγκαταστάσεις θέρμανσης, ύδρευσης, αποχέτευσης και κλιματισμού. Απευθυνόμαστε κυρίως στον κατασκευαστικό κλάδο, όπου σήμερα μία κύρια ενασχόλησή του είναι ο κλάδος του τουρισμού και των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Επίσης σημαντικός τομέας είναι αυτός της Ενδοδαπέδιας Θέρμανσης, όπου η εταιρεία μας είναι άριστα οργανωμένη σε επίπεδο μελέτης και μίας πλήρους σειράς προϊόντων τα οποία δίνουν λύσεις στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Κύριε Ριζόπουλε, η κρίση στον οικοδομικό κλάδο, σας ώθησε να απευθυνθείτε στον κλάδο του τουρισμού και στις νέες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις;

Ήμασταν πάντα στο χώρο αυτόν. Βεβαίως η κρίση στον οικοδομικό κλάδο μας ώθησε στο να οργανωθούμε καλύτερα και να προσφέρουμε υψηλά επίπεδα service στον απαιτητικό κλάδο του τουρισμού. Ελπίζουμε ότι ο τουρισμός θα δώσει τα επόμενα χρόνια το έναυσμα για την ανάταση όλου του κλάδου της κατασκευής. Τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά για τον κλάδο και τη μεταποίηση αλλά καλύτερα να περιμένουμε να τα δούμε στην πράξη.

 

Στο διαγωνισμό Made in Greece το προμονωμένο σύστημα σωληνώσεων Aqua Plus Prins, της Interplast, βραβεύτηκε, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση ως το πιο καινοτόμο προϊόν της Ελληνικής παραγωγής. Τι σημαίνει αυτή η διάκριση για εσάς και για την εταιρία σας;

Η καινοτομία είναι κεντρική φιλοσοφία της Interplast, είναι η ίδια η εταιρεία. Έχουμε 14 πατέντες κατατεθειμένες στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και μία στο Διεθνές Γραφείο Ευρεσιτεχνιών της Γενεύης. Η βράβευση αυτή, ήταν αναγνώριση των προσπαθειών του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας και παράλληλα μας δίνει δύναμη για νέα σύγχρονα προϊόντα που θα δίνουν λύσεις στον τεχνικό κόσμο και τον τελικό καταναλωτή. Στη βάση αυτή θα παρουσιάσουμε από 22-25 Φεβρουαρίου στην Έκθεση Climatherm στην Αθήνα, νέες σειρές καινοτομικών προϊόντων τα οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχουν μεγάλη απήχηση εντός και εκτός Ελλάδας. Έτσι θα γιορτάσουμε με τον καλύτερο τρόπο τη συμπλήρωση των 20 χρόνων από την ίδρυση της Interplast.

Όσον αφορά το προϊόν που βραβεύτηκε αποτελεί σήμερα στο χώρο των σωληνώσεων θέρμανσης, ζεστών νερών χρήσης και κλιματισμού την καλύτερη λύση, όπου ο καταναλωτής εξοικονομεί μεγάλα ποσά ενέργειας και σταματάει να ασχολείται με τη δαπανηρή συντήρηση των μονώσεων. Το προϊόν βρίσκει εφαρμογή σε μεγάλα έργα, σε ξενοδοχεία, σε κατοικίες, στη βιομηχανία με πολύ θετικά αποτελέσματα τα οποία μας τα μεταφέρουν οι ευχαριστημένοι πελάτες μας, όπου σε κάθε νέο project χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντος.

 

Κύριε Ριζόπουλε, πριν ένα χρόνο εγκαινιάσατε ένα υποκατάστημα στη Θέρμη. Ποιος ήταν ο λόγος αυτής της κίνησής σας;

Καταρχήν είμαι δημότης και κάτοικος του Δήμου Θέρμης οπότε μπορώ να γνωρίζω τη δυναμική της περιοχής. Η Θέρμη εξελίσσεται σε κέντρο της Ανατολικής πλευράς της Θεσσαλονίκης. Το υποκατάστημα είναι ένα μέσο επικοινωνίας με τον τελικό καταναλωτή, κυρίως στο κομμάτι της Ενδοδαπέδιας Θέρμανσης, που τείνει να εξελιχθεί ως μόνιμο σύστημα θέρμανσης στην πλειοψηφία των κατοικιών και ιδιαίτερα των μονοκατοικιών. Η εταιρεία μας κατέχει πολύ υψηλά μερίδια σε αυτόν τον τομέα και με βάση το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας που έχει, μπορεί να δώσει τη σωστή πληροφορία για το σύστημα στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα η Θέρμη αποτελεί την έδρα του τμήματος πωλήσεων της εταιρείας μας στη Βόρεια Ελλάδα στην οποία έχουμε κτίσει ένα πολύ δυνατό brand.

 

Πιστεύετε ότι το 2018 θα είναι η χρονιά της ανάπτυξης; Ως επιτυχημένος ελεύθερος επαγγελματίας, ποιες διορθωτικές κινήσεις θα προτείνατε για την επανεκκίνηση της οικονομίας;  

Αυτό θα το δείξουν οι δείκτες της οικονομίας. Εκείνο που πιστεύω είναι ότι, είναι μία καθοριστική χρονιά. Το 2017 ήταν μία χρονιά ανάταξης για το σύνολο της μεταποίησης. Εάν το 2018 επιβεβαιωθούν οι προϋπολογιζόμενοι δείκτες που ανακοινώνονται από Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς θεσμούς τότε η χώρα και κατ’ επέκταση όλη η κοινωνία θα έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το καλύτερο. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στα χρόνια της κρίσης χάθηκαν περίπου 65 δις από την Ελληνική οικονομία και η οποιαδήποτε ανάκαμψη δεν μπορεί να φανεί εύκολα στις επιχειρήσεις και στην κοινωνία.

Η διορθωτική κίνηση που πρέπει να πραγματοποιηθεί είναι η επανεκκίνηση του τραπεζικού συστήματος το οποίο στα χρόνια της κρίσης έγινε φοβικό. Η χώρα χρειάζεται επενδύσεις και χωρίς το όχημα που λέγεται τράπεζες είναι αδύνατη η ανάκαμψη της οικονομίας. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι έστω και δειλά το τραπεζικό σύστημα προσπαθεί να έλθει στους ρυθμούς που πρέπει, για να χρηματοδοτήσει την πραγματική οικονομία ούτως ώστε να δούμε ρυθμούς ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας κοντά στο 2,5% κάθε χρόνο.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχημένης επιχείρησης και τι θα συμβουλεύατε τους νέους σήμερα;

Ιδιαίτερες συνταγές δεν υπάρχουν στο ερώτημά σας. Θα μπορούσαμε όμως να πούμε ότι η εργατικότητα, η ευελιξία και η ευρηματικότητα είναι βασικά στοιχεία μίας πετυχημένης προσπάθειας.

Για τους νέους, θα ήθελα να πω, να κοιτάνε μπροστά και να μην απογοητεύονται. Να δίνουν τη καθημερινή τους μάχη γιατί αυτό είναι το χαρακτηριστικό της ίδιας της ζωής. Να πλουτίζουν κάθε ημέρα τη γνώση τους. Να έχουν ως κανόνα ότι μόνο ο εαυτός μας είναι ικανός να βάλει όρια στην εξέλιξή του.