Ο Χρήστος Κονταρούδης συμμετέχει στην ομαδική εικαστική έκθεση «O Μίτος της Αριάδνης»

Το Chicago Athenoeum Museum for Architecture and Design και το European Centre for Architecture, Art Design and Urban Studios σε συνεργασία με την επιμελήτρια Μαρίνα Γκόντα Ιστορικό Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33 παρουσιάζουν την εικαστική έκθεση με τίτλο «Ο μίτος της Αριάδνης» και σας προσκαλούν να την επισκεφτείτε.

Πληροφορίες για την έκθεση:
The European Centre Athens.
Μητροπόλεως 74. Αθήνα.
Εγκαίνια:
Παρασκευή 1 Απριλίου από 18:00 έως 21:00
Διάρκεια έκθεσης:
Από 1/04 έως 17/04/2022.
Ημέρες και ώρες:
Τετάρτη έως Κυριακή 12:00-19:00.

Στην έκθεση αναφέρει η Μαρίνα Γκόντα, επιμελήτρια της έκθεσης: «Παρουσιάζεται μια ομάδα Εικαστικών που εκφράζουν, συνομιλούν, αποδίδουν στη χρωματική παλέτα τους, στοχεύοντας στην αναπαράσταση ενός μεγάλου μέρους του μυστηρίου της ύπαρξής μας, της ζωής.
Από την Αριάδνη του άλλοτε, στη γυναίκα της σύγχρονης εποχής που μάχεται, προσπαθεί να βρει ένα φως στο τούνελ, να βοηθήσει τους αγαπημένους της και τον ίδιο τον εαυτό. Οπλισμένη με αποφασιστικότητα απομακρύνει κάθε κίνδυνο και πτώση σε έναν αγώνα δρόμου που άλλοτε είναι μακρύς, δύσκολος, βασανιστικός και ενίοτε γεμάτος τέρψεις, χαρές, επιτυχίες και εκπλήξεις. Παγιδευόμαστε και γινόμαστε έρμαια των υλιστικών απολαύσεων και διεισδύουμε όλο και βαθύτερα σε έναν ατέρμονα Λαβύρινθο με αποτέλεσμα να χρειάζεται θάρρος, σθένος και μεγαλείο ψυχής ώστε να αντιμετωπισθεί ο Σύγχρονος Μινώταυρος.
Περιπλανιόμαστε και τριγυρνάμε σε γνώριμα και οικεία μέρη, στις γειτονιές μας και στα αγαπημένα μας σοκάκια με αγαλλίαση ψυχής και γαλήνης απομακρύνοντας φοβίες και ανασφάλειες. Η Αριάδνη, ο Μίτος, η Ιέρεια οι τελετές για την άφιξη, η υποδοχή κάθε εποχής δεν ήταν μύθος. Είναι η ιστορία που μας ακολουθεί στην σύγχρονη εποχή μας και σε ένα κόσμο σε πλήρη κίνηση και ως επί το πλείστον με επιφανειακές ανησυχίες.
Μέσα από την έκθεση ο θεατής ξετυλίγει το Μίτο του δικού του μονοπατιού, το δικό του κουβάρι που θα τον οδηγήσει σε ένα άπλετο φως, στην ίδια του την ύπαρξη και στις ουσιαστικές απολαύσεις της ζωής.
Η ευρηματικότητα, η Τέχνη και ο πολιτισμός μας βοηθούν να βρούμε αυτή την έξοδο από τον Λαβύρινθο και να ανακαλύψουμε της δικιά μας Αριάδνη του αέναου Μίτου».

Σύμφωνα με την συγγραφέα Αριάδνη Γερούκη: Υπάρχει πάντα ένας άλλος τρόπος να ζούμε όχι στον αφρό των ημερών αλλά στο βάθος της ύπαρξης εκεί που τα νερά είναι πάντα ήσυχα.

Ποιο ήταν το έναυσμα για την συμμετοχή σας στην έκθεση με θέμα ο “Μίτος της Αριάδνης”; Το έναυσμα για την συμμετοχή μου στην έκθεση με θέμα «Ο Μίτος της Αριάδνης» ήταν το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται ο πολιτισμός μας αυτή την μεταπολεμική περίοδο. Είχαμε από την πρώτη εποχή, μία οικονομική ανάκαμψη, και μία ελπίδα ότι η ανθρωπότητα ξεπέρασε βαριές και επώδυνες πρακτικές, αλλά η πρώτη αναλαμπή έσβησε με την συνέχιση πολέμων, σε πολλά μέρη του πλανήτη.  Το κύριο όμως θέμα είναι το αδιέξοδο στο οποίο βρεθήκαμε αμέσως μετά, με την ανατροπή των ΑΞΙΩΝ. Πιστεύω ότι αυτή η ανατροπή των αξιών, οδηγεί σε άλλους ατραπούς τους οποίους παρουσιάζω αλληγορικά όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι, σε αυτό τον πίνακα.  Σήμερα που γράφω αυτό το κείμενο βιώνουμε άλλο ένα πόλεμο στην γειτονιά μας, και το δράμα του αδιεξόδου συνεχίζεται.

Ποια είναι η ουσιαστική και αλληγορική εξήγηση του Μίτου της Αριάδνης στη σύγχρονη εποχή; Νομίζω ότι σε αυτή την ερώτηση έχω ήδη απαντήσει με την αλληγορική παρουσίαση του ανθρώπου που βρίσκεται εγκλωβισμένος πίσω από ένα μεταλλικό τοίχο χωρίς διέξοδο, που στο βάθος οδηγεί σε πολύπλοκους δρόμους που ελλοχεύουν εχθρικές δυνάμεις.

Ποιο είναι το απόγειο της μελλοντικής  στόχευσης των δημιουργιών σας; Αν κάποιος έχει την υπομονή και την διάθεση να επισκεφτεί το site www.christos-k.com  θα παρατηρήσει ότι στην κατηγορία “Themes αλλά και Migration” ο στόχος μου σε όλα τα έργα είναι να αποτυπώσω την επικαιρότητα, και τους προβληματισμούς μου από αυτή, και την επέκτασή τους στο μέλλον. Όπως λέγεται «Η Ιστορία επαναλαμβάνεται» δυστυχώς και οφείλω να την παρουσιάσω με τον τρόπο μου, και την εικαστική ματιά μου ώστε να παραμείνει επίκαιρη ακόμα και μετά από αυτή την ζωή μου.

Πιστεύετε ότι η Δυναμική του σύγχρονου ρεύματος των Ελλήνων καλλιτεχνών θα αφήσει και αυτή το στίγμα της; Κάθε ρεύμα Ελλήνων αλλά και ξένων καλλιτεχνών, άφησε αλλά και θα αφήνει το στίγμα του στο διηνεκές. Από τις βραχογραφίες της παλαιολιθικής εποχής, την Αναγέννηση, και τα μοντέρνα ρεύματα των αρχών του 20ου Αιώνα, ακόμα και η digital τέχνη αποτυπώνουν την ανθρώπινη εξέλιξη, τους φόβους, τα οράματα, και τις επιθυμίες κάθε γενιάς. Η Ιστορία καταγράφεται όχι μόνο από τα κείμενα αλλά πρωτίστως από την Τέχνη.

Bio: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΝΤΑΡΟΥΔΗΣ Αρχιτέκτων Πολεοδόμος

Ο Χρήστος Κονταρούδης είναι Αρχιτέκτων πολεοδόμος από το 1968. Εργάστηκε σε πέντε πολυεθνικές εταιρίες συμβούλων σε έργα Εθνικής εμβέλειας, σε χωροταξικούς, πολεοδομικούς, και οικιστικούς σχεδιασμούς, σε μία ευρύτερη περιοχή που καλύπτει τρείς  Ηπείρους. Ζωγράφος (μέλος της Société des Artistes Français). Ο Χρήστος ζωγραφίζει από την παιδική του ηλικία, και από το 1962 έως το 1968 έλαβε εκτός των άλλων, μαθήματα ελεύθερου σχεδίου, πλαστικής προοπτικής και ιστορίας της Τέχνης, από αναγνωρισμένους καθηγητές της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Π. Από το 2012 μέχρι σήμερα ασχολείται συστηματικά και αποκλειστικά, σε επαγγελματικό επίπεδο με την ζωγραφική. Τα θέματα προτίμησης του είναι φυσικά και μεταφυσικά τοπία, καθημερινοί προβληματισμοί, κοινωνικού, οικονομικού και τεχνολογικού περιεχομένου, καθώς επίσης, και η αλληγορική ερμηνεία του ανθρώπινου φόβου, ελπίδας, και συναισθημάτων. Η πρώτη του διεθνής έκθεση έλαβε χώρα στο Σικάγο των Η.Π.Α και στο Βανκούβερ του Καναδά, με τις εικαστικές απεικονίσεις της εξέλιξης των πόλεων από το 50.000 π.Χ μέχρι το 2121 μ.Χ, την φανταστική πόλη ΕΝΤΟΠΙΑ, του 2121. Τελευταία το 2014 και 2015 έλαβε μέρος στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης Art en Capital στο Παρίσι την πρώτη με τους Artistes Indépendants και την δεύτερη με τους Artistes Français, με ένα πολύπτυχο 19 πινάκων και με θέμα την παγκόσμια μετανάστευση. Έκτοτε, έλαβε μέρος άλλες δύο φορές στην Art Capital (Salon des Artistes Francais), μετά από επιλογή της επιτροπής, με ένα θέμα αλληγορικού περιεχομένου που απεικονίζει το κυνήγι του πλούτου έναντι της δόξας, και την Τρίτη φορά με το έργο Vanity.  Στο διάστημα αυτό παρουσίασε έργα του σε δύο ατομικές, και περίπου 25 ομαδικές εκθέσεις. Η τεχνική του είναι λάδι σε καμβά, ή ξύλο, και ακολουθεί διαφορετικούς τρόπους έκφρασης, ανάλογα με τα θέματα που επιλέγει, αποτέλεσμα κοινωνικής, πολιτικής, τεχνολογικής, και οικονομικής μελέτης της τρέχουσας περιόδου. www.christos-k.com 

https://www.facebook.com/TheEuropeanCentreAthens/
Μαρίνα Γκόντα
Ιστορικός Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33

Σύντομο bio: Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Είναι Πτυχιούχος Γαλλικής Φιλολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Διαθέτει πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξε την γαλλική γλώσσα και την Ιστορία της Τέχνης στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάει γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά και λίγα γερμανικά και αγγλικά. Συνεργάστηκε με αντιπροσωπεία της Γαλλικής Ευρωβουλής στο πρόγραμμα: “jachere”. Είναι μέλος της UNESCO, του ICOMOS, των Ελληνικών Γραμμάτων και επιστημονικός συνεργάτης της “Μεταμόρφωσης” που έχει ως σκοπό να αναδείξει τα ευγενή συναισθήματα που πηγάζουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερωθεί η 23 Οκτωβρίου, ως ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχει επίσης συνεργαστεί με πλήθος αναγνωρισμένων Εικαστικών σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει επιμεληθεί πολύ σημαντικών εκθέσεων με έργα που προάγουν τις Ελληνικές Αξίες του Πολιτισμού μας. She was born and raised in Ioannina.

She holds a Masters Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. She holds a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. She taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. She speaks French, Italian, Spanish and a little German and English. She has worked with a delegation from the French Parliament in the program: “jachere”. She is a member of UNESCO, ICOMOS, GREEK LETTERS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish October 23 as a Day of Respect to the fellow-being. She has also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and has edited very important exhibitions with works of art that promote the Greek Values of our Culture.


Εικαστικοί: Ολίβια Αφιόνη, Ζάνα Βόσσου, Ελένη Γάτσιου, Ευαγγελία Γιαννακούλη, Εύα Γεράκη, Ελένη Δημοπούλου, Άντζελα Ευθυμιάδη, Βασιλική Ηλιακοπούλου, Ανδριάνα Θεοδωροπούλου, Helen-Mudie Ιωαννίδου, Βασίλης Καβουρίδης, Ιωάννα Καρδιακού, Ιωάννης Καραλιάς, Ελένη Καρνέζη, Αρετή Κλουτσινιώτη, Χρήστος Κονταρούδης, Μίνα Κορδαλή, Χάρης Κοντοσφύρης, Μαρίνα Κωστάκη, Θάνος Λιάκος, Γιώργος Λένης, Τζίνα Μάρκου, Ισμήνη Μίχα, Κατερίνα Μπεκιάρη, Μάτα Μπίγαλη, Αλέξανδρος Μουστάκας, Μαρία- Δήμητρα Μουρτζίνη, Ζωή Νικητάκη, Λουκία Ορφανού, Σταύρος Παναγιωτάκης, Νίκος Παύλου, Λουκιάνα Παπαδοπούλου, Ιώ Παππά, Γεωργία Παράσχη, Νίκος Παύλου, Κατερίνα Ριμπατσιού, Ματίνα Σιώκη, Κατερίνα Σταθάτου, Αντιγόνη Τζιόρα, Άννα Τσιβάρδη, Ελένη Τσιλιλή, Μαρία Υφαντίδου, Φωτεινή Ρέβη, Κωνσταντίνα Φαρμάκη, Σοφία Φουντουλάκη, Μιχαήλ Φαλκώνης, Γιώργος Χουντάλας, Peter Adriew, Zacharoula Bongard, Efie Funk, Bety Krnanska, Gilda Frumkin, Peter Shevchenko, Roksalana Tohotchieva-Politis, Terzani Daniel Verstraete, Ιωάννα Καρδιακου

Χορηγός επικοινωνίας
http://polismagazino.gr