Μαριάννα Δεληγιώργη: Μουσική… η ομορφιά του σύμπαντος (Πλάτωνας)

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Το κύριο στοιχείο της μουσικής είναι η ελευθερία και η προσπάθεια να αποκρούσει κάθε αναγκαιότητα.

Δεν ζητάει να υποτάξει τον κόσμο αλλά να δώσει ένα νόημα στην ανθρώπινη προσπάθεια να ενώσει τους λαούς .

Με αυτόν τον τρόπο η μουσική είναι αξία όλου του κόσμου γιατί είναι αλήθεια του ανθρώπου. Είναι η ψυχή κάθε πολιτισμού.

Ο άνθρωπος ανέκαθεν αναζητούσε πάντοτε στη μουσική τη λύτρωση του. Μέσα από τη πολυμορφία της γίνεται αποκάλυψη του κάθε ανθρώπου αλλά και ανακάλυψη του πολιτισμού που εκφράζει.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Υπάρχουν πολλοί σημαντικοί συνθέτες που μας χάρισαν αξιόλογα έργα.

Ιδιαίτερα οι συνθέτες της ρομαντικής εποχής έχουν μια τάση απελευθέρωσης των συναισθημάτων που δεν υπήρχε στις άλλες εποχές και εκφράζουν τον πόνο , την αγάπη , την χαρά χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη να τα καλύψουν.

Όπως Rossini, Strauss, Schubert, Chopin, Verdi, Tchaikovsky.

Αγαπημένος σύγχρονος μουσικός ο ανατρεπτικός, ταλαντούχος, μοναδικός André Rieu!

“Η μουσική είναι μία , οι μουσικοί πολλοί”. Πώς θα περιγράφετε αυτή τη πρόταση;

Μουσική ‘’νυν και αεί’’. Είναι παντοτινή χωρίς ημερομηνία γέννησης δίχως τέλος.

Αποτελεί μέσω έκφρασης συναισθημάτων, καλλιτεχνικής δημιουργίας, ονειροπόλησης και απελευθέρωσης από τη ρουτίνα . Είναι μοναδική ταυτόχρονα πολύχρωμη, πολυμορφική αναλόγως με το είδος που υπηρετεί κάθε μουσικός.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Είναι αναγκαία η μουσική παιδεία στη ζωή των ανθρώπων. Ο Αριστοτέλης συσχετίζει τη μουσική με την ηθική διάπλαση του ανθρώπου.

Η οποία προκαλεί ευχαρίστηση, διεισδύει στα εσώτερα της ανθρώπινης ψυχής , προσφέρει ψυχική εφορία και ευδαιμονία και ενώνει τους ανθρώπους σε συντροφιές.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Η μουσική μπαίνει στη ζωή του παιδιού από την εμβρυακή περίοδο.

Η φωνή της μητέρας που μιλά , τραγουδά ή διαβάζει στον έμβρυο , ο ήχος της καρδιάς της , ο ρυθμός της αναπνοής της ακόμη και από τη μουσική που ακούει , το ηρεμεί και έχει σημαντική ψυχική και σωματική επίδραση πάνω του.

Μετά τη γέννησή του παιδιού οι γονείς συνεχίζουν να του προσφέρουν μουσικά ερεθίσματα : παιδικά τραγούδια , ήχοι της φύσης κλασική μουσική , παιδικά μουσικά όργανα που βοηθούν στη διανοητική και δημιουργική ανάπτυξη του παιδιού.

Παρακολουθούν λ.χ. τις επιλογές του παιδιού τόσο σε ήχους όσο και σε μουσικά όργανα.

Στη συνέχεια η μουσική ενασχόλησή του παιδιού με ψυχαγωγικό χαρακτήρα και όχι με εξαναγκασμό θα είναι σημαντική έτσι ώστε να ανακαλύψει ο γονιός το ταλέντο του παιδιού.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Η μουσική παράδοση θα έπρεπε να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Η Παραδοσιακή μουσική συνδέει τα ήθη και τα έθιμα της παλιάς ελληνικής κοινωνίας και φέρνει σε επαφή τη νεολαία με την πολιτιστική της κληρονομιά.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Είναι πάρα πολλοί οι Έλληνες μουσικοί που είναι αξιόλογοι και με διεθνή καριέρα , ως σολίστες είτε σε χορωδιακά – ορχηστρικά σύνολα.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Τα μελλοντικά μουσικά σχέδια με τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης είναι :

Το Γερμανικό Ρεκβιεμ του Μπραμς με τη Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Μητροπολιτική Χορωδία της Βρέμης στο Μέγαρο Μουσικής.

Τη συναυλία στην υπέροχη Ροτόντα στα πλαίσια των εορτασμών της Θεσσαλονίκης.

Τη συναυλία στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο με το έργο του Σ. Καρατζιά
«Θεοφάνης ο Έλληνας » και τη » Νυχτερίδα » του Στράους στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

• Στόχος μου να ολοκληρώσω τα μαθήματα Μονωδίας και πιάνου και να συνεχίσω σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές σε μουσικό πανεπιστήμιο της Σκωτίας.

Βιογραφικό.

Η Μαριάννα Δεληγιώργη γεννήθηκε στις 01/07/2003 στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Είναι μαθήτρια της Β’ τάξης 1ου Λυκείου Ωραιοκάστρου.

Ωστόσο από το 2018 έχει περάσει στη σχολή Καλών Τεχνών στη Σκωτία ως πολλά υποσχόμενου αναρχόμενου ταλέντου στο καλλιτεχνικό χώρο του Σχεδίου Μόδας.

Στις 15/10/2018 πέρασε με επιτυχία την μουσική ακρόαση στην Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης της Μαίρης Κωνσταντινίδου.

Η Χορωδία αποτελείται κυρίως από σπουδαστές και αποφοίτους ανωτέρων και ανωτάτων μουσικών σχολών.

Η Μαριάννα Δεληγιώργη είναι το νεότερο ηλικιακά μέλος της χορωδίας , 16 ετών, δικαιώνοντας του προγενέστερους μουσικούς καθηγητές μουσικολογίας πως πρόκειται για ένα κορίτσι με εξαιρετικές προοπτικές εξέλιξης.

Στα πρώτα δύο χρόνια ενασχόλησής της με τη κλασική μουσική ως Σοπράνο 1 σε εκκλησιαστική χορωδία σε ηλικία 10 ετών είχε δεχτεί πρόσκληση να δώσει εξετάσεις για το μουσικό σχολείο Θεσσαλονίκης απο τον κ. Δ. Πρατσινάκη .

Τη ίδια χρονιά η ίδια επιλέγει να περάσει από μουσική ακρόαση στο Σ.Φ.Μ.Θ. Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης , με επιτυχία, και είναι μέλος της χορωδίας για 7 χρόνια ως Σοπράνο 1.

Μαέστρος της στο τμήμα ενηλίκων ο διεθνώς καταξιωμένος κ. Σωτήρης Αλεβίζος.

Αξέχαστες και μοναδικές όλες οι συναυλίες στο χώρο του M.M.Θ.

• Ιδιαιτέρως το 2017 Φεστιβαλ Χορωδιών όπου συμμετείχε η Barbara Hendricks διάσημη σοπράνο όπερας.
• 8ο Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών το Carmina Burana υπο διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη.

Ο κ. Αντώνης Κοντογεωργίου διεθνώς πολυβραβευμένος μαέστρος και πρώτος μαέστρος του Σ.Φ.Μ.Θ. την παρότρυνε να ασχοληθεί με το κλασικό τραγούδι και να παρακολουθήσει μαθήματα Μονωδίας – Λυρικής Όπερας.

Έτσι από το 2016 παρακολουθεί μαθήματα λυρικής όπερας . Τα δύο πρώτα χρόνια με τη
κ. Μ. Πεστεκίδου (διπλωματούχο Μονωδίας και μελοδραματικής-αρμονίας και δασκάλα της στο Μ.Μ.Θ.) .

Παράλληλα με τις μουσικές σπουδές της ασχολείται 10 χρόνια με το χορό (Σύγχρονο, Μοντέρνο, Λάτιν& παραδοσιακούς) και 10 χρόνια με τη κολύμβηση.

Έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής για τρία χρόνια σε καλλιτεχνικά-θεατρικά εργαστήρια της Θεσσαλονίκης. Τον τελευταίο χρόνο είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον κ. Μιχάλη Συριόπουλο
(σήμερα είναι καλλιτεχνικός διευθυντής στη σχολή του Βασίλη Διαμαντοπουλου) ως δάσκαλος υποκριτικής . Από το θέατρο γεννήθηκε η αγάπη της για το musical και τη θεατρική όπερα.

• Φέτος το καλοκαίρι από τις 12-18 Ιουλίου 2019 συμμετείχε με τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης στη θεατρική όπερα ‘’Cavalleria Rusticana’’ του Pietro Mascagni σε συνεργασία με τη Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης . Ένα χρόνος με τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης ήταν ένα ευχάριστο μαγικό μουσικό ταξίδι μια εμπειρία ξεχωριστή!

Συμμετείχε :

• ‘’Χριστούγεννα από όλο τον κόσμο’’ στο Βασιλικό Θέατρο , Μαέστρος κ. Μαίρη Κωνσταντινίδου
• ‘’Θεοφάνης ο Έλληνας’’ του Σάββα Καρατζιά στο Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ. Μαέστρος Θοδωρής Παπαδημητρίου
• ‘’Video Games’’ Σ.Ο.Δ.Θ. , Moysa στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης , Μαέστρος Λίζα Ξανθοπούλου / Andrés Soto .
• Εθνική Λυρική Σκηνή Σταύρος Νιάρχος το κονσέρτο ‘’Εκ Νεκρών’’ του Γιώργου -Εμμανουήλ Λαζαρίδη , μαέστρος Ζαφείρα Ραμός με την Κρατική Ορχήστρα της ΕΡΤ.

• ‘’Ρέκβιεμ’’ Gabriel Faure- ‘’Stabat Mater’’ Francis Poulenc στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης , Μαέστρος Ζωή Τσόκανου

• Rock Συναυλία ‘’Nostalgia’’ στο Βασιλικό Θέατρο , Μαέστρος κ. Μαίρη Κωνσταντινίδου.