Μαργαρίτα Στάντλερ: “Η μουσική, καλλιεργεί την δημιουργικότητα, την πειθαρχία και την υπομονή”

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Η μουσική πάντα ένωνε και θα συνεχίσει να ενώνει λαούς και πολιτισμούς.

Καθε είδος μουσικής είναι μοναδικό και έχει να προσφέρει και να διδάξει πολλά.

Καθοριστικό ρόλο,διαδραματίζει φυσικά και η παράδοση στην μουσική της κάθε χώρας, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο την αντιμετωπίζουν και τη δέχονται οι άνθρωποι.

Στην Ελλάδα για παράδειγμα η πλειοψηφία των ανθρώπων αγαπά την μουσική (παραδοσιακή, δημοτική, έντεχνη, λαϊκή κλπ.) η οποία τους κάνει την ζωή τους, χαρούμενη, ευτυχισμένη, ποιοτική.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Εκτιμώ και σέβομαι πλήθος μουσικών. Όμως η ψυχή και το πνεύμα μου είναι στο μεγάλο Μανό Χατζιδάκη, που έχει σημαδέψει τη μέχρι τώρα μουσική μου πορεία.

Εμπνευσμένος, άνθρωπος μοναδικός, αεικίνητος. Τα έργα του αποτελούν μεγάλη κληρονομιά και παρακαταθήκη όχι μόνο για τους σύγχρονους έλληνες αλλα και για τις επόμενες γενεές.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.”
Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Η μουσική μία, μοναδική και διαχρονική είναι για όλους.

Υπάρχει πλήθος ανθρώπων που ασχολούνται με αυτήν και αποκαλούνται μουσικοί.

Είναι όμως όλοι αυτοί εκπρόσωποι της μεγάλης σημασίας του προορισμού της και των αξιών, που αυτή πρεσβεύει;

Ο μουσικός πνευματώδης, αφιερωμένος στην μουσική τη λατρέυει, ζει για αυτήν και μέσα απο αυτήν.

Άτομο με καλλιέργεια, δίψα για δημιουργία, αγώνα και προσπάθεια για το καλύτερο.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Η μουσική παιδεία αποτελεί ανάγκη και μας ωφελεί, με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Οι αισθητικές εμπειρίες που αποκτάμε μέσω αυτής, εμπλουτίζουν την συναισθηματική μας ζωή, βοηθούν στην καλή ψυχολογική κατάσταση και κρύβουν μέσα τους, μια ηθοπλαστική δύναμη.

Η μουσική, καλλιεργεί την δημιουργικότητα, την πειθαρχία και την υπομονή, μας κοινωνικοποιεί, διεγείρει τις πνευματικές μας ικανότητες και ταυτόχρονα βελτιώνει και την μνήμη μας. Πως μπορεί λοιπόν κανείς να ισχυριστεί ότι η μουσική παιδεία είναι πολυτέλεια;

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Όπως προανέφερα, τα οφέλη της μουσικής είναι παρά πολλά και γιαυτο τα παιδιά θα πρέπει να λαμβάνουν μουσική παιδεία από νωρίς.

Οι γονείς θα πρέπει, οπωσδήποτε να ενθαρρύνουν τη μουσική ενασχόληση των παιδιών τους.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των μουσικών δασκάλων, ίσως δουν κάποια μέρα το παιδί τους να εξελίσσεται σε ένα μεγάλο μουσικό ταλέντο.

Στη δική μου περίπτωση, οι γονείς μου παρατήρησαν την αγάπη μου για το τραγούδι από πολύ μικρή ηλικία.

Η απόφαση τους να γίνω μέλος της Πολυφωνικής Χορωδίας Πατρών, 35 χιλιόμετρα μακρυά από τον τόπο κατοικίας μου, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μουσική μου σταδιοδρομία.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Δυστυχώς η μουσική παράδοση διδάσκεται στοιχειωδώς στα σχολεία.

Ομως ευτυχώς υπάρχουν τα μουσικά και τα ωδεία, στα οποία όμως λόγω πολλών πάσης φύσεως προβλημάτων, δεν έχει ο καθένας την δυνατότητα να φοιτήσει.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, ικανά νέα παιδιά να εγκαταλείπουν την μεγάλη τους αγάπη τη μουσική, χάνοντας έτσι την δυνατότητα να εξελιχθούν.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Φυσικά και υπάρχουν παρά πολλοί έλληνες μουσικοί,με γνώσεις και ταλέντο!

Καποιοι από αυτούς είναι αναγνωρισμένοι. Ορισμένοι,όμως σίγουρα, δεν είχαν την τύχη να αναγνωριστούν λόγω της δυσκολίας του επαγγέλματος και των περιορισμένων ευκαιριών που είχαν στη ζωή τους.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Απο τον Οκτώβριο του ‘19 θα ξεκινήσω τις σπουδές μου, στο τμήμα Επιστήμης της Μουσικής και του Χορού του Πανεπιστήμιου του Salzburg.

Στόχος μου όμως είναι η εισαγωγή μου τον Φεβρουάριο του ‘20 στο Universität für Musik und darstellende Kunst της Βιέννης για σπουδές Bachelor στο κλασικό τραγούδι.

Παρότι είμαι μόνο 18 χρόνων, έχω διαπιστώσει ότι σημασία έχει να αγαπάς αυτό που κανείς και να συνεχίζεις να προσπαθείς μέχρι να πετύχεις αυτό που θέλεις.

Συγχρόνως πρέπει να κυνηγάω τα όνειρά μου και αυτό θα συνεχίσω να κάνω μέχρι να τα καταφέρω.

Το βιογραφικό :

Ονομάζομαι Μαργαρίτα Σταντλερ είμαι γεννημένη στην Πατρα το 2001 από Ελληνίδα μητέρα και Αυστριακό πατέρα.

Ασχολούμαι από πολύ μικρή με την μουσική, ξεκίνησα πιάνο στην Τετάρτη δημοτικού,και παράλληλα μαθήματα χορωδιακού τραγουδιού στην Πολυφωνική Χορωδία Πατρών, ως μέλος της Παιδικής Χορωδίας το 2011.

Μέσω αυτής έχω συμμετάσχει, σε περισσότερες από 100 συναυλίες όλα αυτά τα χρόνια και είχα την τιμή να συνεργαστώ με γνωστούς καλλιτέχνες όπως π.χ την Σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου,την Ηρώ Λεχουρίτη,την Γλυκερία,την Mezzo Soprano Ειρήνη Καράγιαννη,την Υψίφωνο Κάτια Πάσχου,τον Διονύση Σαββόπουλο,τον Στέφανο Κορκολή και με αρκετους ακόμα καταξιωμένους καλλιτέχνες.

Επιπλέον έχω φοιτήσει στο Μουσικό σχολείο Πατρών μέσω του οποίου συνεργάστηκα με το Θάνος Μικρούτσικο.

Οι δυο πιο αξέχαστες συναυλίες στις οποίες συμμετείχα με την Πολυφωνική,ήταν αφιέρωμα,στο Μάνο Χατζιδάκη και έγιναν στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού σε συνεργασία με τον Διονύση Σαββόπουλο το 2012.

Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 συμμετείχα σε τρεις χορωδίες του οργανισμού της Πολυφωνικής,στην Παιδική Χορωδία στην Νεανική Χορωδία και στην Εμμέλεια και παράλληλα έκανα μαθήματα κλασικού τραγουδιού, και μαθήματα αρμονίας στο Ωδείο του οργανισμού.

Ακόμη έχω λάβει συμμετοχή στον 1ο διαγωνισμό χορωδιών της Φλωρεντίας Ιταλίας το 2012 και στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορωδιών Κωνσταντινούπολης Τουρκίας, το 2014.

Τέλος τον Ιούλιο του 2018, είχα την ευκαιρία να συμμετέχω με την Παιδική Χορωδία της Πολυφωνικής, προσκεκλημένη στο σεμινάριο της Θερινής Ακαδημίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου Κέρκυρας με καθηγητή τον Yoshihisa Matthias Kinoshita.

Φέτος συμμετείχα στο Austrian Masterclass Κλασικού τραγουδιού με τον Martin Vácha και από τον Οκτώβρη του 2019 θα ξεκινήσω τις σπουδές μου στην Αυστρία στο Πανεπιστήμιο του Salzburg στο τμήμα Επιστήμης της Μουσικής και του Χορού, με απώτερο στόχο όμως,την φοίτηση μου στο Universität für Musik und darstellende Kunst της Βιεννης.