Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1963.
Σπούδασα Λογιστής στα ΤΕΙ Αθήνας, αλλά στο βάθος του χρονου κατάλαβα ότι ήταν άλλη η αποστολή μου.
Ασχολούμαι με την Νεοελληνικη Τέχνη από το 1999, δημιουργώντας ένα Αρχείο που περιλαμβάνει οτιδήποτε αφορά τους Έλληνες Εικαστικούς Καλλιτέχνες από το 1837 έως σήμερα. Εργαζόμουν σαν υπαλληλος της Εθνικης Ασφαλιστικής από το 1987 έως φέτος τον Απρίλιο που αποχώρησα με εθελουσία έξοδο.
Η ενασχόληση με το Αρχείο ξεκίνησε μετά την συγχώνευση των τεσσάρων Ασφαλιστικών Εταιριών του Ομίλου και την απογοήτευση μου από την επαγγελματική μου εξελιξη.
Το παλαιοτερο, το πορτρέτο του Παυλου Προσαλεντη του Γλύπτη το 1837 ημερομηνία θανάτου του, από τον Ιωάννη-Βαπτιστή Καλοσγουρο, μαθητή του. Πρόκειται για χαλκογραφία , ένα από τα τρία κομμάτια που είχε η οικογένεια και δώρο από τον τετρασεγγονο του και φίλο μου Παύλο Προσσλεντη
Αποφάσισα να διοχετευσω την ενεργητικότητα μου σε κάτι που αγαπούσα με σκοπό αυτό να γίνει τόσο επαγγελματικά που να αποτελέσει το όχημα μου για την επαγγελματική μου ενασχόληση αποκλειστικά με αυτό.
Κατά την διάρκεια αυτή της μετεξέλιξης μου, κατάλαβα ότι η αποστολή που είχα ερχόμενος στον κόσμο, ήταν να διασωσω κάποια πράγματα για την Νεοελληνικη Τέχνη και την Πολιτιστική μας κληρονομιά.
Η Ζωγραφος Αγλαΐα Γεωργοπούλου και το μοντέλο της μέσα στο εργαστήριο του Νίκου Λυτρα το 1924. Σταμάτησε τότε να ζωγραφίζει και ξανάρχισε το 1953 όταν είχε μεγαλώσει τα παιδιά της. Παντελώς άγνωστη σήμερα…
Έφτιαξα ένα Αρχείο μοναδικό σε χέρια ιδιώτη που περιλαμβάνει μια μεγάλη βιβλιογραφία, πολύτιμα στοιχεία της Νεοελληνικής Τεχνης όπως το Δίπλωμα και τα πρακτικά της Εταιρίας των Ωραίων Τεχνων επι Όθωνα καθώς και την μόνη επιστολή που ο Ελευθέριος Βενιζέλος αναφέρεται στα εικαστικά, το φωτογραφικό Αρχείο της Σοφίας Λασκαριδου, ολόκληρο το καλλιτεχνικό Αρχείο του σημαντικού καλλιτεχνη Τάκη Παρλαβαντζα, σπάνιες παλιές φωτογραφίες καλλιτεχνών, μοναδική συλλογή αναμνηστικών μεταλλίων από Διεθνείς Εκθέσεις που έχουν πάρει μέρος Έλληνες Καλλιτέχνες και βέβαια την συλλογή των Εικαστικων πορτρέτων Ελλήνων Εικαστικων καλλιτεχνών που μέσα σε 2 χρόνια και τρεις μήνες έχω μαζέψει 270 πορτρέτα.
Αυτοπροσωπογραφία της Ελένης Μπούκουρα-Αλταμουρα ντυμένη άντρας, να ζωγραφίζει το πορτρέτο της Αγγλίδας Φιλη της ζωγραφου Jane Benham Hay η οποία και έφυγε τελικά με τον Saverio που άφησε την Ελενη. Το εργο ήταν δώρο της Ελένης στην Σοφια Λασκαριδου και το απέκτησα από τον Ανηψιο της. Σε λίγες μέρες θα παρουσιαστεί συντηρημένο.
Επίσης έχω κάνει μια πολύ σημαντική έρευνα που δεν έχει κάνει κανεις Ιστορικος Τεχνης για την συμμετοχή των Ελλήνων Εικαστικων στις διεθνείς εκθέσεις κατά τον 19ο και 20ο αιωνα(1851-1999) με 42.009 εγγραφές σε excel που αφορούν περίπου 2900 κσλλιτεχνες που έχουν πάρει μέρος σε 5100 περίπου διεθνείς εκθέσεις σε όλο τον κόσμο.
Η μελέτη αυτή που αφορά την διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, είναι έτοιμη να εκδοθεί σε ένα λεύκωμα 650 σελίδων, διανθισμένη με τις φωτογραφίες των Ελληνικών περιπτέρων, των μεταλλίων, των καταλόγων και λοιπών στοιχείων.
Αναμένει τον χορηγό που θα χρηματοδοτήσει την έκδοση.
Κωνσταντινος Μαλεας
Τα τραγούδια της ξενητιας.
Αυτοπροσωπογραφικο του εργο προσχέδιο δημοσιευμένου λαδιού που ανακάλυψα στο Μοναστηράκι και εκτέθηκε στο Hypnos Project στην Στέγη αλλά και στην έκθεση με τα πρώιμα εργα του Μσλεα στην ΣΤΟart
Τα τραγούδια της ξενητιας.
Αυτοπροσωπογραφικο του εργο προσχέδιο δημοσιευμένου λαδιού που ανακάλυψα στο Μοναστηράκι και εκτέθηκε στο Hypnos Project στην Στέγη αλλά και στην έκθεση με τα πρώιμα εργα του Μσλεα στην ΣΤΟart
Από το 1999 έκανα προτάσεις σε κάθε διοίκηση που άλλαζε στην Εθνική Ασφαλιστική και στην Εθνική Τράπεζα για δημιουργία ενός χώρου Πολιτισμού με όχημα το Αρχείο μου.
Το 2013 επι διοικήσεως Γιάννη Κατσουρίδη έκανα την ίδια πρόταση για Πολιτιστικό Χώρο υπό την αιγίδα της Εθνικης Ασφαλιστικής και δέχθηκε την πρόταση μου.
Θεόφραστος Τριανταφυλλιδης
Το πορτρέτο του φίλου του Θεοδωρου Λαζαρη
Το πορτρέτο του φίλου του Θεοδωρου Λαζαρη
Έτσι δημιουργήθηκε η ΣΤΟart, Χώρος Τεχνης της Εθνικης Ασφαλιστικής που στεγάστηκα από το Δεκέμβριο του 2014 και άνοιξε επίσημα τον Απρίλιο του 2015.
Παράλληλα από το 2013, υπήρξα Υπευθυνος της Συλλογής Εργων Τεχνης της Εθνικης Ασφαλιστικής, μεγαλώνοντας για πρώτη φορά την συλλογή μετά από πολλά χρόνια.
Στην ΣΤΟart στεγάστηκε το Αρχείο μου στο υπερώο και στο Ισόγειο οργανώσαμε με επιτυχία περιοδικές εκθέσεις με σημαντικότερες την έκθεση με τα πρώιμα εργα του Κωνσταντινου Μαλεα, τους Κερκυραίους ακουαρελιστες, την αναδρομική του Ανδρέα Βουρλουμη, την έκθεση του Θεατρου Τεχνης με τα σπάνια τεκμήρια του και τελευταία την έκθεση Θαλεια Φλωρα-Καραβια – Σοφια Λασκαριδου -113 χρόνια μετά την έκθεση του Παρνασσου το 1906.
Η Σοφια Λασκαριδου από την Θαλεια Φλώρα-Καραβια γύρω στο 1900. Εκτέθηκε στην τελευταία κοινή τους έκθεση στην ΣΤΟart
Αποχώρησα με την εθελουσία γιατί θεώρησα ότι ο κύκλος μου έκλεισε και έπρεπε να ρίξω το βάρος στην δημιουργία ενός Μουσειου μιας και η συλλογή μου φιλοξενείται προσωρινά εκεί.
Η συλλογή με τα πορτρέτα ξεκίνησε όταν στην έκθεση της Πινακοθήκης για την Ομάδα Τέχνη του 1917 στο Βυζαντινό Μουσειο, έλειπε η μορφή εικαστική η φωτογραφική, δυο καλλιτεχνών της Ομάδας.
Τότε σκέφτηκα ότι αν υπήρχε την εποχή εκείνη ένας τρελός σαν εμένα, θα είχε διασωθεί η μνήμη της μορφής τους. Αποφάσισα λοιπόν να μαζεύω εικαστικά πορτρέτα Ελλήνων Εικαστικων με σκοπό ακριβώς αυτό, δηλαδή την διάσωση της μνήμης της μορφής τους μέσα από αυτά.
Η Θαλεια Φλώρα-Καραβία στο βάθος, ζωγραφίζει τον Ανηψιο της Γρηγορη Φλωρα. Προέρχεται από την συγγενή της ζωγραφου Φροσω Γανιαρη. Εκτέθηκε και αυτό στην τελευταία έκθεση στην ΣΤΟart
Η συλλογή περιλαμβάνει σημαντικά Μουσειακά κομμάτια από το 1837 το παλαιότερο, αλλά και πολλών σύγχρονων Καλλιτεχνων που έχουν αγκαλιάσει μέσω των κοινωνικών δικτύων την προσπάθεια μου και μου προσφέρουν η τις αυτό προσωπογραφίες τους είτε πορτρέτα που έχουν ζωγραφίσει άλλους καλλιτέχνες.
Ο στόχος μου είναι 100 πορτρέτα τον χρόνο και τον έχω υπερκαλύψει!
Είναι απίστευτα τα πορτρέτα που βρίσκονται στον δρόμο μου, είτε με κάποιες λίγες αγορές μουσειακών κομματιών, είτε από δωρεές από συλλέκτες η κληρονόμους είτε από τους ίδιους καλλιτεχνες που με έχουν εμπιστευτεί!
Αυτοπροσωπογραφία του Ιωάννη Οικονόμου το 1904, δωρεά από τον μοναδικό του εγγονό Γιάννη Οικονόμου.
Πάντα με εξιτάρει περισσότερο ένα πορτρέτο καλλιτεχνη που είχε σημαντικό εργο και χάθηκε στο βάθος του χρονου, παρά ενός αναγνωρίσιμου!
Πρόταση μου προς τους Δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς πολιτισμού είναι η δωρεά όλου αυτού του υλικού για την δημιουργία ενός Μουσειου Νεοελληνικής Τεχνης και Εθνικης Πινακοθήκης πορτρέτων Εικαστικων με την μόνη προϋπόθεση της ανάληψης από μέρους μου της διεύθυνσης όλου αυτού του εγχειρήματος και της ανάπτυξης όπως εγώ ξέρω με όρους που θα διασφαλίζουν την βιωσιμότητα του, μακριά από κομματικούς μηχανισμούς και επεμβάσεις…
Ξέρω ότι ζητάω πολλα σε μια χρεοκοπημένη Πατρίδα, αλλά για να διασωθεί η Πολιτιστικη κληρονομιά, πρέπει να είναι σε χέρια που την αγαπούν και ξέρουν να την διαχειριστούν.
Αυτοπροσωπογραφία της Κουλας Μπεκιαρη σε ηλικία περίπου 20 χρονων
Αν δεν βρεθεί πολιτιστικός φορέας για την δωρεά, δεν αποκλείω και την πώληση ολοκλήρου του Αρχείου σε έναν ιδιώτη που έχει όραμα να αφήσει το όνομα του σε κάτι μεγάλο και να χρηματοδοτήσει ένα τέτοιο μουσειο.
Σε αυτή την περίπτωση, μετά την πώληση είμαι διατεθειμένος να προσφέρω τις γνώσεις μου και τις υπηρεσίες μου αφιλοκερδώς προκειμένου να μεγαλουργήσει.
Αν θα έπρεπε να διαλέξω οκτω μόνο πορτρέτα που θεωρώ τα σημαντικότερα, αυτά είναι όλα μουσειακά και ιδιαίτερα σπάνια.
Αυτοπροσωπογραφία του Γιώργου Βσλταδωρου, πρωτοπόρου του κυβισμού στην Ελλάδα, λίγο πριν πεθάνει το 1930 σε ηλικία 30 ετών από φυματίωση
Επίσης ξέχασα να πω ότι στο Αρχείο συμπεριλαμβάνονται εκτός από τα πορτρέτα και αλλά διαφορά σημαντικά εργα, όπως ένα μεγάλο κάρβουνο του Μπουζιανη από την μαθητεία της Κατερίνας Χαριατη, το τεσσάρων μέτρων εργο του Τάκη Παρλαβαντζα που έχει πάρει το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών το 1971, τρία μεγάλα εργα του από την συμμετοχή του στην Biennale d’Alexandrie το 1971 και διαφορα αλλα σημαντικά. Τελευταίο σπουδαίο απόκτημα του Αρχείου είναι τα δυο όπλα της Σοφίας Λασκαριδου όταν κυκλοφορούσε έφιππη στην Καλλιθέα του 19ου αιώνα.