Άκης Δήμου «Η νύχτα των μυστικών» στη σκηνή του θεάτρου ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ

Σκηνοθεσία: Αικατερίνη Παπαγεωργίου 

Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος

Για λίγες παραστάσεις: Από 9 έως και 12 Μαρτίου

Μετά την επιτυχημένη πορεία της παράστασης στο ιστορικό θέατρο «Μπέλλος» στην Πλάκα, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στην σκηνή του θεάτρου ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ για λίγες παραστάσεις . Την σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και τη μουσική ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος.

Παίζουν (κατά σειρά εμφάνισης): Ορέστης Τζιόβας, Τάσος Λέκκας, Ελίζα Σκολίδη, Αλέξανδρος Βάρθης, Εριφύλη Κιτζόγλου, Γιώργος Μαρτίνος.

Η ιστορία: Ένα ζευγάρι περιπλανιέται μία νύχτα στο γοητευτικό και απρόβλεπτο κόσμο ενός τσίρκου. Από λεπτό σε λεπτό, η παράσταση αρχίζει. Τέσσερα αλλόκοτα πλάσματα, ήρωες του τσίρκου, συνδιαλέγονται μαζί με έναν άντρα και μια γυναίκα και προκαλούν έναν αναπάντεχο καταιγισμό αποκαλύψεων. Γιατί εδώ – στο συναρπαστικό και φωτεινό κόσμο του τσίρκου –  τίποτα δεν απαγορεύεται και όλα μοιάζουν «κανονικά», κι  αυτό είναι το πιο προκλητικό.  

Κλόουν και θηριοδαμαστές, ακροβάτες, drags how, ταχυδακτυλουργικά κόλπα και όλα όσα συνθέτουν το θέαμα που προσφέρει ένα τσίρκο, έρχονται σε αντιπαράθεση με μια βίαιη πραγματικότητα που μοιάζει να μη μπορεί άλλο να «κουκουλώνει» τις αλήθειες.

«Η νύχτα των μυστικών», είναι ένα σύγχρονο έργο που  πραγματεύεται και με ρεαλισμό αλλά και με έναν ιδιαίτερο και αλληγορικό τρόπο την έννοια της κακοποίησης σε όλα τα επίπεδα μιας σχέσης και σε όλες της τις εκφάνσεις.

Ο Άκης Δήμου αναφέρει ότι «το τσίρκο της «Νύχτας των μυστικών» είναι ένα βασίλειο με έναν αδιαφιλονίκητο βασιλιά, ένοχο για το θάνατο της βασίλισσας, που ψάχνει τρόπους να απαλλαγεί από το βάρος της ενοχής του. Σ΄ αυτόν τον βεβαρημένο -από ένα θανάσιμο μυστικό – χώρο, εισβάλλει ένα ζευγάρι – βιρτουόζοι στην τέχνη της λεηλασίας της ζωής του ενός από τον άλλον».   

Η σκηνοθέτης Αικατερίνη Παπαγεωργίου τονίζει: Ο Ζαν Ζενέ έγραψε ότι «το τσίρκο είναι το μέρος που μεταμορφώνει τη σκόνη σε χρυσόσκονη» και αυτό ακριβώς είναι που επιτυγχάνει ο Άκης Δήμου στη «Νύχτα των μυστικών». Μέσα λοιπόν, σε μια νυχτερινή χίμαιρα, η παράσταση μας εκθέτει στην σκληρότητα του ανθρώπου, τη δύνη της υπαρξιακής αναζήτησης, την εξουσία της πατριαρχίας και εν τέλει την αδυναμία του ανθρώπου να ταυτιστεί με την έννοια του «μαζί».

«Η νύχτα των μυστικών» έχει παρουσιαστεί τη θεατρική περίοδο 2008-2009 στο Εθνικό θέατρο σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου.

Ταυτότητα παράστασης

Συγγραφέας: Άκης Δήμου

Σκηνοθεσία: Αικατερίνη Παπαγεωργίου 

Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος

Σκηνογραφική και Ενδυματολογική επιμέλεια: Μάγδα Καλορίτη

Κουστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή 

Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Σχεδιασμός φωτισμού: Μελίνα Μάσχα  

Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Λεωνίδα

Βοηθός σκηνογράφου: Ασημίνα  Κουτσογιάννη

Βοηθός ενδυματολόγου: Πέρσα Ντόβα

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Γραφιστική επεξεργασία: Indigo Creative

Πρωταγωνιστούν (κατά σειρά εμφάνισης): Ορέστης Τζιόβας, Τάσος Λέκκας, Ελίζα Σκολίδη, Αλέξανδρος Βάρθης, Εριφύλη Κιτζόγλου, Γιώργος Μαρτίνος.

Θέατρο «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ»: Εθνικής Αμύνης 2 – Θεσσαλονίκη – τηλ. 2310 262 051

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο : 9.00 μμ

& Κυριακή  : 8.00 μμ


Διάρκεια παράστασης: 105 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 20 €, 15 € (ανέργων, φοιτητικό, ΑΜΕΑ)

Προπώληση : Ταμείο θεάτρου (τηλ. 2310 262051)  & Viva.gr

Υπόθεση έργου: «Η νύχτα των μυστικών» ξεδιπλώνεται σιγά-σιγά επάνω σ’ ένα τσίρκο, στημένο κοντά σε ένα λιμάνι. Οι τέσσερις βασικοί καλλιτέχνες του τσίρκου, ο Μάγος, ο βοηθός του Νικόλας, η γυναίκα φίδι και η Μις Κολοράντο ετοιμάζονται για την τελευταία τους παράσταση, προτού αναχωρήσουν για κάποιον επόμενο προορισμό.

Λίγο πριν την έναρξη της παράστασης, στο τσίρκο εισβάλλουν η Μιράντα και ο Κωνσταντίνος. Η ένταση μεταξύ τους είναι εμφανής, όπως και το γεγονός ότι ο Κωνσταντίνος κακοποιεί την Μιράντα.

Ο Μάγος του τσίρκου παρακολουθεί το ζευγάρι και ακούει αυτά που λένε μεταξύ τους. Τους διακόπτει και προτού προλάβουν να το καταλάβουν, τους μυεί στη «μαγεία» του τσίρκου, σ΄ έναν κόσμο απόλυτης ελευθερίας με βαθιά πίστη στα δικά του ιδεώδη. Εκεί, ο μεγαλύτερος εφιάλτης του Κωνσταντίνου ταυτίζεται με τις πιο κρυφές επιθυμίες της Μιράντας. Κανένας από τους δύο δεν πίστευε ποτέ ότι, αυτοί οι ανείπωτοι και καλά κρυμμένοι φόβοι και οι κρυφές επιθυμίες θα πραγματοποιηθούν μέσα σε ένα περιβάλλον που όλα επιτρέπονται.

Φαίνεται πως σε ένα κόσμο αλλεπάλληλων μεταμορφώσεων, όπως αυτός του τσίρκου, λίγοι είναι ικανοί να παραμείνουν πιστοί σε όσα τόλμησαν να πουν και να επιθυμήσουν κάτω από το φως των προβολέων της σκηνής. Από την άλλη, φαίνεται πως καμιά φορά, ακόμα και μια στιγμή απόλυτης ελευθερίας είναι ικανή για να τροφοδοτήσει με δύναμη και αντοχή μια ολόκληρη ζωή.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Άκης Δήμου αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Στην ίδια Σχολή, ολοκλήρωσε στη συνέχεια το μεταπτυχιακό του, με αντικείμενο το Ποινικό Δίκαιο και την Εγκληματολογία. Στις παρυφές του 20ού προς τον 21ο αιώνα ήρθε να προστεθεί στην πολύ αξιόλογη ομάδα των μεταπολεμικών ελλήνων δραματουργών προσφέροντας μια τελείως προσωπική και αναγνωρίσιμη γραφή. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο το 1995 με τον μονόλογο «…και Ιουλιέττα». Από τότε και μέχρι σήμερα έχουν ανέβει, σε κρατικές και ιδιωτικές σκηνές, 24 έργα του, 4 από τα οποία αποτελούν μεταγραφές μυθιστορημάτων των Αλέξανδρου Δουμά (Η κυρία με τις καμέλιες), Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Η κερένια κούκλα), Μαρίας Ιορδανίδου (Λωξάντρα) και Μένη Κουμανταρέα (Η κυρία Κούλα). Το 2012, διασκεύασε το έργο των Theo Van Gogh και Theodor Holman «Η συνέντευξη». Έργα του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και πορτογαλικά και έχουν παρουσιαστεί στην Αγγλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και το Βέλγιο. Όταν εισήλθε στο θεατρικό στίβο, θα έλεγε κανείς ότι ο μόχθος των προηγούμενων αθλητών της θεατρικής κονίστρας είχαν εξαντλήσει ασκήσεις ύφους, θέματα, γλωσσικό κώδικα, οπτική γωνία, ιδεολογικά και κοινωνιολογικά μορφώματα. Ο Δήμου κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα νέο μείγμα, συχνά εκρηκτικό, ανακατεύοντας με ευφυΐα, λυρισμό, ρομαντισμό, κυνισμό και απελπισία. Πλέον θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς.