Xειμερινή οδήγηση υπό κακές συνθήκες

Οι Έλληνες οδηγοί δεν είναι και τόσο συνηθισμένοι στη χειμερινή οδήγηση υπό κακές συνθήκες και αυτό διότι ο χειμώνας στην Ελλάδα δεν διαρκεί πολύ, ενώ σπάνια είναι βαρύς (ανάλογα την περιοχή φυσικά). Παρόλα αυτά θα πρέπει πάντα να είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο.

Βασική προϋπόθεση για να αντιμετωπίσουμε τον χειμώνα με ασφάλεια, είναι να έχουμε ένα σωστά συντηρημένο αυτοκίνητο, ενώ η ύπαρξη χειμερινών ελαστικών προσθέτει αρκετούς «πόντους» επιπλέον ασφάλειας.

Σε περίπτωση που χιονίσει, φροντίζουμε να καθαρίσουμε από τα χιόνια όλες τις επιφάνειες του οχήματός μας. Δεν αρκεί να καθαρίσουμε μόνο τα τζάμια, διότι το χιόνι στην οροφή ή στο καπό είναι εξίσου επικίνδυνο. Τα φώτα θα πρέπει να είναι και αυτά καθαρά, αλλά και να λειτουργούν. Είναι πολύ σημαντικό να τα έχουμε ανοιχτά ακόμα και την ημέρα, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές. Καλό, λοιπόν, είναι να προμηθευτούμε μια ξύστρα πάγου που θα μας βοηθήσει αρκετά στον καθαρισμό.

Θα πρέπει να έχουμε πάντοτε μαζί μας κατάλληλες αλυσίδες χιονιού ή χιονοκουβέρτες, καθώς επίσης γάντια και κίτρινο γιλέκο. Για να τοποθετήσουμε αλυσίδες, θα πρέπει να υπάρχει στον δρόμο χιόνι ύψους 2-3 πόντων. Φυσικά, τις τοποθετούμε στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου μας. Επειδή, τη δύσκολη στιγμή που θα χρειαστεί να τοποθετήσουμε τις αλυσίδες, ίσως, μας φανεί «βουνό» το όλο εγχείρημα, θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε μια πρόβα για την τοποθέτηση τους από πριν.

Η οδήγηση σε χαμηλές θερμοκρασίες απαιτεί μειωμένη ταχύτητα και συγκέντρωση στο 100%, ώστε να καταφέρουμε να διατηρήσουμε τον έλεγχο σε οποιαδήποτε κατάσταση προκύψει.

Προσοχή στο γκάζι και στο φρένο! Οι δρόμοι τον χειμώνα κρύβουν πολλές παγίδες, όταν η θερμοκρασία πέφτει πολύ χαμηλά. Αν συναντήσουμε πάγο και έχουμε μεγάλη ταχύτητα, η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη. Φρενάρουμε πάντα έγκαιρα και προοδευτικά, ενώ ταυτόχρονα αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις στο τιμόνι.

Σε περίπτωση που δεν είμαστε έτοιμοι να οδηγήσουμε σε κακές καιρικές συνθήκες, τότε το αποφεύγουμε με κάθε τρόπο. Είναι κρίμα να ταλαιπωρούμαστε τόσο εμείς, όσο και οι υπόλοιποι χρήστες του οδικού δικτύου.

Δημήτρης Κωνσταντίνου

Σχολή Οδηγών RED