O Γιώργος Λιβανός “αποκαλύπτεται” στο polismagazino με αφορμή το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ στο Studio Kυψέλης

Σε ρόλο ηθοποιού και παραγωγού σας βρίσκουμε φέτος στο ανανεωμένο Studio Κυψέλης με το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην εκδοχή του Osborne. Πείτε μας πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο; Ηθοποιός και σκηνοθέτης. Παραγωγός δεν υπήρξα και δεν θα γίνω ποτέ. Είμαι δημιουργός της θεατρικής ομάδας Θεατρίνων Θεατές όμως και με αυτή την ομάδα πορεύομαι. Με συνοδοιπόρους την Καίτη Ιμπροχώρη, το Γιάννη Σολδάτο, το Σίμωνα Πάτροκλο, το Γιάννη Τσιώμου, τη Δέσποινα Βολίδη κ.α. Η παράσταση έγινε σαν επισφράγισμα επιθυμίας χρόνων να προσεγγίσουμε το κολασμένο έργο του Wilde, αλλά παράλληλα έψαχνα μια διαφορετική εκδοχή, από την πετυχημένη της Ροζίτας Σώκου με τον Ποταμίτη, που σηματοδότησε την ελληνική θεατρική σκηνή στα ’80s. Με τη βοήθεια του ατζέντη μου, έκλεισα την περίφημη εκδοχή του Osborne, που την παλέψαμε σαν παραγωγή. Πραγματικά μεγάλη για μικρό θέατρο ένα χρόνο και….

Πρόκειται για μία μεγάλη παραγωγή με πολλούς συντελεστές. Πώς και δεν επιλέξατε κάτι πιο μικρό, πιο ασφαλές στις δύσκολες μέρες που διανύει το θέατρο; Είναι όντως. Τεράστια τολμώ να πω ειδικά για ένα pocket theater στις μέρες μας και ειδικά εν μέσω Πανδημίας. Έχοντας όμως σπουδαίους συμπαραστάτες (Σολδάτο, Ιμπροχώρη, Μπακονικόλα, Πλέσσα. Σώκου, Βολίδη, Μπουζιώτη, Τσότρα, Τσιώμου, Παναγιωτίδη κλπ) συναποφασίσαμε να κάνουμε μια επανεκίνηση στο Studio Κυψέλης αντάξιο της μικρής ιστορίας του, που το έχει κατατάξει στα σημαντικά μικρά θέατρα της Ευρώπης με σπουδαίες παραγωγές από την ομάδα Θεατρίνων Θεατές. Και το έργο αυτό καθ’ αυτώ δεν επέτρεπε καμία έκπτωση! 

Υπάρχει η σκέψη της περιοδείας μετά την Αθηνά και καλώς εχόντων των πραγμάτων; Ναι, γιατί είναι ένα έργο με 3 Stars. Toν Ντόριαν, τον Wilde και τον Osborne, που πολλοί επιθυμούν να γνωρίσουν! Θα κάνουμε κάθε προσπάθεια να το μοιραστούμε με το κοινό όλης της Ελλάδος.

Πώς χαρακτηρίζετε την περίοδο αυτή για τα θέατρα αλλά και για τον πολιτισμό; Δύσκολη, και κατά ένα τρόπο σε μια διαδικασία επανεκίνησης απ’ όλους εμάς τους καλλιτέχνες. Είναι απαραίτητη η αποφασιστική συνδρομή της Πολιτείας, όπως ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε όλη την Ευρώπη.

Πιστεύετε στις ακροάσεις; Εσείς κάνετε για τις παραγωγές σας; Πιστεύω πολύ! Τις περισσότερες δουλειές μου όταν ξεκίνησα (*80%) τις πήρα από ακροάσεις και εγώ έκανα σαν σκηνοθέτης τρεις- πολύ πετυχημένες. Γνώρισα σημαντικούς νέους καλλιτέχνες έκανα σημαντικές παραστάσεις με ηθοποιούς που επέλλεξα από ακρόαση και αν χρειαστεί θα ξανακάνω! Αλλά φροντίζω να παρακολουθώ τους νέους σε ό,τι κάνουν -βλέπω πολύ θέατρο- και αναλόγως να προ(σ)καλώ. Φρόντιζα πάντα να έχω τους δυνατόν καλύτερους συνεργάτες σε όλους τους τομείς! Δεν επέτρεψα ποτέ στον εαυτό μου καλλιτεχνικές εκπτώσεις! 

Τι θα συμβουλεύετε ένα νέο παιδί που θα ήθελε να ξεκινήσει τις θεατρικές παραγωγές; Να ενταχθεί ή να δημιουργήσει μια ομάδα και μέσω αυτής να πορευθεί. Ο μοναχικός δρόμος του θεάτρου χρειάζεται συμπαραστάτες με κοινό όραμα. Ακόμα κι αν ένας καταφέρνει να βρίσκει τους πόρους. Το θέατρο είναι ομαδικό άθλημα. 

Φέτος παίζετε στην παράσταση. Σας είχε λείψει η επαφή με τη σκηνή; Έπαιξα και το καλοκαίρι στο “Όταν ο Ρήγας συνάντησε το Μοτσαρτ” το ρόλο του Μοτσαρτ, τώρα το Μπάζιλ -τι ωραίος ρόλος- στο Πορτρέτο… Είμαι πρώτα απ’ όλα ηθοποιός και λατρεύω τη σκηνή. Χαίρομαι εξαιρετικά τη συμμετοχή μου στο Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ και το φετινό πιγκ πογκ με τους υπέροχους συμπρωταγωνιστές το Γιάννη Τσιώμου & το Στάθη Παναγιωτίδη.

Τι σας έλειψε περισσότερο την εποχή του lock down; Το θέατρο και η καθημερνή ανθρώπινη επαφή, μια που είμαι εξαιρετικά κοινωνικός! 

Τι “κρατάτε” από αυτή τη χρονιά; Την προσπάθεια να ξεπεράσουμε το λοκ ντάουν και προσωπικά την επανεκίνηση των Θεατρίνων Θεατές με το “Ρήγα” το καλοκαίρι και του Studio Κυψέλης με το Πορτρέτο το φετινό χειμώνα!

Όνειρα κάνετε; Καθημερινά!  Προσωπικά, κοινωνικά, παραγωγικά και σε ευρύ φάσμα χρόνου!