Au bord de l’eau: Εγκατάσταση του Βασίλη Καβουρίδη στη Μύκονο

Η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση Περιβάλλοντος Παιδείας και Ανάπτυξης Μυκόνου και το Mykonos Art Festival παρουσιάζουν την in citu εγκατάσταση του Βασίλη Καβουρίδη Au bord de l’eau, στον Επιβατικό Σταθμό στο Παλιό Λιμάνι της Μυκόνου.

“Μέσα σε ένα χώρο ημιτελή, ένα σύγχρονο ερείπιο ενός νεοαναγειρόμενου χώρου υποδοχής επισκεπτών ενός θρυλικού νησιού, ο Βασίλης Καβουρίδης εξορθολογίζει τα της ιστορίας όχι μέσα από τα απομεινάρια της μνήμης, αλλά μέσα από τα κομμάτια που λείπουν. Μία Gestalt προσέγγιση, όπου η αποπεράτωση του παζλ της εικαστικής αφήγησης δε βασίζεται στα υπάρχοντα κομμάτια που έχουν τοποθετηθεί μέσα στο χώρο και αρμόζουν μεταξύ τους, αλλά στα σχήματα που προκύπτουν από τα κομμάτια που δεν κατέχουμε. Ο Βασίλης Καβουρίδης οπτικοποιεί τα όρια των κομματιών αυτών για να μπορέσει να διευρύνει τις χωρικές αντιλήψεις. Η εγκατάσταση εξετάζει και προσπαθεί να οπτικοποιήσει και να δημιουργήσει ένα χώρο για το χρόνο. Ένα οικοδόμημα που θα στεγάσει το παρόν και θα προτείνει κάποιες απαντήσεις στο Που και το Πότε”, σημειώνει ο Χάρης Κοντοσφύρης, Αναπληρωτής Καθηγητής του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας.

Μέρος της in situ εγκατάστασης είναι και το γλυπτό “Χώροι Χρόνου”, όπου το έργο δημιουργείται σε συνέργεια με το Χάρη Κοντοσφύρη.

Το υλικό του ενός καλλιτέχνη αλληλεπιδρά με τη φόρμα του άλλου, έτσι ώστε από αυτή την συνομιλία να τοποτηρηθεί ο χρόνος.

Η μνήμη αποτελεί ένα μηχανισμό εγκατάστασης εντυπώσεων που συνάδουν με τον περιφερόμενο χρόνο μιας τουριστικής περιοχής.

Η αστικοποίηση της Μυκόνου με την έντονη δόμηση λειτουργεί ιζηματικά για την μνήμη του τοπίου που βιώνεται ως σύναψή ερήμην του πανδαμάτορος χρόνου.

Κάποιος διαλέγει το μονοπάτι του μέσα από ερημώσεις και εγκαταλείψεις χρονικοτήτων των τοπίων. «Νέα ερείπια» μπορεί να είναι τα νεοαναγειρόμενα αβίωτα κτήρια, όπως υπήρξε ο επιβατικός σταθμός του λιμανιού της Μυκόνου.

Ο Βασίλης Καβουρίδης σπούδασε ζωγραφική στο τμήμα εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα.

Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε 3 ατομικές εκθέσεις ενώ έχει συμμετάσχει σε ομαδικές στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τη Μύκονο και το Μαϊάμι (Η.Π.Α.)

Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Την επιμέλεια της έκθεσης, η οποία θα διαρκέσει έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2019, έχει αναλάβει η Μαρίνα Αθανασιάδου.