Στέφανος Κορωναίος: “Η ερμηνεία ενός μουσικού κομματιού είναι το αποτέλεσμα της σκέψης, του χαρακτήρα και του προσωπικού γούστου του ερμηνευτή”

Bass-Baritone και Καλλιτεχνικος Διαχείριστης του Teatro Grattacielo στην Νέα Υόρκη

Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.

Η Μουσική Παιδεία στην ζωή μου έφτασε λίγο αργότερα από τον Πολιτισμό. Γεννημένος στην Αθήνα, μια πολη που εκτεθεί τους πολίτες της στην κουλτούρα, έμαθα από νωρίς να ξεχωρίζω και να αγαπώ, τo βαθύ καλλιτεχνικό αποτύπωμα που αφήνει στους πολίτες της. Η μουσική παιδεία μπήκε στην ζωή μου στην Ιταλία. Πήγα στο Μιλανο για σπουδές αρχιτεκτονικής. Ανακάλυψα την κλασσικά μουσική και δεν ξανακοίταξα ποτέ πίσω. Για εμένα η μουσική είναι μέρος του πολιτισμού και ο πολιτισμός είναι μέρος της μουσικής. Ο κάθενας μας εκφράζει τον πολιτισμό του διαμέσου των μουσικών επιλογών του, και η μουσική ενός λαού ή ένος ατόμου είναι το αποτέλεσμα της κουλτούρας του.

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Εάν ζούμε τη μουσική σαν μια πολιτιστική έκταση ενός λαού, ναι η μουσική έχει την δύναμη να ενώνει τους λαούς.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Αγαπώ πολύ τον Richard Strauss. Στις όπερες του η ορχήστρα βρίσκεται σε συνεχή συζήτηση με τους τραγουδιστές.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Υπάρχουν πολύ τρόποι έκφρασης ενός μουσικού κομματιού. Η ερμηνεία είναι το αποτέλεσμα της σκέψης, του χαρακτήρα και του προσωπικού γούστου του ερμηνευτή.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Η μουσική παιδεία δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη. Χωρίς μουσική παιδεία ένας λαός χάνει μέρος της ιστορίας και της ατομικότητάς του. Η μουσική για χιλιάδες χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί ως έκφραση πόνου, χαράς, αγάπης, μίσους κτλ. Χωρίς μουσική παιδεία χάνεται ένα μεγάλο κομμάτι της ανθρώπινης έκφρασης.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Εγώ νομίζω ότι ένα γονιός δεν μπορεί να ανακαλύψει το ταλέντο ενός παιδιού. Το ταλέντο το ανακαλύπτουμε μόνοι μας. Αυτό που μπορεί να κάνει ένας γονιός είναι να το ενθαρρύνει.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Ναι υπάρχουν παρά πολλοί Έλληνες μουσικοί που έχουν καταξιωθεί στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Στα μελόντικα μου σχέδια: δυο παραγωγές της Boheme του Puccini στις ΗΠΑ, η καλλιτεχνικη διαχείριση του Teatro Grattacielo στη Νέα Υόρκη, κοντσέρτα-αφιερώματα στο Χατζιδακη στις ΗΠΑ και κάποια μελλοντικά σχέδια στην Ελλάδα που δεν μπορώ ακόμα να τα δημοσιεύσω.

http://www.stefanoskoroneos.com/

https://youtu.be/QV0NFojaZ40

https://youtu.be/x4NyVrcXVcM

STEFANOS KORONEOS, BARITONE

Stefanos’ recent performance highlights have included Il Prologo in Gnecchi’s Cassandra with Tearro Grattacielo, Don Bartolo in Barbiere di Siviglia with New York City Opera, Opera New Hampshire , Boheme Opera in Trenton, MidAltlantic Productions in Seton Hall and Opera in Williamsburg, Don Magnifico in Cenerentola with New York City Opera, the title role in Gluck’s Orfeo et Euridice in Apollo Theater in Patras Greece,the role of the General in Sakellaridis’ operetta The Godson with the Greek National Opera, Carlo Tresca in Koppola’s Sacco e Vanzetti with Opera Tampa , Sagristano in Tosca with Palmetto Opera, in tournee with Teatro Lirico d’Europa and with LoftOpera, Dandini in La Cenerentola with New York City Opera and Opera Columbus Project, and the King in Gotham Chamber Opera’s production of El Gato con Botas, conducted by Neil Goren and directed by Moisés Kaufman, where his performance received critical acclaim from both The New York Times and Opera News.

Stefanos has performed throughout Italy in works including the baritone solo in Vesperate solennes de confessor, and the roles of Don Alvaro in Il Viaggio a Reims, Sharpless in Madama Butterfly, Sagristano in Tosca, The King in Isabeau, Monterone in Rigoletto, Fra Melitone in La Forza del Destino, Barone in La Traviata, The Count in Le Nozze di Figaro, and Sam in Un Ballo in Maschera at opera houses including Teatro alla Scala, the Rossini Opera Festival with Maestro Antonino Fogliani and director Emilio Sagi, Teatro Giglio di Lucco and Teatro Reggio di Parma with Giuliano Carella, Teatro Verdi di Bussetto with Maestros Julian Kovatchev and Stefano Ranzani, Teatro Alighieri di Ravenna, Teatro Comunale di Pisa, Teatro Fraschini di Pavi, Teatro Comunale di Ferrara, Teatro Comunale di Modena, Teatro Goldoni di Livorno, Teatro Comunale di Noto, Teatro Comunale di Trento, Teatro Comunale di Bolzano, Teatro Comunale di Katanzaro, Teatro Comunale di Noto, the Eastern Festival of Rome, and Teatro Comunale di Piacenza with Maestro Günter Neuhold and director Pier Luigi Pizzi.

Additionally, Stefanos has performed internationally as Barone in La Traviata with the Bolshoi Opera directed by Franco Zeffirelli, and at the Athens Concert Hall under the baton of Richard Bonynge; The Count in Le Nozze di Figaro with Seoul Opera; Alcindoro and Benoit in La Bohème at Oslo’s Den Nye Opera; Sharpless in Madama Butterfly, Schaunard in La Bohème, and Dancairo in Carmen at Staatstheater Freiburg; and Fra Melitone in La Forza del Desinto at Theater Osnabrück, under the baton of Andreas Hotz.

In the United States, Stefanos has appeared in the roles of Sagristano in Tosca with Palm Beach Opera under the baton of Bruno Aprea and directed by Fabrizio Melano, and Connecticut Opera led by Willie Anthony Waters; Don Pedro in L’Africaine and Il Principe in Adrianna Lecouvreour with the Opera Orchestra of New York conducted by Eve Queler; Silvio in Il Pagliacci with Maryland Lyric Opera; Alcindoro and Benoit in La Bohème, Barone Zeta in The Merry Widow, Spinelloccio in Gianni Schicchi directed by Joachim Schamberger, and Sciarrone in Tosca under the baton of Anton Coppola with Opera Tampa; Alcindoro and Benoit in La Bohème and Wagner in Faust with Fresno Grand Opera; Danilo in The Merry Widow with St. Petersburg Opera; and Ford in Falstaff with Taconic Opera.