Στέλιος Γκόλγκαρης: Είναι απίστευτο άνθρωποι που “υπηρέτησαν” στην τέχνη τους σε υψηλότατο επίπεδο, να αποδεικνύονται τόσο επικίνδυνοι…

Ο Στέλιος Γκόλγκαρης, Σολίστ & Καθηγητής Κλασικής Κιθάρας, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Κιθαριστών, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, Δάφνης – Υμηττού, Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά, απαντάει στις ερωτήσεις του polismagazino.gr

“Έχω στερηθεί αρκετά πράγματα όπως όλος ο κόσμος άλλωστε. Τα σημαντικότερα για εμένα είναι η σκηνή, οι συναυλίες μου, η επαφή με τον κόσμο σε καλλιτεχνικά δρώμενα…και είναι ο Ολυμπιακός και η ατμόσφαιρα των γηπέδων που έχουμε στερηθεί ως φίλαθλοι σε όλα τα αθλήματα, εδώ και έναν χρόνο”

Εγκλεισμός στο σπίτι. Πως διαχειρίζεστε το χρόνο σας; Ποια συναισθήματα σας διακατέχουν; Προσπαθώ να αξιοποιήσω δημιουργικά όσο μπορώ τον εγκλεισμό στο σπίτι, στον ελεύθερο χρόνο που μου μένει από την διδασκαλία μέσω τηλεργασίας που κάνω αρκετές ώρες της ημέρας. Μελετάω αρκετά ιστορία, που πάντα το έκανα αλλά τώρα με πολύ μεγαλύτερο χρόνο στην διάθεση μου, οργανώνω και ανακατανέμω το προσωπικό μου αρχείο και φυσικά ασχολούμαι με την μελέτη της μουσικής γενικότερα και σε τεχνικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο.

Ακούμε συνεχώς για Βία. Ενδοοικογενειακή, εργασιακή, αθλητική, καλλιτεχνική… Εντυπωσιάζεστε από το συμβάν ή από τους πρωταγωνιστές; Εσείς έχετε υποστεί κάποια μορφή βίας; Η βία υπάρχει σε πάρα πολλούς τομείς της κοινωνίας μας εδώ και αιώνες. Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Θα έπρεπε βέβαια σε μία κοινωνία που υποτίθεται ότι εξελίσσεται διαρκώς προς το καλύτερο, αυτά τα φαινόμενα να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, Ειδικά στο χώρο της τέχνης είναι τραγικό, από ανθρώπους που αν μη τι άλλο έχουν ένα υψηλό μορφωτικό επίπεδο, να φτάνουν σε αυτή την κατάντια. Από όλα αυτά που έχουν καταγγελθεί και ακουστεί γενικότερα έχω εντυπωσιαστεί από τον αριθμό των καταγγελιών περισσότερο ίσως και από τα ίδια τα συμβάντα. Είναι πραγματικά απίστευτο άνθρωποι που “υπηρέτησαν” στην τέχνη τους σε υψηλότατο επίπεδο, να αποδεικνύονται τόσο επικίνδυνοι άνθρωποι. Εγώ προσωπικά έχω υποστεί αρκετές φορές κυρίως στο ξεκίνημα της καριέρας μου λεκτικό και ψυχολογικό εκφοβισμό, αλλά ίσως και λόγου χαρακτήρα δεν επέτρεψα σε καμία στιγμή να θίξουν ή να προσβάλλουν την υπόληψη μου. Αναγνωρίζω πάντως ότι για να μην κάνουμε, επιτρέψτε μου την έκφραση και τους μάγκες εκ του ασφαλούς, ότι για έναν νέο άνθρωπο που ξεκινά την καριέρα του και ειδικά για τις γυναίκες, χρειάζεται πολύ μεγάλο κουράγιο για να αντιμετωπίσεις τέτοιες καταστάσεις.

Πιστεύετε στην αποτελεσματικότητα του εμβολίου; Πιστεύω στην αποτελεσματικότητα του εμβολίου από την στιγμή που εμπιστεύομαι τους επιστήμονες ιατρούς. Δεν γίνεται να τους εμπιστεύομαι σε οποιαδήποτε άλλη διάγνωση, εφόσον φυσικά διασταυρώσω τις αντίστοιχες γνώμες, αλλά στο συγκεκριμένο εμβόλιο να έχω άποψη και γνώση εγώ ένας μουσικός και όχι ο επιστήμονας.

Θα εμβολιαστείτε όταν έρθει η ώρα; Φυσικά και θα εμβολιαστώ. Είπαμε εμπιστεύομαι την επιστημονική γνώμη.

Έχετε στερηθεί κάτι από τον εγκλεισμό σας στο σπίτι και εαν ναι, πως το αντιμετωπίσατε; Έχω στερηθεί αρκετά πράγματα όπως όλος ο κόσμος άλλωστε. Τα σημαντικότερα για εμένα είναι η σκηνή, οι συναυλίες μου, η επαφή με τον κόσμο σε καλλιτεχνικά δρώμενα γενικότερα και κάτι που μπορεί να σας φανεί περίεργο αλλά για εμένα παίζει κυρίαρχο ρόλο στην ζωή μου και είναι ο Ολυμπιακός και η ατμόσφαιρα των γηπέδων που έχουμε στερηθεί ως φίλαθλοι σε όλα τα αθλήματα, εδώ και έναν χρόνο.

Τηλεργασία και Αναστολή εργασιακών συμβάσεων. Τι πιστεύετε ότι θα συμβεί την επόμενη ημέρα του απεγκλωβισμού μας στον εργασιακό χώρο; Εμείς οι καθηγητές της μουσικής προσαρμοστήκαμε από τις πρώτες μέρες της πανδημίας, στην διδασκαλία μέσω τηλεργασίας. Ακόμη και τα Ωδεία που έχω την τιμή να διοικώ καλλιτεχνικά, λειτουργούν σχεδόν άψογα με την τηλεργασία και συνεχίζεται απρόσκοπτα το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα. Την επόμενη μέρα του απεγκλωβισμού την θέλουμε όλοι και οι σπουδαστές, αλλά και οι καθηγητές. Καμία τηλεργασία και καμία εναλλακτική προσέγγιση δεν θα μπορέσει να υποκαταστήσει, την κοινωνικότητα, την προσωπική επαφή, την έμπνευση και κυρίως τα συναισθήματα που υπάρχουν με την ζωντανή επαφή διδάσκοντος και διδασκομένου.