ΣΟΦΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ: “η μουσικη αποτελει κοινη γλωσσα για ολοκληρη την ανθρωποτητα, μια παγκοσμια γλωσσα που ενωνει τους λαους”

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Η μουσικη παιδεια είναι πολιτισμος!

Ο Πλούταρχος στο εργο του “Περι μουσικης”, αναφερει ότι “δικαιολογημένα οι Ελληνες εδιναν την μεγαλυτερη προσοχη τους στη μουσικη εκπαιδευση, γιατι πιστευαν ότι επρεπε να πλαθουν και να ρυθμιζουν τις ψυχες των νεων σε ευπρεπή ηθικη με τη μουσικη, γιατι η μουσικη είναι ευργετικη σε κάθε χρονο και για κάθε ηθικη πραξη”

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ;

Η μουσικη ενωνει τους ανθρώπους διαχρονικα και γι’αυτο ολοι οφείλουμε να της δειχνουμε τον απαιτουμενο σεβασμο!

Δεν λενε πως εξημερωνει τα ηθη;

Μεσα απο την μουσικη οι ανθρωποι ερχονται πιο κοντα!

Η μουσικη αποτελει κοινη γλωσσα για ολοκληρη την ανθρωποτητα, μια παγκοσμια γλωσσα που ενωνει τους λαους!

ΠΟΙΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΑΥΜΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Από που να πρωτοαρχισω… Δεν είναι δυνατον να μεινω σε ένα μονο ονομα.

Απο τους μεγαλους συνθετες, οπως ο Beethoven, Mozart, Verdi και πολλους αλλους, μεχρι τη Μαρια Καλλας και τον Δημητρη Μητροπουλο (μακρινο συγγενή από την πλευρα της μητερας μου).

Ολοι τους μοναδικοι, που σημαδεψαν τη μουσικη με το μοναδικο τους ταλεντο και την ευφυια τους!

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ, ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΠΟΛΛΟΙ. ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΑΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ;

Υπαρχει η ποιοτικη μουσικη και η μη ποιοτικη, ή πιο απλα, η καλη και η κακη.

Για εμενα, η ποιοτικη μουσικη είναι αυτή που πηγαζει από την ψυχη του συνθετη ως μεσο εκφρασης, χωρις να εχει ως αμεσο και αποκλειστικο σκοπο το εμποριο, το χρηματικο κερδος η τη φημη.

Απο εκει και περα, ειναι διάφοροι παραγοντες που δημιουργουν την κλιμακα της ποιοτητας.

Βεβαια κατι εξαιρετικης ποιοτητας θα μπορουσε παραλληλα να γινει και εμπορικη επιτυχια, πχ οι κλασσικοι δημιουργουσαν αριστουργήματα κατοπιν παραγγελιας πελατων!

Ομως συμμετειχαν με την ψυχη τους!

Η ποιοτικη μουσικη για μενα βρισκεται στην αυθεντικοτητα.

Ο πραγματικος μουσικος εχει προσωπικοτητα πανω απο όλα και μπορει στο τελος να σκέφτεται και να δημιουργει μεσα στις δομες και στους κανονες του χρονου και της αρμονιας, αλλα παντα υποτασσει τους κανονες αυτους στις δικες του επιθυμιες!

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ; ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ή ΑΝΑΓΚΗ;

Η μουσικη πρεπει να διδάσκεται στους νεους, γιατι χρησιμευει για την σωστη διαγωγη και αισθητικη καλλιεργεια, ενω παραλληλα μπορει να επενεργει στο ηθος και τη διαμορφωση του χαρακτήρα.

Τα οφέλη απο την από την μουσικη αγωγη είναι πολλα,η σηναισθηματικη αναπτυξη, η νοητικη αναπτυξη, η αναπτυξη των γλωσσικών ικανοτητων, η κοινωνικη αναπτυξη, η προσωπικη ταυτοτητα,η επαφη με την πολιτιστικη κληρονομια, η αισθητικη απολαυση!

Επισης συμφωνα με την θεωρια της πολλαπλης νοημοσύνης, η ανθρωπινη νοημοσυνη δεν είναι μια και ενιαια,αλλα υπαρχουν πολλες διαφορετικες μορφες, αυτονομες και το ιδιο σημαντικες,και μια από αυτές είναι η μουσικη νοημοσυνη.

Το σχολειο πρεπει να απευθύνεται σε ολους τους τυπους νοημοσύνης και να μην περιορίζεται στη γλωσσικη και στη λογικο- μαθηματικη νοημοσυνη, οπως συνηθως συμβαινει.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ;

Δεν εχει παρα να παρατηρησει την συμπεριφορα του παιδιου και αφου ανακαλυψει την ιδιαιτερη κλιση του, να προσφερει στο παιδι τα απαραίτητα “οπλα”για να την εξελιξει!

ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

Κατά την γνωμη μου όχι οσο θα επρεπε!

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ;

Υπαρχουν πολλοι Ελληνες αξιολογοι μουσικοι, με μουσικη καταρτιση και γνωσεις.

Αλλοι που εχουν κανει και κανουν καριερα στο εξωτερικο, αλλοι που μειναν στην Ελλαδα, αυτη η χωρα είναι γεματη από ταλεντα!

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΕΔΙΑ;

“Διδω και Αινειας” με την Περιφερεια Κεντρικης Μακεδονιας στην Αγια Πετρουπολη, και κονστερτα σε Ιταλια και Κροατια.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννηθηκε και μεγαλωσε στην Θεσσαλονικη, οπου πηρε το Διπλωμα στην Μονωδια με αριστα παμψηφει.

Εχει διακριθει σε πολυαριθμους διαγωνισμους τραγουδιου,οπως 1° βραβειο στο “Voci Verdiane” του Busseto,την 55 εκδοση του Διαγωνισμου του “Teatro Lirico Sperimentale di Spoleto”,1° βραβειο στον διαγωνισμο”Spiros Argiris” στην Sarzana και φιναλιστ στο “Francisco Vinas” στην Βαρκελωνη.

Εχει ερμηνευσει με μεγαλη επιτυχια τους ρολους Fiordiligi(Cosi’ fan tutte) ,Contessa(Le nozze di Figaro) ,Donna Elvira(Don Giovanni) ,Vitellia(La clemenza di Tito) ,Rosalinde(Die Fledermaus) ,Leonora(Il Trovatore) ,Elisabeth(Don Carlos) ,Amelia(Un Ballo in maschera) ,Amelia(Simon Boccanegra) ,Lady Macbeth(Macbeth) ,Duchessa Elena(I vespri siciliani) ,Aida(Aida) ,Mimi'(La Boheme) ,Manon Lescaut(Manon Lescaut) ,Cio-Cio-San(Madama Butterfly) ,Suor Angelica(Suor Angelica), Santuzza(Cavalleria Rusticana) ,Giocasta(Edipo re) , Dido(Dido and Aeneas), Gerhilde( Die Walkure) ,Soprano(Messa di Requiem,Verdi),Soprano(Te Deum,Dvorak),Soprano(Missa Solemnis,Beethoven) και εχει εμφανιστει σε σημαντικα θεατρα οπως το Teatro lirico Sperimentale di Spoleto του Σπολετο, στο San Carlo της Ναπολης , στο Teatro Carlo Felice της Γενοβας, στο Teatro Comunale της Μπολονια , στο Teatro Lirico του Καλιαρι , στο Teatro Greco Antico της Ταορμινα , στο Luglio Musicale Trapanese του Τραπανι , στο Teatro dei Ruderi της Τσιρελα, στο Teatro Sociale του Κομο,στο Teatro Grande της Μπρεσια,στο Teatro Ponchielli της Κρεμονα,στο Teatro Alighieri της Ραβενα,στο Teatro Municipal του Σαντιαγκο , στο Welsh National Opera του Καρντιφ , στο Theater Basel της Βασιλειας , στο Toscanini Foundation της Πιατσεντζα , στο New National Theater του Τοκιο ,στο Ολυμπιακο Παρκο της Σεουλ,στην National Opera of Split του Σπλιτ, στην Budapest Opera House της Βουδαπεστη , στο Μεγαρο Μουσικης των Αθηνων,στο Μεγαρο Μουσικης Θεσσαλονικης, στην Εθνικη Λυρικη Σκηνη,στην Οπερα Θεσνικης,και σε αλλα.

Εχει εμφανιστει σε πολυαριθμα ρεσιταλ σε Ελλαδα, Ιταλια, Ρωσια, Καναδα, Κινα, Γερμανια, Κροατια Ισλανδια, Ολλανδια, Γαλλια.