Κώστας Παρισιάδης: “Η μουσική διαδρομή καθορίζει τα όνειρα, τις ανάγκες και τα συναισθήματά μας σε κάθε στιγμή της ζωής μας”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση;

Μια ανάμνηση που είναι ακόμα ολοζώντανη στο μυαλό μου. Είναι η εικόνα της μητέρας μου στο καθιστικό να παίζει κιθάρα και να τραγουδά με εμένα – περίπου τεσσάρων ετών – να παρακολουθώ οκλαδόν στο πάτωμα. Η ίδια άφησε το χόμπι της σύντομα, η ζημιά είχε όμως ήδη γίνει.

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;

Ως σολίστ κλασσικής κιθάρας έχω επιλέξει έναν πιο μοναχικό δρόμο ενώ ως ηλεκτρικός κιθαριστής είχα την τύχη να συνεργαστώ με υπέροχους ανθρώπους. Νομίζω πως η λίστα με τα “θέλω” σ’αυτόν τον τομέα είναι ατελειώτη μιας και η χώρα μας έχει εξαιρετικούς αντιπρόσωπους σε όλο το φάσμα της μουσικής.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές;

Οπωσδήποτε υπήρξαν. Ξεκίνησα ως σολίστ κλασσικής κιθάρας κυνηγώντας διαγωνισμούς και δίνοντας ρεσιτάλ πολύ τακτικά. Σίγουρα τη μεγαλύτερη επιρροή σε αυτό αποτέλεσαν οι δύο δασκαλοι μου, σπουδαίοι σολίστ και ακόμα πιο σπουδαίοι άνθρωποι: ο Μιχάλης Κονταξάκης στην Αθήνα και ο Αλέξης Μουζουράκης στο Στρασβούργο.
Από εκεί κι ύστερα δύο συμβάντα άλλαξαν τη ζωή μου εντελώς:
Ένας τραυματισμός στον αριστερό μου ώμο με έβγαλε από την ενεργό δράση για περισσότερο από ένα χρόνο. Προκειμένου να μη μείνω αδρανής και να νιώσω ξανά δυνατός, εισάχθηκα στο τμήμα μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και ολοκληρώσα τις σπουδές μου στα ανώτερα θεωρητικά μέχρι που πριν καλα καλα το καταλάβω είχα καταπιαστεί με τη σύνθεση.
Κάπου εκεί στο ενδιάμεσο, βρέθηκε στα χέρια μου το album ‘’The Köln Concert’’ του Keith Jarret το οποίο άλλαξε εντελώς τον τρόπο σκέψης μου και τη φιλοσοφία μου περί μουσικής. Πλέον τα ήθελα όλα! Να παίξω, να συνθέσω, να αυτοσχεδιάσω. Η γνωριμία και φιλία με τη καταπληκτική μουσικό Βάσω Δημητρίου συντέλεσαν τα μέγιστα σε αυτό. Έτσι παράλληλα ξεκίνησα να μελετάω Jazz δίπλα σε δασκαλους όπως ο Γρηγόρης Ντάνης, ο Τάκης Μπαρμπέρης και ο Γιώργος Αργυρόπουλος, ο Σάμι Αμίρης.
Αποτέλεσμα είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω επιρροών. Κλασσική, jazz, rock και μινιμαλιστική μουσική χαρακτηρίζουν πλέον τόσο τη συνθετική μου πορεία, όσο και τις επιλογές έργων στα ρεσιτάλ μου.

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία;

Ποιος θα μπορούσε να ορίσει επακριβώς την επιτυχία ή την αποτυχία; Είναι δύο μάλλον αφηρημένες έννοιες που τελικά λίγη σημασία έχουν. Σημασία έχει η διαδρομή. Διαδρομή που καθορίζουν τα όνειρα, οι ανάγκες και τα συναισθηματά μας σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Όχι δεν με απασχολεί ούτε η επιτυχία ούτε η αποτυχία.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;

Έχω καταργήσει την τηλεόραση για περισσότερο από δέκα χρόνια και δεν έχω σαφή εικόνα. Εξάλλου υπηρετώ τη μουσική με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο και όλο αυτό δεν θα μπορούσε να με αφορά.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε;

Θα ήθελα να βρεθώ είτε επί σκηνής είτε στο στούντιο με τους Cinematic Orchestra για ατελείωτους αυτοσχεδιασμούς. Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουν και δημιουργούν με εξιτάρει και με γοητεύει.

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;

Σίγουρα ένας μάνατζερ μπορεί να βοηθήσει την πορεία ενός μουσικού και υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν συνειδητοποιημένη δουλειά. Προσωπικά δεν είχα ποτέ μου μάνατζερ. Θεωρώ ότι πρέπει ο ίδιος ο μουσικός να είναι μάνατζερ του εαυτού του. Να έχει έντονη κοινωνική δραστηριότητα, να είναι ανοιχτός σε γνωριμίες και νέες συνεργασίες.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Αυτόν τον καιρό ετοιμάζω την παρουσίαση για ένα έργο μου που θα παιχτεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 10 Νοέμμβρη. Ταυτόχρονα ετοιμάζονται κάποια από τα έργα μου για έκδοση από την Bergman Editions, έναν εκδοτικό οίκο που εδρεύει στη Δανία ενώ υπό έκδοση εντός συνόρων είναι και το βιβλίο μου ‘’Ο Μαγικός Κόσμος της Κιθάρας”, ένα βιβλίο διδασκαλίας για μικρούς κιθαριστές.
Πριν ένα περίπου μήνα έδωσα το τελευταίο μου ρεσιτάλ και πλέον έχω ξεκινήσει να δουλεύω πάνω σε καινούριο πρόγραμμα, ενώ συνθετικά δουλεύω ένα μεγάλο έργο προοριζόμενο για χοροθέατρο. Ταυτόχρονα δουλεύουμε με τον Σάμι Αμίρη φαινόμενα πολυρυθμίας τόσο εκτελεστικά όσο και συνθετικά.

Πείτε μας δυο λόγια για τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα MMS | Mediterranean Miniature Sketches.

Γνωρισα την κα. Αλακιοζίδου στην Κέρκυρα όπου σπούδαζα στο μεταπτυχιακό τμήμα Σύνθεσης του Ιονίου Πανεπιστημίου με τον κ. Ιωσήφ Παπαδάτο. Το ρεσιτάλ που είχε δώσει εκείνη τη μέρα είναι από τα ομορφότερα που έχω παρακολουυθήσει. Έτσι λίγο καιρό μετά πήρα το θάρρος και της έστειλα ένα έργο μου το οποίο και μου έκανε την τιμή να συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της. Είναι η πρώτη μας συνεργασία αλλα ελπίζω να συνεργαστούμε και σε δεύτερο επίπεδο, μιας και εκτιμώ βαθύτατα το καλλιτεχνικό όραμα και την αισθητική της.

https://www.youtube.com/watch?v=-pn-EqUNtXE&t=21s https://www.youtube.com/watch?v=MBn4IHMtMyw https://www.youtube.com/watch?v=oCSFqNijsUA https://www.youtube.com/watch?v=h6Uq__GYAWg https://www.youtube.com/watch?v=1n35RMB0T-I https://www.youtube.com/watch?v=UE3m_yrv1QM https://www.youtube.com/watch?v=fqSGMtzMyqw https://www.youtube.com/watch?v=mMHI4WwBkww

http://www.kostasparisiadis.com

Βιογραφικό.

Ο Κώστας Παρισιάδης δραστηριοποιείται τόσο ως καθηγητής κιθάρας και ανώτερων θεωρητικών, όσο και ως συνθέτης και ενορχηστρωτής.
Σπούδασε κλασσική κιθάρα στο Σύγχρονο Ωδείο Αττικής με τον Μ. Κονταξάκη, και στο Conservatoire Strasbourg με τον Α. Μουζουράκη. Παράλληλα ολοκληρώνει τις σπουδές ανώτερων θεωρητικών μελετώντας Αρμονία με τον Π. Τσικριτέα, Αντίστιξη και Φυγή με τον Φ. Παππαδόπουλο και Σύνθεση με τους Φ. Παππαδόπουλο και Ι. Παπαδάτο.
Το 2011 εισάγεται στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου και θα αποφοιτήσει το 2016. Αμέσως γίνεται δεκτός στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Σύνθεση Ενόργανης και Φωνητικής Μουσικής”.
Στην εργογραφία του συγκαταλέγονται έργα για συμφωνική ορχήστρα αλλά και μικρότερα ορχηστρικά σύνολα, έργα για σόλο όργανα, έργα μουσικής δωματίου, πολλά εκ των οποίων έχουν εκτελεσθεί και ηχογραφηθεί από εξαιρετικούς μουσικούς της χώρας μας.
Ως κιθαριστής έχει στο ενεργητικό του πολυάριθμα ρεσιτάλ, συμμετοχές σε φεστιβάλ και διδασκαλίες σε σεμινάρια, ενώ έχει κατά καιρούς μαθητεύσει δίπλα δασκάλους όπως οι Leo Brower, Nikita Koshkin, Carlo Domeniconi, Hubert Kappel, Carlo Marchione, Ricardo Gallen, Κώστας Κοτσιώλης κ.α.
Την τελευταία δεκαετία, μελετάει επίσης jazz κιθάρα και αρμονία πλάι στους Τάκη Μπαρμπέρη, Γρηγόρη Ντάνη, Γιώργο Αργυρόπουλο και Σάμι Αμίρη.
Είναι επίσης κάτοχος διπλώματος Χημικών Μηχανικών της πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.