Κωνσταντίνος Παλιατσάρας: “Ο ευλογημένος μουσικός σου δίνει την αίσθηση ότι ένα γνωστό κομμάτι γίνεται σαν να το ακούς για πρώτη φορά”

Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.

Δεν εννοείται Πολιτισμός χωρίς Παιδεία καί Μουσική Παιδεία. Από αρχαιοτάτων χρόνων αυτό πού ξεχωρίζει είναι τά επιτεύγματα τών Μουσών καί του θεού τής Μουσικής Απόλλωνα.

Μουσική, μαθηματικά, αστρονομία καί αθλητισμός ηταν η βάση τής εκπαίδευσης τών νέων καί έτσι δημιουργούσαν ολοκληρωμένους πνευματικά ανθρώπους.

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;

Βεβαίως καί η μουσική ενώνει λαούς καί πολιτισμούς. Είναι η κοινή λώσσα μαζί μέ αυτή τών αριθμών.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;

Πάντα μέ γοήτευε τό άκουσμα τού τραγουδιού τής ανθρώπινης φωνής καί επειδή η φωνή είναι το ωραιότερο μουσικό όργανο αναζητούσα ασυνείδητα να βρώ μία φωνή που θα με ταξίδευε σε κόσμους θεϊκούς. Καί αυτή ηταν η Μαρία Κάλλας. Είναι η Μουσικός πού όταν την ακούς δύσκολα την ξεχνάς.

“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.”
Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;

Τό ζητούμενο είναι να σε συγκινήσει αυτό πού ακούς, γι αυτό σε κάθε είδους μουσικής την ευθύνη παίρνει πάντα ο εκτελεστής.

Ο ευλογημένος μουσικός σού δίνει την αίσθηση οτι ενα γνωστό κομμάτι γίνεται σαν να τό ακούς για πρώτη φορά.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

Ετσι πού καταντήσαμε θεωρείται πολυτέλεια ενώ είναι η πρωταρχική ουσία για την ψυχή. αλλά τώρα ζούμε σε καιρούς πού η ψυχή εξορίζεται και συνθλίβεται από την υλιστική προπαγάνδα.

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική;

Το ταλέντο είναι δώρο Θεού και δεν κρύφεται. Υπάρχουν δυστυχώς γονείς πού θέλουν να καθορίσουν τό μέλλον τών παιδιών τους καταστρέφοντας τα. Η ευτυχία είναι τό ζητούμενο και όχι όλα τα άλλα.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;

Σήμερα είναι όλα δήθεν και μπάχαλο εκτός φωτεινών εξαιρέσεων.

Ολα πρέπει να τα ανακαλύψεις μόνος σου και να πάς κόντρα στην λαίλαπα της Τεχνολογίας που έχει καπελώσει τα πάντα.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;

Καί βέβαια υπάρχουν και σε αυτούς ελπίζουμε.

Μόνο που είναι δύσκολο να σηκώσεις ανάστημα γιατί το σύστημα δεν θέλει προσωπικότητες.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Τόν προσεχή Δεκέμβριο εχω εμφανίσεις στό Παρίσι με τόν ρόλο τού Νέρωνα στήν ”L’incoronazione di Poppea” τού Monteverdi και συνεχίζω τήν εκπομπή μου Opera break στόν ραδιοφωνικό σταθμό Μεταδεύτερο παρουσιάζοντας σπάνιους δίσκους βινυλίου από την δισκοθήκη μου πού υπήρξε η σπουδαιότερη μουσική μου παιδεία καί απόλαυση.

Βιογραφία.

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο και συνέχισε σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου με καθηγήτρια τη μέτζο σοπράνο (mezzo soprano) Κόνστανς Σάκλοκ καθώς επίσης και με τον Ανδρέα Παρίδη.

Έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές παραστάσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή, μεταξύ άλλων, στις όπερες και οπερέτες: “Τραβιάτα“, “Μάκβεθ“, “Ντον Τζιοβάννι”, “Νυχτερίδα”, «Εύθυμη Χήρα», “Λουτσία”, “Ντον Πασκουάλε”, “Κουρέας της Σεβίλλης”, “Θαΐς”, “Χένσελ και Γκρέτελ” (απολαυστικός ως κακιά μάγισσα), «Το Σπίτι των 3 Κοριτσιών», Καπέλο από ψάθα Ιταλίας Μαχαγκόννυ, Μπόρις Γκουντούνοφ, Λαίδη Μάκβεθ του Μνζεσκ, Σαλώμη, Απαγωγή από το Σεράι, Πήτερ Γκράιμς, Μαντάμ Μπατερφλάυ, Παριζιάνικη ζωή, Γάμοι του Φίγκαρο, Ντον Κάρλος, Τα παραμύθια του Χόφμαν ,Κώστας Καρυωτάκης ,Τζιάννι Σκίκκι ,Η φωτιά , Αριάδνη στη Νάξο , Άλμπερτ Χέρρινγκ, Το κορίτσι της Δύσης κ.α.

Έχει εμφανιστεί με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσ/νίκης καθώς και με την “Camerata Hellenica” στα “Πάθη κατά Ματθαίον” και “κατά Ιωάννην” του Μπαχ, στον “Μεσσία” του Χαίντελ, κ.λπ. Έχει επίσης εμφανιστεί στην Κύπρο και το εξωτερικό (Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Μονακό, ΗΠΑ ,Ιταλία ,Κύπρος ,Τουρκία , Αργεντινή, Αίγυπτος, Αυστρία, Ουγγαρία).

Πραγματοποίησε εμφανίσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο Ελεύθερο Θέατρο, στον Κινηματογράφο και την Τ.V.. Έχει ερμηνεύσει σύγχρονη Ελληνική μουσική και έχει μετάσχει σε ηχογραφήσεις έργων Ελλήνων συνθετών (όπως, το 1980, στον δίσκο «Ευριπίδης IV» του Θάνου Μικρούτσικου, κ.λπ.) Το 1989 τραγούδησε στον δίσκο «Oh Babylon» («soundtrack με μουσική της Θέσιας Παναγιώτου).

Το 1990 πραγματοποίησε περιοδεία σε 27 πόλεις της Γαλλίας, η οποία κατέληξε στο Παρίσι (με την όπερα “Εκλατέ”) όπου τραγούδησε τον ρόλο του ΜακΧηθ στην “..Όπερα της πεντάρας” των Μπρεχτ-Βάιλ. Τραγούδησε στο «Ρέκβιεμ» του Βέρντι στους καθεδρικούς ναούς των πόλεων Ρυφέκ, Κονιάκ και Ανγκουλέμ. Το 1991 τραγούδησε στο ΟΜΜΑ (“Η επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα” του Μοντεβέρντι, όπερα που εγκαινίασε την Αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος»).

Το 1992 συνεργάστηκε με το «μπαρόκ» Συγκρότημα Capriccio Stravagante και στην παρουσίαση της δραματικής καντάτας του Μοντεβέρντι “II Combattimento di Tancredi e Clorinda”, στο Μονακό, στο Κολμάρ, στο Παρίσι, κ.λπ. (τιμήθηκε με το “Diapason d’ or” για την προμνημονευόμενη ερμηνεία του: δίσκος του 1992).

Τον Οκτώβριο του 1993 ερμήνευσε στη Βιέννη τη «Λειτουργία του Ορφέα» του Γ. Μαρκόπουλου. Εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Εθνικό Θέατρο στο βυζαντινό δράμα «Χριστός πάσχων» και σε παραστάσεις οπερέτας και όπερας στη Θεσσαλονίκη («Ωραία Ελένη» του Όφενμπαχ και «Γάμοι του Φίγκαρο»). Τραγούδησε στο ΟΜΜΑ, το μεν 1993 Τζίμμυ (στο “Κάποτε στο Μαχαγκόνυ”) και το 1995 στην “Κάρμεν”. Επίσης το 1993 ερμήνευσε στο διεθνές Φεστιβάλ της Βιτσέντσα στην Ιταλία τον ρόλο του Απόλλωνα (στη “Δάφνη” του Μάρκο ντα Γκαλλιάνο). To 1994 μετείχε στους δίσκους: «Η Ελληνική Οπερέτα» και «Live in Vienna» («ζωντανή» ηχογράφηση). Τον Σεπτέμβριο του 1995 τραγούδησε έργα του Μιχάλη Χριστοδουλίδη στη Λευκωσία (στην εναρκτήρια εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Μήνα).

Πήρε μέρος στην ηχογράφηση του έργου του Βαγγέλη Παπαθανασίου “Φόρος τιμής στον Ελ Γκρέκο” και έχει παρουσία στην Ελληνική και την ξένη δισκογραφία. Το 1996 μετείχε στη μεταγλώττιση της ταινίας του Οργανισμού Ντίσνεϋ «Η Παναγία των Παρισίων» («The Hunchback of Notredame»). Το 1997 τραγούδησε στον «Ορφέα» του Μοντεβέρντι (ΟΜΜΑ).

Συνεχίζει της εμφανίσεις του στην Εθνική Λυρική Σκηνή με την “Απαγωγή από το Σεράι (2006) “Η Παριζιάνικη ζωή” και άλλα. Πρόσφατες εμφανίσεις “Τραβιάτα” (Δημοτικό Θέατρο Καλαμάτας 2009), “Οριέτα ντι Λέσμπο” (Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης 2009), “Άκις και Γαλάτεια” (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν 2010)

Greek tenor Konstantinos Paliatsaras studied at the National Concervatoire, Athens and the Royal Academy of Music,London with Constance Shacklock OBE. He also studied repertoire with conductor Andreas Paridis. Made his debut in 1987 at the National Hellenic Opera as Alfredo in La Traviata followed by many leading roles,including Macduf in Macbeth,Don Carlos,Don Ottavio in Don Giovanni,Pedrillo in Seraglio 2006,Alfred and Prince Orlovsky in die Fledermaus, Rossillon in Die Lustige Witwe 1992,2000,Die Hexe in Hansel und Gretel 1990,Almaviva in Il Barbiere di Siviglia,Nicias in Thais,Shober in Dreimadelhaus,Jimmy in the Rise and Fall of the city of Mahagonny 1999-2000,Prince Shuisky and the fool in Boris Godunov,the fisherman in Die Kluge,La vie Parisienne,Les Contes de Hoffman Ariadne auf Naxos,Salome,Fadinard in Il Capello di paglia di Firenze 2001 and 2003 a.o. He enjoyed a very successful partnership with the baroque ensemble Capriccio Stravagante – Skip Sempe first at the inauguration of the Dimitri Mitropoulos hall part of the Athens Megaron Concert Hall with the role of Ulisse in Monteverdi’ s Il Ritorno d’ Ulisse in Patria 1991.At the Athens Megaron he also starred as Apollo in Orfeo with I Solisti Veneti and appeared in Carmen and Mahagonny. A major landmark in his career was the tournee in 30 cities and towns in France as Macheath in Kurt Weill’s the Threepenny Opera with Opera Eclate culminating in Paris 1990. In France he also sung Verdi’s Requiem at Angulemes,Cognac and Ruffec cathedrals 1990. Paliatsaras also presented Yannis Markopoulos Liturgy of Orfeus in Vienna 1993, Brussels, Buenos Aires2005, Ephesus 2004, Limassol Cyprus, Athens Festival and Ancient Marathon 2006. In Thessaloniki, Paliatsaras sung Paris in Offenbach’s La Belle Helene, Don Ottavio in Mozart’s Don Giovanni and Nozze di Figaro. His recordings include Monteverdi’s Il Combattimento di Tancredi e Clorinda for DHM,BMG with Capriccio Stravagante- a performance that was honored with the Diapason d’Or Paris in 2004, giving a world tour in Cologne,Monaco,Paris,Normandie 1998,New York and Seattle U.S.A, Italy. At the Teatro Olympico,Vicenza he sung the role of Apollo in Marco da Gaglianos opera la Dafne . With the Oscar composer Vangelis he recorded the CD El Greco with soprano Monserrat Caballe for WARNER. Has also appeared in films notably the Greek version of Walt Disney’s The Hunchback of Notre Dame singing the role of Clopin in Greek with great succes. In 2009 he appeared as Alfredo in La Traviata at the municipal Theater of Kalamata,Greece in May and gave a concert in October at the Alexandria Opera House in Egypt. In April 2010 Haendel “Acis and Galatea” with the Athens singers inTheatro Tehnis Karolos Koun Athens. Christmas Concert in Megaron Concert Hall, Thessaloniki. as the Evangelist with Childrens Choir and baroque orchestra CONCERTO ELLENICO -Kostis Papazoglou conductor, presented the oratorio WEIHNACHTSHISTORIE -Historia der Geburt Jesu Christi SWV 435 by Heinrich Schutz. 22 December 2010 . Baroque Opera concert with the Athens Camerata Orchestra at the Parnassos Concert Hall in Athens March 2012. His most recent appearances recital along at the Greek National Opera, Athens , in November 2012 and at the Municipal Theater in Rhodes in June 2013. Christmas concert in Municipal Piraeus Theater December 2017 and the premiere of Alexander and Roxane, Athens July 2017.