ΚΟΚΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ: “Δεν μπορω να διανοηθω τον κοσμο μας χωρις μουσικη αρα και ουτε χωρις μουσικη παιδεια”

“…Να ειμαστε καλα να περασει αυτη η δυσκολη περιπετεια που ταλαιπωρει ολη την ανθρωποτητα και με υγεια να επιστρεψουμε και εμεις οι μουσικοι στους χωρους εργασιας μας και να προσφερουμε την μουσικη μας και παλι στον κοσμο που την εχει αναγκη”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Οι πρωτες μου μουσικες αναμνησεις ειναι απο οταν ημουν εννεα μολις ετων στην Φιλαρμονικη Λευκαδος το μερος που γεννηθηκα και μεγαλωσα. Φιλοι, συμμαθητες, συντοπιτες, νεα παιδια αλλα και μεγαλοι ανθρωποι οικογενειαρχες στιβαγμενοι στις μικρες αιθουσες της παλιας μας φιλαρμονικης να μελετανε με τις ωρες ο καθενας το μουσικο του οργανο. Οι προγυμναστες μου στα θεωρητικα ο Παναγιωτης Πολυμερης και ο συγχωρεμενος Τακης Βλαχος αρχιμουσικος τοτε στην φιλαρμονικη να με κυνηγανε να παρακολουθησω τα μαθηματα θεωρητικων, αλλα εγω βαριομουν δεν πηγαινα ηθελα μονο να μελεταω τρομπεττα. Αλλα μαζι μας μελεταγαν και οι καθηγητες μας. Στην τρομπετα εγω ειχα τον Γερασιμο Μεσσηνη, τον Ιωαννη Καραμπετσο, τον Θαναση Μητσουρα και τον Σπυρο Κατοπωδη καθως και τον Σπυρο Γαντζια τρομπονιστα της ΕΛΣ. Αλλα εναν τρομπετιστα ακουγα που με εκανε συνεχεια να μελεταω περισσοτερο και να προσπαθω να μιμηθω τον απαραμιλλο και θεσπεσιο ηχο του. Ηταν ο Κωστας Καμιναρης πρωτη τρομπετα της φιλαρμονικης μας για πανω απο 60χρονια ο οποιος μεχρι τα τελευταια του ηταν διπλα μου ιδιαιτερα στις προβες της φιλαρμονικης με καθοδηγουσε με συμβουλευε και αποτελουσε εμπνευση για μενα.

Ποιον μουσικο θαυμάζετε και με ποιον μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Ο μεγαλυτερος τρομπετιστας για μενα στην κλασσικη μουσικη ειναι ο Maurice Andre. Aποτελει για μενα εμπνευση και θα ηταν απιστευτη εμπειρια για μενα να τον γνωριζα απο κοντα. Φυσικα υπαρχουν και αλλες μεγαλες μορφες στο χωρο της κλασσικης μουσικης στην τρομπετα οπως οι Dokshitser Handerberger, Nakariakov αλλα και στην τζαζ οπως οιMarsalis, Morrisson και Sandoval που θα ηταν μεγαλη τιμη οχι μονο για μενα αλλα για οποιονδηποτε τρομπετιστα να βρεθει μαζι τους επι σκηνης. Οσον αφορα μεγαλους καλλιτεχνες τραγουδιστες ποιος δεν θα θελε να βρεθει στην σκηνη μαζι με τους Frank Sinatra Μichael Bubble, Ella Fitzerald αλλα και Pavarotti, Domingo, Carreras και Αγνη Μπαλτσα;

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Σε ηλικια μολις δεκαεπτα ετων ηρθα στην Αθηνα απο την μικρη πολη της Λευκαδας να σπουδασω μουσικη και συγκεκριμενα στο Τμημα Μουσικολογιας του ΕΚΠΑ. Ημουν πλεον στο κεντρο των εξελιξεων γνωρισα πολλους ανθρωπους του χωρου κι ετσι υπηρξαν γνωμες και επιρροες αρνητικες και θετικες. Ολα αυτα με βοηθησαν να γινω καλυτερος μουσικος αλλα και ανθρωπος κι ετσι συνεχισα να μελεταω και να προσπαθω να τελειοποιησω αυτο που κανω. Αυτο φυσικα ισχυει και σημερα με ολες τις συνεργασιες που εχω και παντα κραταω και τα θετικα και τα αρνητικα απο ολους.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Σιγουρα η προβολη μεσω των μουσικων τηλεοπτικων talent shows δινει την ευκαιρια σε ταλαντουχους νεους μουσικους να προβαλλουν την ομορφη δουλεια τους. Ομως και χωρις αυτα ο καλος μουσικος και τραγουδιστης θα βρει τον τροπο ωστε να προβαλλει το ταλεντο του και την μουσικη του στον κοσμο και ο κοσμος να το αναγνωρισει. Φυσικα η σωστη διαχειριση της ολης προσωπικοτητας του καλλιτεχνη της δημοσιοτητας καθως και η μη επαναπαυση του αλλα η συνεχης διαθεση για μελετη και καλυτερευση των μουσικων του δεξιοτητων ειτε στην μια ειτε στην αλλη περιπτωση θα κανει τον καλλιτεχνη γνωστο στο ευρυ κοινο και ευρεως αποδεκτο για μεγαλο χρον
ικο διαστημα…

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Φυσικα χρειαζεται η μουσικη παιδεια στην ζωη μας αυτο ειναι σιγουρο. Απο την πρωτη στιγμη της δημιουργιας της γης υπαρχουν ηχοι και μουσικη. Απο την πρωτη στιγμη της γεννησης μας μεχρι την τελευταια η μουσικη αποτελει αναποσπαστο μερος της ζωης μας. Δεν μπορω να διανοηθω τον κοσμο μας χωρις μουσικη αρα και ουτε χωρις μουσικη παιδεια. Ολα τα παιδια πρεπει να γνωρισουν τον μαγικο κοσμο της μουσικης. Ειναι μαγικο που ο καθε μουσικος επαγγελματιας αλλα και ερασιτεχνης γνωριζει αλλους ανθρωπους με διαφορετικη ισως κουλτουρα τροπο σκεψης ηθη και εθιμα και ολοι μαζι παραμεριζουν τα παντα για να βγαλουν ενα αρτιο μουσικο αποτελεσμα. Η μουσικη ειναι μια γλωσσα, ενας διαφορετικος τροπος εκφρασης που ολα τα παιδια πιστευω πρεπει να γνωρισουν. Ασχετα αν θα ακολουθησουν αυτον τον δρομο καποια στιγμη της ζωης τους μετα

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Το οτι υπαρχουν Ελληνες αξιολογοι μουσικοι με μουσικη καταρτιση και γνωσεις δεν το αμφισβητει κανεις αυτο. Υπαρχουν Ελληνες οι οποιοι δραστηριοποιουνται σε μεγαλες ορχηστρες σαν πρωτα οργανα καθως και σε μεγαλες πασιγνωστες μπαντες του εξωτερικου και ειναι παρα πολλοι. Επισης υπαρχουν μεγαλοι σολιστες τραγουδιστες οπερας που ειναι περιζητητοι στα μεγαλυτερα θεατρα του κοσμου. Φυσικα γνωριζουμε και αξιολογους μουσικους εντος ελλαδικου χωρου καθως και πολυ μεγαλους Ελληνες δασκαλους μουσικης που μας προσφερουν απλοχερα την τεχνη τους την μουσικη τους και τις γνωσεις τους. Ειναι πολλοι ποιον να πρωτοαναφερεις….

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Οταν κανεις σχεδια ο Θεος γελαει. Προς το παρον πολυ μελετη και βημα βημα οτι καλυτερο ερθει θα ειναι ευπροσδεκτο. Να ειμαστε καλα να περασει αυτη η δυσκολη περιπετεια που ταλαιπωρει ολη την ανθρωποτητα και με υγεια να επιστρεψουμε και εμεις οι μουσικοι στους χωρους εργασιας μας και να προσφερουμε την μουσικη μας και παλι στον κοσμο που την εχει αναγκη.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκε στην Λευκάδα όπου και έκανε τα πρώτα του μουσικά βήματα με καθηγητές στα θεωρητικά τους Παναγιώτη Πολυμέρη και Τάκη Βλάχο και στην τρομπέττα τους Σπύρο Κατοπώδη, Αθανάσιο Μήτσουρα, Γεράσσιμο Μεσσήνη και Ιωάννη Καραμπέτσο. Συνέχισε τις μουσικές του σπουδές στην τρομπέττα (πτυχίο τρομπέττας με καθηγητή τον Γεράσιμο Μεσσήνη και δίπλωμα τρομπέττας με καθηγητή τον Ιωάννη Καραμπέτσο) καθώς και στα θεωρητικά (πτυχίο αρμονίας με καθηγητή τον Στέφανο Τσατάλμπαση και πτυχίο ενοργάνωσης και διεύθυνσης μπάντας με τον Κωνσταντίνο Σαίνη). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Κατέχει την θέση της πρώτης τρομπέττας στην big band του Δήμου Αθηναίων. Εχει συνεργαστει με μεγάλες ορχήστρες της Ελλάδος (ΚΟΑ, ΕΛΣ, ΕΡΤ, Καμεράτα, Φιλαρμονική Ορχήστρα Πειραιώς κα) καθώς και με μικρότερα μουσικά σχήματα και φιλαρμονικές. Αποτέλεσε μέλος της Ελληνοτουρκικής Ορχήστρας Νέων το 2008 υπό την διεύθυνση του μαεστρου Vladimir Αskenazy. Τέλος έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο σε πολλές παραγωγές καθώς και με άλλες παραγωγές μιούζικαλ (Annie, The fAddams family, Matilda, Hairspray, Greaze κα).