Γιάννης Καμίνης: “…Η τέχνη αποτελεί τη μόνη δικλείδα ασφαλείας στο να θυμόμαστε πως είμαστε δημιουργικοί άνθρωποι, ενεργοί πολίτες, πρότυπα για τις νέες γενιές και φάροι ελπίδας για μια ζωή με νόημα”

ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΕΝΤΟΣ ΕΚΤΟΣ Covid-19
Σύλληψη διοργάνωση & επιμέλεια από την εικαστικό Χρύσα Μπαρζόκα η οποία έχει επιλέξει εξαιρετικούς καλλιτέχνες στην ομάδα που θα παρουσιάσουν έργα που δημιούργησαν αφενός καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας, αφετέρου έργα που εκφράζουν την πρωτόγνωρη εποχή που διανύσαμε. Συμμετέχετε δυναμικά και εσείς στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και θα θέλαμε δύο λόγια για την δική σας εικαστική παρουσία.

Τετάρτη 17 Ιουνίου στο Αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης, θα έχουμε την ευκαιρία να συναντήσουμε την ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΕΧΝΗ με την πρώτη δια ζώσης έκθεση αφιέρωμα Covid-19. Θεωρείτε ότι διαθέσατε αρκετό χρόνο στη δημιουργία αυτές τις μέρες του εγκλεισμού; Η τέχνη είναι τρόπος ζωής και ως τρόπος ζωής δεν μπορεί να μην εμπεριέχει κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μου, είτε αυτή σχετίζεται με υψηλές είτε με χαμηλές ενεργειακές δονήσεις που χρειάζεται να διευθετούνται. Το διάστημα του εγκλεισμού σαφώς αποτέλεσε μια δοκιμασία διότι επικράτησε η προπαγάνδα του φόβου σε καθημερινή βάση από τα ΜΜΕ και σαφώς κατ’ επέκταση και από όλους τους καθεστωτικούς φορείς που έχουν τη δύναμη να αποφασίζουν για την μοίρα των λαών, ή τουλάχιστον να προσπαθούν να το κάνουν. Επηρεάστηκα και εγώ όπως και η οικογένεια, οι συνάδελφοι και οι φίλοι μου μέχρι να αποδεχτώ την παγκόσμια αλλαγή και να αναγνωρίσω ποια θέση θα λάβω μέσα σε αυτή. Με αυτή την έννοια αρχικά προβληματίστηκα και απείχα από όλες τις δραστηριότητες μέχρι να ξαναβρώ το κέντρο μου ψυχικά.

Βοήθησε η περίοδος ώστε να εκφραστείτε καλλιτεχνικά ή βιώσατε δημιουργικό αδιέξοδο; Η περίοδος του εγκλεισμού είχε πολλές διαστάσεις για εμένα. Αρχικά συνειδητοποίησα πως κάποια από τα έργα μου ήταν προφητικά καθώς και μια συνέντευξη που είχα δώσει το 2017 και έτυχε εκείνο το διάστημα να την ξανακούσω. Επίσης τρόμαξα διότι φίλοι μου στο εξωτερικό κόλλησαν τον ιό οπότε η ανησυχία μου ήταν μεγάλη – ευτυχώς σήμερα είναι υγιείς. Παράλληλα οι επιπτώσεις στην εργασία και στην οικονομία επηρέασαν και τη δική μου δραστηριότητα και παραμένουν τεράστιες. Χρειάστηκε να περάσει καιρός ώσπου να εστιάσω στην ουσία και την ομορφιά της ζωής πέρα από την προπαγάνδα, τις απώλειες ανθρώπων, τα εξωτερικά οικονομικά αδιέξοδα και την καθημερινή κρίση, ώσπου να επικαλεστώ βοήθεια εκ των άνωθεν. Τότε αποκατέστησα την πίστη μου, συνδέθηκα πνευματικά και μέσα σε άλλα άρχισα να δημιουργώ. Ένα από τα πρώτα έργα που αφορούν σε αυτό που έχει παρέλθει είναι το έργο «Αντανακλάσεις μιας Ένωσης (Merging Reflections)».

Ποια υλικά χρησιμοποιήσατε ως μέσο έκφρασης και πως συντελούν στο δημιουργικό αποτέλεσμα; Το κυρίαρχο μέσο για μένα είναι η ζωγραφική με χρήση ακρυλικών σε καμβά. Τα έργα είναι όλα τρισδιάστατα με υφή που μεταβάλλεται ανάλογα το φωτισμό. Κάθε έργο μπορεί να τοποθετηθεί από διαφορετικές πλευρές και να αναδείξει άλλες μορφές, σχήματα, σύμβολα και αρχέτυπα επιτρέποντας ποικίλες αναγνώσεις και εγείροντας διαφορετικά συναισθήματα.

Ενημερωθήκαμε ότι σε αυτή την έκθεση, ο θεατής θα γίνεται μέρος της. Ποιο είναι το μήνυμα που εσείς θα θέλατε να μεταδώσετε στον θεατή; Η συμμετοχή μου με το έργο «Αντανακλάσεις μιας Ένωσης (Merging Reflections)» θα δώσει χώρο στον θεατή να συνδημιουργήσει ερμηνείες που την/τον αφορούν. Με αυτό το έργο, εξετάζονται τα πλαίσια της ενέργειας της δυαδικότητας, ώστε να αναδυθεί η έννοια της ενότητας. Μια ανάγνωση αφορά στο ότι το ανθρώπινο είδος είναι ένα. Με αυτή την έννοια είμαστε όλοι συνεξαρτώμενοι και συμπληρωματικοί ο ένας προς τον άλλο, όπως είμαστε ένα με τις προβολές μας προς τον κόσμο που συνεξετάζουμε και συνδημιουργούμε. Το έργο φέρει το παρακάτω ποίημα:
Αντανακλάσεις μιας ένωσης

Άδυτα της ψυχής
Το καλό και το κακό συνορεύει
Όταν η δοκιμασία το καλεί
Και η ζωή φαίνεται να στερεί
Η ψυχή θα αποδεικνύει
Πως πάντοτε ήμασταν ένα
Μαζί

Merging Reflections

Soul’s sanctuaries
Good coexists evil
When challenge calls
and life appears to withhold
Our soul will prove
that we were always one
above all

Στα χέρια των καλλιτεχνών της ΕΠΙΜΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ μορφές και ιδανικά ξαναζωντανεύουν μέσα από τη καλλιτεχνική τους μεταμόρφωση. Ιδέες επίμονων καλλιτεχνών που είναι έτοιμες να ζήσουν αξιοποιημένες ως έργα τέχνης. Ποιος είναι ο επόμενος σταθμός σας; Συνειδητά στηρίζω και θα στηρίζω τη Χρύσα Μπαρτζόκα και το υπέροχα εγχείρημά της ΕΠΙΜΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ σε κάθε επόμενο σταθμό, διότι συνδέει δημιουργούς με αξίες ως προς τη σύνδεση με το κοινό, πέρα από την εμπορική διάσταση της τέχνης και αυτό δημιουργεί τον πολιτισμό που εγώ όπως και οι άλλοι καλλιτέχνες επιθυμούμε να προάγουμε.

Πολιτισμός και κορωνοϊός. Άλλο ένα «χτύπημα» για τον πολιτισμό ή μια «ευκαιρία» για πολιτιστική επικοινωνία; Χτύπημα από τη μία διότι η νομοθεσία δεν φρόντισε για τους πληγέντες καλλιτέχνες, σε αντίθεση με τα άλλα επαγγέλματα, και με αυτό τον τρόπο περιθωριοποίησε την ύψιστη μορφή μετουσίωσης που αδιαμφησβήτητα αποτελεί η τέχνη. Ευκαιρία από την άλλη διότι η τέχνη αποτελεί τη μόνη δικλείδα ασφαλείας στο να θυμόμαστε πως είμαστε δημιουργικοί άνθρωποι, ενεργοί πολίτες, πρότυπα για τις νέες γενιές και φάροι ελπίδας για μια ζωή με νόημα.

Γιάννης Καμίνης ΒΑ, ΜΑ
Ο καλλιτέχνης δίνει μορφή στον καμβά αξιοποιώντας την ελεύθερη ενέργεια και τις συχνότητες της, εμπνευσμένος από την ατέρμονη φύση της ανθρώπινης εμπειρίας. Άνθρωποι, φαινόμενα και ιδέες, υλικές και μεταφυσικές, αποτελούν κύρια πηγή έμπνευσης. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί τρισδιάστατα έργα, τα οποία μεταμορφώνονται ανάλογα με το φως που ρέει επάνω τους. Τα έργα είναι υπογεγραμμένα, χρονολογημένα και έχουν τίτλο στο πίσω μέρος, ώστε να μπορεί ο ιδιοκτήτης τους να τα τοποθετήσει από όποια πλευρά επιθυμεί. Ο ζωγράφος εκθέτει στη Νέα Υόρκη-ΗΠΑ, στη Σεούλ-Ν. Κορέα, στη Βυρηττό-Λίβανο, στο Κίεβο-Ουκρανία, στο Ριάντ-Σαουδική Αραβία, στο Περού και στην Ευρώπη από το 2014 και συμμετέχει σε δημοπρασίες, για φιλανθρωπικούς σκοπούς που βοηθούν παιδιά.