Αξίζει όλοι μας να στρέψουμε για λίγο την ματιά μας προς τους ιδιαίτερους συνανθρώπους μας, που γεννήθηκαν φέρνοντας ένα βαρύ φορτίο, το οποίο όχι μόνο δεν το επέλεξαν αλλά θα τους συνοδεύει και σε όλη τους τη ζωή!
Τα παιδιά – άτομα με αυτισμό διακρίνονται από μια ιδιαίτερη ομορφιά.
Έλκονται από φυσικά ερεθίσματα όπως το νερό, το φως, η φωτιά, ενώ αδιαφορούν για αμετάβλητα αντικείμενα. Μοιάζουν με κωφά, καθώς αγνοούν τον κόσμο γύρω τους. Δεν τους αρέσει να τα ακουμπούν και να τα χαϊδεύουν. Περπατούν στις μύτες των ποδιών τους και δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τα παιχνίδια τους. Μεταχειρίζονται τους ανθρώπους, ως άψυχα αντικείμενα. Ο χώρος τους για εκείνα είναι το σώμα τους, οποιαδήποτε αλλαγή και παραβίαση του χώρου τους μεταφράζεται, ως σωματική κακοποίηση. Τα αυτιστικά παιδιά μπορεί να έχουν τη δική τους γλώσσα, μια γλώσσα παράξενη προς τους άλλους, ίσως για πολλούς όμοια με αυτή των παπαγάλων, αλλά είναι και αυτή μια γλώσσα που περιέχει ένα πραγματικό νόημα.
Όσοι έχουν παιδιά με αυτισμό θα πρέπει να νιώθουν υπερήφανοι γιατί βιώνουν πρωτόγνωρες εμπειρίες από αγνές ψυχές!
Κακία, μισαλλοδοξία, φθόνος, πονηριά, είναι άγνωστες λέξεις για αυτά τα πλάσματα! Καθημερινά,προσπαθούμε να μπούμε στο κόσμο τους,να τους κατανοήσουμε αλλά είναι δύσκολο να αναγνωρίσουμε κάτι που δεν είμαστε.
Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να αγωνιστούμε για τη στοιχειώδη εκπαίδευση τους, για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους έτσι ώστε να μπορέσουμε να τους εξασφαλίσουμε ένα μέλλον που δεν θα έχουν ανάγκη κανένα για να στηριχθούν. Που θα μπορούν να ζουν αυτόνομοι και ανεξάρτητοι δίχως να είναι δακτυλοδεικτούμενοι και κατακριτέοι. Δυστυχώς υπάρχουν πολλά ελλείμματα από πλευράς της πολιτείας που πρέπει να διορθωθούν.
Στα σχολεία δεν υπάρχει πρόβλεψη για απρόσκοπτη εκπαίδευση τους άνευ παρεμβάσεων, με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό όπως βιβλία, εποπτικό υλικό κ.λ.π. Επίσης,δεν υφίσταται πρόβλεψη για μαθητές που τελειώνουν το ΕΕΕΕΚ και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, να συνεχίσουν εκπαίδευση, όπως σε ΣΕΚ Ειδικής αγωγής ή σε ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής.
Η πολιτεία με πολύ αργό βηματισμό ιδρύει Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας, παρέχοντας αρωγή σε άτομα χαμηλής η και μεσαίας λειτουργικότητας, παράλληλα με την Α/ θμια και Β/ θμια εκπαίδευση ή τελειώνοντας την Β/ θμια εκπαίδευση, που δυστυχώς λίγους μαθητές στο φάσμα βοηθάει. Επίσης, λείπουν τα εργαλεία ανιχνευσης της κλίσης του κάθε ατόμου στο φάσμα του αυτισμού, ώστε τελειώνοντας το σχολείο, να δύνανται να είναι χρήσιμοι στη κοινωνία, ασκώντας την κατάλληλη εργασία. Η ανεργία στα άτομα με αυτισμό γενικά, αγγίζει το 95%! γεγονός που δεν βοηθάει καθόλου στην ανεξαρτοποίησή τους.
Οι άνθρωποι με αυτισμό γίνονται συχνά θύματα στιγματισμού, διακρίσεων ή/και παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι χρέος όλων μας να τους προστατεύουμε και να μάθουμε να αγκαλιάζουμε την διαφορετικότητα.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο πολιτισμός κάθε χώρας αναδεικνύεται από τον τρόπο που συμπεριφέρεται στα άτομα με αναπηρία και δυστυχώς ο Νεοελληνικός Πολιτισμός, διαφέρει πάρα πολύ από τον Αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.