Μπεγγλή Ευγενία: “Η τέχνη επηρεάζει ηθικά και λειτουργικά την ανθρώπινη συνείδηση. “Ανοίγει” νέους τρόπους σκέψης”

Στα πλαίσια της συνεργασίας και της Χορηγίας Επικοινωνίας της πολιτιστικής ιστοσελίδας www.polismagazino.gr στην Ομαδική Εικαστική Έκθεση CHILDREN have the right NOT to remain silent, o Μιχάλης Γωνιωτάκης παρουσιάζει συνεντεύξεις εικαστικών που συμμετέχουν με έργα τους στην έκθεση. Η έκθεση προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες συνθήκες της εποχής και παρουσιάζεται από την Τρίτη 1η Δεκεμβρίου, διαδικτυακά στην ιστοσελίδα του Δημήτρη Λαζάρου (concept – επικοινωνία)  http://www.art-profiles.net/447578319 ενώ στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, Κασσαβέτη 18, Κηφισά σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν, μόλις αρθεί η καραντίνα και ακολουθώντας πάντα τις επίσημες κυβερνητικές ανακοινώσεις σχετικά με το άνοιγμα των πολιτιστικών χώρων.

Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Η ζωγραφική υπήρχε στη ζωή μου από παιδί. Μεγάλωσα σε μία αυλή με πολύ χρώμα, τι εννοώ. Ένα διώροφο σπίτι με δύο οικογένειες και το ένα μέλος είναι ζωγράφος. Μόλις τελείωνα το σχολείο έτρεχα στο εργαστήριο να παρακολουθώ με ευλάβεια τον κυρ. Αναστασιάδη πως άπλωνε τα λάδια του στον καμβά. Συστηματικά άρχισα να ασχολούμαι με τον τομέα εφαρμοσμένων τεχνών το 1985, την περίοδο της σχολής και εργάζομαι ως graphic-textile designer. To 1994 ξεκίνησα μαθήματα ζωγραφικής και από τότε έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου.

Η πόλις γένους θηλυκού 2020.
Ακρυλικά σε καμβά 100x100cm

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Δεν μπορώ να πω ότι ανήκω σε κάποιο συγκεκριμένο ρεύμα. Τα έργα μου κινούνται μεταξύ ρεαλισμού και αφαίρεσης.

Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Ένα γεγονός, μία εικόνα, ένα άτομο, ένα ποίημα είναι πηγή έμπνευσης, και ωθούν να εκφράσουν συναισθήματα και να γίνουν αφηγήματα. Ένα μέρος της δουλειάς μου είναι ανθρωποκεντρικό που εντάσσεται στο χώρο μέσα σε γεωμετρικές φόρμες ή οι φόρμες χάνονται και αιωρούνται στο κενό.

Το Τσίρκο 2020.
Ακρυλικά σε καμβά, 70x90cm

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; O δάσκαλος μου Κωνσταντίνος Παλιάν με έχει διαμορφώσει καλλιτεχνικά, με δίδαξε να επιμένω και με πειθαρχία να χτίζω το έργο μου. Υπάρχουν Έλληνες και ξένοι που θαυμάζω και κάποια επιρροή έχω δεχθεί στην πορεία αυτών των χρόνων. Ο Στέρης, Χατζηκυριάκος Γκίκας, Παρθένης, Τσαρούχης, Giorgio de Chirico, Klimt, Picasso.

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Κάθε νέα δημιουργία είναι μία πρόκληση και ένα στοίχημα με τον εαυτό μου για εξέλιξη.

Aνάβαση 2020.
Ακρυλικά σε καμβά 15x15cm

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στον δημόσιο χώρο; Η τέχνη επηρεάζει ηθικά και λειτουργικά την ανθρώπινη συνείδηση. Ανοίγει νέους τρόπους σκέψης. Συμβάλλει στη δημιουργία και καλλιέργεια αξιών, στην πνευματική άνοδο, στην εύρυθμη λειτουργία των κοινωνικών ομάδων, στην ανθρώπινη ελευθερία και ευτυχία. Παρά τις αντίξοες συνθήκες και ότι η σχέση μεταξύ τέχνης και δημοσίου χώρου καθορίζεται από την οικονομική κρίση, η τέχνη στην Ελλάδα αρχίζει να γίνεται αποδεκτή από το ευρύ κοινό και να κατανοεί πόσο σημαντική είναι. Οι κοινοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στις τάξεις του Λυκείου είναι ένα θετικό δείγμα.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να δουλέψω σε διαφορετικά projects και να εξελίσσομαι μέσω κάθε νέας πρόκλησης. Είναι προγραμματισμένες κάποιες ομαδικές εκθέσεις εάν οι συνθήκες το επιτρέψουν.