Μάνια Βλαχογιάννη: Στην καλλιτεχνική δημιουργία οι όροι “επιτυχία – αποτυχία” θα πρέπει να οριοθετούνται με κριτήριο την ποιότητα της δημιουργίας, το πάθος του καλλιτέχνη για την Τέχνη που υπηρετεί και το σεβασμό του προς τον Άνθρωπο

“Το Φθινόπωρο του 2019 δημιούργησα ένα νέο καλλιτεχνικό σχήμα, τους ERA MUSICALE με όραμα και στόχο να παρουσιάσω στο κοινό το συναρπαστικό γνωστό – άγνωστο κόσμο του σύγχρονου Μουσικού Θεάτρου και μαζί με καταξιωμένους αλλά και νέους καλλιτέχνες να μυήσουμε το θεατή σε αυτό το ιδιαίτερο και απαιτητικό είδος Τέχνης”

Ποια είναι η πρώτη σας μουσική ανάμνηση; Η πρώτη μου μουσική ανάμνηση είναι ένα κόκκινο μικρό πιανάκι με ουρά, έκτασης μόλις μιας μουσικής οκτάβας, το οποίο μου έκανε δώρο η μητέρα μου για τα τέταρτα γενέθλια μου.
Θυμάμαι την τεράστια έκπληξη για το «αντικείμενο» αυτό και τον μεγάλο ενθουσιασμό όταν άκουγα τους ήχους του.
Έγινε γρήγορα το αγαπημένο μου «παιχνίδι» και η αφορμή, μερικούς μήνες αργότερα, για να ζητήσω από τους γονείς μου να μάθω να παίζω
αυτό το όργανο.
Έντονα θυμάμαι επίσης την πρώτη μου συναυλία στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» σε ηλικία 6 ετών και ένα χρόνο αργότερα τη χαρά για την πρώτη μου μουσική Διάκριση από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών στις προαγωγικές εξετάσεις για την Κατωτέρα Σχολή, υπό την καθοδήγηση της αείμνηστης καθηγήτριας μου Μυρτώς Μαυρίκου.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία μας στη μουσική.
Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές, αρνητικές ή θετικές; Η πορεία μου στη μουσική ξεκίνησε στα 5 μου χρόνια με μαθήματα στο κλασσικό Πιάνο. Έλαβα Δίπλωμα Καθηγήτριας Πιάνου από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών σε ηλικία 17 ετών, με Άριστα Παμψηφεί, Α’ Bραβείο και Αριστείο Eξαιρετικής Eπιδόσεως και Δίπλωμα Σολίστ Πιάνου από τη Μουσική Ακαδημία Ρίχαρντ Στράους του Μονάχου, όπου παράλληλα σπούδασα Μονωδία και Σύγχρονο Μουσικό Θέατρο.
Φοίτησα επίσης σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην Ανώτατη Μουσική Σχολή Δρέσδης.
Ιδιαίτερα θετική εμπειρία μου προσέφερε η συμμετοχή μου σε πολυάριθμες μουσικοθεατρικές παραστάσεις και συναυλίες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία και εξαιρετικά σημαντικό σταθμό στην πορεία μου αποτέλεσε η επιλογή μου από το Γερμανικό Κράτος για τη θέση της Υποδιευθύντριας στην Κρατική Μουσική Σχολή του Garching (Μόναχο), μια θέση – θητεία που μου έδωσε τη δυνατότητα να διευρύνω τους μουσικούς μου ορίζοντες.
Όσον αφορά την καλλιτεχνική διαδρομή μου στην Ελλάδα θα ξεχωρίσω τη δισκογραφική μου συνεργασία ως crossover ερμηνεύτρια και στιχουργός με σύγχρονους συνθέτες και τις δισκογραφικές εταιρίες FM Records και 14 Music – Heaven από τις οποίες κυκλοφορούν μέχρι σήμερα 17 δισκογραφικές δουλειές μου σε ποικίλα είδη μουσικής – Μιούζικαλ, Classical Crossover, Electro Opera, Crossover Jazz, Pop, Έντεχνο κλπ. – αρκετές από της οποίες κατέκτησαν τα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Charts.
Σπουδαίος σταθμός ήταν επίσης η μελοποίηση του πρώτου βιβλίου μου Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ (Eκδόσεις Νόηση, 2015) από τον Έλληνα συνθέτη Balsam7teen, γεγονός που «γέννησε» την ομότιτλη ελληνική σύγχρονη Όπερα, η οποία από το 2016 παρουσιάζεται σε μουσικοθεατρικές σκηνές της Αθήνας.

Σας τρομάζει η επιτυχία ή η αποτυχία; Η επιτυχία (και η αποτυχία, κατ’ επέκταση) είναι μια καθαρά υποκειμενική έννοια η οποία καθορίζεται από το πώς μεταφράζει και αξιολογεί κάθε άτομο την επιτυχία, από τα προσωπικά του κριτήρια, τις προσδοκίες – φιλοδοξίες του, τις προϋποθέσεις που θέτει για εκείνη, και τις εκάστοτε συνθήκες.
Στην καλλιτεχνική δημιουργία οι όροι «επιτυχία – αποτυχία» θα πρέπει να οριοθετούνται με κριτήριο την ποιότητα της δημιουργίας, το πάθος του καλλιτέχνη για την Τέχνη που υπηρετεί και τον σεβασμό του προς τον Άνθρωπο.
Μια επιτυχημένη καλλιτεχνική διαδρομή, πέρα από το ταλέντο, απαιτεί μεγάλη πειθαρχία, σκληρή δουλειά, ήθος, ευελιξία και αντοχές και πιστεύω πως η πραγματική επιτυχία για έναν γνήσιο καλλιτέχνη δεν είναι το ύψος χρηματικής ανταμοιβής του αλλά η επιβεβαίωση που εισπράττει πως η δουλειά του αγγίζει, μορφώνει και ψυχαγωγεί το κοινό.

Ποια είναι η άποψη σας για τα μουσικά τηλεοπτικά Talent Show; Δίνουν μια σπουδαία ευκαιρία στους νέους καλλιτέχνες να ξεκινήσουν την καριέρα τους, στους επαγγελματίες ερμηνευτές να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες σου και σε ταλαντούχα άτομα, που δεν διαθέτουν άλλες δυνατότητες, να προβάλουν το ταλέντο τους στο ευρύτερο κοινό και να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους.
Παράλληλα μορφώνουν έμμεσα τον θεατή μέσα από τη μεγάλη ποικιλία ειδών μουσικής που παρουσιάζουν και τη μουσική καθοδήγηση των κριτών προς τους διαγωνιζόμενους ενώ προσφέρουν ένα ηχηρό έναυσμα στους νέους για να ασχοληθούν με τη μουσική.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Από παιδί αγαπώ πολύ το σύγχρονο μουσικό θέατρο (Mιούζικαλ), με το οποίο ασχολούμαι και τα τελευταία χρόνια.
Ένα μεγάλο όνειρο είναι η συμμετοχή μου ως crossover σοπράνο σε γνωστά αριστουργήματα από τον χώρο του Μιούζικαλ στις παραστάσεις του ανεβαίνουν στο περίφημο Θέατρο Μπρόντγουεϊ.

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού; Στη χώρα μας υπάρχουν ικανά άτομα στις δημόσιες σχέσεις, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν αρκετά έναν ερμηνευτή να προωθήσει τη δουλειά του και την παρουσία του στον χώρο.
Είχα την τύχη από τα πρώτα μου βήματα στον καλλιτεχνικό και δισκογραφικό χώρο της Ελλάδας να βρεθώ κοντά σε ένα από τα άτομα αυτά.
Γενικά όμως, η έννοια ενός καλλιτεχνικού «μάνατζερ» στην πατρίδα μας αυτή τη στιγμή δε διαθέτει το ίδιο εύρος, ούτε και τις ίδιες παροχές με τις χώρες του εξωτερικού.

Ποια είναι τα μουσικά σχέδια για το μέλλον; Όσον αφορά την προσωπική μου δισκογραφία, ιδιαίτερα σημαντική είναι η νέα μου συνεργασία με τον εξαίρετο μουσικό και συνθέτη Κώστα Νούσια και την πολυβραβευμένη ποιήτρια Βέρα Κλαρέβα, οι οποίοι μου εμπιστεύτηκαν δύο πολύ όμορφα νέα τραγούδια τους με θέμα την Ελλάδα.
Τα Όλο τον κόσμο γύρισα και Φεύγω με Παράπονο, σε ενορχήστρωση του Νίκου Φυλακτού, ηχογραφήθηκαν πρόσφατα και πρόκειται να κυκλοφορήσουν μέσα στο καλοκαίρι.

Το Φθινόπωρο του 2019 δημιούργησα ένα νέο καλλιτεχνικό σχήμα, τους ERA MUSICALE με όραμα και στόχο να παρουσιάσω στο κοινό το συναρπαστικό γνωστό – άγνωστο κόσμο του σύγχρονου Μουσικού Θεάτρου και μαζί με καταξιωμένους αλλά και νέους καλλιτέχνες να μυήσουμε το θεατή σε αυτό το ιδιαίτερο και απαιτητικό είδος Τέχνης.
Με την μουσική παράσταση Music of the Night ταξιδεύσαμε σε μουσικές σκηνές της Αθήνας μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2020.
Δυστυχώς τα γεγονότα της πανδημίας ανάγκασαν τους απανταχού καλλιτέχνες να σβήσουν τα φώτα της σκηνής για 4μιση ολόκληρους μήνες και να κατέβουν. Ελπίζοντας πως οι δύσκολες στιγμές βρίσκονται πίσω μας, την Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020 στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Πορτοχελίου πρόκειται να ερμηνεύσω τραγούδια από δημοφιλή Μιούζικαλ και ταινίες του Κινηματογράφου, πλαισιωμένα από δικά μου κείμενα και αναφορές στην ιστορία του Μουσικού Θεάτρου, με τη συνοδεία του Δημήτρη Χρυσανθακόπουλου στο πιάνο.

Επίσης το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020 οι ERA MUSICALE θα παρουσιάσουν τη μουσική παράσταση Music of the Night στις Πολιτιστικές Εκδηλώσεις 2020 του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), στο ανοιχτό Θέατρο Γκράβας στην Αθήνα.
Μαζί μου ερμηνεύουν ο βαθύφωνος Βασίλης Ασημακόπουλος και οι crossover σοπράνο Μαρία Λατσίνου και Γιούλη Φιλιππίδου.
Στο πιάνο θα είναι ο νέος πιανίστας του σχήματος Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος.
Τέλος, την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020 οι ERA MUSICALE θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στις «1002 Νύχτες» στο κέντρο της Αθήνας.

Βιογραφικό – ΜΑΝΙΑ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ
Σοπράνο Crossover – Σολίστ Πιάνου
Λογοτέχνης

Γεννήθηκα στην Αθήνα με καταγωγή από την Αργολίδα.
Έλαβα Δίπλωμα Καθηγήτριας Πιάνου από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών σε ηλικία 17 ετών, με Άριστα Παμψηφεί, Α’ Bραβείο και Αριστείο Eξαιρετικής Eπιδόσεως και Δίπλωμα Σολίστ Πιάνου από τη Μουσική Ακαδημία Ρίχαρντ Στράους του Μονάχου (Richard Strauss Konservatorium), όπου παράλληλα σπούδασα Μονωδία (δραματική σοπράνο) και Σύγχρονο Μουσικό Θέατρο.
Φοίτησα στη Ανώτατη Μουσική Σχολή Δρέσδης (Μusichochschule Dresden) και αργότερα στη Δραματική Σχολή του H.D.Trayer στο Μόναχο.
Παράλληλα ολοκλήρωσα τα δύο πρώτα έτη της Νομικής Σχολής Αθηνών.

Συμμετείχα σε πολυάριθμες μουσικοθεατρικές παραστάσεις και συναυλίες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία ενώ σε νεαρή ηλικία μου δόθηκε η θέση της Υποδιευθύντριας στην Κρατική Μουσική Σχολή της Πανεπιστημιακής Πόλης Garching του Μονάχου (Musikschule Garching bei München).
Εκεί, ανάμεσα σε άλλες αρμοδιότητες, δίδαξα κλασσικό πιάνο σε μαθητές όλων των βαθμίδων, κάποιοι από τους οποίους βραβεύτηκαν στον Εθνικό Μουσικό Διαγωνισμό της Γερμανίας, διηύθυνα μαθητικά μουσικά σύνολα, σκηνοθέτησα Μιούζικαλ για παιδιά και νέους, εισηγήθηκα θεσμούς που καθιερώθηκαν, όπως ο ετήσιος Μουσικός Διαγωνισμός «Play & Win», η ετήσια Συναυλία Καθηγητών κλπ.

Σήμερα ζω στην Αθήνα, συνεργάζομαι δισκογραφικά ως crossover ερμηνεύτρια και στιχουργός με σύγχρονους συνθέτες και τις δισκογραφικές εταιρίες FM Records και 14 Music – Heaven ενώ από το 2012 μέχρι σήμερα εμφανίζομαι σε μουσικοθεατρικές και θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες.
Μέχρι σήμερα κυκλοφορούν διεθνώς 17 δισκογραφικές δουλειές μου σε ποικίλα είδη μουσικής – Μιούζικαλ, Classical Crossover, Electro Opera, Crossover Jazz, Pop, Έντεχνο κλπ. – αρκετές από της οποίες κατέκτησαν τα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Charts.
Δισκογραφία (τίτλοι):

2013: Όταν μιλάνε οι αισθήσεις
2014: A Musical Dream, Θα σαι δίπλα μου εσύ
2015: Mythos 90: Mikis Theodorakis, Στιγμές, Time Trap, Angel of Mine
2016: Σε θέλω τόσο, Νοθευμένη Αγάπη, Return to Space 2
2017: Return to Space 3, Oceanic 1, Memories
2018: Return to Space 4, Το Τραγούδι της Σταγονούλας (για την εθελοντική αιμοδοσία)
2019: Dream
2020: Οceanic 3

Το Μάιο 2015 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις ΝΟΗΣΗ το λογοτεχνικό έργο μου Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ (Βιβλίο με Cd), το οποίο ενέπνευσε ως λιμπρέτο το μουσικοσυνθέτη Νίκο Λεκάκο ώστε να συνθέσει μουσική για ολόκληρο το βιβλίο, δίνοντας του τη μορφή μιας νέας ελληνικής Μοντέρνας Όπερας (Μιούζικαλ) με τον ομώνυμο τίτλο.
Το Μιούζικαλ Αστέρι της Ερήμου – Ναλιμάρ φιλοξένησαν το 2016 – 2018 η μουσική σκηνή του ΙΑΝΟΥ, το Βεάκειο Θέατρο Πειραιά με τη σύμπραξη της Λυρικής Σκηνής Κύπρου, το Θέατρο Pierce – Aμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος, το Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας, ο Πολυχώρος Δημαρχείου Παλαιού Φαλήρου, Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών, Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Πορτοχελίου κ.ά.
Αποσπάσματα από το έργο μεταδόθηκαν από το 3ο Πρόγραμμα, περιφερειακούς σταθμούς στους ΕΡΤ και Δημοτικά Ραδιόφωνα της Ελλάδας.
Παράλληλα έγραψα, σκηνοθέτησα και παρουσίασα (2017 – 2018) μια δεύτερη εκδοχή του αρχικού μουσικοθεατρικού έργου, τη Ροκ Όπερα για όλη την οικογένεια Νεφέλη και Ναλιμάρ.
Το βιβλίο και τα δύο μουσικοθεατρικά έργα τελούν υπό την αιγίδα του Ομίλου UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Το 2018 συμμετείχα με 10 ποιήματα μου στο Συλλογικό Τόμο Ποίησης Intelligentsia – Ο κύκλος των ποιητών 3 από τις Εκδόσεις ΕΝΤΥΠΟΙΣ μαζί με 21 σύγχρονους Έλληνες ποιητές, ενώ δύο ακόμη ποιήματα μου βραβεύτηκαν σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Λογοτεχνίας.

Το 2018 εκλέχθηκα μέλος στο Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου UNESCO Tεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος, όπου μέχρι και σήμερα προσφέρω αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες μου στον Πολιτισμό και τον Άνθρωπο.

Παράλληλα είμαι ιδρυτικό μέλος του Όμιλου Μελέτης,Έρευνας & Διάχυσης του Πολιτισμού (ΟΜΕΔΙΠΟ) που διοργανώνει αφιλοκερδώς το Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Πορτοχελίου.

Το Σεπτέμβριο 2019 ανέλαβα καθήκοντα άμισθης Ειδικής Συμβούλου του Δημάρχου Αγίας Παρασκευής Βασίλη Ζορμπά για θέματα προβολής των πολιτιστικών αγαθών και έργων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο, για θέματα σχεδιασμού και υλοποίησης πολιτιστικών ανταλλαγών με τις αδελφοποιημένες με το Δήμο πόλεις και θέματα πολιτισμικής συνεργασίας με τον Όμιλο UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.
Παράλληλα ανέλαβα καθήκοντα τακτικού μέλους στο Δ.Σ. του Πολιτιστικού και Αθλητικού Οργανισμού Αγίας Παρασκευής (Π.Α.Ο.Δ.Α.Π.)