Η Αντιγόνη Τζιόρα συμμετέχει στην ομαδική εικαστική έκθεση «O Μίτος της Αριάδνης»

Το Chicago Athenoeum Museum for Architecture and Design και το European Centre for Architecture, Art Design and Urban Studios σε συνεργασία με την επιμελήτρια Μαρίνα Γκόντα Ιστορικό Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33 παρουσιάζουν την εικαστική έκθεση με τίτλο «Ο μίτος της Αριάδνης» και σας προσκαλούν να την επισκεφτείτε.

Πληροφορίες για την έκθεση:
The European Centre Athens.
Μητροπόλεως 74. Αθήνα.
Εγκαίνια:
Παρασκευή 1 Απριλίου από 18:00 έως 21:00
Διάρκεια έκθεσης:
Από 1/04 έως 17/04/2022.
Ημέρες και ώρες:
Τετάρτη έως Κυριακή 12:00-19:00.

Στην έκθεση αναφέρει η Μαρίνα Γκόντα, επιμελήτρια της έκθεσης: «Παρουσιάζεται μια ομάδα Εικαστικών που εκφράζουν, συνομιλούν, αποδίδουν στη χρωματική παλέτα τους, στοχεύοντας στην αναπαράσταση ενός μεγάλου μέρους του μυστηρίου της ύπαρξής μας, της ζωής.
Από την Αριάδνη του άλλοτε, στη γυναίκα της σύγχρονης εποχής που μάχεται, προσπαθεί να βρει ένα φως στο τούνελ, να βοηθήσει τους αγαπημένους της και τον ίδιο τον εαυτό. Οπλισμένη με αποφασιστικότητα απομακρύνει κάθε κίνδυνο και πτώση σε έναν αγώνα δρόμου που άλλοτε είναι μακρύς, δύσκολος, βασανιστικός και ενίοτε γεμάτος τέρψεις, χαρές, επιτυχίες και εκπλήξεις. Παγιδευόμαστε και γινόμαστε έρμαια των υλιστικών απολαύσεων και διεισδύουμε όλο και βαθύτερα σε έναν ατέρμονα Λαβύρινθο με αποτέλεσμα να χρειάζεται θάρρος, σθένος και μεγαλείο ψυχής ώστε να αντιμετωπισθεί ο Σύγχρονος Μινώταυρος.
Περιπλανιόμαστε και τριγυρνάμε σε γνώριμα και οικεία μέρη, στις γειτονιές μας και στα αγαπημένα μας σοκάκια με αγαλλίαση ψυχής και γαλήνης απομακρύνοντας φοβίες και ανασφάλειες. Η Αριάδνη, ο Μίτος, η Ιέρεια οι τελετές για την άφιξη, η υποδοχή κάθε εποχής δεν ήταν μύθος. Είναι η ιστορία που μας ακολουθεί στην σύγχρονη εποχή μας και σε ένα κόσμο σε πλήρη κίνηση και ως επί το πλείστον με επιφανειακές ανησυχίες.
Μέσα από την έκθεση ο θεατής ξετυλίγει το Μίτο του δικού του μονοπατιού, το δικό του κουβάρι που θα τον οδηγήσει σε ένα άπλετο φως, στην ίδια του την ύπαρξη και στις ουσιαστικές απολαύσεις της ζωής.
Η ευρηματικότητα, η Τέχνη και ο πολιτισμός μας βοηθούν να βρούμε αυτή την έξοδο από τον Λαβύρινθο και να ανακαλύψουμε της δικιά μας Αριάδνη του αέναου Μίτου».

Σύμφωνα με την συγγραφέα Αριάδνη Γερούκη: Υπάρχει πάντα ένας άλλος τρόπος να ζούμε όχι στον αφρό των ημερών αλλά στο βάθος της ύπαρξης εκεί που τα νερά είναι πάντα ήσυχα.

Ποιο ήταν το έναυσμα για την συμμετοχή σας στην έκθεση με θέμα ο “Μίτος της Αριάδνης”; Ο Μίτος της Αριάδνης είναι ένας μύθος με βαθιά νοήματα. Ο Μινώταυρος ο Λαβύρινθος η Αριάδνη ο Θησέας… κάθε μυθικό πρόσωπο και κάθε στοιχείο που υπάρχει στο μύθο έχει να μας διδάξει κάτι. Μέσα από το μύθο μπορούμε να μάθουμε πράγματα για τον εαυτό μας. Ο Λαβύρινθος είναι ένας περίπλοκος δρόμος, ο δρόμος της ζωής. Αντιπροσωπεύει την ελευθερία ή τη φυλακή. Εμείς έχουμε τη δυνατότητα και ο κάθε ένας μας ξεχωριστά τι θα επιλέξουμε. Ο ίδιος ο τίτλος της έκθεσης ήταν το κίνητρο για τη συμμετοχή μου. Το ξετύλιγμα του νήματος της αυτεπίγνωσης και των συναισθημάτων.

Ποια είναι η ουσιαστική και αλληγορική εξήγηση του Μίτου της Αριάδνης στη σύγχρονη εποχή; Ο Λαβύρινθος είναι ένα μονοπάτι το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί σύγχυση προς τον τερματισμό. Ουσιαστικά είναι ένα μονοπάτι που οδηγεί στο κέντρο. Είσοδος και έξοδος είναι το ίδιο άνοιγμα. Εάν σκεφτούμε το ταξίδι του Θησέα στο Λαβύρινθο τη δολοφονία του Μινώταυρου, την ασφαλή επιστροφή χρησιμοποιώντας την χρυσή κλωστή της Αριάδνης συμβολίζει την αυτογνωσία, το ιερό κομμάτι της ύπαρξής μας. Την επίγνωση της βαθιάς σύνδεσης με το βαθύτερο εαυτό μας. Το νήμα βοήθησε το Θησέα να κυριαρχήσει στους φόβους του, το αβέβαιο, το άγνωστο. Είναι το μυστικό της απελευθέρωσης. Ο Λαβύρινθος είναι το μυαλό. Τι σκεφτόμαστε πως σκεφτόμαστε καθώς σχετίζεται με το προσωπικό μας ταξίδι στη δαιδαλώδη ανάπτυξη της ψυχής. Το ταξίδι δεν είναι εύκολο. Μπορεί να χάνουμε το νήμα από καιρό σε καιρό, αλλά έχοντας  κάνει το ταξίδι μία φορά, εμπιστευόμαστε πιο εύκολα τη διαδικασία και είμαστε πρόθυμοι να τολμήσουμε ξανά και ξανά. Καθοδηγούμενοι από το χρυσό νήμα της αγάπης της ψυχής μας, σιγά σιγά με λίγα βήματα κάθε φορά αποκτούμε πιο πλήρη επίγνωση του ποιοι είμαστε. Είναι στο χέρι μας να αποφασίσουμε ποιο μονοπάτι θα πάρουμε.

Ποιο είναι το απόγειο της μελλοντικής  στόχευσης των δημιουργιών σας; Για μένα δεν είναι τόσο το μέλλον όσο μια συνεχής καθημερινή προσπάθεια για να γίνω καλύτερη. Να ανακαλύψω τις δυνάμεις μου και τις αδυναμίες  μου. Για να γίνεις καλύτερος στην τέχνη σου πρέπει να αναπτύξεις πρώτα τον εαυτό σου. Όσο αναπτύσσεις τον εαυτό σου τόσο καλύτερος γίνεσαι και σαν άνθρωπος αλλά και στη δουλειά σου. Είμαι πρόθυμη να ακολουθήσω τις αλλαγές και να προσαρμόσω τις αλλαγές αυτές στην τέχνη μου. Το βλέπουμε άλλωστε  στην εποχή που ζούμε, βλέπουμε ότι όλος ο πλανήτης βιώνει αλλαγές. Δεν ανησυχώ για το παρελθόν ή το μέλλον. Χαίρομαι τη στιγμή. Είμαι ευγνώμων που ξυπνάω κάθε μέρα, που είμαι υγιής και κάνω αυτό που μου αρέσει.

Πιστεύετε ότι η Δυναμική του σύγχρονου ρεύματος των Ελλήνων καλλιτεχνών θα αφήσει και αυτή το στίγμα της; Tο ανικανοποίητο της Ελληνικής Ψυχής, είναι αυτό που θα αφήσει το στίγμα. Είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Αν πάρουμε για παράδειγμα Έλληνες που έβαλαν τη σφραγίδα τους στον κόσμο, όπως η Μαρία Κάλλας κέρδισαν την παγκόσμια αναγνώριση και τον σεβασμό. Η πρόοδος θέλει και κόπο και τρόπο. Πρέπει να μάθουμε να αναζητούμε νέους ορίζοντες. Πρέπει να μάθουμε και να κάνουμε πράγματα έξω από τα συνηθισμένα. Δεν αρκούν μόνο τα λόγια. Οι προκλήσεις του μέλλοντος είναι ήδη εδώ…

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Αντιγόνη Τζιόρα γεννήθηκε και ζει στα Ιωάννινα. Η θεματογραφία της αναφέρεται στην ανθρώπινη φιγούρα, Στη ζωγραφική της χρησιμοποιεί ακρυλικά έχοντας όμως πειραματιστεί και χρησιμοποιήσει διάφορα υλικά και τεχνικές οι οποίες προσδίδουν μεγαλύτερη εκφραστικότητα στο θέμα όπως μελάνια ακουαρέλες και μεταλλικά φύλλα. Τα έργα της είναι κλασικά και συγχρόνως μοντέρνα. Οι ρομαντικές φιγούρες της αποπνέουν μια  παράδοση και πρωτοτυπία. Η δουλειά της καταγράφει την κομψότητα και τη χάρη της γυναικείας φιγούρας  και με έναν αέρα απλότητας και εκλεπτυσμού. Στη δουλειά της, βλέπουμε μια ισχυρή έκφραση δημιουργικής ενέργειας, την κυριαρχία των υλικών και τον τρόπο που τα συνδυάζει αβίαστα σε συνδυασμό με το συναίσθημα και το πάθος με το οποίο ζωγραφίζει δίνει στα έργα της ένα αίσθημα αυθορμητισμού και ζωντάνιας. Έχει παρουσιάσει τα έργα της  σε διάφορες εκθέσεις στην Ελλάδα. Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη, την Αυστραλία και τον Καναδά.

https://www.facebook.com/TheEuropeanCentreAthens/
Μαρίνα Γκόντα
Ιστορικός Τέχνης Διδάκτωρ Σορβόνης https://www.facebook.com/marina.gonta.33

Σύντομο bio: Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Είναι Πτυχιούχος Γαλλικής Φιλολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Διαθέτει πιστοποίηση μετάφρασης και διερμηνείας από το Rectorat de Marseille. Δίδαξε την γαλλική γλώσσα και την Ιστορία της Τέχνης στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα. Μιλάει γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά και λίγα γερμανικά και αγγλικά. Συνεργάστηκε με αντιπροσωπεία της Γαλλικής Ευρωβουλής στο πρόγραμμα: “jachere”. Είναι μέλος της UNESCO, του ICOMOS, των Ελληνικών Γραμμάτων και επιστημονικός συνεργάτης της “Μεταμόρφωσης” που έχει ως σκοπό να αναδείξει τα ευγενή συναισθήματα που πηγάζουν από την Τέχνη και τον Πολιτισμό και έχει κάνει προσπάθειες να καθιερωθεί η 23 Οκτωβρίου, ως ημέρα Σεβασμού προς τον συνάνθρωπο. Έχει επίσης συνεργαστεί με πλήθος αναγνωρισμένων Εικαστικών σε Ελλάδα και εξωτερικό και έχει επιμεληθεί πολύ σημαντικών εκθέσεων με έργα που προάγουν τις Ελληνικές Αξίες του Πολιτισμού μας. She was born and raised in Ioannina.

She holds a Masters Degree in French Literature and a PhD in Art History from the University of Sorbonne. She holds a translation and interpretation certification from the Rectorat de Marseille. She taught French and Art History at the secondary level and higher education respectively. She speaks French, Italian, Spanish and a little German and English. She has worked with a delegation from the French Parliament in the program: “jachere”. She is a member of UNESCO, ICOMOS, GREEK LETTERS and scientific associate of “Transformation”, which aims to promote noble emotions arising from the Art and Culture and has made efforts to establish October 23 as a Day of Respect to the fellow-being. She has also collaborated with a number of recognized Artists in Greece as well as abroad and has edited very important exhibitions with works of art that promote the Greek Values of our Culture.


Εικαστικοί: Ολίβια Αφιόνη, Ζάνα Βόσσου, Ελένη Γάτσιου, Ευαγγελία Γιαννακούλη, Εύα Γεράκη, Ελένη Δημοπούλου, Άντζελα Ευθυμιάδη, Βασιλική Ηλιακοπούλου, Ανδριάνα Θεοδωροπούλου, Helen-Mudie Ιωαννίδου, Βασίλης Καβουρίδης, Ιωάννα Καρδιακού, Ιωάννης Καραλιάς, Ελένη Καρνέζη, Αρετή Κλουτσινιώτη, Χρήστος Κονταρούδης, Μίνα Κορδαλή, Χάρης Κοντοσφύρης, Μαρίνα Κωστάκη, Θάνος Λιάκος, Γιώργος Λένης, Τζίνα Μάρκου, Ισμήνη Μίχα, Κατερίνα Μπεκιάρη, Μάτα Μπίγαλη, Αλέξανδρος Μουστάκας, Μαρία- Δήμητρα Μουρτζίνη, Ζωή Νικητάκη, Λουκία Ορφανού, Σταύρος Παναγιωτάκης, Νίκος Παύλου, Λουκιάνα Παπαδοπούλου, Ιώ Παππά, Γεωργία Παράσχη, Νίκος Παύλου, Κατερίνα Ριμπατσιού, Ματίνα Σιώκη, Κατερίνα Σταθάτου, Αντιγόνη Τζιόρα, Άννα Τσιβάρδη, Ελένη Τσιλιλή, Μαρία Υφαντίδου, Φωτεινή Ρέβη, Κωνσταντίνα Φαρμάκη, Σοφία Φουντουλάκη, Μιχαήλ Φαλκώνης, Γιώργος Χουντάλας, Peter Adriew, Zacharoula Bongard, Efie Funk, Bety Krnanska, Gilda Frumkin, Peter Shevchenko, Roksalana Tohotchieva-Politis, Terzani Daniel Verstraete, Ιωάννα Καρδιακου

Χορηγός επικοινωνίας
http://polismagazino.gr