Η Αντιγόνη Τζιόρα συμμετέχει στην Εικαστική Έκθεση «Το ΛΟΥΛΟΥΔΙ της ΕΡΗΜΟΥ: Αφιέρωμα στην Καταπολέμηση της Βίας εναντίον των Γυναικών»

ArteVisione Gallery  1-14 Σεπτεμβρίου 2022

 • Το βιβλίο των εκατομμυρίων αντιτύπων παγκοσμίως: «Λουλούδι της Ερήμου» (έτος έκδοσης:1998), το οποίο μεταφέρθηκε και στην μεγάλη οθόνη αποτελεί την αυτοβιογραφία της περιβόητης, γυναίκας – σύμβολο, Γουόρις Ντίρι. Ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα γεννά μέσα σας η προσωπική της ιστορία; Η αυτοβιογραφία της είναι συγκλονιστική. Η Waris Dirie είναι ένα ζωντανό παράδειγμα θέλησης, αποφασιστικότητας, θάρρους, κουράγιου, ενάντια στις συνθήκες και στα ‘’πρέπει’’ της μικρής κοινωνίας και της οικογένειάς της. Μας αφυπνίζει και ενημερώνει για όσα γίνονται στην Αφρική ,τον ρόλο και την σκληρή απεικόνιση του τρόπου ζωής των γυναικών, όπου κατάφερε να ξεφύγει από την τραγική ζωή που ζούσε, δίνοντας έτσι ένα μήνυμα για το θάρρος και την επιμονή που πρέπει να οδηγεί τους ανθρώπους στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Η Waris  κέρδισε την ανεξαρτησία και τον σεβασμό.

• Με ποιο έργο συμμετέχετε στην εικαστική έκθεση: «Το ΛΟΥΛΟΥΔΙ της ΕΡΗΜΟΥ». Ποιο το περιεχόμενο και ο συμβολισμός του; Συμμετέχω με ένα έργο , με τίτλο “From Ashes to New”. Υπάρχει ένα γυναικείο πρόσωπο όπου στα μαλλιά της έχει λουλούδια. Τα λουλούδια συμβολίζουν την θέληση, την ελευθερία το ωραίο. Στο background του έργου υπάρχουν κάθετες γραμμές που συμβολίζουν  τον φόβο, την απόγνωση την φυλακή. Σε ένα σημείο  του έργου υπάρχει η φράση “Οι άνθρωποι υψώνουν ανάστημα”. Αυτό έκανε η Waris, ύψωσε το ανάστημα της. Ήθελα να επικεντρωθώ στο σθένος και στην τόλμη της και όχι στα βιώματά της. Την απόφασή της στην αρχή κιόλας της εφηβίας της  να αρνηθεί το περιβάλλον της  και να αλλάξει τη ζωής. Ίσως μέσα της άκουσε μια φωνή  να λέει ‘ότι οι άνθρωποι έχουν την δυνατότητα της επιλογής’. Οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι.  Αυτό έκανε η Waris Dirie,επέλεξε να είναι ελεύθερη. Ο συμβολισμός είναι απλός, επιλέγουμε να κάνουμε αυτό που θέλει η καρδιά μας χωρίς όμως να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν δυσκολίες και προκλήσεις.

• Καθημερινά ακούμε συνεχώς για περιστατικά βίας. Έμφυλη βία, ενδοοικογενειακή, εργασιακή, αθλητική, καλλιτεχνική…Εντυπωσιάζεστε από το εκάστοτε συμβάν ή από τους πρωταγωνιστές της; Εσείς έχετε υποστεί ποτέ κάποια μορφή βίας; Η φύση του ανθρώπου είναι  η καλοσύνη, η αγάπη η συμπόνια. Γεννιόμαστε μέσα στην αγάπη. Όταν γεννιέται ένα μωρό  παίρνει αγάπη από την μητέρα του. Καθώς μεγαλώνουμε ίσως να ξεχνάμε την αγάπη, ίσως να χάνεται με τα χρόνια, ίσως αφήνουμε εμείς οι ίδιοι να χαθεί η αγάπη, η καλοσύνη, η συμπόνια. Το ερώτημα είναι γιατί τα αφήνουμε όλα αυτά; Δεν θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο;

• Έχετε συνεργαστεί ξανά με την Ιστορικό Τέχνης και Επιμελήτρια της έκθεσης, Νικολένα Καλαϊτζάκη; Ποιο το κίνητρο της συμμετοχής σας στην συγκεκριμένη έκθεση; Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με την κυρία Καλαϊτζάκη και θα συνεργαστούμε και σε επόμενη έκθεση. Η Waris Dirie είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις ανθρώπων όπου μέσα από πολλές δυσκολίες κατάφεραν να ξεφύγουν. Πόση δύναμη έχει ένας άνθρωπος να καταφέρει κάτι τέτοιο; που δεν έδωσε την άδεια να της καθορίσουν οι άλλοι την ζωή της. Ήταν πρόκληση για μένα να ζωγραφίσω ένα έργο με το  συγκεκριμένο θέμα. Να βάλω πάνω σε ένα καμβά ,με απλές σκέψεις τι αντιπροσωπεύει η Dirie. Να απεικονίσω την ελευθερία ή την φυλακή. Την επιλογή.

Bio: Η Αντιγόνη Τζιόρα γεννήθηκε και ζει στα Ιωάννινα. Η θεματογραφία της αναφέρεται στην ανθρώπινη φιγούρα, Στη ζωγραφική της χρησιμοποιεί ακρυλικά, έχοντας όμως πειραματιστεί και χρησιμοποιήσει διάφορα υλικά και τεχνικές οι οποίες προσδίδουν μεγαλύτερη εκφραστικότητα στο θέμα  όπως μελάνια ακουαρέλες και μεταλλικά φύλλα. Τα έργα της είναι κλασικά και συγχρόνως μοντέρνα. Οι  ρομαντικές φιγούρες της αποπνέουν μια  παράδοση και πρωτοτυπία. Η δουλειά της καταγράφει την κομψότητα και τη χάρη της γυναικείας φιγούρας και με έναν αέρα απλότητας και εκλεπτυσμού. Στη δουλειά της, βλέπουμε  μια ισχυρή έκφραση δημιουργικής ενέργειας, την κυριαρχία των υλικών και τον τρόπο που τα συνδυάζει αβίαστα σε συνδυασμό με το συναίσθημα και το πάθος με το οποίο ζωγραφίζει δίνει στα έργα της ένα αίσθημα αυθορμητισμού και ζωντάνιας.

Έχει παρουσιάσει τα έργα της σε διάφορες εκθέσεις στην Ελλάδα. Έργα της υπάρχουν  σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη, την Αυστραλία και τον Καναδά.

ArteVisione Gallery
1 – 14 Σεπτεμβρίου 2022

Βιογραφικό: Η Νικολένα Καλαϊτζάκη είναι Ιστορικός & Κριτικός της Τέχνης, Επιμελήτρια Εκθέσεων, ΜΑ Δημοσιογράφος & MSc Παιδαγωγός. https://nikolenakalaitzaki.wordpress.com [email protected]

Σπούδασε “Ιστορία & Αρχαιολογία” στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην “Αρχαιολογία & Ιστορία της Τέχνης”. Στη συνέχεια, έλαβε εξειδικευμένες επιμορφώσεις: στην “Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα”, την “Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων” (ΕΚΠΑ) και στο «Art-Therapy / Θεραπεία μέσω της Τέχνης» (Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών “Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές” του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, όπου υπήρξε υπότροφος Αριστείας καθόλη τη διάρκεια των σπουδών της. Σήμερα, συνεχίζει με έναν δεύτερο κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση”. Από τα 20 της χρόνια, μέχρι και σήμερα, έχει διακριθεί για την πλούσια δράση της στο πεδίο της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής σκηνής αναπτύσσοντας συνεργασίες με καλλιτέχνες ήδη καταξιωμένους, αλλά και νεότερους, αποφοίτους των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει εργαστεί ως επιμελήτρια εκθέσεων σε σημαντικούς πολιτισμικούς φορείς, μουσεία, οργανισμούς και φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης της χώρας (ενδεικτικά: Μουσείο Μπενάκη, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, Κέντρο Έρευνας – Μουσείο Τσιτσάνη, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αλίμου, Δημοτική Πινακοθήκη Αμαρουσίου, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, Κέντρο Τέχνης Καστέλας, Φεστιβάλ Δρόμοι Πολιτισμού Αργολίδας, Athens Biennale, Art-Athina, Art-Thessaloniki κ.ά.), ενώ έχει επιμεληθεί πλήθος εκθέσεων σε γνωστές γκαλερί της Αθήνας, και της χώρας, ευρύτερα. Το 2021 εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονης Τέχνης Trento Art Festival. Έχει συνεργαστεί με την εφημερίδα “Τα Νέα της Τέχνης’”, το “Art22”, και με άλλα περιοδικά Τέχνης, ενώ διατηρεί την δική της προσωπική στήλη με τίτλο: “Εικαστικό Ημερολόγιο” στο ηλεκτρονικό περιοδικό Τέχνης “Pause”.

Έχει διοργανώσει επιστημονικές ημερίδες και συμπόσια, και ως ομιλήτρια, έχει, μεταξύ άλλων, πραγματοποιήσει τις διαλέξεις:

«Τέχνη & Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Η περιπτωσιολογική μελέτη της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής σκηνής υπό το πρίσμα του νέου, ψηφιακού ορίζοντα», Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, 2020), “Τέχνη & Social Media: Σχέση Αγάπης ή Μίσους;” (Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 2018), “From the modernist museums to the post – modern museums of the 21st century” (Youth in Action Project of the European Union, Corinth, 2013). Έχει διατελέσει εκλεγμένο μέλος του συλλόγου “Φίλοι του Αρχαιολογικού Μουσείου, Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων Πειραιά”, ενώ από το 2019, είναι μέλος της AICA Ελλάδος (Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης).

www.facebook.com/ArteVisione.GALLERY/ Διεύθυνση: ArteVisione,
Πηλίου 5, Πλατεία Κολιάτσου
MyArtist
https://myartist.gr
Σύνδεσμος Μελών Γυναικείων Σωματείων Ηρακλείου https://kakopoiisi.gr
Χορηγός Επικοινωνίας
polismagazino.gr