Ηρακλής Τσιφτελίδης: “Ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της pub Bristol  είναι η σχέση φιλίας που έχουμε με πολλούς από τους πελάτες”

“Η κρίση προσφέρει πάντα ευκαιρίες μεν, με αρκετό ρίσκο δε. Χρειάζεται προσοχή στις επιχειρηματικές κινήσεις, μικρά βήματα, ερευνώντας πάντα την αγορά και τις κινήσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών.”

Δραστηριοποιείστε στο χώρο της εστίασης. Μιλήστε μας για την επιχείρησή σας και την πορεία της έως σήμερα. Δραστηριοποιούμαι στο χώρο της εστίασης σχεδόν 30 χρόνια, ως υπάλληλος στην αρχή, υπεύθυνος καταστημάτων, μάνατζερ και τα 20 σχεδόν από αυτά και ως επιχειρηματίας. Παράλληλα δραστηριοποιούμαι και στον τομέα της συμβουλευτικής επενδύσεων στον τομέα του καφέ-μπαρ-εστιατορίου, από το στήσιμο μιας επιχείρησης, το μενού, την τιμολογιακή πολιτική, το branding και το marketing μέχρι και τη λειτουργία της. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μας έχει ένα κατάστημα, την αγγλική pub Bristol, από το 2008, στην περιοχή Ποσειδωνίου. Ξεκινήσαμε βλέποντας να παίρνει σταδιακά μεγάλο μερίδιο η αγορά της μπύρας, η οποία τότε ήταν πολύ περιορισμένη.

Η έννοια της μπυραρίας στην Ελλάδα ήταν συνυφασμένη με το καθαρό εστιατόριο. Παράλληλα, προσπαθήσαμε να προσαρμόσουμε το μενού μιας pub σε πιο “light” εκδοχή, στις συνήθειες βασικά του Έλληνα καταναλωτή, γιατί βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη εξάλλου. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε έναν απλό και ζεστό χώρο διασκέδασης, δεχτήκαμε ανθρώπους όλων των ηλικιών, δεν είχαμε διακρίσεις ντυσίματος και άλλα τέτοια, και με τη βοήθεια φίλων επαγγελματιών στον τομέα της μουσικής, όπως παραγωγοί ραδιοφώνου, μουσικοί κτλ, ο κόσμος δέχτηκε αυτό το εγχείρημα με αγάπη. Μέχρι σήμερα είμαστε πιστοί στο αρχικό πλάνο μας, διορθώνουμε τα σφάλματα, ανανεώνουμε το μενού μας σε ποτό και φαγητό και ένα από τα μυστικά της επιτυχίας είναι η σχέση φιλίας που έχουμε με πολλούς από τους πελάτες που μας τιμούν με την προτίμησή τους.

Οικονομική κρίση και Lockdown. Έχουν επηρεάσει την επαγγελματική σας δραστηριότητα; Σίγουρα η οικονομική κρίση επηρέασε όχι μόνο τα εισοδήματα, αλλά και την ψυχολογία των πελατών σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας. Ειδικά η διασκέδαση δέχτηκε δυνατό χτύπημα, καθώς είναι και το πρώτο έξοδο που θα μειώσει κάποιος που έχει οικονομικές δυσκολίες. Ο τελευταίος χρόνος δε, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και το κλείσιμο των επιχειρήσεων ήταν καταστροφικός οικονομικά. Προσπαθούμε να συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε, αλλά τα προβλήματα είναι πολλά, οι καταναλωτές διστακτικοί, και έτσι, θα χρειαστεί χρόνος να επανέλθουμε, μη γνωρίζοντας και το σημείο που θα επανέλθουμε. Πρέπει, πάντως, να είμαστε αισιόδοξοι, να προσπερνάμε τα προβλήματα και να συνεχίζουμε όπως και να έχει.

Κάθε κρίση είναι μια επαγγελματική ευκαιρία; Η κρίση προσφέρει πάντα ευκαιρίες μεν, με αρκετό ρίσκο δε. Χρειάζεται προσοχή στις επιχειρηματικές κινήσεις, μικρά βήματα, ερευνώντας πάντα την αγορά και τις κινήσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο που τώρα ξεκινάει το “επιχειρείν” στην Ελλάδα; Σε νέο επιχειρηματία θα συμβούλευα “να κρατάει μικρό καλάθι”. Να προσέξει που θα επενδύσει το κεφάλαιό του, και σίγουρα σε τομέα που γνωρίζει και έχει εργαστεί ο ίδιος. Να ψάξει τους συνεργάτες του διεξοδικά, να ερευνήσει πολύ καλά το καταναλωτικό του target group και να αφουγκραστεί τις τάσεις της αγοράς με μια διορατικότητα που θα πρέπει να διαθέτει κάθε επιχειρηματίας.

Εθελοντισμός και Προσφορά. Σας εκφράζουν ως άνθρωπο και ως επιχειρηματία; Οι επιχειρηματίες έχουν τη φήμη των σκληρών και ψυχρών ανθρώπων. Κι όμως, πολλοί συνάδελφοι δραστηριοποιούνται στον εθελοντισμό και είναι έτοιμοι να προσφέρουν όπου χρειαστεί και ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Η βοήθεια στον συνάνθρωπο πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Ζούμε σε κοινωνίες όπου πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα χρειάζεται την αρωγή μας. Και στο τέλος, νομίζω ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες ικανοποιήσεις που μπορεί να νιώσει κάποιος που βοηθάει έναν συνάνθρωπο να ξεπεράσει τις δυσκολίες που μπορεί να του παρουσιαστούν στη ζωή. Και μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι αυτό μπορεί να συμβεί στον καθένα μας κάποια στιγμή.

Ανήκετε στη μεγάλη οικογένεια των Lions. Περιγράψτε μας τι ακριβώς κάνουν οι Lions και πως μπορεί κάποιος/α να ενταχθεί στην παγκόσμια κοινότητα των Lions. Οι LIONS είναι η μεγαλύτερη διεθνής οργάνωση παροχής βοήθειας σε συνανθρώπους και κοινότητες που έχουν ανάγκη, της οποίας έχω την τιμή να είμαι μέλος και παράλληλα, για φέτος, και πρόεδρος της ιστορικής λέσχης Θεσσαλονίκη Λευκός Πύργος.

Είμαστε όλοι εθελοντές, προσφέροντας τις υπηρεσίες μας με χρόνο και ενεργή παρουσία όπου χρειαστεί. Το σλόγκαν των LIONS, “We Serve” νομίζω τα λέει όλα.

Ο καθένας μπορεί να γίνει μέλος στην οικογένεια των LIONS, και η γνώμη μου είναι πως αξίζει να μάθει για την οργάνωση, αρκεί να έχει μέσα του βαθύ το αίσθημα του εθελοντισμού, της βοήθειας και του ανθρωπισμού.