διήμερο σεμινάριο με την Κατερίνα Χιωτίνη

6 Τετάρτη και 7 Πέμπτη Μαρτίου
Στις 16.00 με 21.00μ.μ.

Με τον όρο Ορθοφωνία περιγράφουμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία καλλιεργούμε τη σωστή άρθρωση και την εκφορά του λόγου, εκπαιδευόμαστε στους γραμματικούς κανόνες προφοράς της ελληνικής γλώσσας και διορθώνουμε/ βελτιώνουμε κατά το δυνατόν πιθανές κακές φωνητικές συνήθειες.

Οι συνηθέστερες από αυτές, που υιοθετούνται ήδη από πολύ μικρή ηλικία είναι οι εξής:
1) Ταχυλογία: γρήγορη, βιαστική ομιλία, «τρώγονται» ολόκληρες συλλαβές από τις λέξεις.
2) Ρηχή/ βιαστική αναπνοή: Διακοπή της φράσης στη μέση για αναπνοή. Η πρόταση κόβεται στη μέση πριν ολοκληρωθεί νοηματικά και στον ακροατή μεταφέρεται μια αίσθηση άγχους και δυσφορίας.
3) Ψευδισμός (ελαττωματική προφορά του –σ)/ Ρωτακισμός (ελαττωματική προφορά του –ρ) / Ρινολαλιά (ρινική εκφορά των φθόγγων)
4) Βραχνάδα/ πονόλαιμος χωρίς παθολογική αιτία. Συχνή βραχνάδα –χωρίς παθολογική αιτία, π.χ φαρυγγίτιδα ή λαρυγγίτιδα, λόγω κακής χρήσης της φωνής.
Η πλειοψηφία των προβλημάτων αυτών έχει συνήθως ψυχογενείς και όχι μορφολογικές/ παθολογικές αιτίες. Οι φωνητικές χορδές είναι το κατ’ εξοχήν όργανο που επηρεάζεται άμεσα από το στρες, τη θλίψη ή το σοκ. Το βρέφος, γεννημένο με το δώρο της διαφραγματικής αναπνοής (τα μωρά μπορούν να κλαίνε δυνατά επί ώρες χωρίς να βραχνιάζουν ή να τραυματίζουν τις φωνητικές τους χορδές) μεγαλώνοντας «ξεχνά» να αναπνέει σωστά. Επίσης μια σειρά κοινωνικά επιβεβλημένων συνηθειών και προτύπων μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση και κακοποίηση των φωνητικών χορδών.
Με τον όρο λοιπόν Θεραπευτική Ορθοφωνία εννοούμε την ολιστική προσέγγιση και την προσπάθεια αντιμετώπισης της αιτίας που προκαλεί το σύμπτωμα και όχι μόνο το σύμπτωμα καθαυτό.
Με εξειδικευμένες ασκήσεις άρθρωσης, προφοράς και χρωματισμού της φωνής σε συνδυασμό με ασκήσεις αναπνοής, διαλογισμού και χαλάρωσης θα αποκτήσουμε όλα τα πρώτα απαραίτητα εφόδια για:
• να μάθουμε να αναπνέουμε βαθιά και να χαλαρώνουμε αποτελεσματικά
• να τοποθετούμε τη φωνή μας σωστά ώστε να μη βραχνιάζουμε όταν χρειάζεται να μιλήσουμε για ώρα δυνατά
• να βελτιώσουμε το χρώμα της φωνής μας
• να ξεπεράσουμε το φόβο ομιλίας σε ακροατήριο
• να ανακτήσουμε την αυτοπεποίθηση μας και κατ’ επέκταση
• να βελτιώσουμε την επικοινωνίας μας με τους άλλους.
Πρόγραμμα:
Το σεμινάριο Θεραπευτικής Ορθοφωνίας θα ολοκληρωθεί σε δύο μέρες.
Παρεμβάλλεται διάλειμμα 20 λεπτών.
Πληροφορίες:
• Το σεμινάριο είναι βιωματικό, για την καλύτερη διεξαγωγή του φορέστε άνετα ρούχα και καλτσάκια.
• Συνολικό κόστος 50 ευρώ. ( Έκπτωση 10 ευρώ σε φοιτητές και σπουδαστές Ωδείων και Δραματικών Σχολών). Κόστος 35 ευρώ με την προαγορά έως 20 Φεβρουαρίου 2019. Τακτοποίηση της εγγραφής δύο ημέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου.
Προαγορά Θέατρο Αυλαία, τηλ. 2310230013, www.viva.gr
• Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Επικοινωνία: Ελευθερία Τέτουλα, 2310230013
Βιογραφικό σημείωμα συντονίστριας:
Η Κατερίνα Χιωτίνη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη και αργότερα αποφοίτησε από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Ακολούθησε διετές πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Κωνσταντίνα Μάτζαρη (Χορωδία της ΕΡΤ) και ετήσιο πρόγραμμα φωνητικής με την υψίφωνο Γεωργία Μπαλαμπίνη (Αττικό Ωδείο). Το 2007 επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στο δίμηνο σεμινάριο “Speech and Drama”στη σχολή American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης και το 2012 ολοκλήρωσε με επιτυχία εξάμηνο κύκλο θεωρίας του θεάτρου στο FreieUniversitat του Βερολίνου.
Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους και σε αρκετά τηλεοπτικά σήριαλ (Για την Άννα, Αστυνόμος Μπέκας, Αληθινοί Έρωτες, Εργαζόμενη Γυναίκα, Οι Βασιλιάδες κ.α.).
Έχει βραβευτεί με το Πρώτο Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου για τις ταινίες μικρού μήκους «Ισόγειο» και «Το Άλμα» του Χάρη Σταθόπουλου. Είναι συνδημιουργός του Προγράμματος καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης για παιδιά «Το πώς και το Γατί» μαζί με τον αρχιτέκτονα Απόστολο Πάνο και την ψυχολόγο Ανδρομάχη Χιωτίνη. Ασχολήθηκε επίσης με την κοινωνικοποίηση μέσω του θεάτρου ενηλίκων με αναπηρίες σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό Ανθή Κουτσούπη.
Το 2014 πρωταγωνίστησε στον θεατρικό μονόλογο «Λίλια Μπρικ: μετά το τέλος της ιστορίας» σε συνσκηνοθεσία με την ηθοποιό- σκηνοθέτη Δήμητρα Σύρου. Το 2015 πρωταγωνίστησε στο ρόλο της Ιοκάστης στην παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» σε σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μουδατσάκι (Φεστιβάλ Αβινιόν, Γαλλία και θέατρο Αλκμήνη, Αθήνα). Από το 2014 συντονίζει κύκλους σεμιναρίων Ορθοφωνίας-Αγωγής του Λόγου και Δημόσιου Λόγου για παιδιά και ενήλικες. Το 2015 διδάξε Ορθοφωνία στο Ελεύθερο Ωδείο Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και εξελίσσει τη μέθοδο της Θεραπευτικής Ορθοφωνίας. Από το 2016 ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.