Δημήτρης Μηνακάκης: “Στηρίξτε ένθερμα τη δημιουργική ενασχόληση των παιδιών σας αλλά και τη δική σας με τη μουσική”

Ποια ήταν τα πρώτα σας βιώματα γύρω από τη μουσική;

Ο πατέρας μου ήταν ιερέας, και από πολύ νωρίς, πριν καλά μάθω να διαβάζω και να γράφω έμαθα να ψέλνω, και τον βοηθούσα στα ιερατικά του καθήκοντα. Έτσι η πρώτη βιωματική μου προσέγγιση στη μουσική έγινε μέσα από την ψαλτική τέχνη.
Πηγαίνοντας στο Γυμνάσιο ξεκίνησα και Βυζαντινή μουσική με τον πρωτοψάλτη του Αγίου Νίκωνα Σπάρτης Δημήτριο Μπονάρο. Μετά τη δευτέρα Γυμνασίου συνέχισα τις σπουδές μου στην εκκλησιαστική σχολή Κορίνθου όπου η Βυζαντινή μουσική ήταν πρωτεύον μάθημα. Γράφτηκα παράλληλα στη Σχολή Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής και άρχισα να μελετώ και ευρωπαϊκή μουσική.
Μέσα από όλες αυτές τις βιωματικές εμπειρίες αλλά και όσο αποκτούσα γνώσεις, άρχισα να αισθάνομαι τη μαγεία της μουσικής και να συνειδητοποιώ ότι θέλω να τη γνωρίσω σε όλο και μεγαλύτερο βάθος. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στην Εκκλησιαστική Σχολή Κορίνθου, είχα αποκτήσει σημαντικές γνώσεις, είχα ήδη αποκτήσει Δίπλωμα βυζαντινής μουσικής και ήμουν ώριμος στην ψαλτική τέχνη. Στις καλοκαιρινές εξετάσεις της σχολής επιτροπή ήταν ο αείμνηστος καθηγητής Ιωάννης Μαργαζιώτης και ο αείμνηστος συνθέτης, μαέστρος και πιανίστας Κωνσταντίνος Κυδωνιάτης ο οποίος παρακολουθώντας την πρόοδό μου και εκτιμώντας τις προσπάθειες που κατέβαλα μου πρότεινε να συνεχίσω κοντά του πιάνο και ανώτερα Θεωρητικά στο Ωδείο του Πειραϊκού Συνδέσμου πράγμα που ήταν καθοριστικό για την παραπέρα πορεία μου.

Με ποιόν Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής;

Όσον αφορά στα έργα μουσικής δωματίου η προσδοκία μου είναι αξιόλογοι ερμηνευτές να ερμηνεύσουν τα έργα μου και να τα κάνουν πιο ελκυστικά και προσπελάσιμα στο ευρύτερο κοινό και όσον αφορά στην ορχηστρική μουσική να υπάρχουν ευκαιρίες να ερμηνευθούν τα έργα μου από αξιόλογες ορχήστρες υπό την καθοδήγηση ενός εμπνευσμένου μαέστρου. Πολλά ονόματα θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες μου επομένως γιατί στον τόπο μας και στον χώρο μας ανθίζουν πολλά ταλέντα.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική.

Στην επαγγελματική μου πορεία έχω τρεις τομείς δράσης που τους αγαπώ εξίσου:
Διδασκαλία
Σύνθεση
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Στον τομέα της διδασκαλίας έχω ήδη καταθέσει σε έναν βαθμό τη διδακτική και ερευνητική μου εμπειρία σε μια σειρά βιβλίων με τον γενικό τίτλο «Η Τέχνη της Μουσικής και η Τεχνική της».
Έχω ήδη εκδώσει το διεθνώς αναγνωρισμένο «Εγχειρίδιο Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων» (εκδόσεις Παπαγρηγορίου¬-Νάκα) που αναπτύσσει μια πολύπλευρη προσέγγιση στον τομέα των ακουστικών που απευθύνεται τόσο στον αρχάριο σπουδαστή, όσο και στον επαγγελματία μουσικό που θέλει να εμβαθύνει και επεκτείνει τις μουσικές του ικανότητες. Το έργο μου «Η τέχνη της μουσικής και η τεχνική της» διαπραγματεύεται τη συστηματική διδασκαλία της μουσικής ανάγνωσης και των βασικών ακουστικών δεξιοτήτων.
Η «Βασική θεωρία της μουσικής» σε τρία τεύχη Θεωρία Α΄, Θεωρία Β΄, Θεωρία Γ΄ περιέχει το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο, δοσμένο με επαγωγικό τρόπο, ώστε ο μαθητής να είναι σε θέση να ξεκινήσει απρόσκοπτα τη σπουδή της «Αρμονίας». Τον Ιανουάριο του 2019 εκδόθηκαν τα Χορωδιακά για Χορωδία ομοίων φωνών και θα ακολουθήσουν τα Χορωδιακά για Μικτή Χορωδία και ελπίζω να ακολουθήσουν και επόμενες εκδόσεις, όταν οι συνθετικές μου δραστηριότητες το επιτρέψουν.
Στον τομέα της Σύνθεσης υπάρχει αρκετό υλικό, που θα ήθελα να βρω χρόνο και τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις για να προχωρήσω και στην ψηφιοποίησή του. Συνεργάζομαι με δύο διεθνείς μουσικούς οίκους όπου δημοσιεύω ένα μεγάλο μέρος του δημιουργικού μου έργου το MusicaNeo και το SheetMusicPlus.
Ως καλλιτεχνικός Διευθυντής έχω καταθέσει μεράκι, ιδέες και πολύν χρόνο, σε όλους τους χώρους, όπου άσκησα διοίκηση, ώστε να δημιουργηθούν στέρεες δομές λειτουργίας σε ό,τι αφορά στη μουσική ζωή και εκπαίδευση. Συγκεκριμένα υπηρέτησα στον Δήμο Αγίου Δημητρίου για περισσότερα από 30 χρόνια, για επτά χρόνια στο Δημοτικό Ωδείο Ζωγράφου και στο Κολλέγιο Αθηνών για 34 χρόνια.
Ιδιαίτερα στο Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα εισηγήθηκα και οργάνωσα εκ του μηδενός αρχικά το πρόγραμμα «Μουσική-Χορωδία-Ορχήστρα», εν συνεχεία το Ωδείου του Κολλεγίου, σημαντικές εκδηλώσεις όπως το κονσέρτο της άνοιξης, προγράμματα Ομαδικής Διδασκαλίας Εγχόρδων και πνευστών μουσικών οργάνων στα οποία οι μαθητές εκπαιδεύονται δωρεάν καθώς και τη δυνατότητα εκμάθησης ενός μουσικού οργάνου ορχήστρας με έκπτωση 50% στα δίδακτρα. Κορύφωση όλων αυτών των δραστηριοτήτων ήταν η ίδρυση αρχικά της College Symphony Orchestra για μαθητές Γυμνασίου , Ι.Β. και Λυκείου και εν συνεχεία και της Junior College Symphony Orchestra για μαθητές Δημοτικού.

Ποιο πρότυπο είχατε μικρός, από ποιόν μεγάλο δημιουργό, εμπνευστήκατε;

Θαύμαζα μέχρι την ηλικία των 15 περίπου ετών τον αείμνηστο Σπύρο Περιστέρη που ήταν Πρωτοψάλτης στο Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών. Είχα την τύχη να τον γνωρίσω πολύ σύντομα, ωστόσο η σπουδή μου στη μουσική είχε δημιουργήσει νέα όνειρα νέους στόχους νέα είδωλα. Θαύμαζα την ερμηνευτική δεινότητα της Μαρίας Κάλλας και με συγκλόνιζε η ενέργεια που μου μεταβίβαζε η ερμηνεία της. Στα πρώτα έτη των σπουδών μου, ως συνθέτης θαύμαζα τον Παλεστρίνα τον Μπαχ και τον Μπετόβεν, από τη μελέτη των έργων των οποίων, απέκτησα στέρεες γνώσεις και συνθετικό όραμα. Η εκτίμησή μου για το έργο τους έβαινε αυξανόμενη όσο εγώ βελτίωνα την ικανότητά μου να το κατανοώ. Κατά τη διάρκεια της εξελικτικής μου πορείας ήρθα σε επαφή με τα πιο σύγχρονα ρεύματα σύνθεσης που διεύρυναν κατά πολύ τους συνθετικούς μου ορίζοντες και με βοήθησαν να αναζητήσω τον προσωπικό μου δρόμο. Καθοριστικότερη επίδραση στο έργο μου είχε η μελέτη μου κοντά στον Γιάννη Ανδρέου Παπαϊωάννου.

Σας “τρομάζει” η επιτυχία ή η αποτυχία;

Η αναγνώριση του έργου μας και η αποδοχή του μας δίνει ικανοποίηση και το αναγκαίο οξυγόνο να συνεχίσουμε. Ωστόσο αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για μένα είναι να παραμένω ταπεινός εργάτης της Θείας τέχνης και να αναζητώ να εκφράσω τα «άρρητα» μέσα από τον προσωπικό μου κώδικα, ώστε να προσθέσω τη δική μου ψηφίδα στην ομορφιά αυτού του κόσμου. Από την άποψη αυτή η επιτυχία και η αποτυχία δεν με «τρομάζουν», γιατί πιστεύω ότι έχουν αποκτήσει μέσα μου τις διαστάσεις που τους αρμόζουν.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show;

Το θέμα αυτό έχει πάρει μια τεράστια δημοσιότητα τα τελευταία χρόνια. Ευκαιρίες να δείξει κανείς το ταλέντο του πρέπει να υπάρχουν, αλλά με μουσικούς όρους και προϋποθέσεις. Με τη μουσική δεν καλλιεργούμε μια περιστασιακή σχέση, παρόλο τον αρχικό ενθουσιασμό που αυτή μπορεί να έχει, αλλά μια σχέση ζωής. Η ουσιαστική μουσική μόρφωση είναι ο εναλλακτικός τρόπος αυτής της «επιδημίας». Όλα τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν σε ικανοποιητικό επίπεδο ένα μουσικό όργανο, και να αξιοποιούν τις μουσικές τους δεξιότητες, διότι μέσα από τη μουσική, κοινωνικοποιούνται, γίνονται πιο ευφυή, πιο ικανά να διαχειρίζονται τα πράγματα που τα αφορούν, πιο πειθαρχημένα, εξελίσσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και αποκτούν πιο ουσιαστική σχέση με τη μουσική. Αυτή η ουσιαστική σχέση τα κάνει πιο ανθεκτικά στην έκθεσή τους και στην αναζήτηση με τηλεοπτικούς όρους μιας πρόσκαιρης «εκτόξευσης» της δημοτικότητάς τους.

Υπάρχουν μάνατζερ στην Ελλάδα που μπορούν να βοηθήσουν την πορεία ενός μουσικού;

Για τον χώρο που υπηρετώ εγώ η έλλειψη πολλών ευκαιριών και οικονομικών κινήτρων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για να αναπτυχθούν ανάλογες συνεργασίες.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;

Τα τελευταία δύο χρόνια έχω συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς μου στο συνθετικό μου έργο δημιουργώντας ευρύτερες συνθέσεις και ρίχνοντας μια «φρέσκια» ματιά σε παλαιότερες συνθέσεις. Το πιο πρόσφατο ολοκληρωμένο έργο μου είναι το Ορατόριο «Προς το Εκούσιον Πάθος» που ερμηνεύθηκε σε παγκόσμια 1η στις 22 Απριλίου τρέχοντος έτους στο Δημοτικό μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας, από τη Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Δήμου Αθηναίων με διευθυντή Ορχήστρας το Λευτέρη Καλκάνη και σολίστ Αντωνία Καλογήρου (σοπράνο), Ινές Ζήκου (Μέτζο σοπράνο), Αντώνη Κορωναίο (Τενόρο), Τάσο Αποστόλου (βαθύφωνο), Αλέξη Κωστάλα (αφηγητή) και Διδασκαλία Χορωδίας Σταύρο Μπερή. Στα προσεχή σχέδια είναι ένα μεγάλο συμφωνικό έργο για την επέτειο των 2.500 ετών από τη μάχη των Θερμοπυλών. Υπάρχουν πολλά ακόμη που θα ήθελα να πραγματοποιήσω συν Θεώ. Ελπίζω σε μια επόμενη ευκαιρία να έχουμε να πούμε αρκετά για τους επόμενους στόχους. Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία αυτής της συνεργασίας και την ευκαιρία να απαντήσω στα ερωτήματα που μου θέσατε. Καλή δύναμη στο έργο σας. Θα ήθελα να τελειώσω με μια ευχή προς τους γονείς και τα παιδιά τους.

Στηρίξτε ένθερμα τη δημιουργική ενασχόληση των παιδιών σας αλλά και τη δική σας με τη μουσική.
Χαρίστε στον εαυτό σας το απαραίτητο οξυγόνο για να ζείτε όμορφα και δημιουργικά.

dimitris minakakis

“Greek Suite” for orchestra and Children’s Choir
“Greek Suite” for orchestra and Children’s Choir
This work is dedicated to musicologist Marko F. Dragoumis
professor of Athens College.
Performed by Choir of Students of the Athens College – Psychico College
Teaching Chorus: Maria Komisopoulou, Nikolai Manolikakis,
Vissaria Velliou, Stephanos Tsokakis
Conductor: Dimitris Minakakis
Friday, February 26, 2010, 8:00 pm
College Theatre

dimitris minakakis.Three Pieces for Cello and Piano
https://www.youtube.com/watch?v=n1tV1d_ngV0

Δημήτρης Μηνακάκης Three Pieces for Cello and Piano (2014) Παρασκευή 17 Μαΐου 2019 Athenaeum, αίθουσα ‘la Divina’ Ορέστης Ζαφειρόπουλος, βιολοντσέλο Παναγιώτης Γιαννακάκης, πιάνο
“κορτσόπον λαλ με'” 8-7-2018 Παιδική Χορωδία της Κέρκυρας στο MUTH
https://www.youtube.com/watch?v=8ne4KxAusVk
“κορτσόπον λαλ'” 8-7-2018 Παιδική Χορωδία της Κέρκυρας στο MUTH στα πλάισια του 12ου Φεστιβάλ ” Summa Cum Laude International Youth Music Festival Vienna”. 1το τραγούδι το έγραψε ειδικά για την Παιδική χορωδία ο γνωστός συνθέτης Δημήτρης Μηνακάκης.

Δ. ΜΗΝΑΚΑΚΗΣ: ΑΣΤΕΡΙ ΘΕΪΚΟ, Παιδική Χορωδία Κέρκυρας- Ήρα Ζέρβα.
https://www.youtube.com/watch?v=eXZZwhv5pqE&pbjreload=10
Αστέρι θεϊκό, μουσική:Δημήτρης Μηνακάκης, ποίηση: Κωστής Παλαμάς
Παιδική Χορωδία Κέρκυρας
σόλο σοπράνο: Ήρα Ζέρβα
πιάνο: Αλέξανδρος Κομνάς
διεύθυνση: Χριστίνα Καλλιαρίδου
Παρασκευή 21/12/2018 Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας

dimitris minakakis “Idychoron – Sweet Dancing”
https://www.youtube.com/watch?v=1a-VRH0e-GU&t=121s
“IDYCHORON – SWEET DANCING”
for Chamber Orchestra
and four soloists
Violin: Dimitris Semsis
Cello: Michael Porfyris
Guitar: Alexander Kalkos
Piano: Stavros Kollias
The work of choreographing and interpreting
Georgina Kypraiou
Conductor: Dimitris Minakakis

dimitris minakakis.Oi dyo opseis mias diadromis
https://www.youtube.com/watch?v=soxzlpG09ro&t=717s
Composer, dimitris Minakakis
in memory of Yanni A. Papaioannou
Conductor, Stratis Minakakis
College Theatre
March 6, 2009

dimitris minakakis.Greek Suita for Violin, Piano and Orchestra
https://www.youtube.com/watch?v=3yQk2Bc0C1o&t=462s

Direct transmission
National Symphony Orchestra of ERT
Presentation:
Christos Papageorgiou
Violin: Kostas Panagiotidis
Piano: Dr. Sotirios Dimitriadis
Conductor:
Alkis Panagiotopoulos
• O kyr Vorias
• Olympus and Kissavos
• Psaropoula
• Zoumtrialarilaro

dimitris minakakis.Liturgia Byzantina 3 from 5.mpg
https://www.youtube.com/watch?v=EJRWU4zsSms&t=181s
COMPOSITOR E MAESTRO
DEMETRIUS MINAKAKIS

LITURGIA BYZANTINA
PALÁCIO DOS BANDEIRANTES
AUDITÓRIO ULISSES GUIMARÃES
SAO PAULO — SP
Sábato — 25 de novembro de 2006 — 20 horas
CORO E ORCHESTRA
DA ACADEMIA DE TATOUI
MAESTRO CORO CADMO FAUSTO
Solistas: S. Pavlakis
D. Papadimitrakis
Ao
Exmo. Governador do Estado de São Paulo
Prof. Dr. Cláudio Lempo
Sao Paulo SP
Em nome da Arquidiocese Orthodoxa Greka, da Academia Brasileira de Arte, Cultura e História e da Academia de Paulista de Letras, agradecemos a valiosa colaboração que estamos recebendo do Governo do Estado de São Paulo, na pessoa do Exmo. Governador Prof. Dr. Cláudio Lembo para a realizacao, inédita no Brasil e na América Latina, da apresentação do Concerto Musical da Liturgia Byzantina.
Com este evento, pretendemos mostrar união dos dois povos e estreitar ainda mais a ponte cultural Brasil-Grécia
Paradenizamos os coloboradores brasileiros e gregs e desejamos Paz e Prosperidade para ambos os povos.

Dom Athanasio Tsalikis
Arcebispo Ortodoxo Grego

Prof. dr. Ives Gandra Martins Com. Roberto Oropallo
Presidente da APL Presidente da ABACH

Prof. Michel Chelala
Dir. Sec-Geral da ABACH

dimitris minakakis.Étsi mou státhike o Taygetos
https://www.youtube.com/watch?v=62agfhnP3K4&t=211s
ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΡΤΡΟ
28 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
«Έτσι μου στάθηκε ο Ταΰγετος»
Μουσική, Δημήτρης Μηνακάκης
Ποίηση, Νικηφόρος Βρεττάκος
Ερμηνεύουν:
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ
Διευθυντής Ορχήστρας, Γιώργος Αραβίδης
soprano Λυδία Ζερβάνου,
mezzo soprano Σοφία Καπετανάκου
baritone Αρκάδιος Ρακόπουλος.

Βιογραφικό.

Ο Δημήτρης Μηνακάκης είναι συνθέτης, εκτελεστής, παιδαγωγός και συγγραφέας.
Η συνθετική του πορεία αντικατοπτρίζει έντονες επιρροές από τη Βυζαντινή μουσική, τη λόγια ελληνική παράδοση, και τον ύστερο ευρωπαϊκό μοντερνισμό. Οι συνισταμένες αυτές αφομοιώνονται και εξελίσσονται διαρκώς στο προσωπικό του ύφος. Εξίσου σημαντική είναι η επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος.
Ως εκτελεστής, ανέπτυξε πολύπλευρη δραστηριότητα τόσο στο χώρο της Βυζαντινής μουσικής ως ιεροψάλτης, όσο και σε αυτόν της Ευρωπαϊκής μουσικής, ως διευθυντής χορωδίας και ορχήστρας. Το ρεπερτόριό του καλύπτει χορωδιακά και ορχηστρικά έργα από το 16ο αιώνα έως τις μέρες μας.
Εξίσου πολυσχιδές είναι το παιδαγωγικό του έργο. Καθηγητής θεωρητικών και σύνθεσης σε εξέχοντα μουσικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα, έχει διδάξει έναν ευρύ κύκλο μαθημάτων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ακουστικά, αρμονία, αντίστιξη, φούγκα και σύγχρονη μουσική. Το ιδιαίτερο σύστημα διδασκαλίας του, που έγκειται στην ταυτόχρονη εμπέδωση θεωρίας και πράξης, έχει προσελκύσει πλήθος σπουδαστών πολλοί από τους οποίους διακρίνονται σήμερα ως εκτελεστές, συνθέτες, θεωρητικοί και μουσικολόγοι στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το παιδαγωγικό του έργο επεκτείνεται και στο χώρο της διοικητικής οργάνωσης: Ιδρυτής της College Symphony Orchestra, ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής ωδείων, διακρίθηκε για την προώθηση της μουσικής δωματίου και τη δημιουργία μουσικών συνόλων. Για τα τελευταία έκανε πλήθος επεξεργασιών, ενορχηστρώσεων και πρωτότυπων συνθέσεων, δίνοντας την ευκαιρία σε σπουδαστές όλων των οργάνων και επιπέδων κατάρτισης να έρθουν σε επαφή με τη συμφωνική μουσική.¬¬
Η συγγραφική του δραστηριότητα είναι προέκταση του παιδαγωγικού του έργου. Το διεθνώς αναγνωρισμένο «Εγχειρίδιο Ανάπτυξης Ακουστικών Ικανοτήτων» (εκδόσεις Παπαγρηγορίου¬-Νάκα) αναπτύσσει μια πολύπλευρη προσέγγιση στον τομέα των ακουστικών που απευθύνεται τόσο στον αρχάριο σπουδαστή, όσο και στον επαγγελματία μουσικό που θέλει να εμβαθύνει και επεκτείνει τις μουσικές του ικανότητες. Το έργο του «Η τέχνη της μουσικής και η τεχνική της» διαπραγματεύεται τη συστηματική διδασκαλία της μουσικής ανάγνωσης και των βασικών ακουστικών δεξιοτήτων.
Η «Βασική θεωρία της μουσικής» σε τρία τεύχη Θεωρία Α΄, Θεωρία Β΄, Θεωρία Γ΄ περιέχει το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο, δοσμένο με επαγωγικό τρόπο, ώστε ο μαθητής να είναι σε θέση να ξεκινήσει απρόσκοπτα τη σπουδή της «Αρμονίας». Τον Ιανουάριο του 2019 εξεδόθησαν τα Χορωδιακά για Χορωδία ομοίων φωνών και θα ακολουθήσουν τα Χορωδιακά για Μικτή Χορωδία.
Τα έργα του Δημήτρη Μηνακάκη έχουν ερμηνευθεί στην Ελλάδα, Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική από διαπρεπή μουσικά σύνολα, όπως: Κρατική Ορχήστρα Βορείου Ελλάδος, Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ, Η Συμφωνική ορχήστρα και Χορωδία του Δήμου Αθηναίων, τα Έγχορδα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Ορχήστρα Δωματίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, Ορχήστρα και Χορωδία της Ακαδημίας του Τατουί (Βραζιλία), Ορχήστρα εγχόρδων: «Καμεράτα», Ορχήστρα δωματίου: Dianapolis (Yambol – Βουλγαρία), Ορχήστρα Δωματίου Sinfonietta κλπ.
Καθηγητής Μουσικής στο Κολλέγιο Αθηνών, 1981 -2013, Συντονιστής Μουσικής στο Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού, 1994-2001 και από το 2001-2013 Διασχολικός Προϊστάμενος Μουσικής.
Διετέλεσε επίσης καθηγητής μουσικής στην Αναργύρειο και Κοργαλένειο Σχολή Σπετσών, καθηγητής Θεωρητικών της Μουσικής στο Ωδείο Πειραιώς Πειραϊκού Συνδέσμου, στο Ωδείο Αθηνών και στο Athenaeum καθηγητής Ανώτερων Θεωρητικών και Σύνθεσης. Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο Δημοτικό Ωδείο Ζωγράφου και Καλλιτεχνικός διευθυντής στο Δημοτικό Ωδείου Αγίου Δημητρίου, και στο Ωδείο Κολλεγίου.

Για το συνθετικό του έργο το Νοέμβριο του 2006 τιμήθηκε με την απονομή του Άγιου Σταυρού – Santa Cruz do Grau – από την Ιερά Σύνοδο Ορθοδόξων Διασποράς και Ελλάδος και από την Ακαδημία Τέχνης, Πολιτισμού και Ιστορίας της Βραζιλίας. Το 1990 έτυχε διακρίσεων σε διαγωνισμούς σύνθεσης.
Για το παιδαγωγικό του έργο το Νοέμβριο του 1996 έγινε Απονομή της έδρας του Γ. Φυλακτόπουλου «λόγω της εξαίρετης παρουσίας του στο Κολλέγιο Αθηνών και της σταθερής, αδιάκοπης προσφοράς του, πέρα και πάνω από τις απαιτήσεις του διδακτικού έργου στην τάξη». Τιμήθηκε από τον Πολιτιστικό Οργανισμό και το Ωδείο του Δήμου Αγίου Δημητρίου για την πολύχρονη και πολύτιμη προσφορά του στο Δήμο, το 2017 από το Δήμο Αγίου Δημητρίου και το 2018 από το Σύλλογο κυριών Αμυκλών.
Σπούδασε Βυζαντινή μουσική με το Δημήτρη Μπονάτσο , Γιώργο Ζαφειράτο, και Γιάννη Μαργαζιώτη, Πιάνο με τον Κωνσταντίνο Κυδωνιάτη και τη Φανή Μάτου, Ανώτερα Θεωρητικά με τον Κωνσταντίνο Κυδωνιάτη, Ανδρέα Καρμπόνε, Αλέκο Αινιάν, και σύνθεση με το Γιάννη Ανδρέου Παπαϊωάννου.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Από το γάμο του με την κα Παναγιώτα Μουτεβελή, Χημικό, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου, απέκτησε δύο παιδιά το Στρατή (1979), Μουσικό, καθηγητή Θεωρητικών και Σύνθεσης στο New England Conservatory (Βοστώνη, ΗΠΑ) και τη Γεωργία (1987), Βιολόγο, μεταδιδακτορική φοιτήτρια στο Σικάγο (U.S.A). Από το γάμο του γιού του Στρατή με την κ. Dolores Pizarro απέκτησε την εγγονή του Καταλίνα.

http://www.dimitrisminakakis.gr