Βασίλης Φλώρος: “Με συγκινεί το ρεύμα του μουσικού μινιμαλισμού και ιδιαίτερα το μπόλιασμά του με τις πληθωρικές παραδοσιακές φόρμες”

“Αυτή την περίοδο, παρέα με τους αξιόλογους συνεργάτες μου, Γιώργο Κελεσίδη και Μαρία Ευλαβή, ετοιμάζουμε την καινούργια διασκογραφική μου εργασία, που θα τιτλοφορείται Α Υ Θ Α Ι Ρ Ε Σ Η”

Ποιά είναι η πρώτη σας Μουσική ανάμνηση; Κατ’ αρχήν καλησπέρα και σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Το ιδιαίτερο βιολοντσέλο του Σωτήρη Ταχιάτη στα Λυρικά των Μίκη Θεοδωράκη και Τάσου Λειβαδίτη ήταν το πρώτο ανεπαίσθητο σκίρτημα, που ήρθε ως ανάμνηση μιας αντικειμενικής καλαισθησίας, τόσο οικείας και γνώριμης, όσο το ποιητικό πέρασμα του Άγγελου Σικελιανού, αιώνες αργότερα, από τον ίδιο δρόμο, την Αρχαία Ιερά οδό, που οδηγεί στα Ελευσίνια Μυστήρια. Ευγνώμων στους γονείς μου για την αισθητική οπτική.

Ποιον καλλιτέχνη θαυμάζετε και με ποιον Μουσικό θα θέλατε να βρεθείτε επί σκηνής; Ο θαυμασμός μου αφορά έργα και όχι ανθρώπους, μιας και το έργο έχω τη βαθιά πεποίθηση ότι αποτελεί το καλό μέρος του εαυτού του ανθρώπου, απαλλαγμένο από τη φθορά της αρετής και της αμαρτίας που καθένας επωμίζεται στον στιγνό ρεαλισμό του καθημερινού του βίου. Τους καλλιτέχνες και τους ήρωες πρέπει να τους κοιτάς από απόσταση, μιας και από κοντά ελοχεύει πάντα ο κυνισμός της απομυθοποίησης, που λειτουργεί πάντα ανασταλτικά στην όποια αγνότητα της δημιουργίας.
Οι μουσικές και οι αισθητικές επίσης που καθένας συναντά στο δρόμο του είναι χρονικά και αέναα εναλλασσόμενες και εξελισσόμενες. Έτσι, αυτή την περίοδο, μπορώ νας σας πω ότι με συγκινεί το ρεύμα του μουσικού μινιμαλισμού και ιδιαίτερα το μπόλιασμά του με τις πληθωρικές παραδοσιακές φόρμες.
Δύο χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι αυτού του ρεύματος, με τους οποίους θα ήταν ξεχωριστή η χαρά και η τιμή μιας ενδεχόμενης μελλοντικής δημιουργικής σύμπραξης, είναι ο θεσσαλονικιός μινιμαλιστής Μάνος Μυλωνάκης (Your Hand In Mine) και o καναδός εκπρόσωπος της νεοκλασσικής ambient Tambour.

Περιγράψτε μας τη μέχρι σήμερα πορεία σας στη μουσική. Υπήρξαν επιρροές καθοριστικές θετικές ή αρνητικές; Ως εκκολαπτόμενος δημιουργός ξεκίνησα τη δημιουργική ενασχόληση με τη στιχουργική και τη μουσική σύνθεση, καθώς επίσης και τις ζωντανές εμφανίσεις από τα εφηβικά μου χρόνια. Από το 2010, παράλληλα με την έκδοση της πρώτης δισκογραφικής εργασίας μου ( Στις όχθες της αυγής LP + Digital Album ℗2010 Legend – EGE | Digital Album ℗ 2015 Chromodiastasi Ltd / MLK ) ασχολούμαι επαγγελματικά ως τραγουδοποιός και μουσικός, ενώ από το 2017 ασχολούμαι ενεργά και με τον τομέα της μουσικής παραγωγής, ιδρύοντας την ανεξάρτητη εταιρεία Αγάντα, από τον ναυτικό όρο αγάντα, που σημαίνει πιάσου γερά, κράτα, μία προσπάθεια από μέρους μου κάθετης αυτοδιαχείρισης όλου του φάσματος της μουσικής παραγωγής, έξω από τη μέγγενη των πολυεθνικών και των λογής μεσαζόντων. Υπό τη δισκογραφική σκέπη της Αγάντα έχω τη χαρά, πλέον, να φιλοξενούνται αξιόλογες εργασίες συναδέλφων δημιουργών.
Στη δεκαετή αυτή επαγγελματική πορεία υπήρξαν επιρροές από την δημιουργική αλληλεπίδραση και συνεργασία με ομότεχνους συναδέλφους, από τις οποίες μόνο θετικό πρόσημο και εξέλιξη μπορεί να εξαχθεί. Επίσης, η ζύμωση με διαφορετικά μουσικά σύμπαντα και αισθητικές σε φέρνει πιο κοντά στη διαμόρφωση του δικού σου αισθητικού χαρακτήρα. Σαφώς, σε μια διαδραστική διαδικασία υπάρχουν και πολλές παραφωνίες, η σωστή όμως διαχείριση των οποίων, βοηθά στην αποφυγή αντίστοίχων μελλοντικών κακοτοπιών, που λειτουργούν ανασταλτικά στη δημιουργική διαδικασία και στην ελευθερία καλλιτεχνικής έκφρασης.

Ποιά είναι η άποψή σας για τα μουσικά τηλεοπτικά talent show; Ας ασχοληθούμε, παρακαλώ, με την ουσία της τέχνης και της αισθητικής κι ας αφήσουμε απ’ έξω τη μπίζνα και τον δαίμονα της ματαιοδοξίας.

Μια συνεργασία που ονειρεύεστε; Όραμά μου αποτελεί η δημιουργική διάδραση με διάφορα είδη τέχνης, μέσω των άξιων εκπροσώπων της. Αξίζει να αναφέρω ως παράδειγμα, την ξεχωριστή στιγμή συνάντησης και ουσιαστικής σύμπραξης μου με τον ξεχωριστό φίλο πλέον, συνεργάτη εικαστικό και ζωγράφο Λάκη Μουρατίδη, ο οποίος “διαβάζοντας την ψυχή μου”, φιλοτέχνησε τον ξεχωριστό πίνακα, που κοσμεί το εξώφυλλο της τελευταίας δισκογραφικής μου δουλειάς (‘ρῖγος ψυχῆς φορεμάτων LP + Digital Album ℗2018 AGANDA MUSIC PRODUCTIONS). Τέτοιου είδους δημιουργικοί διάλογοι συμβάλλουν ουσιαστικά στην εξελικτική καλλιτεχνική διαδικασία. Για εμένα το τελευταίο αποτελεί αιτιολογία δημιουργικής ύπαρξης.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Ο,τιδήποτε σχετίζεται με την εγκύκλια ή μη γνώση αποτελεί καλλιέργεια τους πνεύματος και η μουσική παιδεία είναι κύριο μέρος της. Η πνευματική κατάκτηση και εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα κάθε φορά προς τον πολιτιστικό εξανθρωπισμό, θέτωντας τις βάσεις δημιουργίας της κοινωνίας των ενεργών πολιτών. Θα έλεγα, μάλιστα, πως η μουσική παιδεία δεν αποτελεί απλά αναγκαίο συστατικό μια υγιούς κοινωνίας, αλλά ικανή και αναγκαία συνθήκη για την ίδια την ύπαρξή της.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Αποτέλεσμα της ύπαρξης ουσιαστικά αξιόλογων μουσικών και δασκάλων στην Ελλάδα, είναι το συνεχώς εξελισσόμενο και παραγώμενο ακαδημαϊκό έργο και δυναμικό των μουσικών σχολείων και των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, το οποίο, παρά την χρόνια και δόλια αδιαφορία των κυβερνήσεων, συνεχίζει να εξελίσσεται χάριν στο βαθιά γνωσιακό υπόβαθρο, αποτέλεσμα εγκύκλιας, αλλά και βιωματικής σπουδής.

Ποιά είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Αυτή την περίοδο, παρέα με τους αξιόλογους συνεργάτες μου, Γιώργο Κελεσίδη και Μαρία Ευλαβή, ετοιμάζουμε την καινούργια διασκογραφική μου εργασία, που θα τιτλοφορείται Α Υ Θ Α Ι Ρ Ε Σ Η.
Η Αυθαίρεση είναι το φέρον μέσο, ανάμεσα στη δημιουργική Αυθαιρεσία, που αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη στην τέχνη και στον δημιουργικό προορισμό της Αφαίρεσης. Μία απόπειρα συνθετικού μπολιάσματος της αφαίρεσης της ambient με τον πληθωρικό κόσμο της παράδοσης. Η δουλειά αναμένεται να κυκλοφορήσει το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Παράλληλα, αυτή την περίοδο, ασχολούμαι με τη μουσική σύνθεση για μια ταινία μικρού μήκους, που ετοιμάζουμε παρέα με τη σκηνοθέτιδα Άννα Μαχαιροπούλου, σε συνέχεια της εξαιρετικής μας περσινής συνεργασίας μας στο έργο ΜΗΝΙΣ σε παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής, ενώ ταυτόχρονα έχω τη χαρά να επιμελούμαι της παραγωγής αλλά και της μουσικής σύνθεσης ενός πρωτότυπου μουσικού project, που έχει ως βάση τις κοινές ρίζες και αναφορές λαογραφικών ιστοριών και μύθων (παραλλαγές) μεταξύ Ελλάδας και της Τουρκίας, μέσω ενός ιδιότυπου αφηγηματικού και μουσικού διαλόγου.

Εγκλεισμός στο σπίτι. Πως διαχειρίζεστε το χρόνο σας; Ποια συναισθήματα σας διακατέχουν; Οποιασδήποτε μορφής ακούσιος περιορισμός της ελευθερίας ενισχύει τα αντανακλαστικά που δημιουργεί το αίσθημα της ανασφάλειας και του φόβου. Και τα τελευταία με τη σειρά του τρέφουν το θυμικό. Η δημιουργική ενασχόληση στις πρωτοφανείς συνθήκες λειτουργεί ως αντίβαρο εκτόνωσης, αλλά και πιο ψύχραιμης αξιολόγησης της συνεχώς εξελισσόμενης συγκυρίας. Το ζήτημα είναι να εκφραστεί όλη αυτή η συσσωρευμένη συναισθηματική ενέργεια σε ωφέλιμη κοινωνική διεκδίκηση.

Ακούμε συνεχώς για Βία. Ενδοοικογενειακή, εργασιακή, αθλητική, καλλιτεχνική… Εντυπωσιάζεστε από το συμβάν ή από τους πρωταγωνιστές; Εσείς έχετε υποστεί κάποια μορφή βίας; Η ζωή αποτελεί για τον άνθρωπο μια αέναη προσπάθεια διαχείρισης διαφόρων μορφών βίας. Τη βία εκκολάπτει η αυθαιρεσία της εξουσίας, αποτέλεσμα της ανασφάλειας που δημιουργεί το παγκόσμιο ανταγωνιστικό και καπιταλιστικό περιβάλλον. Η εποχή των τεράτων του Νόαμ Τσόμσκι, δυστυχώς είναι ήδη εδώ κι ο άνθρωπος, ως άλλος ήρωας του Μαγιακόφσκι κουβαλά την απάθεια του βιαζόμενου, απόρροια της δικής του ήττας από την εκούσια ή ακούσια συνδιαλλαγή χρόνων με την εξουσία, χάριν ματαιοδοξίας.
Οι δημιουργοί, ως αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας, είναι κι αυτοί θύματα της χρόνιας βίας, τουλάχιστον ψυχολογικής μορφής. Τα συμφέροντα των πολυεθνικών και ο τοξικός ρόλος των μεσαζόντων ενισχύει τις διάφορες μορφές εκφοβισμού, που δυστυχώς σε πολλές των περιπτώσεων βρίσκουν θεσμική πλέον νομιμοποίηση, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων και όσα τραγικά διαδραματίζονται, γύρω από αυτόν.
Η αλληλεγγύη και η κοινή δράση έναντι οποιασδήποτε μορφής βίας της εξουσίας είναι επιτακτική και προϋποθέτει προσωπικές υπερβάσεις έναντι του φόβου που διαφεντεύει. Σε κοινωνικό επίπεδο αυτό είναι εφικτό.
Στη περίτωση, όμως, του πανταχού παρόντος φόβου του θανάτου, ο οποίος αγγίζει τα όρια της ήττας, αρκούν οι ελάχιστες ανθρώπινες στιγμές, αποτέλεσμα του μεγαλείου του Έρωτα για ζωή και δημιουργία, ικανές να τον ξεγελάσουν, έστω και ως ψευδαίσθηση.

Αφού σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία, επιτρέψτε μου να μοιραστώ κάτι από

την Α Υ Θ Α Ι Ρ Ε Σ Η μου.

Ακόρεστο όνειρο
Στίχοι : Βασίλης Φλώρος
Μουσική : Βασίλης Φλώρος
Ερμηνεία : Μαρία Ευλαβή

Πού ν’ ακουμπήσω τ’ ακόρεστο όνειρο;
Τ’ ανώτατο όριο του Έρωτα, που ν’ ακουμπήσω;
Το ρήμαξε η λιχνεία της υφέρπουσας κενοδοξίας·
παγωμένο απολίθωμα
κείται, στ΄άδυτα σπλάχνα της ανέγγιχτης γης,
μιας σιωπής νεκρικής,
συχνότητα απόλυτη.
Η σάρκα του άνευ όρων στη λήθη
νόθο λάφυρο ναρκισσισμού,
έμειν’ η ανάκλαση να σχίζει ατερμόνως
το αισθητήριο κέντρο του νου,
ως ελάχιστη απόδειξη ύπαρξης.

Contact Info
[email protected]
Booking
[email protected]
Vassilis Floros’ Official

Web : http://www.vassilisfloros.eu
Vassilis Floros’ Facebook : http://www.facebook.com/VassilisFloros
Vassilis Floros’ Instagram : @vassilis.floros

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΛΩΡΟΣ
τραγουδοποιός

Ο Βασίλης Φλώρος γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1982 στον Υμηττό.

Σπούδασε Μαθηματικός στο Τμήμα Μαθηματικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ( Ε.Κ.Π.Α. ).
Σπούδασε Λαογραφία (Λαογραφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών) και ασχολείται ενεργά με το αντικείμενο της Λαογραφικής Μελέτης και Έρευνας. Χαρακτηριστικό είναι η αγάπη του και η αυθεντική του ενασχόληση με λαογραφικό πλούτο, που κρύβει κάθε μέρος.
Παράλληλα ακολούθησε σπουδές ακουστικής και κλασικής κιθάρας στο “Ιαμβικό Ωδείο” στον Υμηττό, καθώς επίσης και σπουδές στη μουσική τεχνολογία και τον προγραμματισμό (“Ωδείο Μουσικής Πράξης” στο Κουκάκι).
Μαθήτευσε δίπλα στο σπουδαίο δάσκαλο Ανδρέα Τσεκούρα (διδασκαλία και διεύθυνση μουσικών συνόλων στο Ωδείο Αθηνών) και εκτός από κιθάρα, παίζει παραδοσιακά νυκτά όργανα (στεριανό λαούτο, ούτι, τρίχορδο μπουζούκι, τζουρά, μπαγλαμά).

Το Μάιο του 2010 κυκλοφόρησε η πρώτη του προσωπική δισκογραφική δουλειά, με τίτλο “Στις όχθες της αυγής” (Legend & Β’ ψηφιακή έκδοση MLK, 2015), όπου, εκτός από ίδιο, ερμηνεύουν τα τραγούδια του ο Γιώργος Νταλάρας, ο Δημήτρης Ζερβουδάκης, ο Δημήτρης Μυστακίδης και η Ανατολή Μαργιόλα.

Για τη δουλειά αυτή συνεργάστηκε με τον σπουδαίο Πηλιορείτη λαογράφο Γιώργο Θωμά, αλλά και με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, για την παραχώρηση των φωτογραφιών του αείμνηστου Πηλιορείτη Φωτογράφου Δημήτρη Λέτσιου, οι οποίες κοσμούν το δίσκο.

Τον Δεκέμβριο του 2015 κυκλοφόρησε ο δεύτερος προσωπικός του δίσκος με τίτλο “Αλμαγέστη ενός χαμάλη” (MLK), στον οποίο συμμετέχουν οι Δημήτρης Μυστακίδης, Ασπασία Στρατηγού, Μαρίνα Δακανάλη, Κατερίνα Αναγνώστου και ο σπουδαίος καθηγητής Φυσικής και συγγραφέας Γιώργος Γραμματικάκης.

To 2017 κυκλοφόρησε σε μορφή digital single το αντιφασιστικό τραγούδι «Έχιδνα γκαστρωμένη».

Tον Ιούνιο του 2017 ιδρύει την προσωπική του ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής με τον διακριτικό τίτλο “ΑΓΑΝΤΑ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ – AGANDA MUSIC PRODUCTIONS” με δραστηριότητες που σχετίζονται κάθετα και με όλο το φάσμα υπηρεσιών μουσικής παραγωγής ( Record Label, Event Production Services Agency, Music and Distribution Services Agency και Design Lab ).

Το χειμώνα του 2018 εκδίδει το τρίτο προσωπικό του Album με τον ιδιαίτερο τίτλο [ ‘ρῖγος ψυχῆς φορεμάτων ] σε παραγωγή της “ΑΓΑΝΤΑ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ – AGANDA MUSIC PRODUCTIONS” . Σε αυτό το album ο Βασίλης Φλώρος συνεργάζεται για πρώτη φορά με την ερμηνεύτρια Μαρία Ευλαβή, με την οποία συμπράττουν μέχρι και σήμερα σε μουσικά project και ζωντανεές εμφανίσεις, αλλά και με τον ξεχωριστό ζωγράφο και εικαστικό Λάκη Μουρατίδη, ο οποίος φιλοτεχνεί και τον πίνακα που κοσμεί το εξώφυλλο του album.

Στις αρχές του 2019 γράφει Πρωτότυπη Μουσική για την χοροθεατρική παράσταση [ Εν αρχή ήν ο Λόγος – Χορογραφώντας τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου ] σε συνεργασία με τη χοροθεατρική ομάδα Gratia Artis School of Dance Team, τη χορογράφο Αντιγόνη Παπανικολάου και τον σκηνοθέτη Kriz Θεοχαρόπουλο. Το Σεπτέμβρη του 2019 κυκλοφορεί το ορχηστρικό Album “Agamemnon” ( Aganda Music Productions ) με την Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση της παράστασης.

Από τον Οκτώβρη του 2019 ο Βασίλης Φλώρος συνεργάζεται με την εταιρεία Musikutveckling.se Group που εδρεύει στο Goteborg της Σουηδίας, ως σύμβουλος παραγωγής.

Το καλοκαίρι του 2020 το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής του αναθέτει την πρωτότυπη μουσική σύνθεση για το έργο “ΜΗΝΙΣ” σε σκηνοθεσία της Άννας Μαχαιροπούλου.
Η παράσταση, στην οποία σθμμετέχει και ως μουσικός επί σκηνής, παρουσιάζεται στο Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Δήμου Μαρώνειας – Σαπών.
Το μουσικό του έργο συμπεριλαμβάνεται σε σημαντικές μουσικές συλλογές ( “Difono 2011” (Lyra), “Ert Open – To The Victory …” (Ert Open, 2014), “Giorgos Dalaras – Participations” (Minos EMI, 2014) “It’s Something Tracks (MLK, 2016) etc. )

Από το Φεβρουάριο του 2011 παρουσιάζει τη δουλειά του σε μουσικές σκηνές, χώρους πολιτισμού και φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και στο Εξωτερικό ( Θέατρο Βράχων Βύρωνα, Musikutveckling Music Fest στη Σουηδία, Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας, Σταυρός του Νότου, κ.λπ.), όπου συνεργάζεται με σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως η Dilek Koc, η Κατερίνα Παπαδοπούλου, ο Κυριάκος Γκουβέντας, ο Χάρης Λαμπράκης, ο Δημήτρης Τσεκούρας, ο Βαγγέλης Βοττέας, ο Φώτης Σιώτας, ο Θανάσης Σοφράς, ο Πάνος Δημητρακόπουλος και πολλοί άλλοι.
Δίνοντας έμφαση στην πλοκή και τη δύναμη του στίχου, θαυμαστής και μάστορας της ελληνικής γλώσσας, ο Βασίλης Φλώρος εμπνέεται συνεχώς και εργάζεται πάνω στο Λόγο, ο οποίος, όπως ο ίδιος ο τραγουδοποιός χαρακτηριστικά αναφέρει : “ο Λόγος είναι αιτία της δημιουργίας, πηγή της γραπτής και της προφορικής λαϊκής παράδοσης , αλλά και μαθηματική αναλογία, η μήτρα του ρυθμού και της αρμονίας.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα γράφει για τοπικά ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά, ηλεκτρονικές πολιτιστικές πύλες κ.λπ.) και προετοιμάζεται ακόμη και για τη δημοσίευση του πρώτου του βιβλίου.
Αυτήν την περίοδο, με τη μουσική του ομάδα (Γιώργος Κελεσίδης, Μαρία Ευλαβή) πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις, ετοιμάζοντας το καινούργιο του μουσικό project

Α Υ Θ Α Ι Ρ Ε Σ Η.

ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
Στις όχθες της αυγής LP + Digital Album

℗ 2010 Legend – EGE | ℗ 2015 Chromodiastasi Ltd / MLK

Αλμαγέστη ενός χαμάλη LP + Digital Album

℗ 2015 Chromodiastasi Ltd / MLK

Έχιδνα γκαστρωμένη Digital Single

℗ 2016 Chromodiastasi Ltd / MLK

‘ρῖγος ψυχῆς φορεμάτων LP + Digital Album

℗ 2018 AGANDA MUSIC PRODUCTIONS

Agamemnon LP + Digital Album
℗ 2019 AGANDA MUSIC PRODUCTIONS

Contact Info
[email protected]
Vassilis Floros’ Official Web : www.vassilisfloros.eu
Vassilis Floros’ Facebook : www.facebook.com/VassilisFloros
Vassilis Floros’ Instagram : @vassilis.floros