Αφροδίτη Ραϊκοπούλου «ο πολιτισμός σαν έννοια δεν μολύνεται ποτέ»

Έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε τη διεθνούς φήμης συνθέτη-καλλιτέχνη Αφροδίτη Ραϊκοπούλου
Moscow Tchaikovsky Theatre
Ο πολιτισμός παράγει παιδεία ή η παιδεία πολιτισμό;
Η παιδεία είναι το πλέον απαραίτητο στοιχείο ως προς την γέννηση και ανάπτυξη του πολιτισμού.
Οι αρετές της εκπαιδεύουν και κατευθύνουν τον άνθρωπο στην αναζήτηση μίας πνευματικής καλλιέργειας που στοχεύει στην αρμονικά σταθερή συνύπαρξη της διανοητικής σκέψης με το πηγαίο συναίσθημα. Σαν το απόλυτο πάντρεμα μυαλού και καρδιάς.
Η παιδεία σμιλεύει και διαμορφώνει τον άνθρωπο ούτως ώστε να στρέψει την ματιά του προς τη δημιουργία και εφαρμογή πολιτισμού με σκοπό να γίνεται χρήσιμος στον εαυτό του πρώτα και στο σύνολο κατ’ επέκταση, το οποίο είναι και το ζητούμενο.
Οι γνωρίζοντας την παιδεία μεταδίδουν την έννοια του πολιτισμού στους νεότερους και όσο καλύτερα γνωρίζουν και τις δύο έννοιες, η σκυτάλη γίνεται για αυτούς λαμπάδα γνώσης εσαεί.
Southbank Centre, Royal Festival Hall, Hugh Grant introduces FAUST, music composed by Aphrodite Raickopoulou, performed by Philharmonia Orchestra
Η οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει σήμερα σε κοινωνική διάβρωση πόσο έχει «μολύνει» τον πολιτισμό;
Ο πολιτισμός σαν έννοια δεν μολύνεται ποτέ. Φυσικά για να παραχθεί χρειάζονται οικονομικοί πόροι.
Σε οποιαδήποτε εποχή όμως, το βάρος δίνεται στην ελπίδα ότι αυτό που παράγεται επιτελεί το σκοπό του, δηλαδή την επικοινωνία μεταξύ αυτών που παράγουν τον πολιτισμό και των δεκτών του. Με λιγότερους οικονομικούς πόρους σήμερα, σωστό είναι η επιλογή να γίνεται πιο στοχευμένα.
Ζωντανή Παρουσίαση της ταινίας %22 LOVE %22 με την Γκρέτα Γκάρμπο, μουσική Αφροδίτη Ραϊκοπούλου
Το talent show είναι ευκαιρία – διέξοδος για τους νέους καλλιτέχνες;
Μα φυσικά και είναι, μια και αποτελούν εφαλτήριο ανάδειξης, καμμιά φορά πολύ αξιόλογων νέων ταλέντων.
Είναι επίσης και πολύ καλή ψυχαγωγία. Οτιδήποτε γίνεται σοβαρά αποδίδει και τους ανάλογους καρπούς και
είναι πάντα σωστό να δίνεται μία ευκαιρία.
Άλλωστε το καθημερινό μέλημα του καλλιτέχνη είναι να αναζητά και να αναγνωρίζει τους όμοιους του. Με ή χωρίς την αρωγή οθονών.
Θέατρο Τσαϊκόφσκι, Μόσχα, Βαντίμ Ρέπιν, Φρανκ Στρόμπελ, ερμηνεύουν μουσική της Αφροδίτης Ραϊκοπούλου, 2016
Η μουσική παιδεία πως συνάδει με το τρόπο σκέψης ενός παιδιού ως προς την ένταξή του στην κοινωνία;
Είναι σε άμεση σχέση. Θα έπρεπε κάθε παιδί να μαθαίνει ένα όργανο. Βάζει σε μέτρο τη σκέψη του σε συνδυασμό με αυτή την ιδιαίτερη “ψυχική» συντροφιά η οποία πάντα θα το ανατάσσει και ποτέ δενθα το προδώσει.
Η μουσική παιδεία βοηθά τον άνθρωπο σε οποιαδήποτε ηλικία να μη χάσει το παιδί από μέσα του και είναι ένα καταπληκτικό αντίβαρο όσο και εφόδιο για τα δεινά της ζωής. Πόσες φορές ακούμε ένα μουσικό κομμάτι και προκαλούνται μνήμες και συναισθήματα. Για αυτό το λόγο κάθε πλουσιότερος ψυχικά άνθρωπος γίνεται κύτταρο μιας πιο ολοκληρωμένης κοινωνίας.
Βαντίμ Ρέπιν, Φράνκ Στρόμπελ, Άρνολντ Κατς Θέατρο, Σιβηρία, Νοβοσιμπίρσκ
Είστε καταξιωμένη στο χώρο της μουσικής με ζηλευτή καριέρα στο εξωτερικό. Πόσο περήφανη αισθάνεστε ως Ελληνίδα;
Το ότι είμαι Ελληνίδα γνωρίζω ότι έχω δύο δώρα που μου ήρθαν φυσικά. Τη γλώσσα και την ιστορία του τόπου, τα οποία προσφέρουν ένα μοναδικό τρόπο σκέψης. Για αυτό όπου βρεθώ τιμώ τη χώρα που με γαλούχησε και που θα το κάνει για πάντα.
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Νέας Ρωσίας, Θέατρο Τσαϊκόφσκι, Βαντίμ Ρέπιν βιολί, Φρανκ Στρόμπελ διεύθυνση ορχήστρας
Στις 8 Μαΐου θα “χαρίσετε” τις παρτιτούρες σας για μια μοναδική συναυλία της Σ.Ο.Δ.Θ στο Μέγαρο Μουσικής. Περιγράψτε μας τα συναισθήματά σας για τη συνεργασία και για τη συναυλία.
Ευχαριστώ πολύ τη μαέστρο Λίζα Ξανθοπούλου, η οποία μου έδωσε την ευκαιρία να παρουσιαστεί ένα μέρος από τη μουσική επένδυση που συνέθεσα για την ταινία ΦΑΟΥΣΤ του Μούρναου. Οι συντελεστές της συναυλίας όπως και οι καλλιτέχνες που καλέστηκαν, όλοι φυσικά πολύ καταξιωμένοι του χώρου, με γεμίζουν χαρά και εμπιστοσύνη που είμαι κομμάτι μίας τέτοιας σοβαρής μουσικής πρότασης.
Η μικρασιατικής καταγωγής Αφροδίτη Ραϊκοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα.
Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου με την καθοδήγηση του Αυστριακού καθηγητή Μαχ Hallecker, ολοκληρώνοντας τις σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής στο Λονδίνο.
Ειδικεύτηκε στη σύνθεση μουσικής για τον κινηματογράφο.
Το 2012 συνεργάστηκε με τη διακεκριμένη παραγωγό Καρμεν Ζγούρα, με την Philharmonia Orchestra και τον μαέστρο Benjamin Wallfisch, όπου η συνθέτης παρουσίασε το πρωτότυπο της soundrtack σε ζωντανή προβολή του κλασικού αριστουργήματος ” ΦΑΟΥΣΤ ” του Φ.Β. Μούρναου, που παρουσίασε ο άγγλος ηθοποιός Χιού Γκράντ.
Το 2016 συνεργάστηκε σε μια ακόμη παραγωγή της Καρμεν Ζγούρα,
με τον διάσημο Ρώσο βιολονίστα Vadim Repin, την Philarmonia Orchestra και το Royal Festival ΗαΙl στο Southbank Centre του Λονδίνου, στην ζωντανή προβολή του φίλμ νουάρ ” LOVE ” ( Greta Garbo, John Gilbert ) συνθέτοντας το soundtrack της ταινίας. Την ορχήστρα διήυθυνε ο Franck Strobel.
Το έργο περιόδευσε στη Ρωσία όπου παρουσιάστηκε στο Tchaikovsky Theatre στη Μόσχα, με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ρωσίας υπο τη μουσική διεύθυνση του Franck Strobel, στο Νοβοσιμπίρσκ της Σιβηρίας, με την Φιλαρμονική του Νοβοσιμπίρσκ στα πλαίσια του Transsiberian Art Festival και στην Κόκκινη Πλατεία στη Μόσχα.
Η συνθέτης έχει παρουσιαστεί στο BBC Radio 3 και χαίρει εξαιρετικών κριτικών από τον εξειδεικευμένο βρεττανικό Τύπο.
Raickopoulou’s sweepingly symphonic writing amplijied the dramatic turbulence of Mumau ‘s movie with α passion that would surely have impressed the director himself.. f’ Adam Sweeting,
The Arts Desk
It’s true love… Ben Lawrence,
The Telegraph l-ler musicfor Love is that rare thing, rich and melodic… Brian Barford, Classical Source