ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΓΟΡΑΣΤΙΔΟΥ: Η ζωγραφική για εμένα είναι μια έντονη “ερωτική σχέση”

Τι είναι η ζωγραφική για εσάς; μια μορφή προσωπικής έκφρασης; ανάγκη για δημιουργία; επικοινωνία; ή κάτι άλλο;

H ζωγραφική είναι όλα αυτά μαζί αλλά και κάτι πολύ περισσότερο. Είναι υπέρβαση, η μεταφορά σε έναν προσωπικό σου κόσμο κι ο αγώνας που δίνεις με αυτόν για να τον μετουσιώσεις, να του δώσεις υπόσταση. Είναι μια αέναη πάλη με τον εσώτερο εαυτό σου που άλλοτε προσφέρει βαθιά ικανοποίηση κι άλλοτε σου τη στερεί με σκληρό τρόπο. Ουσιαστικά μιλάμε για μια έντονη ερωτική σχέση.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως εικαστικός;

Δύσκολο να τον περιγράψω με δυο λέξεις.Θα εστιάσω ωστόσο σε αυτά που με χαρακτηρίζουν περισσότερο. Εσωτερικότητα κι ευαισθησία που αρκετές φορές αναδύεται μέσα από μια υποτυπώδη σκληρότητα.

Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας ως εικαστικός;

Ανεξάντλητες είναι οι πηγές έμπνευσης για έναν καλλιτέχνη. Από το τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω μου, μέσα μου, μέχρι τη σκιά ενός φύλλου στο πεζοδρόμιο. Η μαγιά πλούσια κι εγώ προσπαθώ να την πλάσω.

Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα;

Θαυμάζω το έργο πολλών καλλιτεχνών, παλαιότερων και σύγχρονων. Θα αναφέρω την Louise Bourgeois που πιστεύω πως αποτύπωσε συγκλονιστικά στα έργα της τον εσωτερικό της “γολγοθά”. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μιλήσω μαζί της για το μεγάλο πρόβλημα του μεταναστευτικού και για το πως θα αντιμετώπιζε εικαστικά τον “γολγοθά” που βιώνουν εκατομμύρια άνθρωποι σήμερα.

Θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με κάποια άλλη μορφή τέχνης εκτός της ζωγραφικής;

Παλαιότερα ένιωσα την ανάγκη να “βγω” από τον καμβά με κάποιο τρόπο και στο χώρο. Επέστρεψα στον καμβά, μπορεί και να ξαναγυρίσω. Ασχολούμαι ήδη με τη φωτογραφία και με ενδιαφέρει η videoart που τη βρίσκω ιδιαίτερα προκλητική. Όλες οι μορφές τέχνης είναι άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους.

Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή για να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά;

Το Παρίσι του 19ου αιώνα θα επέλεγα, μια πόλη και μια εποχή που πάντα με γοήτευε. Η συναναστροφή με τους σημαντικούς λόγιους και καλλιτέχνες, το κίνημα του ιμπρεσιονισμού που αναπτύχθηκε κι όλος ο “μύθος” που πλέχτηκε γύρω από αυτήν την πόλη πιστεύω πως στη ζωγραφική πάλι θα με οδηγούσε. Άλλωστε θαύμαζα και θαυμάζω τη ζωγραφική της εποχής.

Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του;

Άκρως ερωτική όπως προανέφερα. Ένα συνεχές δούναι και λαβείν ανάμεσα σε δυο ζωντανούς οργανισμούς που πάλλονται και παλεύουν στην προσπάθειά τους να εναρμονιστούν. Το έργο όμως είναι πάντα αυτό που “εγκαταλείπει” τον καλλιτέχνη, αφήνοντάς τον μόνο του να αναζητά τον επόμενο “ερωτικό σύντροφο”.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Η διαρκής αναζήτηση σε πνευματικό επίπεδο, η βελτίωση και συνεχής εξέλιξη της δουλειά μου, η έκθεσή της, η επικοινωνία μου με το κοινό κι ό,τι συνεπάγεται αυτών. Στα άμεσα σχέδιά μου είναι κι η πραγματοποίηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκα το 1974 στη Θεσσαλονίκη , όπου ζω κι εργάζομαι μέχρι και σήμερα.
Το ενδιαφέρον μου για τη ζωγραφική και την τέχνη γενικότερα, εκδηλώθηκε σε πολύ μικρή ηλικία. Μεγαλώνοντας, πέρα από το σχολείο, συμμετείχα σε εικαστικές ομάδες με μαθήματα ζωγραφικής κι εκθέσεις.
Το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 εισήχθην στo Τμήμα Εικαστικών και
Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
Το Νοέμβριο του 2018 αποφοίτησα με «άριστα» από το 2ο Eργαστήριο Zωγραφικής, με υπεύθυνο καθηγητή το Στυλιανό Κουπέγκο και συνεργάτιδα καθηγήτρια την Ευαγγελία Νομίδου.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου είχα δάσκαλο ζωγραφικής και τον καθηγητή Γεώργιο Σκυλογιάννη.
Συνεργάστηκα επίσης, με τους Χρήστο Βενέτη, Ελένη Θεοφυλάκτου, Τριαντάφυλλο Τρανό και Σωτήρη Πανουσάκη ως διδάσκοντες στα εργαστήρια Ζωγραφικής, καθώς και τον Εμμανουήλ Γιανναδάκη , στα πλαίσια του μαθήματος Χαρακτικής.
Στο τελευταίο έτος της σχολής, πραγματοποίησα πρακτική άσκηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα με τις σπουδές μου και στη συνέχεια, εργάστηκα παραδίδοντας μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής.
Πριν την εισαγωγή μου στη Σχολή Καλών Τεχνών, εργάστηκα πολλά χρόνια ως σχεδιάστρια, σε διάφορες εταιρείες, καθώς είμαι και πτυχιούχος Γραφιστικής.
Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία. Παρακολούθησα μαθήματα φωτογραφίας στη Σχολή Καλών Τεχνών, με καθηγητές τον Γεώργιο Κατσάγγελο και Στυλιανό Ντεξή.
Σε επίπεδο ξένης γλώσσας, γνωρίζω καλά Αγγλικά, είμαι κάτοχος Lower.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ (Ελλάδα):

2019 «Εκθέτοντας τη βία», ομαδική έκθεση, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, Αθήνα
2019 «Art in 3 Bids», ομαδική έκθεση, γκαλερί Myro, Θεσσαλονίκη
2017 8η ΜΠΙΕΝΑΛΕ φοιτητών των Σχολών Καλών Τεχνών Ελλάδας, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη
2017 «Rolling Stories», ομαδική έκθεση του εργαστηρίου Βιομηχανικού Σχεδιασμού με υπεύθυνο καθηγητή τον Γεώργιο Λιαμάδη,
ART-Thessaloniki / Contemporary Art Fair, Θεσσαλονίκη
2016 «Εικαστικοί Διάλογοι με την πόλη», ομαδική έκθεση στα πλαίσια του μαθήματος Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής με υπεύθυνη καθηγήτρια τη Θάλεια Mαντοπούλου, Γενί Τζαμί, Θεσσαλονίκη
2016 Ομαδική έκθεση 1ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ., Γαλλικό Ινστιτούτο, Θεσσαλονίκη
2015, 2014, 2013 Συμμετοχή σε ομαδικές εκθέσεις σε art-πολυχώρους, Θεσσαλονίκη