Γράφει ο Αχιλλέας Σενγιέργκη. Απόφοιτος του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο ΠΑΜΑΚ και Σπουδαστής ΙΕΚ, Διοίκησης Τουρισμού.
Στις 10 Νοεμβρίου, το Μετρό Θεσσαλονίκης έκλεισε τις πόρτες του, για το επιβατικό κοινό, λόγω των δοκιμών των συρμών για την επέκταση της Γραμμής 2 προς την Καλαμαριά. Από την πρώτη μέρα, τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα, το κομφούζιο να υφίσταται στους γνωστούς κεντρικούς δρόμους και λεωφόρους, όπως για παράδειγμα στην Εγνατία.
Είναι προφανές ότι, ακόμη και με την αύξηση των λεωφορείων σε γραμμές κορμού, -βλ. 3Κ, 31 και 39, για την κάλυψη του συρμού- οι πολίτες εξακολουθούν να αμφισβητούνται για την τακτική δρομολόγηση των συγκεκριμένων γραμμών, καθώς, δημιουργείται συνωστισμός και έτσι αναγκάζονται να περιμένουν το επόμενο σε 15’ περίπου. Σαφέστατα, στις βασικές γραμμές της Καλαμαριάς ( 5 & 6 ), αντί να παραχωρούνται σε 18μετρα οχήματα, λειτουργούν μόνο με 12μετρα, σαν τις 33 & 39. Ένα μειονέκτημα για τους φοιτητές είναι ότι, όσοι σπουδάζουν στη ΔΙ.ΠΑ.Ε. Σίνδου, θα πρέπει να χρησιμοποιούν περίπου δύο με τρία λεωφορεία για να μετακινηθούν από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπως έκαναν παλαιότερα.

Βέβαια, αρκετός κόσμος δεν ενημερώθηκε για τις αλλαγές συνήθειας μετακίνησης, προκαλώντας επιπλέον καθυστερήσεις και έντονη σύγχυση. Επίσης, η ανάγκη για το δεύτερο κλείσιμο μέσα στο Φεβρουάριο του 2026 θα συνεχίσει να φέρνει ανησυχίες ως προς την ομαλή ολοκλήρωση του έργου.
Με το κλείσιμο του μετρό, αμέσως ξεκίνησαν οι δύο νέες προσωρινές γραμμές express, που θα λύσουν το συγκοινωνιακό για ένα μήνα. Πρόκειται για την γραμμή Μ1 «Νέα Ελβετία – Κ. Καραμανλή – Ν.Σ.Σ.», η οποία θα διασχίζει εν μέρει την ίδια διαδρομή του συρμού, με τη διαφορά να περνά διαμέσου της Λεωφόρου Κ. Καραμανλή, αντί για τη Δελφών και με συχνότητα 7’-10’.
Ενώ η δεύτερη είναι η 58Μ «Σταθμός Μετρό Ν. Ελβετία – Πανόραμα», κυκλικής διαδρομής, εξυπηρετώντας τον Οικισμό Πανοράματος Ν. 751, που θα λειτουργήσει αρχικά σε πρώτη φάση, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα του FlyOver. Η γραμμή 58 δεν επηρεάζεται καθόλου από τις αλλαγές.

Το προσωρινό κλείσιμο του μετρό, παρόλο που προκαλεί προσωρινή ταλαιπωρία, αποτελεί αναγκαίο βήμα για την ολοκλήρωση και την ασφαλή λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Οι δοκιμές αυτές, είναι κρίσιμες για τη διασφάλισης της ποιότητας και της αξιοπιστίας του δικτύου. Μ ‘αυτόν τον τρόπο, η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πιο αποδοτικό σύστημα μεταφορών, βελτιώνοντας την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών.

























