Omin: “Ο πυρήνας της ζωγραφικής μου, αποτελείται από κόμιξ, νεανική ενέργεια και κοινωνική παρατήρηση”

“Έχει αναπτυχθεί η εικαστική κουλτούρα  σε σημείο να μπορεί να εκτιμήσει ο μέσος θεατής τον μέσο δημιουργό αλλά όχι πάντα με ουσιαστικό τρόπο, κι αυτό ίσως να συμβαίνει γιατί ο βασικός τρόπος επικοινωνίας της τέχνης είναι τα μέσα δικτύωσης.”

Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Ξεκίνησα να ζωγραφίζω πολύ στο λύκειο στα μαθήματα, επειδή βαριόμουν, αλλά έγινε πιο συστηματικό αυτό στο φροντιστήριο ζωγραφικής πριν την σχολή (τεετφ) και κάποια στιγμή στο 3ο έτος διάβασα το “κλέψε σαν καλλιτέχνης” όπου από τότε άρχισα να έχω πάντα μαζί μου ένα μπλοκάκι και να καταγράφω καθημερινά το περιβάλλον και τις σκέψεις μου.

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Αυτή την ερώτηση θα μπορούσα να την απαντήσω μόνο αν έφτιαχνα μια σύνθετη λέξη που περιλαμβάνει τον εξπρεσιονισμό, το comic και το underground.

Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Συνήθως ζωγραφίζω κάτι που με προβληματίζει, αλλά ένα κόλπο που έχω για τις στιγμές που δεν έχω έμπνευση, είναι να καταγράφω το περιβάλλον, τα πρόσωπα γύρω μου και εμένα μέσα σε αυτό. 

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Έχω μελετήσει τον Klee με σκοπό να καταλάβω τι πρέπει να κάνω με το στήσιμο και τη σύνθεση. Ο picasso με έχει τραβήξει πολύ σαν καλλιτέχνης και περσόνα αλλά δεν κατάφερα να τον αφομοιώσω ποτέ στην ζωγραφική μου. Θεματολογικά έχω επηρεαστεί από το Νικόλαο Νικολαΐδη, τον Allan Moore και την ελληνική underground rap σκηνή.

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να καταφέρω να ζω από την τέχνη μου κάτι που είναι τόσο δύσκολο όχι μόνο γιατί είναι δύσκολη εποχή αλλά και γιατί το κοινό που απευθύνομαι δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει τέχνη. Άρα πρέπει να την προσαρμόσω σε κάτι που ούτως ή άλλως θα αγόραζαν. 

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Έχει αναπτυχθεί η εικαστική κουλτούρα  σε σημείο να μπορεί να εκτιμήσει ο μέσος θεατής τον μέσο δημιουργό αλλά όχι πάντα με ουσιαστικό τρόπο, κι αυτό ίσως να συμβαίνει γιατί ο βασικός τρόπος επικοινωνίας της τέχνης είναι τα μέσα δικτύωσης. Ο ρόλος που καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο η τέχνη είναι διαχρονικά ο ίδιος. Καλείται να συντηρήσει (ιστορικές) μνήμες και να δώσει συμβουλές αισθητικής.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ένας μεγάλος στόχος που έχω, είναι να δημιουργήσουμε ένα καλλιτεχνικό κύκλο από καλλιτέχνες χαμηλής εξωστρέφειας -φίλους- άτομα της ίδιας φάσης. Με σκοπό να γίνονται εκθέσεις και καλλιτεχνικές δραστηριότητες με μεγαλύτερη ευκολία, να επικοινωνήσουμε, να επηρεαστούμε και να επηρεάσουμε την εικαστική σκηνή.

Βουτσελάς Νικόλαος. (omin)