8 έως 17 Μαρτίου, συναυλίες Αίθουσα Συναυλιών Φίλιππος Νάκας

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΝΑΚΑΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 41 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210 3634000
http://www.nakas.edu.gr

Κυριακή 8 Μαρτίου
ώρα 19:00
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

25 μικροί συνθέτες ηλικίας από 6 έως 9 ετών ερμηνεύουν τα έργα τους στη σκηνή της Αίθουσας Συναυλιών Φίλιππος Νάκας την Κυριακή 8 Μαρτίου, στις 7 μ.μ.. Το Junior Original Concert είναι ένα φεστιβάλ που διεξάγεται από το 1972 σε διάφορες πόλεις σε όλο τον κόσμο. Σκοπός του είναι να δώσει την ευκαιρία σε νέα παιδιά που παρακολουθούν τα μουσικά εκπαιδευτικά συστήματα της Yamaha, να ερμηνεύσουν τις προσωπικές τους συνθέσεις.
Είναι άλλωστε μέρος της φιλοσοφίας των Yamaha Music Schools, οι μαθητές να σπουδάζουν μουσική, όχι απλώς μαθαίνοντας να διαβάζουν την παρτιτούρα και ερμηνεύοντάς την, αλλά εκφράζοντας τη δημιουργικότητα και τα συναισθήματά τους και συνθέτοντας τα δικά τους έργα. Τo JOC αποτελεί για τα παιδιά ένα βήμα να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους και να ενθαρρυνθούν στην ανάπτυξη και εξέλιξη της μουσικότητάς τους.
25 μικροί συνθέτες περιμένουν το χειροκρότημά μας στο JOC 2020.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Δευτέρα 9 Μαρτίου
ώρα 20:30
ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ 10€ – ΜΕΙΩΜΕΝΟ 5€

Aπό τον κλασικισμό στον 21o αιώνα
Ελευθερία Πολογεώργη φλάουτο
Ειρήνη Αμανατιάδου κλαρινέτο
Αριάδνη Οικονομίδου πιάνο
Η κοινή αγάπη για την κλασική μουσική και η ανάγκη έκφρασης μέσω αυτής έφερε κοντά για ακόμη μία φορά τη φλαουτίστα Ελευθερία Πολογεώργη (Ρέθυμνο), την κλαρινετίστα Ειρήνη Αμανατιάδου (Θεσσαλονίκη) και την πιανίστα Αριάδνη Οικονομίδου (Αθήνα).
Τα έργα που ερμηνεύονται δείχνουν την εξέλιξη της μουσικής μέσα στον χρόνο. Οι συνθέτες ανακαλύπτουν καινούριες χρήσεις των οργάνων και δημιουργούνται νέες τεχνικές σύνθεσης και εκτέλεσης. Όσο πλησιάζουμε προς τον 21ο Αιώνα, η μουσική αλλάζει ήχο και σκοπό. Παρουσιάζονται έργα για φλάουτο, κλαρινέτο και πιάνο με κάθε πιθανό μεταξύ τους συνδυασμό. Η συναυλία κλείνει με όλα τα όργανα επί σκηνής, με το σύγχρονο τρίο για φλάουτο, κλαρινέτο και πιάνο “Techno-Parade” του G. Connesson, που γράφτηκε το 2002 για τη δέκατη επέτειο του Festival de l’Empéri. Ο ίδιος ο συνθέτης αναφέρει ότι το έργο έχει έναν εορταστικό αλλά και ενοχλητικό χαρακτήρα και γίνεται προσπάθεια να αναπαραχθεί η ακατέργαστη ενέργεια της τέκνο μουσικής.

Πρόγραμμα

L. v. Beethoven: Duet No 1 in C major for clarinet and bassoon, WoO 27, 1790-92 / C. Debussy: Première Rhapsodie for clarinet and piano, 1909-10 / A. Szalowski: Duo for flute and clarinet, 1939 / C. Franck: Sonata in A Major for violin and piano, 1886 / G. Connesson: Techno-Parade for flute, clarinet and piano, 2002

Παρασκευή 13 Μαρτίου
ώρα 20:30
ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ 10€ – ΜΕΙΩΜΕΝΟ 5€

Μουσική από την Ελλάδα και την Τουρκία
Νίκος Μάνδυλας βιολί
Πόπη Μαλαπάνη πιάνο

Με άξονα τα έργα των Ελλήνων Δημήτρη Μητρόπουλου, Νίκου Σκαλκώτα, Γιάννη Κωνσταντινίδη και των Τούρκων Fasil Say και Adnan Saygun, οι οποίοι ανήκουν στους πιο σημαντικούς εκπρόσωπους της μουσικής δημιουργίας των δύο χωρών, ο Νίκος Μάνδυλας και η Πόπη Μαλαπάνη μάς υπενθυμίζουν ότι στην πραγματικότητα οι δύο λαοί δεν έχουν διαφορές στην κουλτούρα και την τέχνη, αντίθετα έχουν μεγάλες ομοιότητες.

Η μουσική θα μας ταξιδέψει στην Ελλάδα, στην Τουρκία αλλά και πολύ πιο μακριά. Θα ακούσουμε ηχοχρώματα της Ευρώπης και της Μεσογείου με τρόπο εντυπωσιακό και για πολλούς πρωτόγνωρο, σε μία κοινή γλώσσα και έκφραση, του ήχου και της φαντασίας. Ο Νίκος Μάνδυλας και η Πόπη Μαλαπάνη είναι καθηγητές του Ωδείου Φίλιππος Νάκας.

Πρόγραμμα

J.S. Bach: 3η Παρτίτα για σόλο βιολί σε διασκευή του Δ. Μητρόπουλου για βιολί και πιάνο (α’ εκτέλεση) / Ν. Σκαλκώτας: Τρία δημοτικά τραγούδια για βιολί και πιάνο / Ahmet Adnan Saygun: Σουίτα “Demet” op. 33 για βιολί και πιάνο / Fasil Say: Σονάτα για βιολί και πιάνο / έργα Γιάννη Κωνσταντινίδη

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 Μαρτίου
ΩΡΑ 20:00
ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ 10€ – ΜΕΙΩΜΕΝΟ 5€

Με τη φωνή του τσέλου: Ελεγεία, Σονάτα και μελωδίες για τσέλο και πιάνο
Ήβη Παπαθανασίου βιολοντσέλο
Κώστας Χάρδας πιάνο
Από τα έγχορδα όργανα, το πιο κοντινό στην ανθρώπινη φωνή είναι το τσέλο. Την πλούσια αυτή εκφραστικότητα εκμεταλλεύτηκαν πολλοί συνθέτες στο πέρασμα των αιώνων, δίνοντας στο τσέλο μερικές από τις ομορφότερες μελωδίες που έχουν ακουστεί. Το ρεπερτόριο που θα παρουσιαστεί είναι μια επιλογή κομματιών που ακολουθούν την καλλιτεχνική πορεία του ντουέτου της Ήβης Παπαθανασίου και του Κώστα Χάρδα.
Η δυναμικότητα της σονάτας του S. Barber συνοψίζει την πορεία αυτή και καθορίζει την γκάμα των συναισθημάτων που οι δύο μουσικοί φιλοδοξούν να εξερευνούν. Η χαρά, η μελαγχολία, ο θυμός, η νοσταλγία, γίνονται ακόμα πιο έντονα στις Παραλλαγές πάνω σ ένα Σλοβάκικο θέμα του B. Martinů, ένα κομμάτι εμβληματικό για την επιστροφή στην πατρίδα, καθώς και στη σπαρακτική Ελεγεία του G. Fauré. Τέλος μετά από τους αντικατοπτρισμούς μιας ήρεμης επιφάνειας του “Καθρέφτη μέσα στον Καθρέφτη” του A. Pärt, η συναυλία θα κλείσει με τρία ξεχωριστά κομμάτια από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, ένα πεδίο με το οποίο οι δύο μουσικοί άνοιξαν τους ορίζοντές τους και σε άλλους μουσικούς χώρους.

Πρόγραμμα

Samuel Barber: Σονάτα για τσέλο και πιάνο / Bohuslav Martinů: Παραλλαγές πάνω σε ένα Σλοβάκικο θέμα / Gabriel Fauré: Ελεγεία / Arvo Pärt: Spiegel im Spiegel / Θέματα από τον κινηματογράφο των συνθετών Wim Mertens (Η κοιλιά του αρχιτέκτονα), Philip Glass (Οι Ώρες) και Astor Piazzolla (Ερρίκος ο 5ος) – μεταγραφή: Κώστας Χάρδας, Ήβη Παπαθανασίου

Τρίτη 17 Μαρτίου
ώρα 20:30
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Breath Vibration Vocalization!
Performance με την Αγγελική Τουμπανάκη
voice FXS, looping, live λαρυγγοσκόπηση

Προσκεκλημένοι:
Simone Mongelli Body Percussion Hλίας Δουμάνης Drums, Pads, Custom Design Programming Ελπίδα Κουτσουμπάκη Voice Therapist

Η Αγγελική Τουμπανάκη θα δημιουργήσει με τη χρήση ειδικών μηχανημάτων μια ποικιλία ήχων και ηχητικών εφέ, με την αποκλειστική χρήση της φωνής, παρουσιάζοντας δομημένες υπάρχουσες φωνητικές συνθέσεις αλλά και αυθόρμητες. Σε αυτό το μουσικό εγχείρημα έχει προσκαλέσει εκλεκτούς καλλιτέχνες να συμπράξουν αυτοσχεδιάζοντας και παίζοντας! Ενδιαφέρουσα στιγμή της βραδιάς: το κοινό θα παρακολουθήσει live μια πραγματική λαρυγγοσκόπηση.

Η Αγγελική Τουμπανάκη θεωρεί την ανθρώπινη φωνή ως το εκφραστικότερο ηχοχρωματικά και ερμηνευτικά μουσικό όργανο. Με τη φωνή αυτοσχεδιάζει, παίζει, πειραματίζεται, εκφράζεται και επικοινωνεί, πιστεύοντας στην καλλιτεχνική έκφραση πέρα από μουσικά σύνορα και κανόνες.
Με αφετηρία την εκπαίδευσή της στην τζαζ μουσική και με την έρευνα, μελέτη και συλλογή παραδοσιακών ήχων, ρυθμών, μουσικών ιδιωμάτων και φωνημάτων, δημιουργεί από το 2005 μια σειρά διαφορετικών μουσικών projects με θεματολογία World Jazz και Contemporary Vocal Jazz, όπου καταθέτει το προσωπικό της ερμηνευτικό και ενορχηστρωτικό στίγμα.
Το 2006 ξεκίνησε να ερευνά τις εκτεταμένες (extended) φωνητικές τεχνικές και να πειραματίζεται με το looping, ενώ από το 2014 ασχολείται με την ενορχηστρωτική μίξη του φυσικού και ηλεκτρονικού ήχου.