Όσα μας είπαν οι νικητές των βραβείων του 21ου ΦΝΘ

ÔÅËÅÔÇ ËÇÎÇÓ áðïíÝìåôáé óôï íôïêéìáíôÝñ:ÓõíÞãïñïò óå óêçíïèåóßá ÑÝéôóåë Ëé Ôæüïõíò êáé Öéëßð ÌðåëÝ

21ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ [1-10/3/2019]

Λίγα από τα λόγια που μοιράστηκαν από τη σκηνή του Ολύμπιον οι νικητές που παραβρέθηκαν στην τελετή λήξης και απονομής των βραβείων του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης:
Ρέιτσελ Λι Τζόουνς, συνσκηνοθέτις (με τον Φιλίπ Μπελές) του ντοκιμαντέρ Συνήγορος , «Χρυσός Αλέξανδρος», που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ και βραβείο FIPRESCI για καλύτερο ντοκιμαντέρ του Διεθνούς Διαγωνιστικού
«Ορέστη, Δημήτρη, Αγγελική, Θάνο και όλο το υπόλοιπο προσωπικό του Φεστιβάλ, σας ευχαριστώ πολύ. Το να κάνω αυτή την ταινία με έβγαλε από την ζώνη ασφαλείας μου. Όχι τόσο πολιτικά, καθώς το έργο μου πάντα αμφισβητούσε τις κυρίαρχες αφηγήσεις είτε στην κοινωνία γενικά είτε στην οικογένειά μου. Κυρίως από άποψη συγκεκριμένου περιεχομένου. Συνήθως κολυμπώ στα δροσερά και ήρεμα νερά της “πολιτιστικής κριτικής” και το να καταπιάνομαι με νόμους, ήθη, ηθική και αντίσταση –για να μην αναφέρω τη βίαιη αντίσταση- με έκανε ενίοτε να νιώθω ότι βυθίζομαι σε μια δίνη. Η Λέα Τσεμέλ, η πρωταγωνίστριά μας, κολυμπά ενάντια σε αυτά τα ρεύματα εδώ και πενήντα χρόνια. Ένα ντοκιμαντέρ δεν αρχίζει και τελειώνει με τους τίτλους αρχής και τέλους. Στην πραγματικότητα, μια ταινία που δεν είναι μυθοπλαστική, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια ταχυδρομική κάρτα, ένα σταυροδρόμι της ζωής που προορίζεται να αντιπροσωπεύει όλα όσα συνέβησαν πιο πριν και όλα όσα ίσως γίνουν μετά. Είμαι ρομαντική και ιδεαλίστρια, γι’ αυτό προτιμώ το άσπρο-μαύρο. Όμως η πραγματικότητα με έχει αναγκάσει να έχω επίσης κριτική σκέψη, επομένως ξέρω ότι μιλάμε τελικά για αποχρώσεις του γκρι. Στην Παλαιστίνη υπάρχουν θύματα που είναι και θύτες και στο Ισραήλ υπάρχουν θύτες που είναι επίσης και θύματα. Η Λέα έχει κάνει αποστολή της ζωής της να μην κλείνει τα μάτια απέναντι σε αυτή την περίπλοκη, δυσάρεστη και οδυνηρή πραγματικότητα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η διάσημη ρήση του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ “η αδικία, οπουδήποτε και εάν συμβαίνει, απειλεί τη δικαιοσύνη παντού” συνοψίζει άριστα τον προσωπικό, πολιτικό και επαγγελματικό λόγο ύπαρξής της. Όλα τα κάνει έχοντας αίσθηση ευθύνης και υπευθυνότητας απέναντι στο λαό που έχει κατακτήσει ο δικός της λαός, αλλά κι επειδή το θέλει η ίδια. Θέλει να ζήσει, μαζί με τα παιδιά και τα εγγόνια της, με ειρήνη και ηρεμία (όσοι είδατε την ταινία ίσως και να γελάτε τώρα γιατί μόνο αυτό δεν συμβαίνει με την Λέα). Θέλει τα βασικά: ζωή χωρίς αδικία, ρατσισμό, καταπίεση, καταστολή και τον βίαιο κύκλο βίας που αυτά προκαλούν. Η Λέα είπε την αλήθεια για την εξουσία πολύ πριν αυτό γίνει της μόδας και θα συνεχίσει να το κάνει και αφού ο φόβος το κάνει ντεμοντέ. Ως εκ τούτου, αποτελεί πρότυπο το οποίο οφείλουμε πάση θυσία να διαφυλάξουμε στο Ισραήλ, την Παλαιστίνη και αλλού. Αφιερώνω αυτό το βραβείο σε εκείνη και στους 800.000 Παλαιστίνιους που συνελήφθησαν, κρατήθηκαν και φυλακίστηκαν – με και χωρίς δίκη – από τότε που ξεκίνησε η κατοχή. Επίσης στους 800 περίπου ανήλικους Παλαιστίνιους που φυλακίστηκαν μόνο την τελευταία χρονιά. Και στον συν-σκηνοθέτη μου Φιλίπ Μπελές, ο οποίος κάθε φορά που βγαίνω από τη ζώνη ασφαλείας μου, φαίνεται να πλησιάζει περισσότερο τη δική του. Ο Φιλίπ βρίσκεται στο φεστιβάλ ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Γενεύης, γι’ αυτό δεν μπόρεσε να είναι μαζί μας απόψε».
«Πριν μια εβδομάδα κάναμε την πρεμιέρα της ταινίας μας εδώ και η Λέα Τσεμέλ σε αυτή την αίθουσα εισέπραξε ένα δυνατό χειροκρότημα. Αν κάποιος είναι οριστικός κριτής μας, αυτός είναι το κοινό. Όμως είναι σημαντικό να κερδίζεις ταυτόχρονα και την εκτίμηση των κριτικών»
Ηλιάνα Δανέζη, Τα 4 επίπεδα της ύπαρξης, βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ)
«Ξεκίνησα αυτή την ταινία σε ένα δύσκολο σημείο της ζωής μου και για μένα ήταν ένα σημείο επανεκκίνησης. Ήθελα να κάνω μια πολύ αισιόδοξη ταινία. Οι παρέες γράφουν την ιστορία. Νομίζω πως είμαι σε κατάσταση ευφορικού σοκ. Το πιο σημαντικό που έχω να πω στους κινηματογραφιστές είναι πως είτε φτιάχνετε μια ταινία με ελάχιστο εξοπλισμό, είτε κάνετε ένα μουσικό έργο, είτε είστε νοικοκυρά και κάνετε φασολάκια, κάντε το με αγάπη και πάθος. Πολλά ευχαριστώ στους συνεργάτες μου».
Μαριάννα Οικονόμου, Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες, βραβείο FIPRESCI για ελληνική ταινία
«Αυτό το βραβείο ανήκει στους κατοίκους του μικρού χωριού της ταινίας, που έχει 33 κατοίκους και σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που ζούνε στην επαρχία και καλλιεργούνε τη γη για μας που ζούμε στη πόλη».
Πάνος Αρβανιτάκης, Απολιθώματα, βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, αξίας 3.000 ευρώ, σε πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη για ντοκιμαντέρ του ελληνικού προγράμματος, διάρκειας άνω των 50 λεπτών που πραγματοποιεί την ελληνική του πρεμιέρα στο 21ο ΦΝΘ
«Ως παλιός θεατής του Φεστιβάλ και πλέον συμμετέχοντας με μια ταινία μου σε αυτή τη γιορτή, ήταν πολύ ωραίο αυτό που έχω ζήσει μέχρι τώρα».
Νίκος Ασλανίδης, Η μπάντα, βραβείο κοινού Fischer για ελληνική ταινία άνω των 50’ και βραβείο της ΕΡΤ που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ, το οποίο απονέμεται στο ελληνικό ντοκιμαντέρ άνω των 50’ που κέρδισε το βραβείο κοινού Fischer
«Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου. Η Μπάντα είναι το δικό μας μνημόσυνο για τα 300 χιλιάδες θύματα της γενοκτονίας. Θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου, που έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, το Ίδρυμα του Ιβάν Σαββίδη που χρηματοδότησε την παραγωγή, διαφορετικά δεν θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε την ταινία και κυρίως εσάς που είδατε την ταινία, σας άρεσε και την ψηφίσατε. Θέλω να πω επίσης πως αν θέλουμε να πάμε μπροστά πρέπει να κοιτάμε πίσω».
«Είναι μεγάλη χαρά να παραλαμβάνω το βραβείο από τον Αλέξανδρο Κάντερ Μπαξ. Ο Αλέξανδρος ήταν ένας από τους σκηνοθέτες των «Αληθινών Σεναρίων», της εκπομπής με την οποία συνεργάστηκα με την ΕΡΤ για πάρα πολλά χρόνια. Μπορεί να έχω φύγει από την ΕΡΤ αλλά αισθάνομαι ότι είμαι κομμάτι της».
Γιώργος Κυβερνήτης, Τα Καναρίνια, βραβείο κοινού Fischer για ελληνική ταινία κάτω των 50 λεπτών
«Έκανα μια ταινία χωρίς καθόλου μπάτζετ, ήρθε ένα email που μου έλεγε ότι με δέχονται στο Φεστιβάλ και τώρα αυτό. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».
Παναγιώτης Ευαγγελίδης, Ίρβινγκ Παρκ, Mermaid Award στο καλύτερο ντοκιμαντέρ LGBTQI+ θεματικής
«Δεν ήξερα ότι υπήρχε αυτό το βραβείο. Πρώτη φορά χτες το βράδυ κάποιος μου το ανέφερε και εγώ σκέφτηκα ότι μάλλον πρόκειται για λάθος και ότι η Θεσσαλονίκη δεν δίνει τέτοια βραβεία. Διαψεύστηκα και έτσι πήρα το βραβείο. Σας ευχαριστώ και το αφιερώνω στους πέντε πρωταγωνιστές της ταινίας μου».
Πίτζι Καμπούρογλου, Το Συκόσπιτο, Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής Νεότητας
«Ντρέπομαι λίγο, αλλά ευχαριστώ πολύ γι αυτό το βραβείο»
Άρης Χατζηστεφάνου, Make the Economy Scream, Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας της Επιτροπής Νεότητας
«Κανονικά είθισται να λέμε τα ονόματα των ανθρώπων που μας βοήθησαν αλλά αν το κάνω εγώ θα σας ξενυχτούσα γιατί είναι πάνω από 700, καθώς πρόκειται για μια παραγωγή crowdfunding και σε αυτό το κοινό χρωστάμε ότι κάναμε αυτό το ταξίδι. Ωστόσο θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Άρη Τριανταφύλλου, τον Θάνο Τσάντα, τον Ερμή Γεωργιάδη, τη Μυρτώ Συμεωνίδου και επειδή σε κάθε ντοκιμαντέρ κλέβεις και τις ζωές κάποιων ανθρώπων, θέλω να ευχαριστήσω και την Κατερίνα Κιτίδη, που χωρίς την στήριξη της δεν θα είχαμε κάνει τίποτα».

Ακολουθούν όλα τα βραβεία:

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποτελείται από τους:
Άλι Ντερκς, ιδρύτρια και πρώην διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ (Ολλανδία)
Ελίζαμπεθ Κλινκ, ερευνήτρια και παραγωγό (Καναδάς)
Σέρζι Ντολαντέ, διευθυντή του MEDIMED (Ισπανία)
Παναγιώτη Ευαγγελίδη, σκηνοθέτη και σεναριογράφο (Ελλάδα)
Σίμον Λέρεν Βίλμοντ, σκηνοθέτη (Δανία)
Το βραβείο «Χρυσός Αλέξανδρος» που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000€ απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:
Συνήγορος σε σκηνοθεσία Ρέιτσελ Λι Τζόουνς και Φιλίπ Μπελές (Ισραήλ, Καναδάς, Ελβετία).
Το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000€ απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:
Ταξιδιώτης του μεσονυχτίου σε σκηνοθεσία Χασάν Φαζιλί (ΗΠΑ, Κατάρ, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο)

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ VR
Η κριτική επιτροπή για το διαγωνιστικό τμήμα Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality) αποτελείται από τους:
Αρετή Λεοπούλου, επιμελήτρια εκθέσεων, ιστορικός Τέχνης (Ελλάδα)
Ολιβιέ Σεμονέ, sales agent (Γαλλία)
Σύλλα Τζουμέρκα, σκηνοθέτη (Ελλάδα)
Το βραβείο ντοκιμαντέρ εικονικής πραγματικότητας το οποίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ που δίνει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, απονέμεται στο ντοκιμαντέρ VR:
Ωδικό πτηνό σε σκηνοθεσία Λούσι Γκρίνγουελ (Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER 2019

Το Βραβείο Κοινού Fischer που αφορά σε ταινίες άνω των 50’ απονέμεται:
Για ελληνική παραγωγή στο ντοκιμαντέρ Η μπάντα σε σκηνοθεσία Νίκου Ασλανίδη (Ελλάδα)
Για ξένη παραγωγή -«Βραβείο Κοινού Πίτερ Ουιντόνικ»- στο ντοκιμαντέρ Η σιωπή των Άλλων σε σκηνοθεσία Αλμουδένα Καρασέδο, Ρόμπερτ Μπέιχαρ (Ισπανία)
Το Βραβείο Κοινού Fischer που αφορά σε ταινίες κάτω των 50’ απονέμεται:

Για ελληνική παραγωγή στο ντοκιμαντέρ Τα καναρίνια σε σκηνοθεσία Γιώργου Κυβερνήτη (Ελλάδα)

Για ξένη παραγωγή στο ντοκιμαντέρ Χτες/Αύριο σε σκηνοθεσία Ραούλ Ρίμπενμπαουερ (Ισπανία)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»

Ο Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής των Ελλήνων απονέμει φέτος το καθιερωμένο βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» σε ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού. Την κριτική επιτροπή απαρτίζουν οι:

Κώστας Δήμος (Διευθυντής Προγράμματος)
Άρης Φατούρος (Σύμβουλος Προγράμματος)
Βασίλης Δούβλης (σκηνοθέτης)

Το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Σ’ επαφή σε σκηνοθεσία Πάβελ Ζιμίλσκι (Πολωνία, Ισλανδία).
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΡΤ
Η ΕΡΤ απονέμει φέτος δυο βραβεία.
Απονέμει το πρώτο βραβείο της, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ, στο ελληνικό ντοκιμαντέρ άνω των 50 λεπτών που απέσπασε το βραβείο κοινού Fischer. Το βραβείο απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:
Η μπάντα σε σκηνοθεσία Νίκου Ασλανίδη (Ελλάδα)
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της παραγωγής, το βραβείο Doc on Air απονέμεται στο καλύτερο project του EDN Docs in Thessaloniki για διεθνή συμπαραγωγή του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ EDN, που κρίνεται από την επιτροπή του EDN και αντιστοιχεί σε χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, το οποίο χορηγείται από την ΕΡΤ.
Το βραβείο Doc on Air απονέμεται στο project:
Intimate Outsiders, σκηνοθεσία Roser Corella, παραγωγή Roser Corella, Ana Catalá, Moving Mountains Films (Γερμανία)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΚΚ
Στο πλαίσιο του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απονέμει:
Το βραβείο αξίας 3.000 ευρώ σε ντοκιμαντέρ πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη του Ελληνικού Προγράμματος διάρκειας άνω των 50 λεπτών, που πραγματοποιεί την ελληνική του πρεμιέρα στο Φεστιβάλ, στο ντοκιμαντέρ:
Απολιθώματα σε σκηνοθεσία Πάνου Αρβανιτάκη (Ελλάδα)
Το βραβείο αξίας 3.000 ευρώ σε project που συμμετέχει στο πρόγραμμα Agora Docs in Progress. Το βραβείο απονέμεται στο project:
54ο Δημοτικό Σχολείο σε σκηνοθεσία και παραγωγή Δήμητρας Κουζή – Ελλάδα (Kouzi Productions).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ

Τη φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Ανθρώπινα Δικαιώματα» απαρτίζουν οι:
Ανδρέας Βασιλείου, μέλος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Μπέτυ Κακλαμανίδου, επίκουρη καθηγήτρια, τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ
Μαριάννα Λεονταρίδου, μέλος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας
Χρύσα Τζελέπη, σκηνοθέτις – παραγωγός

Το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας απονέμεται στο ντοκιμαντέρ #γυναικεία ηδονή σε σκηνοθεσία Μπάρμπαρα Μίλερ (Ελβετία, Γερμανία)
ΒΡΑΒΕΙΟ WWF

Η φετινή κριτική επιτροπή για το βραβείο της WWF που απονέμεται σε ταινία της ενότητας «Περιβάλλον», με θέμα το περιβάλλον και την αμφίδρομη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, απαρτίζεται από τους:

Κατερίνα Χριστοφιλίδου, δημοσιογράφος
Λευτέρης Φυλακτός, σκηνοθέτης
Δημήτρης Καραβέλλας, γενικός διευθυντής WWF Ελλάς

Το βραβείο της WWF απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Σογιαλισμός σε σκηνοθεσία Ενρίκο Παρέντι και Στέφανο Λιμπέρτι (Ιταλία)

ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI

Η φετινή κριτική επιτροπή της FIPRESCI (Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου) απαρτίζεται από τους:
Κάρολιν Βάιντνερ (Γερμανία)
Ζίγκα Μπρντνικ (Σλοβενία)
Γιάννης Τοτονίδης (Ελλάδα)

Το βραβείο FIPRESCI σε ντοκιμαντέρ του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος απονέμεται στην ταινία:
Συνήγορος σε σκηνοθεσία Ρέιτσελ Λι Τζόουνς και Φιλίπ Μπελές (Ισραήλ, Καναδάς, Ελβετία).
Το βραβείο FIPRESCI σε ελληνικό ντοκιμαντέρ που συμμετέχει στο Διεθνές Πρόγραμμα του φεστιβάλ απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:
Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες σε σκηνοθεσία Μαριάννας Οικονόμου (Ελλάδα)
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο της στο ντοκιμαντέρ:
Τα 4 επίπεδα της ύπαρξης σε σκηνοθεσία Ηλιάνας Δανέζη (Ελλάδα)
ΒΡΑΒΕΙΟ WIFT GR
Το βραβείο του ελληνικού τμήματος του Women in Film & Television απονέμεται σε γυναίκα σκηνοθέτρια ταινίας που προβάλλεται στο Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ και προωθεί μη στερεοτυπικές αντιλήψεις του φύλου. Η φετινή επιτροπή του βραβείου αποτελείται από τα εξής τρία μέλη του ΔΣ του WIFT GR: Αντουανέττα Αγγελίδη, σκηνοθέτη, Λένα Ράμμου, MEDIA expert και Ρέα Βαλντέν, θεωρητικό κινηματογράφου.
Το βραβείο απονέμεται στην Μπάρμπαρα Μίλερ για το ντοκιμαντέρ #γυναικεία ηδονή (Ελβετία, Γερμανία)
ΒΡΑΒΕΙΟ «MERMAID»
Το Mermaid Award είναι ένα ανεξάρτητο βραβείο για την καλύτερη ταινία LGBTQI+ θεματικής του επίσημου προγράμματος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Η φετινή επιτροπή αποτελείται από τα εξής τρία μέλη: Ελιάνα Αμπραβανέλ, σκηνοθέτιδα, Μιγκέλ Ριμπέιρο, επιμελητή προγράμματος Doc Lisboa, Βλάνταν Πέτκοβιτς, δημοσιογράφο, κριτικό κινηματογράφου, διευθυντή προγράμματος του Kratkofil Plus IFF.
Το βραβείο απονέμεται στο ντοκιμαντέρ:
Ίρβινγκ Παρκ σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Ευαγγελίδη (Ελλάδα)

Ειδική μνεία δόθηκε στο ντοκιμαντέρ:
Ο μπαμπάς μου είναι ο αδελφός της μαμάς μου σε σκηνοθεσία Βαντίμ Ίλκοφ (Ουκρανία)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η επιτροπή αποτελείται από τους φοιτητές των πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης:
Μαγδαληνή Καραμπάση
Ασπασία Αγγέλου
Ελένη Μπουρουτζήκα
Ευαγγελία Δαναδάκη
Γιάννη Κοζάρη
Αποστόλη Μουστάκα
Το βραβείο καλύτερης ταινίας απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Make the Economy Scream σε σκηνοθεσία Άρη Χατζηστεφάνου (Ελλάδα)
Το ειδικό βραβείο της επιτροπής απονέμεται στο ντοκιμαντέρ Το Συκόσπιτο του Πίτζι Καμπούρογλου (Ελλάδα)
ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Η διεθνής επιτροπή των Docs in Progress αποτελείται από τους:
Ράντα Σέσιτς, υπεύθυνη προγράμματος του Sarajevo Film Festival, Βοσνία & Ερζεγοβίνη
Ελίζαμπεθ Χάγκστεντ, αγοράστρια Histoire TV, Γαλλία
Μένιο Καραγιάννη, σκηνοθέτη, Ελλάδα.
Το πρώτο βραβείο για υπηρεσίες post-production που χορηγεί η ελληνική εταιρία post-production Δύο Τριάντα Πέντε (2|35), απονεμήθηκε στην ταινία Τέσσερις εποχές σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πατρώνη – Ελλάδα (Παραγωγή: Ελένη Χανδρινού, Μαρία Κοντογιάννη, Steficon). Το πρότζεκτ κερδίζει επίσης μια δωρεάν διαπίστευση για το φεστιβάλ Visions du Réel και διαμονή στο Φεστιβάλ της Ελβετίας τον Απρίλιο.

Το δεύτερο βραβείο MuSou για υπηρεσίες ήχου και μουσικής αξίας έως και 3.500 ευρώ απονεμήθηκε στην ταινία Our Choices σε σκηνοθεσία Salah Al Ashkar – Συρία, Γαλλία (Παραγωγή: Etienne de Ricaud, Caractères Productions & Ariel Cypel, L’atelier des artistes en exil).
Το νέο βραβείο MIK Doc Lab του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (ΜΙΚ) απονεμήθηκε στο πρότζεκτ Phoenix, σκηνοθεσία-παραγωγή Daire Collins, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρουμανία, Ισπανία, Γερμανία. Το συγκεκριμένο βραβείο αποτελεί μια νέα συνεργασία του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης με το εργαστήρι ανάπτυξης ταινιών τεκμηρίωσης ΜΙΚ, το οποίο προσφέρει στον νικητή μια υποτροφία αξίας 1.200 ευρώ, καθώς και διαμονή στη Νίσυρο και τη Ρόδο για το 2019 όπου διεξάγονται οι εργασίες του ΜΙΚ.