Χρήστος Βενέτης: “Δεν δημιουργώ καινούργιες εικόνες. Οικειοποιούμαι τις εικόνες και τις εντάσσω σε διαφορετικό context. Είμαι επιγονικός… Αλεξανδρινός”

Ο Χρήστος Βενέτης, Ζωγράφος και Διδάσκων στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, απαντάει στις ερωτήσεις της δημοσιογραφικής ομάδας του polismagazino.gr

“Στην Ελλάδα, η Τέχνη δεν είναι αποδεκτή όσο πρέπει. Ποτέ δεν ήταν. Για διαφορετικούς, ίσως, λόγους κάθε φορά. Με αφορμή την πανδημία, οι ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές έβαλαν κατά της Τέχνης.”

Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Ασχολούμαι συστηματικά με τη ζωγραφική από το ’92 όταν αποφάσισα να δώσω εξετάσεις στη Σχολή Καλών Τεχνών σε ηλικία 25 ετών. Από πολύ νωρίς, συνειδητοποίησα ότι οποιαδήποτε εμπειρία ολοκληρώνεται με τη διατύπωσή της. Έτσι, αναζήτησα την προσωπική μου εικαστική γλώσσα. Ακόμη αυτό προσπαθώ.

Μολύβια σε χαρτί 30×40 εκ.

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Υπάρχουν κάποιες τάσεις στο έργο μου αλλά σίγουρα δεν εντάσσεται σε συγκεκριμένο κίνημα ή ρεύμα.

Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Δεν δημιουργώ καινούργιες εικόνες. Οικειοποιούμαι τις εικόνες ( ενίοτε και ιστορίες ) που υπάρχουν στο απέραντο αρχείο του διαδικτύου και τις εντάσσω σε διαφορετικό context ή σε διαφορετικές αφηγήσεις. Είμαι επιγονικός….. Αλεξανδρινός.

Μολύβια σε εσώφυλλο βιβλίου 21×31 cm

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Όταν είσαι στο εργαστήριο ζωγραφικής, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί μαζί σου – οι δάσκαλοί σου, φίλοι, ζωγράφοι από την ιστορία της Τέχνης, κριτικοί …και αν πράγματι ζωγραφίζεις, ένας-ένας βγαίνουν έξω. Και αν πράγματι ζωγραφίζεις βγαίνεις και ΕΣΥ έξω. Phillip Guston (studio ghosts).

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Υποθέτω ότι την έχω ξεχάσει γιατί σίγουρα έχω αποτύχει. Την επόμενη φορά θα αποτύχω καλύτερα.

Μολύβια σε εσώφυλλο βιβλίου 21×31 cm

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στον δημόσιο χώρο; Αν και υπάρχουν αξιόλογοι καλλιτέχνες και άνθρωποι της τέχνης γενικότερα στην Ελλάδα, η Τέχνη δεν είναι αποδεκτή όσο πρέπει. Ποτέ δεν ήταν. Για διαφορετικούς, ίσως, λόγους κάθε φορά. Με αφορμή την πανδημία, οι ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές έβαλαν κατά της Τέχνης.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Θα παρουσίασω τα νέα μου έργα, το 2021, στην Galerie Martin Kudlek στην Κολωνία. H ακριβής ημερομηνία δεν έχει οριστεί ακόμη λόγω του lockdown στη Γερμανία.